Jump to content
veli93

Теч от гарнитура капак клапани

Recommended Posts

Здравейте колеги, карам стрийм с к20 но пускам темата в раздела за Акорд тъй като е по посещаван. Проблема е следния, гарнитурата на капака на клапаните ми сълзеше и правеше капчици, свалих капака тамън да направя и реглаж на клапаните понеже не беше правен скоро,всичко точно, почистих повърхностите на капака и главата, намазах силикон на виктор рейнц за 300 градуса по ъглите и чупките на гърбицата точно както по 10те клипа които изгледах... затегнах болтовете отвътре навън на кръст с динамометричен ключ на 10нм, 3дена нямаше и капка под колата и след това отново започна да прокапва. Поръчах нова гарнитура, отново същата процедура и този път дори и повече прокапва. Не мога да разбера аз ли греша някъде или в гарнитурата Елринг е проблема, понеже това е ужким най хубавата която намерих ? Моля споделете опит дали не пропускам някоя стъпка, благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

До колкото съм засичал обсъждания - тая гарнитура е хубаво да е оригинална. Макар, че моята също май е Елринг, само че на К24.

Проверих - да и моята е Елринг, сменяна април миналата година. След това веднъж пак е отварян капака и е оставена същата гарнитура.

Редактирано от Г.Писаров

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

403460464_.thumb.JPG.0e9af4332e19afd8d1a21163f357eced.JPG Е, чака се, но слагаш и забравяш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ах тази мания по оригинални части за елементарни неща... 

Та там почти няма голямо налягане та да изпуска, още повече намазана със силикон, дори да е повтвърдена...

Трябва да се намери причината, някакво изкривяване, или нещо друго, което не позволява равномерно притискане.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С  Елринг, втори реглаж, близо 30 к , няма проблем , да не е от начина на стягане и слагане на силикона.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и аз незнам, няколко клипа гледах и слагам силикон както там да не е много но да покрива ъглите и чупките, странното е че всеки път прокапва отзаде от дясната страна на колектора откъм филтърната кутия някъде и аз не мога да констстирам откъде точно, чак започнах да се съмнявам да няма някое маркуче по което да тече масло там или наистина крив капак... Освен да опитам с нова този път без силикон или тогава лейката ми е гарантирана ?

Редактирано от veli93

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, огледай добре, за да не е набедена излишно тази гарнитура.

Лампа, огледалце, други помощни средства.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стягането също може да е малко, зависи от динамометричния ключ до някаква степен.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги, гумичките с шайбите също са нови, натегнах ги до 12нм но повече не смея че и шпилка съм късал и сменял, като се пооправи времето ще направя още един опит с оем гарнитура и ще споделя какво се е получило...

 

Малко в страни от темата, колата я карам вече 146 000 километра на газ, като от 105 000километра не беше правен реглаж на клапаните, до 60 000 километра нямаше отклонения в изпускателни/всмукателни клапани 0.30/0.25, сега 105 000километра от последния реглаж всмукателните бяха отново в норми, изпускателните бяха на 0.15, някой минаваха на 0.20 , нямаше проблеми с работата на колата преди реглажа, отворих я профилактично покрай гарнитурата. Колата се кара предимно извънградско но рядко я карам с високи обороти освен при изпреварване -100 първокласни пътища, 120-130 магистрала и рядко разтривки до повече, газовата е романо антонио без довпръскване на бензин и омаслители.

Редактирано от veli93
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По процедура го дават за се подмаже цялата гарнитура със силикон.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 34 минути, bogomildimov написа:

По процедура го дават за се подмаже цялата гарнитура със силикон.

Ако повърхностите са гладки, равни и успоредни, с малко силикон и не голямо стягане, трябва да уплътнява, там няма огромно налягане...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повърхностите най- важното трябва да са обезмаслени! Последно си я смених преди 6-7 месеца, по указания от ръководството. До сега е суха като барут!

Редактирано от bogomildimov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега цялата ли я намаза, понеже колкото и клипове да гледах слагат само по определени места по ъглите и чупките, преди това обезмаслих и старателно почистих, също така колко време е необходимо да съхне силикона след сглабяне?

Редактирано от veli93

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По инструкция се намазва цялата, но много тънко. Отделно и по вътрешните ъгли по една капка и се стяга по определена последователност..... с 12 Нм ама ще потърся и ще пусна точната инструкция утре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, bogomildimov написа:

По инструкция се намазва цялата

Горе в темата за мануали съм споделил един, в който на страница 2112 и 2113 има описание как се прави това и къде се поставя силикон. Даже са написали и колко време трябва да съхне силикона преди да се сложи гумата. Аз го направих така и нямам проблеми вече 3-та година.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това е! Обърни внимание на последователността на стягане....

k20.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Niakoi написа:

Горе в темата за мануали съм споделил един, в който на страница 2112 и 2113 има описание как се прави това и къде се поставя силикон. Даже са написали и колко време трябва да съхне силикона преди да се сложи гумата. Аз го направих така и нямам проблеми вече 3-та година.

Може ли линк към темата понеже не я намирам, благодаря !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CCord миналата година доста колеги с К24 се оплакаха от гарнитурите Виктор рейнц. Дали е била калпава партида или е занижено качеството - кой знае. Вметвам го само да се има едно на ум :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз залагам на кофти партида или физически изменения по капака. Моята я взех преди 4 години и я отворихме профилактично, да проверим клапаните. Сложих Viktor Reinz, без силикон, защото старата се беше повтвърдила. От тогава е отваряна още 3 пъти и все си е същата гарнитура - без силикон! А и динамометричен пропуснах да използвам, щото ме домързя. Капчица не излиза от там. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@I_Yordanov или не си обърнал внимание в задната част на капака на клапаните, от към купето. Обикновенно от там сълзи. Иначе тук чета, някой си мажел всичко с високотемпературен силикон + нова г-ра, няма такова нещо. Слага се нова гарнитура и се слага съвсем малко силикон на определени 4 места и това е, не се пипа повече. Стягането на капака аз го правя на ръка, с динамометрика скъсах гайката последният път, да се правя на модерен. Усеща се колко трябва да се стегне, гайката не е куха а е с шапка и повече не може. Затова динамометрик не трябва. Не мажете излишно, няма нужда а и може да попадне при клапаните, ако се омаже повече. После се оставя да стегне малко преди да се подкара колата. 
Важно е почистването от стар силикон/г-ра, че винаги има остатъци. Не се прави с метален предмет, че да се сваля от алуминия. Пластмасов нож върши идеална работа за тази цел. Малко обезмаслител после и готово. Важни са и шайбите с гуменият тампон. Пробвал съм различни марки, при всички е добре след това. Не е нужно да са оригинални, просто тампона да е мек а не стоял в някой склад 10 години. Ако някой няма, имам останали 1 комплект, нека ми пише. 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря, отзаде омаслява да и то винаги откъм шофьорската страна при мен, като се затопли ще действам.

Редактирано от veli93

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...