Bizzito 512 #1 Публикувано 5 Ноември, 2024 (Редактирано) Здравейте, Реших да си сменя свещите по-рано от предписанията и получих изненада. Майстора каза, че всичко е наред, но според мен не е съвсем така. Изглежда, че единия цилиндър има някакъв проблем. Три от свещите са в перфектно състояние, обаче едната има много кофти нагар. Също така само на нея резбата и е омаслена изцяло. Според проучванията ми днес този цилиндър гори масло през вложките на клапаните. Ето отблизо лоша и добра свещ на микроскоп. Тук даже е леко поизчистен вече. Нагарът е много твърд и гаден. Надявам се да няма много в камерата или по клапаните. Разхода на масло е 500 мл на 5000 км. Редактирано 5 Ноември, 2024 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 859 #2 Отговорено 5 Ноември, 2024 Или са депозити, или свеща си е изпяла песента, но като гледам електрода, май е второто. Провери въпросния цилиндър след 10-20к. и ако всичко е наред, значи свеща си е заминала. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 512 #3 Отговорено 5 Ноември, 2024 (Редактирано) Така изглежда но пръв поглед да, заради нагарите, сякаш е стопена. И ние се подлъгахме първоначално (с колеги). Обаче реално няма проблем. Електродите са си там и гапа си е колкото трябва. Грешки за missfire, прекъсвания или проблеми не съм имал. Както си работи мотора преди смяната така си работи и сега. Иначе и аз така мисля, след време да проверя как е положението. Редактирано 5 Ноември, 2024 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2984 #4 Отговорено 5 Ноември, 2024 Обърни внимание и на третата отляво надясно! И тя е зле. Като цяло всичките са с нагар. Кои повече, кои по-малко. Добавки за бензин ползваш ли редовно и какви? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 512 #5 Отговорено 5 Ноември, 2024 Едната и тя има наченки да. Но се ядва. Ползвал съм добавки. Примерно колата е в мен от 20 хил км. През половината време да съм ползвал само Wynns supremium petrol по 1 мл на литър. Нищо особено. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 859 #6 Отговорено 5 Ноември, 2024 То като цяло не изглеждат като иридиеви свещи на 86к. Ако ти е голяма тръпка какво се е случвало в този цилиндър, ходи да ти го прегледат с ендоскоп. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2984 #7 Отговорено 5 Ноември, 2024 (Редактирано) Точно това бях почнал да пиша. Един оглед с ендоскоп ( на всички цилиндри)ще каже гумички на клапани ли са, сегменти ли са, или цилиндри. Редактирано 5 Ноември, 2024 от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 512 #8 Отговорено 5 Ноември, 2024 (Редактирано) Мой колега има ендоскоп. Напролет ще го гледаме. Тъкмо да проверим свещите как са. То и ако е от горене на масло не е и нормалното на 86К да пуска през клапаните. Пък и от където и да е. Най-здравия мотор на Хонда Редактирано 5 Ноември, 2024 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2984 #9 Отговорено 5 Ноември, 2024 (Редактирано) Какво толкова е да го погледнете, та чак напролет да чакаш? Тая процедура съм я правил пред блока за 15 минути и то със саморъчно направен "ендоскоп" през смартфона. Въпросът, обаче е тоя дето гледа, да знае какво да гледа и какво вижда. А свещите ги смени веднага, че тоя цилиндър съвсем ще "огърми". Причукването, дето го чуваш, може и да е от него. Редактирано 5 Ноември, 2024 от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 512 #10 Отговорено 5 Ноември, 2024 Свещите са сменени и точно затова планувам напролет за да поработят и да видим има ли пак разлика. Да ги съчетая един вид двете неща. И аз мисля че има връзка с почукването, засега не смея да кажа дали има разлика, защото то не е постоянно. По-нататък ще видим, следя го изкъсо и него. Голямо ухо извадих, а? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6549 #11 Отговорено 6 Ноември, 2024 Аз не бих имал търпение. Погледни с ендоскоп - скоро. В този цилиндър няма как тези "коралови" образования да са само по свещта! Ако периферията на буталото свети от чистота - маслото идва от сегментите, а не от клапаните. Този разход на масло само от 1 цилиндър ако го умножиш по 4 - мамма миа - моторът е за капиталка - дано не съм прав де. Това че моторът е на малко км, не значи че не може да има строшен сегмент. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6549 #12 Отговорено 6 Ноември, 2024 На Сивика на синковеца Ванко прави основен ремонт на 409000 км пробег. Харчеше 1 л масло на 5000 км. Колата не пушеше, освен в режим моторна спирачка след дузина км спускане. ДВГ-то го играе помпа и с вакуума вади масло през износените сегменти. Караше се с 10-W40. След ремонта - разход 0, вече 3-та смяна на масло, първо с 5-W40, а сега е с 5-W30. Челата на клапаните и буталата бяха в нагар, но перифериите чисти и си имаше хонинг - и в 4-те цилиндъра. Това са му свещите. Надявам се при теб да е чисто и свещта да е била проблемна. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 512 #13 Отговорено 19 Април (Редактирано) Проверката след 5 хил. км. Явно си има някакъв проблем с трети цилиндър. Трите свещи са като нови, а на трети се отличава и започва да трупа пак нагари. Прави впечатление отново, че резбата е омаслена изцяло и в леглото на трети цилиндър има малко омасляване. Буталата имат тънък нагар, но за кола на 90 хил км май е нормален. Поне са горе долу еднакви, като на трети цилиндър е една идея повече. Но пък хоннинга е добър и цилиндрите изглеждат добре. Само на втори има лееееко надиране. Но не ми изглежда притеснително. И тук вече стигаме до истината. Снимки на на клапаните, доколкото можеха да се заснемат. Но пак трети цилиндър се отличава значително с натрупани нагари по клапаните и по горивната камера, а останалите три са си перфектни, също като свещите. Колата си работи идеално, така че ще карам и просото ще следя във времето как се развиват нещата. След като минах с Ravenol 0w30 FES, разхода малко падна. На почти 5 хил км съм и съм долял около 300-400 мл масло. Преди гореше 500. Моточасовете са вече над 250 и скоро ще го сменям. ПП: Сега видях, че сме коментирали добавки. От половин година не съм ползвал никакви добавки. Сипвам само 100 октана. Редактирано 19 Април от Bizzito 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 859 #14 Отговорено 20 Април Интересно. Пробвай да размениш свещи и бобини, поне да ги изключиш, другите причини са ясни, сегменти или гумички. Примерно сложи свещта от 2ри на 3ти и бобината от 4ти на 3ти и ги провери пак след 10к. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 419 #15 Отговорено 20 Април @Bizzito Сега, като ти гледам свещите, се върнах мислено в 90-те години на миналия век, когато имах вехт Ескорт със същия проблем на единия цилиндър. Вложките на клапаните бяха сменени, така че проблемът беше от бутало-цилиндровата група. Тогава продаваха една вълшебна швейцарска добавка Lubrifilm, която е един вид реметализатор. Започнах да слагам на всяка смяна на маслото и свещта се изчисти напълно. На последната смяна, преди да продам колата не сложих и отново беше започнала да се цапа и омаслява. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2984 #16 Отговорено 20 Април (Редактирано) @Bizzito Христос Воскресе! Трябва да обърнеш внимание на двигателя. Всички свещи изглеждат не добре, с черен нагар по "масовия" електрод, което говори за горене на масло, а може да е в комбинация и с богата горивна смес. Обърни внимание и на 1-ва ламбда сонда, и на тримовете на инжекторите. Ето как изглеждат моите свещи. Двигателят не гори масло. Особено зле при теб е 3-ти цилиндър. Там определено има сериозен проблем. Не го пренебрегвай, за да не надере цилиндъра, че после става "finito" положението. За съжаление, от снимките на клапаните не мога да преценя какво виждам, понеже не са достатъчно ясни. Коя година ти беше колата? Да не е от серията с проблемните сегменти? Редактирано 20 Април от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 512 #17 Отговорено 20 Април Ламбдите уж е добре. Ще проуча какво е тримове на инжекторите. Имам делфи предполагам, че ще ги показва. Преди 1 час, dandilov написа: Коя година ти беше колата? Да не е от серията с проблемните сегменти? 2017, последната година за този мотор и модел. R20 Най-здравия мотор!!! От тях ли съм улучил? Не беше ли проблемен 1.5 турбо? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2984 #18 Отговорено 20 Април Не си улучил от тях, споко. Проблемните са 2011 - 2012. За съжаление, колкото и да е здрав един мотор, няма да устои, ако някой реши да издевателства над него. Няма как да знаеш преди теб как е бил експлоатиран и обслужван. R20 наистина са много здрави, но явно нещо е ставало с твоя, преди да се озове при теб. Съвет: Закарай колата при Бранко в Русе. 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 512 #19 Отговорено 20 Април (Редактирано) Стандартното, 5w30 сменяно на 15 хил км. Тя беше 5 годишна като я взех дойде си с историята. Но надали е от това. Пак съм улучил петъчно-следобедна бройка. Ще изкара още 90 хил км Може да си направя една екскурзия да го видим това Руси Ето по-близки снимки на 3 и 4 свещ. Редактирано 20 Април от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 512 #20 Отговорено 20 Април (Редактирано) Преди 6 часа, dandilov написа: а може да е в комбинация и с богата горивна смес. Обърни внимание и на 1-ва ламбда сонда, и на тримовете на инжекторите. А може ли да работи богато от 100 октановия бензин? То нали само на предварението влияе си го настройва компютъра? Гледам че старите свещи от първия пост имат нагари, но не са черни. Аз горе долу тогава започнах да карам със 100 октана, когато ги смених. Редактирано 20 Април от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1049 #21 Отговорено 20 Април (Редактирано) Според мен, не търси проблем там, където го няма. Този сервизен интервал за тия свещи е огромен, пише 100 000км ама на 30-35 вече са спорни пък да не говорим 90к...Комшията майстор ги мята на 30к, аз също пряко сили карам 30-35к с иридиевите и в кофата. То и на long life маслото пише 30 000км и нагоре ама никой не кара толкова. Сложи нови свещи, махни ги след 5000км и ги виж тогава. Редактирано 20 Април от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2984 #22 Отговорено 21 Април @Mkilla До колкото разбрах, това са му новите свещи след 5000 км. Преди на сивика смених японски иридиеви NGK на 85 000км без да имам какъвто и да е проблем с тях. Просто превантивно. Жената пък изкара на Jazz-а, с Brisk Platinum, може би повече. Така, че иридиевите свещи си изкарват доста дълго, стига двигателят да е наред. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 186 #23 Отговорено 22 Април Смених оригиналните на 120к и според Венко( най-уважавания Хонда майстор тук) можеха без проблем да изкарат още 30к. Сега обаче следва да видим новите колко ще изкарат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1049 #24 Отговорено 26 Април @dandilov, аз гледам керамиката главно. Не съм мега специалист но като я видя нагоряла и махам. Обикновенно, това се случва към 30к км. Не ги замервам, защото ми е по-лесно да ги хвърля и да купя други, не са толкова скъпи. Всеки има отстъпки по магазините и цената е ясна, че не е нещо много специално. Пробвал съм и оригинални преди на друга кола, пак е същата работа. За мен, честата смяна на консумативи е разковничето в дълголетието на 1 машина, била тя кола, мотор и каквото и да е. Всеки може да каже на колко хиляди му е машината и колко и е навъртял той лично. При мен, този принцип работи чудесно и не съм имал никакви проблеми до ден днешен с нито 1 автомобил. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2984 #25 Отговорено 26 Април Керамиката нагаря около основата, когато лулите не уплътняват добре в долния край и пропускат пълзене на разряди към "маса". В този случай свещите не са виновни. Да, съгласен съм, че честата смяна на консумативите е разковничето, но иридиеви свещи не бих сменил на 30к км. Е, всеки си има собствена преценка все пак. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 512 #26 Отговорено 26 Април Те нагарите обикновено не създават проблеми за запалването на искрата. Сами по себе си са проблем, че ги има, следствие на нещо друго. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 226 #27 Отговорено 27 Април И аз се сетих да сменя свещите на 80 К.... Kакво ви е мнението? Проблеми нямах с работата на двигателя, но настройвахме клапаните и се сетих, че и те са за смяна... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1581 #28 Отговорено 27 Април От нета 1 Тази свещ е от нормално работещ двигател. Изолацията на централния електрод е със светлокафяв нагар, минимални отлагания и пълно отсъствие на масло. Такъв двигател обезпечава оптимални работни показатели, разход на гориво и масло. 2 Тази свещ е извадена от двигател с повишен разход на гориво. Централния електрод е покрит с грапав черен нагар. Причина за това може да бъде обогатена гориво-въздушна смес, заради неправилна регулировка на карборатора, неизправност в системата за впръскване (датчик например), а най-баналното е задръстен въздушен филтър – първо проверете него за да не се окаже че в последствие сте ходили на майстор заради един филтър. 3 А тази свещ за разлика от предната е работила в условията на бедна гориво-въздушна смес или неправилно запалване. Цвета на електрода в този случай е от светло-сив до бял. При работата с бедна смес ефективността на двигателя пада поради това че тя се възпламенява недостатъчно бързо и работата на двигателя е неравномерна. Една от причините може да е неправилния реглаж на клапаните. 4 По изолацията на централния електрод на тази свещ ясно се виждат отлагания с червен цвят. Това се получава от по-голямото количество добавки от типа на октан-коректорите, които съдържат метали в себе си. А такъв тип добавки в по-голямо количество има в некачествените бензини или някой водачи редовно ги добавят с цел увеличаване на мощността на двигателя. Едно от свойствата на споменатите червеникави отлагания е електропроводимостта, съответно отлагането им върху изолатора води до промяна в искрообразуването, което води до нестабилна работа на двигателя. 5 На тази свещ има достатъчно забележими следи от масло, особено на резбовата част. Двигател с такива свещи след дълъг престой на паркинга работи нестабилно а от ауспуха му се наблюдава бяло-синкав дим който след загравянето на двигателя изчезва. Една от честите причини е неудовлетворителното състояние на чашките на клапаните и това води до неголям преразход на масло. 6 Тази свещ е извадена от неработещ цилиндър. Плътния слой масло смесен с неизгоряло гориво и твърди частици по електродите и изолацията на свеща говорят за сериозна неизправност с нарушаване на целостта на клапан или сегментите. Симптомите са пропадналата мощност, неравномерна работа увеличен разход на гориво и масло. Обикновено такива двигатели отиват за основен ремонт. 7 Първото което прави впечатление е липсата на централния електрод и изолацията му. Причина за такава повреда може да е продължителната работа на свеща в условията на детонация и ранно запалване на горивото или използването на бензин с по-ниско от препоръчителното октаново число. Отделен е въпроса къде е отчупилата се част от свеща, ако по някаква щастлива случайност е успяла да премине през клапаните в ауспуха значи водача е изключителен късметлия, но реално се стига до основен ремонт. 8 Черен смолист нагар на свеща говори за поизносени бутални пръстени, и/или за износено чашка на клапаните откъдето се стича масло в горивната камера. Основно се повишава разхода на масло а от ауспуха излиза сиво-син дим. Заради замърсяване на електродите и искроподаването се нарушава, което води до увеличаване на разхода на гориво. В ранен етап проблема може да бъде решен със смяна буталните пръстени, на по-късен може да се стигне и до основен ремонт. Също така при разработването на нов или двигател след основен ремонт може да се наблюдава такъв нагар до момента на напълно разработване на двигателя. 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mr.SOHC 105 #29 Отговорено четвъртък в 21:32 Очевидно е, че дадения цилиндър има проблем откъм буталната група. Това със сервизната история вече е прекалено изтъркано. Възможно е да е посещавала сервиз само за смяна на масло и нищо друго (дори и в документа да пише друго). Важно е също първия регулаж на клапани, кога е направен. Не е изключено заради отклонение в дадения цилиндър да се е случило нещо. Когато вече един цилиндър има повече отклонение от останалите ламбда сондата прави обща корекция, тоест всичко отива на никъде. Личи си, че 3 от цилиндрите консумират масло. Положението в бъдеще няма да става по-розово. Една ревизия на двигателя няма да дойде излишна. Като гледам вътре в компютъра какво и как се управлява откъм горива и аванси, съответно и моментната работа, този двигател е буквално неубиваем. Единствената причина поради, която може да се счупи е неправилно обслужване, от големи сервизни интервали до нискокачествена услуга от сервиз, можете да си изберете Смяната на 15к с 5/30 масло звучи повече от оптимистично. R20 го дават да се кара с 0/20. Лека справка от личен опит: В по-хладните дни (10-18 градуса околна температура) за дистанция от 50км извънградско, маслото не подминава 47 градуса. В града седи също с ниска температура. Тук вече се поражда въпроса, при 0 градуса и надолу с 5/30 масло, градско шофиране на сравнително къси разстояния, двигателя какво мазане има? При обслужване с грешен вискозитет масло също се износва много по-бързо и веригата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 512 #30 Отговорено петък в 04:16 Именно, посещавала е само за смяна на масло. Първия реглаж на клапани го направих аз на 70 хил км веднага щом я взех. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mr.SOHC 105 #31 Отговорено петък в 15:09 Но по снимките от цилиндъра си личи, че е карана с нискокачествено масло или не навременна смяна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Двигателист 42 #32 Отговорено събота в 08:10 (Редактирано) Off Topic Каква е причината за 50 км, маслото да е с температура 47 градуса? Какво го охлажда толкова интензивно? Редактирано събота в 08:19 от Двигателист Дублирано мнение. Моля, модератор да го изтрие! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Двигателист 42 #33 Отговорено събота в 08:18 На 2.05.2025 г. at 0:32, Mr.SOHC написа: В по-хладните дни (10-18 градуса околна температура) за дистанция от 50км извънградско, маслото не подминава 47 градуса. В града седи също с ниска температура. Off Topic Каква е причината за 50 км, маслото да е с температура 47 градуса? Какво го охлажда толкова интензивно? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2984 #34 Отговорено събота в 08:43 И аз това се чудя... При мен зиме/лете, за 10 км маслото достига 85 - 88 градуса. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 512 #35 Отговорено събота в 08:52 То зависи и с каква диагностика се мери и дали колата има сензор за температура на маслото. Моята май няма и прави някакви изчисления на база други сензори и дава някакви подобни стойности 40-50 градуса, които надали са верни. Ето едни свещи от Форд Фокус II 1.4. Стпрямо хондата са перфектни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mr.SOHC 105 #36 Отговорено събота в 22:15 Преди 13 часа, Двигателист написа: Скрий съдържанието Каква е причината за 50 км, маслото да е с температура 47 градуса? Какво го охлажда толкова интензивно? Добър въпрос, единствената причина го отдавам на това, че двигателя е възможно да е наистина на малко километри, понеже свещите буквално са като извадени от кутията, чисти от до, следователно има все още ниско триене в двигателя. Така извадих тези с които си дойде, като ги бях карал над 20 000км и новите след 10 000км бяха пак така. В големите жеги съм виждал маслото на 80, 90, 100, 110 зависи вече колко се натиска. Другия макар и не толкова значителен фактор е, че моето R20 върви на 90 градуса на водата и охладителен вентилатор на радиатора на 93-94 градуса. Говорил съм с човек с който сравнително редовно му минават през ръцете подобни двигатели и той твърди, че всичко върви около 100-те градуса, като перки пуска около и над тези градуси. Замерените градуси, които правя са на каране с 80-90км/ч без натискане, буквално. Преди 12 часа, Bizzito написа: То зависи и с каква диагностика се мери и дали колата има сензор за температура на маслото. Моята май няма и прави някакви изчисления на база други сензори и дава някакви подобни стойности 40-50 градуса, които надали са верни. Ето едни свещи от Форд Фокус II 1.4. Стпрямо хондата са перфектни. Колега, гледам с диагностика различна от тези за 200-300лв., отделно със сервизната показва същото и третата с която гледам/логвам е такава, която е само за хонда (различна от сервизната, повече свързана с промяната на компютъра). Всичките показват едно и също и не е калкулирано по никакъв начин от нищо има си датчик за температура, не откривам такъв за прецизно измерване на налягането (не за аларма/суич). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове