Jump to content
Mr.SOHC

Подобрение на динамиката на R20

Recommended Posts

Еха, много добре. Ще чакаме с интерес.

 

Абе ръчката си е добре аз съм си доволен. 

До 4-та скорост ли ги изреди или?

Би ли споделил точния модел на филтъра?

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво за труда да и усилията и че споделяш опита си. Аз бях питал преди време дали може да съживя малко 4 ген. автомат 2.0, но ме отказаха с доводи, че не е възможно. А и автомата много спъва колата и там също трябва да се пипа за да тръгне евентуално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пета до край почти е това, съответно на 6 без проблем подминава 200, дори и преди настройката просто с премахнат ограничител. 

Номера на филтъра е 33-3094. Само с подмяна на филтъра се усети положително в поведението. В момента не ми се занимава да слагам хартиен и да я връщам в сток за да е измеря и така. Дросела е 55мм, генерацията с катализатора на високите обороти и идват малки и ред други рестрикции, които ще бъдат обмислени и изпробвани във времето, като пак да повторя, че идеята е да не се разваля цялостния вид на колата и комфорта.

Все пак ефекта при тези двигатели няма да е същия както при същото црв, но с К24, там съм повече от убеден, че ще има драстична разлика и в круиза и пълната газ.

При автоматика загубата от скоростната кутия е константна величина, съответно на входа, като се подаде повече и на изхода ще има малко повече.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А предварението пипал ли си?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но не изцяло, само изгладих дупките по самата карта, като оставих уот-а същия поради факта, че горивата са много различни. Случвало се е да налея 95 от малка бензиностанция петрол и колата буквално да върви много, като дори ми беше съмнително, но веднага закачих диагностиката и видях, че ретардва много по-малко. Случвало се е и да налея омв 100 и да има едвам доловима разлика с нонейм бензиностанция с много слаб 95. Като в момента с този бензин горе в оборотите нагоре при уот няма ретард. Съответно мога да и направя нова изцяло индивидуална калибровка на работата на кнок сензора както и самите таблици с външно устройство и всичко да работи в много малък толеранс ако изобщо се наложи, но към момента така преценявам да върви. Естествено ако се кара с 98/100 или газ и да е нагласена на 100, ще е много по-добре и ще може да се отпусне още. Наглсил съм и и газова, но към момента не разполагам с време за монтаж и отделно малко не ми се режат маркучи в коша и останалите неща. Колата при много леко каране гори между 5.8 и 6.5 на дълго. Като в момента вероятно би паднала още, понеже сега при леко доускорение разходомера отива до 10 а не както преди до 15+. 

Другото нещо е, че витека изобщо и никога не може да бъде усетен, кога спира и кога тръгва. Казвам го понеже често съм засичал колеги да споменават, че на R серия двигатели това ги дразни понеже усещат нещо, като удър, не е витек, двигателя прекъсва поради една или друга причина и с правилна диагностика (не визирам уред)  лесно може да се разбере от какво точно е.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.12.2025 г. at 15:39, Mr.SOHC написа:

След толкова време експлоатация успях най-после да намеря малко време да съживя леко и едната от ежедневките.

На кратко, масово явление при тези автомобили а и нов внос е липсата на регулаж на клапаните, да почертая правилен регулаж. Съответно динамиката се губи значително, втори пореден фактор е, че това си е 10 годишен автомобил, като по него сензорите и част от периферията по двигателя имат нужда от подмяна с нови. Масово хората са недоволни от динамиката на автомобил с такъв двигател и с право, но добре прегледан и сервизиран не е чак толкова лош.

 

Към момента колата има подменен само панелен K&N въздушен филтър и нищо друго. В бъдеще имам замислени още няколко дребни модификации, като целта е да се запази всичко максимално оригинално и колата да си остане все така тиха и приятна, каквато е и основната и идея. С малко ровене в компютъра оправих доста дразнещи неща, които не са приятни, когато се шофира автомобила особенно в градски условия, спрях и егр клапана. Реших да я измеря финално след всичко, както и в оригинален вид както си беше, като оригиналното замерване е с панелния филтър.  

measurement_1765993676.thumb.jpg.124cd9fd4d32f6042fa725b9ecb37b49.jpg

 Колата тежи 1680кг с абсолютно празен багажник и 1/4 резевоар и моя милост вътре. двигателя си е на напълно реални 140 000км (лично си я проверих по всичките модули). Може на много хора да им се струва нищо, като прираст в пиковата мощност, но в ниските обороти има скок от около 25нм, което за напълно фабричен атмосферен автомобил не е много малко. Горивото е RON95 Shell VPower. И автомобила върви долу горе по следния начин: 

 

    В бъдеще ще пускам още ъпдейти, кое и как може да се случи. 

 

 

Ако изключиш ECON ще е още по-добре.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът на автомата е че е с 5 предавки и са доста дълги, за да е икономичен на последната. 

1-ва свършва на 65км/ч,  2-ра на 115км/ч, 3-а на 165 км/ч, та не е за гонки. Но пък няма прекъсване на въртящия момент.

Клипчето е от преди 10-тина години, на тогавашният ми Акорд 7 / стоков 2.4 / АТ / фейс / комби, като бе просто от любопитство, без да знам с какъв А95 беше тогава - просто газ до ламарината на "М" и спиране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Mr.SOHC много добре изглежда, браво.

Аз съм със същият двигател и ръчни скорости, та ще обмисля да взема такъв филтър + читав реглаж на клапани и чистене на дросела :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само че тия спортните филтри за да имат повече дебит са по-рехави и пускат повече боклук към двигателя.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако изключа ЕКОна няма да е по-добре а ще е все същото, разликите при включен и изключен са до около 40% тротъл, като съответно и двете съм си ги променил и при изключен е много по-чувствителна и екона завиших леко. 

Имайте предвид, че стоковата ламбда сонда не на всяка кола показва коректно а при пълна газ компютъра си гледа нея ако не е пипано нищо друго. Съответно и всяка кола би вървяла различно въпреки обслужването, дори и нова оем да се сложи пак има отклонение и промяна в поведението. Просто се радвайте, че има адекватен кнок контрол да пази двигателя. 

Като цяло е важно да не влизат врабчета след филтъра, до сега не съм виждал двигател износен от въздушен филтър, от загуба на гориво - да, от загуба на налягане на масло - да, но не и от това. Може би ще окаже влияние някъде към края на живота на втората смяна на верига, но преди това не мисля. Да не забравяме, че така прословутите R18 в Сивик 8 чупели бутала, съответно имали и повишен разход на масло, как няма да имат след, като кнок контрола им изобщо не работи, така са си излезли фабрично зададени в компютъра от завода. Не една такава съм прочел, буквално на част от тях таблиците са нулирани а останалите са с такива стойности с които не могат да направят корекция или и да направят няма да е достатъчна. Та, като гледам моята как реагира и си прави корекции е добре, четох, че първите имали проблеми със сегментите, имало повишен разход на масло и така нататък и причината нали съответно била другаде, дали? И при R18 казват, че буталата излизат слаби, но май далеч не е така. 

Последна вметка, Акорд 8 с К24, пряк свидетел съм единия е на над 700 000км а другия на 980 000 и двата без да са отваряни за сегменти, но обслужвани на време, да и двата горят малко масло, но малко, собстениците докладват за около 2 до 3 литра на 10 000, което смятам е приемливо. Та явно не са чак толкова слаби.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...