Jump to content
buleka vti

Въпрос за ГТП към всички с Cr-v и Hr-v

Recommended Posts

Здравейте!Искам да попитам на какви стендове е редно да се преминава Годишният Технически Преглед и по точно на какви валове в предвид ,че колите са със виско муфа и на повечето места валовете въртят едновременно напред за проверка на спирачките има и такива които въртят едното колело напред а другото назад да разтоварва.Някой обръщал ли е внимание на това и какво би магло да се случи на муфата при един обикновен стенд(валове) за спирачки и доколко една муфа може да приплъзва при подобно Българско изпитание на ГТП.Или по-просто казано може ли нещо да се прецака?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

След като чаках 1 час на опашката пред СБА щото виждаш ли СБА би трябвало да могат да минат всички коли, оня клепар ми вика даи на валяците, па аз му викам ми ролки за задните колела нямате ли ? (Едни преносими касети с два валяка се подлагат под задните колела) Оня вика що бре, викам ми 4х4 е , па тои вика -изключи го , викам ела го изключи ти ;) И така се започна спор след като човека установи че няма как да ме мине през валяците ме върна. Е**ти от там в друг сервиз и направо им казвам че на валяци без касети за задните колела немогат ме минат, ам аонея нали гледат да приберат 35 лева и викат нема ядове нема те качваме на валяци. Та така , незнам тая година де ша ход япак на преглед пак тряя по втория начин да минавам, и на мен ми е интересно ако някои е минал някъде преглед как го е минал ;) Хубуу че не ме накараха да ходя си сваля кардана ;)Опаааа не съм прочел до края въпроса ти, на колата нищо и няма просто няма да седии на валяците в момента в които се завъртят колата излиза :) И тва е неможе да минеш през такива валяци ;)

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да така е колега прав си че рябва да се подложи на задните колела.Миналата година имах къса база ХР-В сега имам дълга база и незнам вече къде и как да минавам.В КАТ директно ги отказах да им минавам на валовете от 60-ти години които немогат да обръщат посоката си и отидох в един частен сервиз където въртят двата вала в различни посоки но за касети на задните колела небяха и чували :) и нали все пак трябва да мина някъде преглед минах там без касетите-какво да се прави.Въпросът ми е към всички колеги с повече опит как минават преглед и може ли да се прецака нещо без касети? И по принцип тази муфа не е ли застрахована при подобни тестове от пренатоварване?Все пак е Хонда си мисла и едва ли ще е направена толкова слабо.На старото ХР-В му просвирваще дифа но след смяна на маслото всичко се оправи на новото все още не се чува но ще го сменя преди да го чуя ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колата нищо няма се прицака, просто няма да седи на валяците ще си излиза, пробвано е :) един колега от варна го мъчили 20 минути на тея валяци, представи си за кви хора става въпрос 20 мин да не може да ти проумее главата че на валяци няма да седи ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха и добре дошли във филма ;)Аз от 3 години минавам ГТП с ЦРВ-то винаги със скандали и никога не го качвам на валяците поради същите причини. Тази година един разбирач ми вика слагай го спокойно аз съм включил програмата за 4x4 :) Така, че спокойно като им кажеш че ако са съгласни да поемат щетите и го слагаш, веднага те пускат ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!Искам да попитам на какви стендове е редно да се преминава Годишният Технически Преглед и по точно на какви валове в предвид ,че колите са със виско муфа и на повечето места валовете въртят едновременно напред за проверка на спирачките има и такива които въртят едното колело напред а другото назад да разтоварва.Някой обръщал ли е внимание на това и какво би магло да се случи на муфата при един обикновен стенд(валове) за спирачки и доколко една муфа може да приплъзва при подобно Българско изпитание на ГТП.Или по-просто казано може ли нещо да се прецака?

Нищо няма да се прецака, защото това е Хонда и тя трудно се прецаква, дори от български олигофрени. На годишен технически преглед трябва да се праща цялата ни държава, заедно с малоумниците, които нямат представа от работата, за която са назначени да свършат. buleka Vti, обади се на лични да ти кажа някои по - нецензурни думи по въпроса. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:cool: Вие ме хвърляте в тъч бе хора. Това с валяците не го знаех. Сега се мъча да си спомня дали минавах в КАТ като я регистрирах - мисля че не но не съм сигурен. Спомням си само че 3 часа търсиха номера на двигателя и накрая пак не го намериха :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в крайна сметка може ли да се минава по този начин преглед : с програма за 4х4 без касети на задните колела ,а с противоположно движение на валовете?Дали е правилно или се получава някакво напрежение за което Бай Ганьо незнае?Питам за да знам за в бъдеще както аз така и останалите колеги с подобни машини дали да минават или да се търсят алтернативни методи :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз тая година минах моето ЦР-В на валяците, на който минах и Сивика. Все едно си е лека кола. Не мога да схвана що викате, че няма да стой?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Я погледни твоето ЦРВ има ли кардан от скоростите към задния мост ;) Просто ако всичко му е на ред няма как да седи на валяците, завъртят ли се предните колела тръгват и задните. Нали тва му е идеята на тва 4х4. Направо не знам как си минал освен както казва колегата с програма за 4х4 единия валяк върти на пред другия на зад и така към кардана не отива нищо. (Поне така мисля :P )До автора на темата, ако има такава програма за 4х4 мисля че нямаш никъв проблем да се качиш на валяците.

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз пък си мисля,че няма да седи на валяците ако е на 1-ва да речем.При положение, че е на свободна и ти завъртят само предните колела какво ли става?Според мен ако ти завъртят предните колела без програма за 4х4 (само в една посока) то тогава задните май ще искат да се въртят едното напред а другото назад и понеже няма как да стане това без касетки върху ,които да лагеруват колелетата и познайте какво става - НАПРЕЖЕНИЕ НА ВИСКО МУФАТА колкото си щеш!!!Някой да ме поправи ако греша но просто трябва да се вземе някакво решение относно тези прегледи понеже по новите закони от догодина вече всички лицензирани пунктове ще са оборудвани и с камери и пълна база данни - така ,че няма да минава номера с 20-те лева или друга кола да мине вместо вашата :punk:

Редактирано от buleka vti

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз скоро ще минавам за първи път ГТП,но мисля да не я качвам на валците...........сетих се и за този клип от една друга тема.........http://www.youtube.com/watch?v=Z6-ERc-DfhA

Редактирано от nag

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си мисля,че няма да седи на валяците ако е на 1-ва да речем.При положение, че е на свободна и ти завъртят само предните колела какво ли става?Според мен ако ти завъртят предните колела без програма за 4х4 (само в една посока) то тогава задните май ще искат да се въртят едното напред а другото назад.......

Грешиш :D няма как задните да се завъртят в различни посоки не зависимо на къде се въртят предните. Връзката между тях и предните е само хидравлична което осигуряват двете помпи преди диферинцияла а помпите ги интересува единствено и само дали кардана и първичния вал на диферинцияла се въртят с еднаква скорост или не. По скоро ме притеснява друго :D когато те качат на валяците и едната гума върти на пред а другата на зад и ти натиснеш спирачките "нормалната" кола изскача напред от валяците , но какво ще стане с хондака след като едната гума ще окаже усилие обратно на усилието на другата гума. Баси в тая държава никои ли не е минал преглед с такава кола ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си мисля,че няма да седи на валяците ако е на 1-ва да речем.При положение, че е на свободна и ти завъртят само предните колела какво ли става?Според мен ако ти завъртят предните колела без програма за 4х4 (само в една посока) то тогава задните май ще искат да се въртят едното напред а другото назад.......

Грешиш ;) няма как задните да се завъртят в различни посоки не зависимо на къде се въртят предните. Връзката между тях и предните е само хидравлична което осигуряват двете помпи преди диферинцияла а помпите ги интересува единствено и само дали кардана и първичния вал на диферинцияла се въртят с еднаква скорост или не. По скоро ме притеснява друго :) когато те качат на валяците и едната гума върти на пред а другата на зад и ти натиснеш спирачките "нормалната" кола изскача напред от валяците , но какво ще стане с хондака след като едната гума ще окаже усилие обратно на усилието на другата гума. Баси в тая държава никои ли не е минал преглед с такава кола ?
;) Ами резултата ще ти го кажа.Онзи олигофрен който сяда вътре в колата и я тества с дистанционно в ръка с което задава програмата ми натискаше като луд спирачките и понеже нещо не му харесаха данните реши да повтори теста :D Колата няма как да излезе от валяците понеже както казваш едното се противапаставя на другото колело а задните са стъпили на цимента и следовеателно дори да въртяха само напред валовете нямаше как да се проплъзне колата понеже и самите валове се намираха в доста дълбоки канали.Повече ме притеснява това дали помпите за които говориш разтоварват полученото напрежение за да не се прецака нещо.Много не съм в час но си мисля,че има логика да не отива нищо назад при положение ,че гумите отпред въртят в противоположни посоки :D Задният мост ми го тества по същият начин-в противоположни посоки.При третото тестване на спирачките отпред байното обърка бутона с този който най често го ползва и пусна валовете и двата напред в една посока ;) Извиках му и оня дали щото се шашна или нещо стана но колата изгасна.Направо нямам думи.....Ще се върна и ще оставя накого в канала.Като нямат техника и неразбират от нея поне да не се правят на разбирачи.Хич не е приятно да хвърлиш 10хил. да минеш цялата бумащина изискваща регистрация и накрая да отидеш там където уж трябва да ти проверят колата как е от към техническо състояние и някой да с..е на метеното а собственника да влиза в разни филми понеже не е запознат.p.s.Днес звънях в Бултрако да питам за такива валове..........ама нямат такъв стенд-даже по точно изобщо нямали валове :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз съм минавал преглед в софийския КАТ - когато си купих ЦРВ-то. Нямах никакви проблеми. Колата ми е автоматик, стъпих на предните валяци (не знам как въртяха - в една, или различни посоки, което всъщност няма никакво значение), човека там каза да включа на N (неутрална) и провери спирачките - и предни и задни без никакви проблеми. Колата нито излезе от валяците, нито загасна, нито и се случи нещо друго. Честно, не мога да разбера какво ви притеснява. :(

Редактирано от Kenary

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:huh: Явно ще се окаже, че става въпрос за няколко различни кутии и диференциали.На един не му стои на валовете на други няма проблеми даже и не разбира за какво става въпрос ,а на трети вибрации и странни изгасвания на свободна?Аз лично след толкова мнения не бих я качил втори път на валове пък каквото ще да става.Или може да я кача като видя на софтуера да пише Хонда и да има оригинална програма за тестване на автомобила и то с 4-те колела :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм минавал преглед в софийския КАТ - когато си купих ЦРВ-то. Нямах никакви проблеми. Колата ми е автоматик, стъпих на предните валяци (не знам как въртяха - в една, или различни посоки, което всъщност няма никакво значение), човека там каза да включа на N (неутрална) и провери спирачките - и предни и задни без никакви проблеми. Колата нито излезе от валяците, нито загасна, нито и се случи нещо друго. Честно, не мога да разбера какво ви притеснява. :huh:

Ти също трябва да провериш имаш ли кардан към задния мост :huh: съвсем сериозно го казвам :huh: Много такива хонди се карат без кардан по ред причини :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм минавал преглед в софийския КАТ - когато си купих ЦРВ-то. Нямах никакви проблеми. Колата ми е автоматик, стъпих на предните валяци (не знам как въртяха - в една, или различни посоки, което всъщност няма никакво значение), човека там каза да включа на N (неутрална) и провери спирачките - и предни и задни без никакви проблеми. Колата нито излезе от валяците, нито загасна, нито и се случи нещо друго. Честно, не мога да разбера какво ви притеснява. :)

Ти също трябва да провериш имаш ли кардан към задния мост :) съвсем сериозно го казвам :) Много такива хонди се карат без кардан по ред причини ;)
И аз преди седмица минах на преглед.Човека ме попита,дали е 4x4,казах да ,въртя си ме на валовете без проблем.Бях в колата да натискам спирачка и не знам накъде са въртяли гумите.Специално за Слави-кардана ми е на място,двойното работи ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) Твоя знам че е там бате :)ша тряя търся и аз такива валяци некои ден , освен ако сервиза на които до сега минавам не вземе да ме кара да се качвам на техните валяци. Абре тва дте си приказваме важи и за всички леки коли 4х4 примерно ауди куатро, и те ли се съобразвят къде да минават !?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, Вдигам малко темата, че и аз минах скоро прегледа, въртяха ми само задните колела и нямаше реакция на предните. Според вас възможо ли е такова въртене да окаже лошо влияние върху дифа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам задните могат да се въртят без предните, но предните без задните не могат. Освен ако не се въртят в различни посоки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стана ми много интересно с тези CR-V-та това голям майтап било с прегледите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като минавах преглед първо вдигнаха задницата на крик и после като пробваха задните вдигнаха едното предно колело във въздуха

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как не падна от крика като натисна спирачките и валяците се опитаха да избутат колата на пред?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно е сигурно-докато не направят стенд за прегледи който да има всичко необходимо за проверка на спирачната система при автомобили с постоянно задвиждане - ЩЕ СЕ МИНАВА ПРЕЗ КАНАЛИТЕ АМА С ДОКУМЕНТИ В ЗАДНИЯТ ДЖОБ! :( Аз лично втори път експерименти с олигофрени работещи от Живково време - няма да си правя!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги! Предстои ми годишен технически преглед този месец.Имам Хонда Црв 2000 година на производство.Интересува ме в крайна сметка може ли колата да минава на валяците като обикновен автомобил.И ако знаят колегите някой сервиз за прегледи във Варна да са минавали с автомобил 4x4 ще бъда благодарен да споделят.Благодаря за вниманието!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е като ненормален ли да минава?Какво му е различното на едно ЦРВ?! :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До днес не бях виждал тази тема, поради което и не съм знаел, че е възможно да има проблеми при минаването на ГТП. Миналата година минах и нямаше никакви проблеми. На нашите ЦРВ-то /1ген/ също минава вече няколко години без проблеми, но определено когато отида следващия път на ГТП ще разпитам как стоят нещата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе никакви проблеми няма!ЦРВ-тата нормално въртят на преден мост и след превъртане на предните гуми(буксуване) включват задното.Проблема е ,че няма кой да чете. :yes:  :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При повечето модерни коли с 4х4 и електронна стабилизиация, това "боксуване", както го наричаш се измерва с това с каква скорост се върти всяко колело спрямо останалите и понякога се взима предвид и ъгъла на волана (ако волана е крайна дясна позиция, нормално външното колело да се върти по-бързо от вътрешното, но не и ако волана е нарпаво). Така че ако 4х4 системата работи правилно, като качиш предните колела на валяка, а задните не се движат, когато предните колела превъртят, трябва да се включи деференциала и да те избутат от валяците задните.

 

При по-новите CR-V-та обаче тая система работи калпаво (може вече да е оправено), не знам дали е така и при старите:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... ако 4х4 системата работи правилно, като качиш предните колела на валяка, а задните не се движат, когато предните колела превъртят, трябва да се включи деференциала и да те избутат от валяците задните. ...

Именно,

това ако не е буксуване ...

 

По време на движение (направо) всички колела се въртят с еднаква скорост, и дали колата е с предно, или със задно е без значение.

 

В интерес на истината никога не съм пробвал CR-V на валяците, а почти 10г работих в център за ГТП :D

Нашите валяци бяха най-обикновени, единствената екстра беше, че могат да се въртят в различни посоки едновременно.

 

В Англия има национална база данни за ГТП, свързана с националната база данни за регистрация на МПС. Когато дойде кола за ГТП, рег.номер се вкарва в компютъра, и се принтира лист със всичко за тази кола. Ако колата има автоматично 4х4, TCS/VSA, или LSD, най-отдолу на листа пише да не се качва на обикновени валяци. Спирачките обикновено ги тестваше колегата. Случвало се е няколко пъти да "изУми" и да качи на валяците някое BMW c LSD, или Audi Quatro. Започва едно тропане, и колата изскача.

 

Да продължим с теорията.

Валяците за тест на спирачки завъртат колелото с обороти в пъти по-малки от оборотите при буксуване. Казвам това, защото нямам представа, дали има някакви минимални обороти, под които нашата система не сработва. Ако е така няма проблем да се качим на валяците. От друга страна - полевия тест за изправност на 4Х4 - на място, навит до край волан, потегляне напред/назад. Ако има проблем, отзад започва да тропа. Значи, при този тест има някаква незначителна разлика в оборотите на 4-те колела, която разлика обаче е достатъчна двойната помпа да се опитва да сработи.

Така че ...

 

Относно горното видео, някъде в нета се премяташе мнение, че това е някаква защитата, т.е. системата не сработва при огромна разлика в оборотите. Била софтуеърна, и по желание на клиента можело да се премахне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да питам по видеото качено от Veseliq, възможно ли е тия индианци да са качили 2WD CRV и затова да не работи задното? Иначе досега при две CR-Vта не е имало проблеми с прегледите в Бургас. А там не мисля че са чули за такива "касети" и подлагания.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е възможно и като гледам далеч не са индианци - даже в коментарите го има питано и обяснено. Ако колата е била 2WD е нямало да стои под наклон с въртящи се предни колела, а е щяла да изпадне от валяците назад. Теста е включвал 15 коли, само Хондата не е издрапала. Казват, че и с миналогодишното (2013) CR-V са имали същия проблем, Хонда са им пратили ъпдейт на ECU-то и е сработило, но сега тестват модела от 2014 и отново проблема е на лице. Със сигурност 4х4 системата си работи, в разни по-често срещани условия. Но явно в този елементарен и очевиден тест, не работи. Което е срамно, трябва да си признаем :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

миналата година на валяците в КАТ нямах никакви проблеми

   (задното си работи)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вече два пъти минавам преглед в СБА до вятърна мелница без проблем.Да наистина слагат някакви касети на 

задните колела но не съм усетил нещо нередно.Като натисна плавно спирачката и колата се избутва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

При по-новите CR-V-та обаче тая система работи калпаво (може вече да е оправено), не знам дали е така и при старите:

 

Само искам да вметна, че Dual Pump 4WD системата при CRV 4-а ген. е различна от тази при по-старите ЦРВ-та. При старите бе образно казано чиста физика и механика, докато при 4-ата ген. има и електроника. От тук идват гафа с въпросния тест - софтуера е бъгав и недъгав.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вече два пъти минавам преглед в СБА до вятърна мелница без проблем.Да наистина слагат някакви касети на 

задните колела но не съм усетил нещо нередно.Като натисна плавно спирачката и колата се избутва.

Благодаря колега за информацията!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минaвaм преглед все нa един пункт. Тaблото зa включвaне нa вaляците имa копче 4х4. Не се слaгaт ролки нa зaдните колелa и всичко е нормaлно. A дa и дa некaже някой, че не рaботи двойното....рaботи перфектно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...