veli93 5 #1 Публикувано петък в 16:57 Здравейте колеги, карам стрийм с к20 но пускам темата в раздела за Акорд тъй като е по посещаван. Проблема е следния, гарнитурата на капака на клапаните ми сълзеше и правеше капчици, свалих капака тамън да направя и реглаж на клапаните понеже не беше правен скоро,всичко точно, почистих повърхностите на капака и главата, намазах силикон на виктор рейнц за 300 градуса по ъглите и чупките на гърбицата точно както по 10те клипа които изгледах... затегнах болтовете отвътре навън на кръст с динамометричен ключ на 10нм, 3дена нямаше и капка под колата и след това отново започна да прокапва. Поръчах нова гарнитура, отново същата процедура и този път дори и повече прокапва. Не мога да разбера аз ли греша някъде или в гарнитурата Елринг е проблема, понеже това е ужким най хубавата която намерих ? Моля споделете опит дали не пропускам някоя стъпка, благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 174 #2 Отговорено петък в 19:00 (Редактирано) До колкото съм засичал обсъждания - тая гарнитура е хубаво да е оригинална. Макар, че моята също май е Елринг, само че на К24. Проверих - да и моята е Елринг, сменяна април миналата година. След това веднъж пак е отварян капака и е оставена същата гарнитура. Редактирано петък в 19:03 от Г.Писаров Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
svemar 64 #3 Отговорено петък в 19:07 Е, чака се, но слагаш и забравяш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 315 #4 Отговорено петък в 19:44 Ах тази мания по оригинални части за елементарни неща... Та там почти няма голямо налягане та да изпуска, още повече намазана със силикон, дори да е повтвърдена... Трябва да се намери причината, някакво изкривяване, или нещо друго, което не позволява равномерно притискане. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jungles 79 #5 Отговорено петък в 21:23 С Елринг, втори реглаж, близо 30 к , няма проблем , да не е от начина на стягане и слагане на силикона. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
veli93 5 #6 Отговорено събота в 04:36 (Редактирано) Ами и аз незнам, няколко клипа гледах и слагам силикон както там да не е много но да покрива ъглите и чупките, странното е че всеки път прокапва отзаде от дясната страна на колектора откъм филтърната кутия някъде и аз не мога да констстирам откъде точно, чак започнах да се съмнявам да няма някое маркуче по което да тече масло там или наистина крив капак... Освен да опитам с нова този път без силикон или тогава лейката ми е гарантирана ? Редактирано събота в 04:40 от veli93 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6338 #7 Отговорено събота в 06:23 Ами, огледай добре, за да не е набедена излишно тази гарнитура. Лампа, огледалце, други помощни средства. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
psp 276 37 #8 Отговорено събота в 07:47 Стягането също може да е малко, зависи от динамометричния ключ до някаква степен. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 264 #9 Отговорено събота в 20:32 (Редактирано) Там от решаващо значение са гумичките под шайбите на гайките за капака, ако не са сменени с нови теча може и да си остане въпреки новата гарнитура. Момента на стягане дори и да го спазиш, шайбата под гайката отива до ограничителя и те това е, но отдолу под шайбата, гумичката ако е стара, удървена и сплескана не упражнява достатъчния натиск на капака върху основната гарнитура и теча след време е готов. Силикон се слага мъничко само в четири точки където са снадките с предния и задния капаци, местата се виждат и се усеща леко ръбче като прекараш с пръст или нокът, предварително се почистват и обезмасляват добре контактните повърхности на капака и главата където ляга гарнитурата. Ако гарнитурата ще е автърмаркет по добре да е Виктор рейнц, и Елринг става но се удървя по рано и задължително се сменя при всеки реглаж, оригиналната си е класика и моите наблюдения са че си избива стотинките защото изкарва 2 - 3 реглажа. Може капака да се провери на някаква равна повърхност за изкривявания но трябва някой да е издевателствал сериозно върху него за да се изкриви, добре е да се огледа и за подбитости по повърхностите на капака и главата. Редактирано събота в 20:39 от CCord 4 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
veli93 5 #10 Отговорено неделя в 06:55 (Редактирано) Благодаря колеги, гумичките с шайбите също са нови, натегнах ги до 12нм но повече не смея че и шпилка съм късал и сменял, като се пооправи времето ще направя още един опит с оем гарнитура и ще споделя какво се е получило... Малко в страни от темата, колата я карам вече 146 000 километра на газ, като от 105 000километра не беше правен реглаж на клапаните, до 60 000 километра нямаше отклонения в изпускателни/всмукателни клапани 0.30/0.25, сега 105 000километра от последния реглаж всмукателните бяха отново в норми, изпускателните бяха на 0.15, някой минаваха на 0.20 , нямаше проблеми с работата на колата преди реглажа, отворих я профилактично покрай гарнитурата. Колата се кара предимно извънградско но рядко я карам с високи обороти освен при изпреварване -100 първокласни пътища, 120-130 магистрала и рядко разтривки до повече, газовата е романо антонио без довпръскване на бензин и омаслители. Редактирано неделя в 07:24 от veli93 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 64 #11 Отговорено неделя в 09:47 По процедура го дават за се подмаже цялата гарнитура със силикон. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 315 #12 Отговорено неделя в 10:24 преди 34 минути, bogomildimov написа: По процедура го дават за се подмаже цялата гарнитура със силикон. Ако повърхностите са гладки, равни и успоредни, с малко силикон и не голямо стягане, трябва да уплътнява, там няма огромно налягане... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 64 #13 Отговорено неделя в 10:41 (Редактирано) Повърхностите най- важното трябва да са обезмаслени! Последно си я смених преди 6-7 месеца, по указания от ръководството. До сега е суха като барут! Редактирано неделя в 10:41 от bogomildimov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
veli93 5 #14 Отговорено неделя в 14:00 (Редактирано) Колега цялата ли я намаза, понеже колкото и клипове да гледах слагат само по определени места по ъглите и чупките, преди това обезмаслих и старателно почистих, също така колко време е необходимо да съхне силикона след сглабяне? Редактирано неделя в 14:01 от veli93 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 64 #15 Отговорено неделя в 16:42 По инструкция се намазва цялата, но много тънко. Отделно и по вътрешните ъгли по една капка и се стяга по определена последователност..... с 12 Нм ама ще потърся и ще пусна точната инструкция утре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niakoi 45 #16 Отговорено неделя в 18:35 Преди 1 час, bogomildimov написа: По инструкция се намазва цялата Горе в темата за мануали съм споделил един, в който на страница 2112 и 2113 има описание как се прави това и къде се поставя силикон. Даже са написали и колко време трябва да съхне силикона преди да се сложи гумата. Аз го направих така и нямам проблеми вече 3-та година. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 64 #17 Отговорено понеделник в 05:26 Ето това е! Обърни внимание на последователността на стягане.... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
veli93 5 #18 Отговорено понеделник в 05:40 Преди 11 часа, Niakoi написа: Горе в темата за мануали съм споделил един, в който на страница 2112 и 2113 има описание как се прави това и къде се поставя силикон. Даже са написали и колко време трябва да съхне силикона преди да се сложи гумата. Аз го направих така и нямам проблеми вече 3-та година. Може ли линк към темата понеже не я намирам, благодаря ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 174 #19 Отговорено понеделник в 06:49 @CCord миналата година доста колеги с К24 се оплакаха от гарнитурите Виктор рейнц. Дали е била калпава партида или е занижено качеството - кой знае. Вметвам го само да се има едно на ум Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
I_Yordanov 162 #20 Отговорено понеделник в 18:46 Аз залагам на кофти партида или физически изменения по капака. Моята я взех преди 4 години и я отворихме профилактично, да проверим клапаните. Сложих Viktor Reinz, без силикон, защото старата се беше повтвърдила. От тогава е отваряна още 3 пъти и все си е същата гарнитура - без силикон! А и динамометричен пропуснах да използвам, щото ме домързя. Капчица не излиза от там. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1030 #21 Отговорено понеделник в 19:15 (Редактирано) @I_Yordanov или не си обърнал внимание в задната част на капака на клапаните, от към купето. Обикновенно от там сълзи. Иначе тук чета, някой си мажел всичко с високотемпературен силикон + нова г-ра, няма такова нещо. Слага се нова гарнитура и се слага съвсем малко силикон на определени 4 места и това е, не се пипа повече. Стягането на капака аз го правя на ръка, с динамометрика скъсах гайката последният път, да се правя на модерен. Усеща се колко трябва да се стегне, гайката не е куха а е с шапка и повече не може. Затова динамометрик не трябва. Не мажете излишно, няма нужда а и може да попадне при клапаните, ако се омаже повече. После се оставя да стегне малко преди да се подкара колата. Важно е почистването от стар силикон/г-ра, че винаги има остатъци. Не се прави с метален предмет, че да се сваля от алуминия. Пластмасов нож върши идеална работа за тази цел. Малко обезмаслител после и готово. Важни са и шайбите с гуменият тампон. Пробвал съм различни марки, при всички е добре след това. Не е нужно да са оригинални, просто тампона да е мек а не стоял в някой склад 10 години. Ако някой няма, имам останали 1 комплект, нека ми пише. Редактирано понеделник в 19:20 от Mkilla 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
veli93 5 #22 Отговорено вчера в 08:06 (Редактирано) Благодаря, отзаде омаслява да и то винаги откъм шофьорската страна при мен, като се затопли ще действам. Редактирано вчера в 08:28 от veli93 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове