Jump to content
Galev1013

Конкретно питане преди покупка на Акорд 8-ма ген.

Recommended Posts

Здравейте колеги , предстои ми покупка на Акорд 8ген. решил съм почти окончателно да е 2.0 156коня автомат поради редица причини като по нисък разход /данък

в сравнение с 2.4 по непретенциозен двигател спрямо дизеловия (поради скапаната нафта и др.), всичко около мотора изглежда максимално улеснено за обслужване (понеже сам си правя почти всичко) прочетох за въпросната втулка към рейката (в завода където работя всеки ден се майсторят подобни изделия) , това което не успях да намеря обаче е :

1. Какъв тип е автоматичната скоростна кутия (вид – роботизирана , с хидротрансформатор , с двойни съединители) / (производител - Aisin или ... ?) има ли различни автоматични скоростни кутий монтирани при 2.0/2.4/2.2 в зависимост от годината на производство 2007-2012 , ако съм прочел правилно се сменят 3л при обслужването заедно с филтъра, но толкова ли събира цялата или за пълна смяна е необходимо последваща допълнителна след определен интервал от време ? Имал ли е някой проблеми със скоростната кутия до момента и имали нещо по специфично като детски болести при тях , превантивни мерки и др. 

2. За и против газово при 2.0 ,проблеми след монтаж и изминати "х" километри (ремонт на глава / подмяна клапани, легла, водачи) може би е незбежно след едни 30 000 -40 000 км (нямам претенциий за точност) обслужване на главата с изброеното най малко заради различната температура на изгаряне в цилиндъра / "сухостта" на газта спрямо бензина ако мога така да кажа , имам в предвид "носи ли двигателя на газ " или бързо му се скъсява живота , има ли проблем с грешки при някоя от ламбда сондите (не съм сигурен дали е с една или две) , решение с монтаж на дистанционен преходник ?  Има ли проблем при продължително шофиране и грешка в показанието на нивомера за бензин и ако да имали начин да се лъже компютъра. Каква марка газово бихте препоръчали - доказала се при експлоатация не от реклама? За колегите които са монтирали бутилката на мястото на резервната гума ,къде държите гумата в багажника  понеже имам познат които монтира по малък обем бутилка и над нея резервна патерица и кората се затваря перфектно. Има ли колеги които са монтирали сами газовото понеже ако имам време може и сам да го монтирам.Ако се хвана бих искал да обсъдя с някой който вече го е правил , какви части (дюзи , щуцери към смук. колектор , тръбни линии ,крепеж, настройка) е ползвал и т.н.

3.Слух - може и да е мит ! Бензиновите хонди ФАБРИЧНО горели масло ( едно е да пипа 100-200 гр. на смяна друго е литър ,да не говоря за повече) за сравнение - когато взех на жена ми а3-ката 2018(19г) гореше литър на 10 000 след 3години почна по литър на 1000 км , всеки казваше "те са така всички горят" , понеже имам друга теория че на нито една от тези не са сменяни консумативи (направени с цел да се износват като сегменти/уплътнения на клапани) я отворих смених изброените + два водача на изпуск. клапани/шлайф  и вече след една смяна и изминати още 5000 км не го е пипнала смятам че всичко опира до обслужване на определени компоненти които са неспособни да издържат толкова години без да се износят. 

4.Динамика  - повечето неща които съм чувал за този мотор е че бил куц кон , аз обаче не обръщам внимание понеже не съм състезател но все пак искам да знам дали ако се наложи да изпреваря бързо - ще се случи .Имали сериозна разлика между автомата и механичната в това отношение до колкото знам автомата се адаптира според начина на шофоране или бъркам ? 5 степенния автомат на магистрала със 120 -140 км  на колко оборота е , карал съм една която ходих да гледам но беше в града , дали 6 степенната механична на 6-та е по разтоварена - това в интерес на комфорта респективно шума ?

5.Оглед на избран автомобил - ръжди къде са критичните места на които задължително трябва да се погледне.

Окачване - нещо фрапантно ? Всяка друга информация за която не се сещам да попитам е добре дошла.

 

Извинявам се за дългия пост ако има тема за някои от въпросите ми моля за линк. Поздрави !

 

 

 

Редактирано от Galev1013
допълнение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей и добре дошъл!

Относно питанките ти - по точките:

1. Може да видиш тази тема. В пост 3 е видеото с устройството на хондовия автоматик. Там ще прочетеш и устройството му и никога повече няма да се притесняваш. 3 литра е сервизното обслужване (опресняване) през 40000км. При разглобяване общо е около 7 литра. Детски болести няма. С леки промени този тип кутия се ползва от векове :) и си е хондова разработка, нямаща общо с другите планетарни автомати. Рядкост е (поради необслужване) да се затлачат клапаните, или да има дисбаланс в хидротрансформатора.

2. Няма драма с клапаните и леглата им, ако се поглеждат и регулират през 20-30 хил. км. За конкретика - хем има писано, но и може да се обърнеш с въпросите си към колегата Markony.

3. Зависи от състоянието на мотора на тази която вземеш. Като я покараш, ще си покаже.

4. Куц кон е, ако го вземаш за надпревари. При нормално каране нормалният водач се адаптира към възможностите на колата. Тоест - ще изпреварваш когато има място. За 2.4 то е по-малко. :) Автомата харчи повече в града, но извънградско е по-икономичен от ръчката. Адаптивна е според стила на шофиране и държи мотора на 2000 об/мин при 100 км/ч, при 140 е на 3000. Ръчката при 100 е на 3000 об/мин. 2.4 е по-икономичен от 2.0 - просто по-малко го натискаш за да върви прилично, а данъкът си е - вадиш и даваш, па караш. :)

5. Да не е гнила отдолу, по задните вежди и долу на вратите, или по алуминиевите детайли в коша. Да не е мърляв интериора. Автомата (като загрее мотора) да включва плавно, да заключва лок-ъп-а над 90 км/ч и ако държи 200 на магистралата, значи всичко с него е ОК.

 

Късмет с избора, а каквото излезе постфактум - прави се.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да поправя колегата по-горе - с ръчната скоростна кутия е 3100 об. на 120 км/ч и 3650 об. на 140 км/ч. Може да са малко високи, но реално така основно си караш на 6-та по магистралата.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

R20 за мен е по-новият и надежден двигател от 2.4. Много е икономичен и според мен, няма смисъл да се слага газ. Ако е в добро състояние, не би трябвало да харчи масло, или в минимални граници. Със сигурност е по-непретенциозен на газ от 2.4.

Но колата е много тежка, даже мислих да пускам отделна тема, защо тази генерация е толкова тежка спрямо предишните. Да дълга е, но пък е сплескана и вътре е тясна, аз съм с две деца и комбито ми идва много малко и некомфортно. И този двигател идва много малък за 1600кг комби. За магистрала е супер, поддържа скорост 140-150-160 без никакви проблем с нисък разход. Но за изпреварване, пример Сф - Варна, идва несигурен, дори да слезеш на 3та, колата няма тяга...много ме дразни това и затова вече минавам само по Тракия. Идва и малък и муден. И някой да не помисли че съм състезател, напротив, много внимавам и изпреварвам само където е разрешено, но пак казвам, на извънградско, ако ти се наложи да се прибереш по-бързо, понякога си става тегаво. 

И аз съм с ръчка. Така, че си прецени, пробвай да покараш, и помисли къде ще я използваш на магистрала повече или в града (където не е много яко, щото е дълга и не много висока). За магистрала е супер!! Залепва на пътя, супер добра обратна връзка с него и нисък разход.

 

П.с. внимавай с Швейцарките за ръжда, имат си!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря за мненията нека всеки който има време и желание да каже какво мисли относно тези въпроси , имам желание за много обиколки из хубавата ни България а и съседна Гърция/Турция не са далеч така че газта ще ми излезе по изгодно , за вървежа ми става ясно но аз нямам проблем с това (поне така мисля). Забравих да попитам като меря компресия на двигателя поднах в ръководството че през софтуера HIM трябва да се изключи горивоподаването към дюзите , има ли нещо по специфично по манипулацията или трябва да намеря сътветното меню/прозорец през което да ги изключа след което да се мери?  И не съм сигурен какво точно е лок-ъпа , не съм имал кола с автоматична кутия до сега ако може да внесе малко яснота освен че е някакво заключване предполагам ?

Редактирано от Galev1013

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При меренето на компресия трябва да изключиш и захранването на запалителната система, за да не опукаш бобините.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 16 минути, dandilov написа:

При меренето на компресия трябва да изключиш и захранването на запалителната система, за да не опукаш бобините.

Къв идиот трябва да си, че да мериш компресия със закачени бобини?

Много ми е интересно какво ще разбере автора на темата след като я измери тая прословута компресия? Да не би да разбереш, ако мотора е масларка - едва ли? Да не би да разбереш,  че предният собственик е сменил 3 пъти маслото за 100 000 км - едва ли?

Автомата е много здрав и едва ли ще има проблеми точно с него, ама това не пречи да е тъп и лагав. Цецо може да ти изпише 5 страници басни за автомата, ама това не го прави по-малко тъп и лагав. И не, не е по-икономичен автомата,  при никакви условия не е.

За мен лично е по-модерен и футуристичен спрямо 7 ген, но по-тесен, много по-спрял, особено 2-ката, а пък в комбинация с автомат е оле майко. Според мен е по-тегав за поддръжка, ама това си е мое мнение на база навесите,с които съм си имал работа. 

Редактирано от jijane
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Galev1013 написа:

 И не съм сигурен какво точно е лок-ъпа , не съм имал кола с автоматична кутия до сега ако може да внесе малко яснота освен че е някакво заключване предполагам ?

Това е един вид съединител, който заключва "тавите" на хидротрансформатора и трансмисията придобива КПД- то на ръчна кутия в определени условия. Едното е когато се поддържа определена скорост с леко натиснат десен педал, а другото е при мръсна газ, когато пак е важно да няма загуби в трансмисията. Между тези 2 крайности автоматът е за комфорт иии - е малко като ластик.

Трябва да пробваш, за да прецениш дали е "твоята" кутия, защото другото са чужди хвалби или ругатни. За някого плюсовете са минуси и обратното!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей и аз да хвърля мойте 5 стотинки.(мисля,че сме я дъвкали тази тема)

Аз съм с  малкия мотор и не съм очаквал чудеса от него от точка А до точка Б си ме кара за дълъг път си е перфектен в мойте виждания.

Не е бегачка бих казал тромав мечок но чак си вдига 221 км.

За газът всеки сам си преценя ,аз сложих още като я купих на 75хл.км.

Сега съм на 121 хл.км. и спокойно мога да кажа,че съм я избил.

На кратко като я вземеш едно хубаво обслужване и ще ти служи вярно Хондата(за други марки може да спорим :D)

Аз си купих и Pedalbox DTE от мерак и има лека различа колата стана по чувствителна (Педалът)

Ако искате мога да отворя отделна тема и да направя някое видео.

 

КАчи се покарай една две и прецени дали е твоята кола.

Мнения много.

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, jijane написа:

... тъп и лагав.

И не, не е по-икономичен автомата,  при никакви условия не е.

Проста механична кутия, но с екстри - не е "острилка". Човек като му хване чалъма, дори за перцата на волана не се сеща.

Моторът работи с поне 1000 оборота по-ниско спрямо ръчката - ако не бързаш.

Но иначе си прав, не на всеки му допада, а има и по-добри съвременни (капризни и скъпи) кутии. Тази е от миналия век, но "Колко добре е когато нещата просто работят"!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Galev1013  Сега разбра ли защо никой не си избира жена от форумите, не е ли ръка да пипне и око да види си е жива минавка.

Не се отделяй от акъла си и мога да кажа, че правилно си се насочил, автомат задължително. Не се намира лесно мотор от R сериите в Акорд 80% са с К. Желая ти успех и дано успееш.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@jijane Не знам защо мислиш че е толкова прословута тая компресия ама и няма значение , давам ти пример сега аз съм се спрял на 2 екземпляра не на 20,говорил съм със хората имат ли против да сменим маслото за моя сметка преди да я купя отговор -не. Меря я един път преди да го сменя след подмяната по възможност 10-20 км на магистрала 140-160 и пак меря. 100% няма нищо сигурно , има присадки които след 2 смени още има останал филм но въпреки това аз предпочитам да я видя .Който иска мери , които не иска не виждам защо трябва да чупи хатъра на другия. Даже са чудя защо слагат присадки като никой явно не се занимава да гледа . Относно автомата изобщо не ме интересува колко е тъп ,умен или средно интелигентен питах за евентуални често срещани проблеми , надежден ли е когато се обслужва навреме с оригинално масло/филтър и нищо повече.Който му харесва ръчка , да кара ръчка , който иска автомат и т.н. Аз съм от Варна и ми е писнало да блъскам като глух петел тез скорости тръгни-спри,тръгни-спри и така до припадък.Отново казвам аз не бързам за никъде нито в града , а камо ли извън него ,с тея дупки да ми говори някои за комфорт от пътуване няма нужда!Лагъв - бъгав за първа кола с автомат искам да е надежден това ме интересува.Аз съм машинен инженер ,но специалността ми е корабни машини и механизми , има много неща с които съм нямал работа като окачване и скоростни кутии , затова което не знам питам и чета съответната литература, устройството на автомобили и техните механизми и възли ми е хоби с което се занимавам когато имам време не защото ще спестя някой лев като не отида в сервиза, а защото ми е интересно и защото повечето "майстори" до вчера са хвърляли вар а днеска почват да се учат на колите на хората и от чорапите на горе няма никой! Благодаря отново на всички за мненията и съветите.

Редактирано от Galev1013
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото разбрах това ще ти е първата Хонда. Тъй като си от Варна, мога да ти препоръчам точен майстор, за всеки случей. Човекът прави само Хонди от както се помни. Мисля, че си заслужава.

Ако имаш интерес, пиши на лс.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Galev1013 Вземай и карай. Трябва Хондата много да не е случила с предишни собственици, та да е зле и пак ще даяни.

Хондов автомат карам от 19 години и въобще не го мисля. Но ако смяташ че ти ще си най-големия печеливш от пътуващите в колата - бъркаш. Достатъчно е да видиш как главите на спътниците ти спират да се лашкат неволно напред-назад при всяко ръкоделие с лоста и левия педал, а с времето губят навик да следят обстановката.

Не агитирам за автоматик! Човек трябва да е готов за него.

П. П. Сега градско движа предимно с "ръчния" Сивик на синковеца - подмладява, ама "наше село" е малко.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз преди 7 месеца като купувах моята (2.4 i) си бях набил филма да не излезе масларка ,защото предната ми(Мазда ) от смяна до смяна 3-3.5 л доливане и се бях наплашил.

Но тъй като на Маздата по два признака ,които можех да видя и разбера по тях,че гори масло ,когато отидох да тествам Хондата ги проверих и всичко беше ок.

Единия признак-на маздата ауспуха черен като на дизелак ,отделно саждата не е суха Ами и мазнее,

втория признак -маздата като я вкарам в червените обороти си пушеше на харабия ,до 4000 Об не пушеше .

Та при Хондата ги нямаше тези признаци и до сега (5-6000 км ) не го е барнала.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това със саждите на ауспуха е малко сложно вече. Обикновено така ги излъскват, че са като нови. А доколкото съм чел темите за горенето на масло при Хондите - никой не е споменал да пуши. 

Колегата, който си харесва кола в момента - аз съм със седма серия. От Варна съм. 2,4 автомат. Ако искаш ми пиши да се уговорим да я покараш малко. Да знаеш с какво се сблъскваш и какви са усещанията при изправни двигател и кутия. Не е осмица но мисля, че ще можеш да добиеш представа. 

Като цяло аз съм много доволен от колата з асега. От две години я карам. И на мен ми е първата с АТ.

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз съм с 8ма серия 2.4 също от Варна автоматик! След 7 дена стават 2год откакто я карам! Перфектна отвсякъде, никакви забележки само консумативи сменям върви идеално, доста е пъргава при изпреварване няма да те подведе, също ми е първа с автомат! Успех при избора :)

Редактирано от Nicholson

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си мислех за R20 и теглото на колата продължава да ме гложди, защото не е типично за Хонда.

Та за мен по-малкият брат на този двигател R18 в Сивик 9та примерно би паснал супер спрямо шасито. Там говорим за 140кс на 1250кг или 15кс по-малко спрямо 350кг бонус. Мисля, че това е попадението особено за градско. Лека, пъргава и маневрена.

И разходът ще ми в интересен да видя 😊

Сменихме малко от Акорд на Сивик, но мисля че си заслужава разсъждението.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.  Току що се регистрирах, четейки тази тема. Просто споделям почти, същото като автора. От Варна съм и оглеждам  бензинови Accord 2,0 , ръчка, 8-ма генерация - сякаш най-надежна версия. Четейки и темата, а и знаейки от други места - единствено тегло/мощност започва да ме спира. Също не съм състезател, но когато се наложи да изпреваря извън града  ми е писнало от мудна кола. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл!

Скоро карах такава. До 3-та (общо 6 предавки) моторът има ряз (празна, с 2-ма души), а нагоре вече ще ръчкаш надолу - ако се налага.

Намери и пробвай дали ще ти е достатъчно, защото мнения от другите може да не са адекватни за теб.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.03.2023 г. at 16:32, H.R. написа:

Здравейте.  Току що се регистрирах, четейки тази тема. Просто споделям почти, същото като автора. От Варна съм и оглеждам  бензинови Accord 2,0 , ръчка, 8-ма генерация - сякаш най-надежна версия. Четейки и темата, а и знаейки от други места - единствено тегло/мощност започва да ме спира. Също не съм състезател, но когато се наложи да изпреваря извън града  ми е писнало от мудна кола. 

 

Здравей,

 

Карам такъв Акорд вече 12г. С изпреварване на МПС движещи се до 50-60км/ч няма никакъв проблем. Сваляш на 2ра и се изтрелваш дори и натоварен с работещ климатик. На 3-та предавка автомобила не е толкова пъргав, но не бих казал, че е муден и е трудно изпреварването. 

 

Относно двг маслото. Изненадам съм да чуя, че този двигател може да гори масло. На мен никога не ми се е налагало да доливам. Не съм забелязал да има разлика в нивото между смените. Не изключвам да намаля с някакво малко количество, което не съм отчел. 

Тази кола за мен е изключително надежден и безпроблемен автомобил. Освен консумативи и главина друго не се е налагало да сменям/ремонтирам за 172хил км. 

До някъде съжалявам, че ще трябва да се разделя с този автомобил.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...