Jump to content
Iliyay7

Хондата загрява

Recommended Posts

Здравейте колеги имам сивик 6-та ген. Колата загрява на място в задръстванията в града, но на магистралата при постоянна скорост 120-140 не загрява, извънградско с по-малка също не загрява. От какво може да е? Термостата го смених.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиатор.водна помпа.перка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си на газ - възможен проблем с изпарителя, или със свързването му към охладителната система.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На газ съм, ще видя тези дни дали го прави само на бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм имал лична кола на газ, ама от 15г чета форума, и съм имал 5 Сивик, 5 CR-V, 2 Акорд, и 1 Джаз, така че ...

 

Ако е неправилно свързване към охладителната система (което е силно вероятно), няма значение на кое гориво ще пробваш. Загрява си и на газ, и на бензин. Има доста коментирано по проблема, ама за CR-V.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
39 minutes ago, kvd74 said:

@Iliyay7 Колега пиши тук по проблема със сивика, да не стават общи приказки. 

Вчера ходих да го измия и да си преместя нещата в црв-то. На бензин колата не вдигна температура по светлофарите. Откакто съм я взел(4години)не съм сменял филтрите на газта нито изпарителя, защото преди съм нямал проблем. Никога не съм чистил радиатор, само зимата съм сменял антифриза със зимен и съм сменял гарнитурата на дросела с такава от 90к.с. Термостата го смених, като стария беше доста по-голям от този който сложих сега(този е купуван по номер).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Зимен антифриз??????

Дасега е била с летен ли, нещо доста е объркано в тази кола.

Има един антифриз на Хонда и той е целогодишен,и лонг лайф.20241013_180422.thumb.jpg.f8ae680b1151757fa61e549fc7a8f41a.jpg

Всеки друг антифриз не по спецификации за Хонда ,влияе зле на охладителната система.

Голям ,малък термостат нещо пак тука е зле,термостата на Хонда трябва да отваря на определена температура пише го в твоето ръководство, на повечето Хонди  това са 78-82 градуса.

Според мен правери дали антифриза е до горе в радиатора първо.

После ако не е сменяна водна помпа никога,вероятно вече тази няма лопатки и нищо почти не кара да циркулира антифриза,затова загрява на място.

Стара тема дано е намерен проблема.

Редактирано от CARPERA
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 10 часа, CARPERA написа:

 

После ако не е сменяна водна помпа никога,вероятно вече тази няма лопатки и нищо почти не кара да циркулира антифриза,затова загрява на място.

 

 

Привет колега, като цяло харесвам постовете ти защото са като скриптове, отделяш време да бъдат подробни и последователни със снимки и подходящи за начинаещи. Тук обаче мисля, че е малко крайно това което съм цитирал. Оригиналната водна помпа на акорда ми беше в прекрасно състояние на 300 000км. и вероятно още ще кара. Много хора сменят оригиналните си помпи при смяна на ангренаж с някакви измислени афтърмаркет уж "да се застаховат" и после имат проблеми. Според мен смяната е по преценка. Отделно авторът не е положил усилия да опише развитието на проблема, а не виждам и да е споменал дали му включват перките. Стара тема, зарязана в нищото...

Редактирано от HondaExplorer
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако се кара с антифриз, а не с вода - помпите изкарват мнооого километри.

Обикновено се сменят "по предписание", или ако протекат, а не защото са им "заминали" лопатките.

В движение радиаторът се обдухва от насрещният поток, а на място от перките, та и в 2-та случая това няма общо с циркулацията на антифриза в системата. Ако помпата няма лопатки, ДВГ-то ще грее и в движение, щот няма кой да претака антифриза, нали така? ;)

Редактирано от ceco_accord
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааа Цецо, не си прав! И аз това мислех да изтъкна обаче контрааргумента би бил, че при по-голяма скорост и съответно по-високи обороти на помпата малкото останали лопатки все пак ще "претакат" антифриза. От друга страна пък отделяната топлина ще е по голяма, което би компенсирало в отрицателна посока наваксването на лопатките. А бе луда работа :D

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Off Topic

Засилваш я по инерция надоле - хем потока голем, хем мотора на минималните. ;)

Така се проверява термостата дали затваря. Ако настинеш, значи е умрел. Сигурно за това се говори за "зимен антифриз" - може да е "първак"

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Перката включва ли се? Антифриз губи ли ти? В моят сходен случай излезе гарнитура на главата след доста четене разбрах, че и доста други колеги са имали тоя проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откъде и каква гарнитура взе и какви пари?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.02.2025 г. at 10:45, ceco_accord написа:

Ако се кара с антифриз, а не с вода - помпите изкарват мнооого километри.

Обикновено се сменят "по предписание", или ако протекат, а не защото са им "заминали" лопатките.

В движение радиаторът се обдухва от насрещният поток, а на място от перките, та и в 2-та случая това няма общо с циркулацията на антифриза в системата. Ако помпата няма лопатки, ДВГ-то ще грее и в движение, щот няма кой да претака антифриза, нали така? ;)

Аз имам доста сходен проблем, но сега въпроса ми друг. Перката на радиатора като се включи трябва да обдухва радиатора отвътре навън, или да дърпа въздух отвън създавайки поток през радиатора и да вкарва горещия въздух вътре към мотора. Питам защо, наложи се да окъся перката и ми направи впечатление, че дърпа въздух отвън-навътре🙄. Я някой да сподели. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работи правилно отвън на вътре.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Разбира се че е отвън навътре - към мотора.

Ако е обратно, трабва да работи постоянно и при движение, а с нарастване на скоростта на колата, и с доста по-високи обороти, та ще стане и въздушна спирачка. ;)

Редактирано от ceco_accord
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Разбира се че е отвън навътре - към мотора.

Ако е обратно, трабва да работи постоянно и при движение, а с нарастване на скоростта на колата, и с доста по-високи обороти, та ще стане и въздушна спирачка. ;)

Горе долу по същия начин си го обяснявах, че не възможно вентилатора да "блъска" насрещния въздух, особено при висока скорост, та за това реших да попитам. Благодаря. А ето и моя казус който наложи тоя ход. След 10 минути по магистралата със 120 и непосредствено след като влязох в града се случи това на снимката. В момента в който минах 60-70 км/ч, температурата рязко си падна в нормалния диапазон. Та това наложи да окъся перката през допълнителната инсталация за халогените😎. И до тук изпитвам безкрайно силни съмнения в изправноста на датчика на перката и водната помпа. А да колата няма газ. 

20250627_162100.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си на бензин, не е добре работата.

Ревизирай охладителната система като започнеш от термостат, датчик на перката, водна помпа и накрая радиатор.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмнително е перката да не работи в градско и сегашните жеги. Почни от нея и управлението и.

Тя компенсира ниската скорост на колата, осигурявайки въздушен поток през радиотора. Щом извънградско температурата се нормализира, значи другото е наред. Надявам се имаш антифриз по норма и системата е обезвъздушина? Лятото има склонност към загуби, а въздушен джоб лъже датчика, та стрелката подскача, но тогава перката работи задължително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се е случвало при магистрално каране по баир (към Траявнови врата) на 5-та предавка и относително ниски обороти (около 2-2,5к) при включен климатик да загрява. И на предната (1.4 японка) и на настоящата (1,6 англичанка). Не можах да си обясня каква е връзката, но в последствие на японката бе сменен термостат + промивка и проблемът изчезна, а на англичанката малко след това се проби радиаторът.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, zlobar4e написа:

 След 10 минути по магистралата със 120 и непосредствено след като влязох в града се случи това на снимката. В момента в който минах 60-70 км/ч, температурата рязко си падна в нормалния диапазон. Та това наложи да окъся перката през допълнителната инсталация за халогените😎. И до тук изпитвам безкрайно силни съмнения в изправноста на датчика на перката и водната помпа. А да колата няма газ. 

 

Аз така я прегрях. Движение по магистралата с висока скорост. Климатика се изключи, а аз не виждам температурата че е висока. Влязох в задръстване и докато се усетя да пусна парното стана белята. На следващия ден тествах перката дали се включва и всичко беше ОК. Тръгнах на дълъг път -200 км ... без проблем. На следващия ден обаче при градско каране вдигна температура. Оказа се че перката вече не се включва дори при директно подадено захранване. Провери първо самата перка дали не запецва (става дума точно за сивик 6).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accordДатчика очевидно е приключил земния си път,за това той е първи в списъка,после да си "вържа гащите",термостат и помпа. @satzata радиатора е на 2 години,тъй че още му имам доверие уж. @spase Както писах,перката я окъсих през инсталацията на втория чифт халогени,и си върти проблем няма, върти си как требе. Просто в момента съм забит на място което не позволява почти никакви интервенции от моя страна и ще трябва леко леко да се прибера до Варна, та да я разколача. И още нещо важно, щуцера на антифриза който влиза във всмукателния колектор се поотчупи преди няколко години но успях да го затъкна, сега забелязах, че пропуска малко антифриз. Та, трябва ли да се свали целия колектор за да го сменя? Ако някъде има видео на интервенцията или снимков материал, ще съм благодарен! 🍻

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Заради "гадинката" трябва да се свали колекторът. Съответно да се сменят и гарнитурките.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dandilov написа:

Да. Заради "гадинката" трябва да се свали колекторът. Съответно да се сменят и гарнитурките.

 

 

@dandilov Шъ сА самоубия в коляното! Но иначе благодаря! Вече си сглобих трейлъра на предстоящия "филм" 😉 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...