Jump to content
Johnny_V3

Помагайте, Колеги! Старата Хонда вдига температура...

Recommended Posts

Помагайте, Колеги! Старата Хонда вдига температура...

 

Затопли се времето и започнах да забелязвам по-често включване на перките.

Но днес (то си е 31 градуса някъде) започна и стрелката да скача.

Всичко беше ОК, докато не спрях до пазара да купя разни плодове.

Връщам се, дава на контакт и стрелката е доста високо (на 2/3 или дори 3/4).

Викам си - загряла е на място...

Паля - всичко се връща в норм. Стрелката е малко под средата.

Карам до първия светофар и на място стрелката пак хуква нагоре.

Тръгвам - всичко се връща пак на норм. Стрелката пак малко под средата...

На следващия светофар всичко се повтаря. Но аз какво правя:

Като тръгне стрелката нагоре аз давам на Паркинг (автото е автомат) и давам газ да поддържам около 2000 оборота.

Явно антифриза се раздвижва и стрелката се връща пак на норм.

 

Та какво е това?

Термостат, капачка на радиатор?

Какво да проверя?

 

Предварително благодаря!

 

Уточнение: съвсем наскоро автомобила е обслужен, включително сменена водна помпа и антифриз.

Автото има и ГАЗ.

Видимо течове няма.

Нивото на антифриза в казанчето е над нормата (при горещ двигател).

 

Ами сега?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Johnny_V3

Провери нивото на антифриза в радиатора трябва да е до гърловината.

Къде е свързана газовата охлаждането на изпарителя,снимай важно е.

В крайна сметка може да е  сдал багажа датчик охлаждане ,еднопиновия имам тема за него.

Датчика можи да се хване на диагностика като се следи температурата.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега здравей,

Водната помпа ако не е сменяна може и от нея да прави номера.

Имал съм случай на друга кола, като майстора смени какво ли не по охладителната система и накрая се оказа, че водната помпа е останала с половината перки.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е писал че е сменил водна помпа и антифриз. @Hanchko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз водна помпа не съм сменявал. Оригиналната си е и понеже е метална има огромен ресурс. По-добре ще работи от евтини аналози на нея. Може да е от термостат проблема. Пробвай с него защото е по-лесно за смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква водна помпа са ти монтирали?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Няколко дена бях много зает и не можах да пиша, но сега ще ъпдейтна темата.

 

Благодаря за коментарите и особено на @CARPERA за подсещането да погледна в радиатора.

Там долях около 600мл. антифриз.

Имаше и следи на някакъв теч около капачката, така че без да се замислям закупих чисто нова и оригинална капачка.

Вчера шофирах около 1 час в жегата с новата капачка и стрелката беше закована точно там, където трябва - малко под средата, и не мърдаше!

Т.е. засега е добре.

 

Мисля, че е добра идея да държим по една резервна капачка в автомобила за всеки случай.

 

Засега няма да пипам термостата.

Ако има някаква промяна ще пиша отново.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново! С молба за съвет.

Значи всичко беше ОК доста време, макар че през това време съм я карал само в града.

Тогава се появи проблема, че на светофарите вдигаше температурата, а като дам газ (да развърти антифриза) и тя моментално спадаше.

Смених капачката, долях антифриз в радиатора и всичко се оправи. Доста време съм стоял по светофарите в най-големите жеги и всичко беше ОК.

В петък пътувах до Бургас. И на отиване и на връщане - никакви проблеми с температурата. А погледа ми беше непрекъснато там!

Днес се върнах, спрях в един магазин. Тръгвам... и забелязах, че на място температурата пак тръгва нагоре... Ужас!

 

Какво забелязах (да дадете съвет какво да гледам).

Преди пътуване огледах всички течности и си бяха по местата.

Антифриза в казанчето над минимума.

 

Сега, като я паркирах забелязах, че антифриза се е вдигнал почти до капачката на разширителния съд (автомобила е загрял).

Също така забелязах, че перката се включва много често...

 

Автомобила е на газ (ако има значение). Облсужен, регулиран.

Утре ще надникна и в радиатора за течност, че сега е гореща.

 

Някакви идеи? Съвети?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери ли датчика както ти писах горе.

Изследва ли антифриза за изгорели газове,по описаното от теб може да се говори за издухана гарнитура.

Къде точно е вързана газовата,маркучите на изпарителя къде отиват,това е важно,ако не е вързана правилно и това е за маркучи на радиатор парно,системно се прегрява колата.

Първо проверяваш на изстинала кола има ли в радиатора антифриз,в казанчето ясно.

Каква водна помпа сложи ,старата оригиналната беше ли сдала багажа,защо се наложи смяна.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинете ме, малко в страни от темата на автора!

@CARPERA , замислих се над думите ти. На моят Сивик изпарителя е вързан точно за парното (паралелно), защото съм с клапан, които лятото не пуска антифриза да минава през парното. Но ако това е грешно, къде другаде може да се върже изпарителя на газовата?!

Редактирано от ruil4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има газово колата, при мен се оказа от изпарителя. Я мембрани, я нещо се е запушило в него. На бензин като обърнах, никакъв проблем. Ако имаш газово, погледни в тази насока. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам подобен проблем, при мен загравя в големите жеги като тегля карава и по-специално като изкачвам баир. Ако пусна парното на топло и всичко се нормализира. Имам закачено OBD и градусите стигат до 97, при тегленето с каравана съм наблюдавал и 110, което вече почва да мести стрелката нагоре.Сменил съм почти всичко по охладителнта система без водна помпа. Някой знае ли каква работната температура на тази кола за да знам дали трябва да търся проблем или всичко е нормално в моя случай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Johnny_V3 най-вероятно гарнитурата на главата е за смяна, дори и да правиш тест за газовете, може нищо да не покаже, няма смисъл да си даваш парите. Отивай при читав майстор, който знае какво прави, не си губи времето с гадаене и смяна на всичко останало. Виж на студен двигател дали имаш загуба на антифриз в радиатора, трябва да е на максимума.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, ruil4o said:

Извинете ме, малко в страни от темата на автора!

@CARPERA , замислих се над думите ти. На моят Сивик изпарителя е вързан точно за парното (паралелно), защото съм с клапан, които лятото не пуска антифриза да минава през парното. Но ако това е грешно, къде другаде може да се върже изпарителя на газовата?!

Ок не се изразих,првилното вързане  при 1ген е за маркучите на парното.

Неправилното и дело на мързеливи майстори е,има едно U образно съединение на главата,те там натикват маркучите на изпарителя.

Това е при CRV 1ген.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички. Утре сутринта ще сме при един приятел в сервиза. Тогава ще понаправя снимки и ще отговоря на въпросите.

На този автомобил всичко му е сменено, без термостата.

Водната помпа я смених, защото беше на близо 50 хил. км и заедно с ангренажа, да е на един път.

Днес отворих радиатора и там не видях антифриз. Утре сутринта ще долея в радиатора, защото в казанчето пък има антифриз.

 

То вода ще долея днес, че съм взел и антифриз направо да го сменим.

Ще промием утре системата и ще го подменим с нов.

Ще видим.

Хич не искам и да си мисля за гарнитура на главата. Да бъдем оптимисти! :)

 

Утре още новини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тава че  изхвърля антифриза в едната посока говори че ,системата не е херметична,обикновено това е  издухана гарнитура глава,и се слага оригинална гарнитура да не играеш филма 2 пъти.

Да вижте къде е вързана газовата,и ако има софт да види кога отваря термостата.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново. Гледам, че в съседната тема се дискутира точно същия проблем. Следя я и нея с интерес.

 

Иначе при мен. Сутринта долях много малко антифриз в радиатора (150 гр. горе-долу) и се показа нивото. Това след близо 1000км по магистралите.

В сервиза сменихме термостата с MAHLE и също така сменихме антифриза.

Стария беше зелен (ако има значение), а този е от Ato24 (ROWE AN), син на цвят.

 

Малко снимки на газовата.

Самия изпарител е монтиран зад двигателя от страната на шофьора. Там има следи от теч, но не знам кога е текло.

Най-добре ще е да сменя коляното с ново и да наблюдавам.

 

IMG2024090310465011.thumb.jpg.684573015c066a4d71fa549ba364b31c.jpgIMG20240903104705.thumb.jpg.b4e1c6236ef88240e63f5aaba5908f1a.jpgIMG20240903104659.thumb.jpg.e3a5997f394f9486aea4197eb0ef47d4.jpgIMG20240903104650.thumb.jpg.9275ec77f06b8ffa3ceb74087b535761.jpg

 

Ето така е монтирана газовата. Не че се вижда много...

 

Та така... Ще следя и ще споделям. Ама ще трябва да се покара, за да има резултати.

 

P.S. Относно това, дали надува маркуча (горния). Как да преценя, не знам.

Определено е под налягане, но мога да го мачкам. А когато се пуснат перките на вентилатора то маркуча определено омеква (намалява и налягането).

 

Редактирано от Johnny_V3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Два са тестовете за издухана гарнитура.

Тест за изгоре газове в системата.

Тест чрез надуване на системата.

Направи някой от тях.

Това важи и за другата тема,там е показан точния антифриз и цвета му.

Важно е термостата да отваря на точните градуси.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-напред оправи проблема там дето е текло. Щом е текло, най-вероятно от там губи антифриз.

Другото е, ако изпарителят прави проблем от неправилно свързване към охлаждащата система.

Гарнитурата на главата я остави за най-накрая като причина.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov Пристегнал съм го. Ще го следя.

@CARPERA Датчика проверен и работи. Беше зеленясал куплунга, но го почистих и сега е ОК. Може да се каже, че този уред е точен в автомобила вече.

 

Сега ще следя автомобила много внимателно. Ще гледам какво се случва в радиатора. Иначе сега се държи добре. Стрелката е върху горната вълничка и не мърда. Перките се включват сравнително често (ако е на място), но стрелката не мърда ни надолу, ни нагоре.

Друго какво мога да направя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като си напълнил антифриз в радиатора до горе, в преливника (казанчето) трябва да е между мин и макс. Следи дали прелива от там. Като покараш примерно на магистрала, ако системата е разхерметизирана, ще изхвърля през капачката на казанчето и най-вероятно като влезеш в града ще се вдигне температурата. Филмът го играх с Хрв, затова казвам да се подготвиш. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@galin_k Доколкото разбирам трябва нивото в казанчето да е винаги между макс и мин, нали? Независимо дали е студена или загряла. Вярно ли мисля?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нивото в казанчето се повишава при загряване и при изстиване  се връща там където е било,при херметична и обезвъздушена система става само това движение.

Нали за това са двата клапана в капачката.

Това е разширителен съд.

Има хубава тема за това

https://forums.hondabg.com/topic/105719-обезвъздушаване-и-работа-на-охладителната-система/

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CARPERA, благодаря.

Ще обезвъздуша системата по описания начин. Ще направя в казанчето да има точно до минимума, че сега има повече.

 

И ще карам.

 

Един въпрос ме мъчи. Понеже маркучето, което влиза в разширителни я съд е малко хлабаво, възможно ли е от там да вземе малко въздух?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уплътни го някак.

Идеята да има разширителен съд и долният край на маркучето да е винаги под нивото на антифриза е точно за да не дърпа въздух при изстиването на мотора.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord, разширителния съд е ОК. Аз вникнах в начина му на работа. То там налягане не се образува (кой знае какво). Изхода към разширителния съд от радиатора е след клапана, така че той се пълни само когато сработи капачката. И после леко си прибира необходимото от казанчето през малкия клапан.

Важното е маркуча да е потопен в антифриз, което е така.

 

Много ми се иска, ако има някой колега от София с такъв автомобил (128к.с., първа генерация) да се видим и да сравним колко трябва да се надува този маркуч. Ще съм много благодарен. Това е най-простото сравнение "на око" и може да се направи някаква оценка, стига другия автомобил да е изряден в това отношение.

 

Мога да направя и теста, за който споменава @CARPERA, ама дали ще покаже нещо, ако е в начална фаза...

Може за начало да сравним налягането в маркуча чрез опипване. Ако е фрапираща разликата - ще го хвана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повярвай за да изхвърля само в една посока  значи  не си в начална фаза, или системата не е херметична,изпуска антифриз  отнякъде и взима въздух от там.

Проверил си това да не изпуска антифриз отнакъде , остава второто гарнитура, провери я.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.09.2024 г. at 16:53, Johnny_V3 написа:

@CARPERA

 

Един въпрос ме мъчи. Понеже маркучето, което влиза в разширителни я съд е малко хлабаво, възможно ли е от там да вземе малко въздух?

Може да е от него или всяко едно съединение. Като си долял в радиатора 150гр не си обърнал внимание,дали в разширения съд не е било в повече със същото количество. Няма как да е заминала гарнитурата и на 1000км да липсва само 150гр.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А радиатора оригинален ли е. Защото съм сменявал на първа генерация и оригиналната капачка не пасна. Купувах нова . Има и разлики във височината на клапана във самата капачка. Сравни със старата,ако я пазиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, радиатора май не е оригинален. Аз си поръчах нова капачка от Amayama - оригинална, но това, което пристигна, не пасна.

Сега имам чисто нова оригинална капачка за оригинален радиатор - ако на някой му трябва да пише.

 

Иначе след смяна на термостат, целия антифриз и капачката - засега всичко е ОК вече повече от 1000 км.

Мисля, че се оправиха нещата.

 

Благодаря на всички за съдействието!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...