Bizzito 511 #1 Публикувано 5 Ноември, 2024 (Редактирано) Здравейте, Реших да си сменя свещите по-рано от предписанията и получих изненада. Майстора каза, че всичко е наред, но според мен не е съвсем така. Изглежда, че единия цилиндър има някакъв проблем. Три от свещите са в перфектно състояние, обаче едната има много кофти нагар. Също така само на нея резбата и е омаслена изцяло. Според проучванията ми днес този цилиндър гори масло през вложките на клапаните. Ето отблизо лоша и добра свещ на микроскоп. Тук даже е леко поизчистен вече. Нагарът е много твърд и гаден. Надявам се да няма много в камерата или по клапаните. Разхода на масло е 500 мл на 5000 км. Редактирано 5 Ноември, 2024 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 847 #2 Отговорено 5 Ноември, 2024 Или са депозити, или свеща си е изпяла песента, но като гледам електрода, май е второто. Провери въпросния цилиндър след 10-20к. и ако всичко е наред, значи свеща си е заминала. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 511 #3 Отговорено 5 Ноември, 2024 (Редактирано) Така изглежда но пръв поглед да, заради нагарите, сякаш е стопена. И ние се подлъгахме първоначално (с колеги). Обаче реално няма проблем. Електродите са си там и гапа си е колкото трябва. Грешки за missfire, прекъсвания или проблеми не съм имал. Както си работи мотора преди смяната така си работи и сега. Иначе и аз така мисля, след време да проверя как е положението. Редактирано 5 Ноември, 2024 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2956 #4 Отговорено 5 Ноември, 2024 Обърни внимание и на третата отляво надясно! И тя е зле. Като цяло всичките са с нагар. Кои повече, кои по-малко. Добавки за бензин ползваш ли редовно и какви? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 511 #5 Отговорено 5 Ноември, 2024 Едната и тя има наченки да. Но се ядва. Ползвал съм добавки. Примерно колата е в мен от 20 хил км. През половината време да съм ползвал само Wynns supremium petrol по 1 мл на литър. Нищо особено. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 847 #6 Отговорено 5 Ноември, 2024 То като цяло не изглеждат като иридиеви свещи на 86к. Ако ти е голяма тръпка какво се е случвало в този цилиндър, ходи да ти го прегледат с ендоскоп. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2956 #7 Отговорено 5 Ноември, 2024 (Редактирано) Точно това бях почнал да пиша. Един оглед с ендоскоп ( на всички цилиндри)ще каже гумички на клапани ли са, сегменти ли са, или цилиндри. Редактирано 5 Ноември, 2024 от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 511 #8 Отговорено 5 Ноември, 2024 (Редактирано) Мой колега има ендоскоп. Напролет ще го гледаме. Тъкмо да проверим свещите как са. То и ако е от горене на масло не е и нормалното на 86К да пуска през клапаните. Пък и от където и да е. Най-здравия мотор на Хонда Редактирано 5 Ноември, 2024 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2956 #9 Отговорено 5 Ноември, 2024 (Редактирано) Какво толкова е да го погледнете, та чак напролет да чакаш? Тая процедура съм я правил пред блока за 15 минути и то със саморъчно направен "ендоскоп" през смартфона. Въпросът, обаче е тоя дето гледа, да знае какво да гледа и какво вижда. А свещите ги смени веднага, че тоя цилиндър съвсем ще "огърми". Причукването, дето го чуваш, може и да е от него. Редактирано 5 Ноември, 2024 от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 511 #10 Отговорено 5 Ноември, 2024 Свещите са сменени и точно затова планувам напролет за да поработят и да видим има ли пак разлика. Да ги съчетая един вид двете неща. И аз мисля че има връзка с почукването, засега не смея да кажа дали има разлика, защото то не е постоянно. По-нататък ще видим, следя го изкъсо и него. Голямо ухо извадих, а? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6516 #11 Отговорено 6 Ноември, 2024 Аз не бих имал търпение. Погледни с ендоскоп - скоро. В този цилиндър няма как тези "коралови" образования да са само по свещта! Ако периферията на буталото свети от чистота - маслото идва от сегментите, а не от клапаните. Този разход на масло само от 1 цилиндър ако го умножиш по 4 - мамма миа - моторът е за капиталка - дано не съм прав де. Това че моторът е на малко км, не значи че не може да има строшен сегмент. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6516 #12 Отговорено 6 Ноември, 2024 На Сивика на синковеца Ванко прави основен ремонт на 409000 км пробег. Харчеше 1 л масло на 5000 км. Колата не пушеше, освен в режим моторна спирачка след дузина км спускане. ДВГ-то го играе помпа и с вакуума вади масло през износените сегменти. Караше се с 10-W40. След ремонта - разход 0, вече 3-та смяна на масло, първо с 5-W40, а сега е с 5-W30. Челата на клапаните и буталата бяха в нагар, но перифериите чисти и си имаше хонинг - и в 4-те цилиндъра. Това са му свещите. Надявам се при теб да е чисто и свещта да е била проблемна. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 511 #13 Отговорено събота в 18:43 (Редактирано) Проверката след 5 хил. км. Явно си има някакъв проблем с трети цилиндър. Трите свещи са като нови, а на трети се отличава и започва да трупа пак нагари. Прави впечатление отново, че резбата е омаслена изцяло и в леглото на трети цилиндър има малко омасляване. Буталата имат тънък нагар, но за кола на 90 хил км май е нормален. Поне са горе долу еднакви, като на трети цилиндър е една идея повече. Но пък хоннинга е добър и цилиндрите изглеждат добре. Само на втори има лееееко надиране. Но не ми изглежда притеснително. И тук вече стигаме до истината. Снимки на на клапаните, доколкото можеха да се заснемат. Но пак трети цилиндър се отличава значително с натрупани нагари по клапаните и по горивната камера, а останалите три са си перфектни, също като свещите. Колата си работи идеално, така че ще карам и просото ще следя във времето как се развиват нещата. След като минах с Ravenol 0w30 FES, разхода малко падна. На почти 5 хил км съм и съм долял около 300-400 мл масло. Преди гореше 500. Моточасовете са вече над 250 и скоро ще го сменям. ПП: Сега видях, че сме коментирали добавки. От половин година не съм ползвал никакви добавки. Сипвам само 100 октана. Редактирано събота в 18:59 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 847 #14 Отговорено неделя в 06:15 Интересно. Пробвай да размениш свещи и бобини, поне да ги изключиш, другите причини са ясни, сегменти или гумички. Примерно сложи свещта от 2ри на 3ти и бобината от 4ти на 3ти и ги провери пак след 10к. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 419 #15 Отговорено неделя в 06:56 @Bizzito Сега, като ти гледам свещите, се върнах мислено в 90-те години на миналия век, когато имах вехт Ескорт със същия проблем на единия цилиндър. Вложките на клапаните бяха сменени, така че проблемът беше от бутало-цилиндровата група. Тогава продаваха една вълшебна швейцарска добавка Lubrifilm, която е един вид реметализатор. Започнах да слагам на всяка смяна на маслото и свещта се изчисти напълно. На последната смяна, преди да продам колата не сложих и отново беше започнала да се цапа и омаслява. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2956 #16 Отговорено неделя в 15:01 (Редактирано) @Bizzito Христос Воскресе! Трябва да обърнеш внимание на двигателя. Всички свещи изглеждат не добре, с черен нагар по "масовия" електрод, което говори за горене на масло, а може да е в комбинация и с богата горивна смес. Обърни внимание и на 1-ва ламбда сонда, и на тримовете на инжекторите. Ето как изглеждат моите свещи. Двигателят не гори масло. Особено зле при теб е 3-ти цилиндър. Там определено има сериозен проблем. Не го пренебрегвай, за да не надере цилиндъра, че после става "finito" положението. За съжаление, от снимките на клапаните не мога да преценя какво виждам, понеже не са достатъчно ясни. Коя година ти беше колата? Да не е от серията с проблемните сегменти? Редактирано неделя в 15:05 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 511 #17 Отговорено неделя в 16:17 Ламбдите уж е добре. Ще проуча какво е тримове на инжекторите. Имам делфи предполагам, че ще ги показва. Преди 1 час, dandilov написа: Коя година ти беше колата? Да не е от серията с проблемните сегменти? 2017, последната година за този мотор и модел. R20 Най-здравия мотор!!! От тях ли съм улучил? Не беше ли проблемен 1.5 турбо? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2956 #18 Отговорено неделя в 18:46 Не си улучил от тях, споко. Проблемните са 2011 - 2012. За съжаление, колкото и да е здрав един мотор, няма да устои, ако някой реши да издевателства над него. Няма как да знаеш преди теб как е бил експлоатиран и обслужван. R20 наистина са много здрави, но явно нещо е ставало с твоя, преди да се озове при теб. Съвет: Закарай колата при Бранко в Русе. 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 511 #19 Отговорено неделя в 19:18 (Редактирано) Стандартното, 5w30 сменяно на 15 хил км. Тя беше 5 годишна като я взех дойде си с историята. Но надали е от това. Пак съм улучил петъчно-следобедна бройка. Ще изкара още 90 хил км Може да си направя една екскурзия да го видим това Руси Ето по-близки снимки на 3 и 4 свещ. Редактирано неделя в 19:26 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 511 #20 Отговорено неделя в 20:57 (Редактирано) Преди 6 часа, dandilov написа: а може да е в комбинация и с богата горивна смес. Обърни внимание и на 1-ва ламбда сонда, и на тримовете на инжекторите. А може ли да работи богато от 100 октановия бензин? То нали само на предварението влияе си го настройва компютъра? Гледам че старите свещи от първия пост имат нагари, но не са черни. Аз горе долу тогава започнах да карам със 100 октана, когато ги смених. Редактирано неделя в 21:04 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1049 #21 Отговорено неделя в 21:02 (Редактирано) Според мен, не търси проблем там, където го няма. Този сервизен интервал за тия свещи е огромен, пише 100 000км ама на 30-35 вече са спорни пък да не говорим 90к...Комшията майстор ги мята на 30к, аз също пряко сили карам 30-35к с иридиевите и в кофата. То и на long life маслото пише 30 000км и нагоре ама никой не кара толкова. Сложи нови свещи, махни ги след 5000км и ги виж тогава. Редактирано неделя в 21:02 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2956 #22 Отговорено преди 22 часа @Mkilla До колкото разбрах, това са му новите свещи след 5000 км. Преди на сивика смених японски иридиеви NGK на 85 000км без да имам какъвто и да е проблем с тях. Просто превантивно. Жената пък изкара на Jazz-а, с Brisk Platinum, може би повече. Така, че иридиевите свещи си изкарват доста дълго, стига двигателят да е наред. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове