Jump to content
alexalex

Ново ЦРВ

Recommended Posts

Здравейте, 

Преди месец закупих "ново" CRV 2.2D Executive от Швейцария. Колата е 2009-та на реални 119к км, обслужвана е редовно само в официален сервиз и като цяло е доста запазена.
Чак сега ми остана време да й отделя малко време и ми излизат следните въпроси: 
1) Къде в София има сервиз специализиран за Хонда и ще ми обърнат внимание за детайлна диагностика (електроника, ходова част, съединител(казаха ми, че е добре, но понамирисва при маневри на феродо) и тн).
2) Смених меню-то на навигацията на Английски ,но не успявам да вържа телефона ( дамата ми говори на Немски) :)

3) Фаровете светят много високо и трябва да се регулират. Има ли автоматично нивелиране на ксенона, което не работи и какво може да е?
4) Запалкатата отпред не работи? Бушон? 
5) Има ли откъде да сваля карта за България с гласови команди? 

Поздрави и весели празници!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здрасти ! Весела Коледа!

Пот.1 "Бултрако" е специализиран сервиз за хонди! Препоръчват и Слави/Мотобокс, но аз лично не съм ползвал техните услуги, поради това че съм в провинцията.

Пот.2 Имах същия проблем, но гореших като ресетнах системата/има описана подробна процедурата в ръководството за употреба/http://nachkov.com/CRV/

Пот.3 Да, има саморегулиране на предно и задно дясно колело! тази тема . Най- вероятно имаш счупване на лостов механизъм!

Пот.4 Имаш в предвид запалка за пушачи предполагам? Ако да, започни от бушони/отпред в двг отсек и под волана/

Пот.5 Има карти но мисля бяха последно от2018г. този пич

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря, колега!
Посетих Мотобокс - доволен съм!
Ще сменя шайба на колянов вал, шайба на алтернатор, предни дискове и накладки, ремък и интеркулер, че бил пукнат(което е леко странно). Пуснахме и една регенерация на ДПФ, че светна с удивителна, но там имам съмнение, че вината е моя. Ако отново го направи ще се замисля за премахване( може ако съединителя е здрав и чип).
Телефона го вързах с помощта на Гугъл Транслейт за да обърна от Немски на Английски. След това е лесно.
Регулирането на фаровете ми казаха, че е здраво и ръчно в сервиз ги свалиха. Аз очаквах, че е като на Ауди след запалване да си направи проверка (нагоре-надолу).
Имам и леко свистене отдолу, което ме дразни, но предполагам, че може да е някоя дупчица по изпусквателната система или свистене от интеркулера... 

Колата е много приятна за каране, но доста шумна в сравнение с по-старото ми Ауди.
Ще я обслужа и да видим дали ще се харесаме ли с Хонда :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бе, тя вЕрно на 119 х.км. :) .......или пък въпросния "МотоБокс" :D, сигурно те работят нещо :lol:....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не ме работят. Дори човека ми каза, че има съмнения, че е на тези километри. 
Колата съм я купил директно от Швейцария, един собственик, пълна сервизна история. До 28-ми Май тази година е обслужвана в представителството на Хонда. Дори им писах да кажат дали е имала проблеми -нищо, само дреболии и стандартно обслужване.
Гледаха я няколко човека и казаха, че е в натурален вид. Явно след гаранцията е покарана и преди обслужването продадена.
Никой не продава перфектен автомобил.. винаги има нещо за смяна при новия внос :)

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не ме разбирай погрешно - но:

Нова кола, на 100 х.км. , да трябва да се сменяват  шайба на коляновия вал (която обикновено изкарва 300 х. - безпроблемно), шайба на алтернатора  (която при нормална експлоатация, изкарва около 200х.), предни накладки добре ,но оригиналните дискове ( би трябвало да са такива) да свършат толкова бързо, ремъка не го коментирам, кулера ей така спукан, без да е имала удар е минимален (но може да си изтеглил късата клечка), а защо и мирише съединителя само може да предполагаме - но да не бъркаш миризмата от ДПФ- а, когато си е правел регенерация.

Пиша ти ги тези неща, защото при Хонда, тези изброените неща по-нагоре, не са като при Аудито или другите марки - тук си изкарват доволно, почти двойно от другите . Затова по-нагоре споменах нещо и за сервиза де - ама щом са ги видели, "казва ли ти някой".

Но пък може и да си късметлия де, те швейцарците по-принцип карат "най-малко" от цяла Европа ( по мах.10-на х.км. на година), та сигурно си е на оригиналните км. , факт е също , че и от седене също могат да се скапат тези неща, та и от сервиза сигурно са прави.

По-важно е да сме здрави, от колкото да се ядосваме за някакви ламарини - пожелавам ти качествено обслужване, а след това безпроблемни километри.

Успех.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Наистина е странно да се сменят шайбите на толкова малко километри. Моята е на 158К и не са сменяни. За предните дискове изглежда е нормално - моите са сменени на 110К. Да не би от агресивните препарати, с които обработват пътищата или колата да е карана на повече градско?

И не се опитвай да я сравняваш по обезшуменост и комфорт с Ауди. Ще се фрустрираш :(

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Писах пак на сервиза в Швейцария и ми отговориха мигновенно с фактура(1100 франка за дреболии!) за последното обслужване края на месец Май :) Колата е била на 117к км, без проблеми и все още е с валиден MfK.
Предните дискове са ок, спира доста добре, просто имат ръбче. Кулера не разбрах дали е ударен, пукнат или просто тече... ще го видим и него като разглобим предницата.Съединителя вече не мирише толкова след като нещо направиха с педала.
Купил съм оригинални шайбите и ще ги сменя наред с всичко нужно. 
Ако се сетя ще снимам в какво състояние са частите след смяна. Реално може да са "карай смело, имат още много живот" :).
И да, колата е карана градско, от жена...

Последна питанка- какъв среден разход ви дава? 7.5-8л/км? 

Това ми е 4-та кола от Швейцария и с ръка на сърце мога да кажа, че колите там са на по-малко километри, с повече екстри и добре обслужвани (стига да не попаднеш на горублянски нов внос).
Ще трябва да се примиря с шумотевицата(супер дразнещо е като дъжда чука по стъклата отзад и го чуваш силно зад себе си), шума на турбото и някакво друго свистене :) В крайна сметка не взех Q5 защото нямам втори гараж и колата ще е "уличница". 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Качи някоя снимка да я видим. Не че не сме виждали, но рядко се срещат вече на 120 хил. км.

 

Разбирам, че искаш да си я обслужиш както трябва и всичко да и е наред.

 

Среден разход 8, да. 6-7 извънградско, 9-10 градско.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 6 часа, alexalex написа:

............. Кулера не разбрах дали е ударен, пукнат или просто тече... ще го видим и него като разглобим предницата.......

............. Последна питанка- какъв среден разход ви дава? 7.5-8л/км? ............

 

Какво да тече от този Кулер - въздух ? 

Не че не може да тече и друго де, ама примерно турбината трябва да ти е тотален пътник.

 

Относно средния разход, зависи както от горивото, цикъла градско или извънградско, задръстванията, пътната обстановка и времето, така и от задкормилното устройство и тежестта на крачето му. Жената като кара някое от двете CR-V-та, винаги сваля разхода с 1 литър надолу , в сравнение с мен:). Градско ги докарва спокойно от 7,3 до 7,5, а извън града пада от 6.0 до 6,5  - а аз съм винаги отгоре с литър. Няма да се плашиш - за класа и сегмента в който попада CR-V-то, може би е най-икономичния СУВ и ако всичко ти е наред, горната граница на средния разход, трябва да ти е там някъде 7,5 до 8,0 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

До колкото разбрах е имало масло на кората от кулера. От личен опит знам, че не е нужно да ти е отишла турбината за да имаш масло там :)
Питах за разхода защото карах Дискавъри 1 с фул-тайм 4х4 и почти нулева аеродинамика, където съм падал на 6.3 разход (капачка до капачка), а за ЦРВ-то ми казваха да очаквам около 10 разход :)
Ето малко снимки.

honda5 (1).jpg206289353_honda1(1).thumb.jpg.e02fe80e69d75155f08430bbaadabd2b.jpg

honda9 (1).jpghonda7 (1).jpg

При докарването намерих бонус греди и 18-ки с гуми. 

Edited by alexalex
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Супер е, личи се че е на малко километри. Воланът е много запазен. Попринцип се протривт на повечко километри. А иначе в кулера може да има масло и от картерните газове. Моята например има омасляване по маркучите от тях точно. Те са включени преди турбото. Но нямам течове от кулера.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Честито,бронята мисля,че е сменяна или боядисвана,но може и светлината да ме лъже.Леко е почнала да кляка отзад,но това лесно се оправя.Кожата на скоростния лост ако е оригиналната значи наистина е на малко километри.Кожените детайли не са им силната страна на японците.

Edited by zograffa
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Снимките леко подвеждат. На живо бронята е ок.
Първото нещо като пристигна беше да й измеря височината и не е клекнала(по спомен 80см). На снимките изглежда така. 
Кожата е ок на подлакътниците, вратите и скоростния лост. Мислех, че е черна кожа, но като се загледаш нещо ми синее..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 12.01.2021 г. at 21:59, alexalex написа:

Не ме работят. Дори човека ми каза, че има съмнения, че е на тези километри. 
Колата съм я купил директно от Швейцария, един собственик, пълна сервизна история. До 28-ми Май тази година е обслужвана в представителството на Хонда. Дори им писах да кажат дали е имала проблеми -нищо, само дреболии и стандартно обслужване.
Гледаха я няколко човека и казаха, че е в натурален вид. Явно след гаранцията е покарана и преди обслужването продадена.
Никой не продава перфектен автомобил.. винаги има нещо за смяна при новия внос :)

 

Вервай ми работят те два пъти ходих за смяна на жилото за ръчната и всеки път ми сменяха маслото на задния диференциал. И на мен ми сменяха щайби а искаха да ми сменят съединител след което, я чипосах и тоя тръгналия съединител още върти гуми като я настъпя.  Искаха да сменя дискове предни щото били криви не им дадох но им казах да ми сменят спирачната течност, имам съмнения дали са я сменили. След време смених дисковете и накладките отпред и отзад но сам, смених и спирачната течност която уж бяха сменили и за моя изненада се оказа пълна с чернилка.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Жилото също се наложи да си сменям сам. Доста трудно се сменя и се разглобява всичко от барабана до лоста за ръчната а и отвътре се разглобява доволно. Та разбрах защо се правеха на луди и не го смениха. Накратко аз не бих им се доверил каквото и да казват. За Мотобокса  говоря .

Edited by krasimir_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, krasimir_01 said:

Вервай ми работят те два пъти ходих за смяна на жилото за ръчната и всеки път ми сменяха маслото на задния диференциал. И на мен ми сменяха щайби а искаха да ми сменят съединител след което, я чипосах и тоя тръгналия съединител още върти гуми като я настъпя.  Искаха да сменя дискове предни щото били криви не им дадох но им казах да ми сменят спирачната течност, имам съмнения дали са я сменили. След време смених дисковете и накладките отпред и отзад но сам, смених и спирачната течност която уж бяха сменили и за моя изненада се оказа пълна с чернилка.

Интересно.. Това в Мотобокс?
Човека ми каза, да не търся съединител преди да са видяли в какво състояние е (според него било възможно да е нов/сменян и да няма нужда).
Ще я обслужа сега на друго място понеже съм извън София и ще ви снимам в какво състояние са били.
Имайте предвид, че в добрите сервизи хората са много взискателни и препоръчват смяна превантивно. 
Давам пример при мой приятел с голям сервиз за Ауди-Фолксфаген: С предписанията му отидох при познат във Враца. Прегледа колата хубаво и ми каза "Баце, луд си да ги даваш тия пари сега. Ще кара още много..." :)
Аз предпочитам да се обслужи на време вместо да ме остави някъде на път и да ми създаде повече проблеми и разходи. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

На тези километри едва ли съединителя е за смяна,по вероятно е около 200 000 да го смениш направо с маховика.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да. Последния път уговаряме те да поръчат жилото и да го сменят а аз да им я закарам рано сутринта за моя изненада в 13ч. ми се обажда мацката че е готова отивам и те пак ми сменили маслото на задния диференция а чувам че момчето с аудито уговаря същите работи които и на мен искаше да сменя. Казах им че в рамките на 1 седмица втори път сменяме малсото платих си другите неща които уж бяха правили и не съм се върнал повече.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, zograffa said:

На тези километри едва ли съединителя е за смяна,по вероятно е около 200 000 да го смениш направо с маховика.

 Това е по наша нагласа и очаквания. Но как е каран и от кого е друг въпрос. 
Преди година купувахме нов шкода и обсъждаме темата с продавача в шоурума, който твърдеше, че е съвсем нормално при някой шофьори да си отиде съединителя на 30 000км.... И не влиза в гаранцията :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Оff topic :

Ей, почти са изчезнали коректните сервизи... 🙄🙊🤐

Да не споменавам и проблема на Субару феновете в България... 🙄😱🙄🙊🤐🤢😳

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тези сериозно се опитват да те пуснат по пързалката! Как я измислиха тази шайба на коляновия вал, направо са висш пилотаж в приказката мижи да те лажем ;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не че нещо - ама ако може някой да ме светне, какво е това животно "кулера" и каква функция изпълнява?

Също какво тече през него и от къде?

А и за съединителя :

Цитат

Човека ми каза, да не търся съединител преди да са видяли в какво състояние е (според него било възможно да е нов/сменян и да няма нужда).

- как ще го видят (може би ще свалят скоростите за да те информират) ?

 

Започвам да си мисля ,че въпросния сервиз се е изпед*расил и си цака клиентите - преди го считах за сериозен, на база легендите тук.

 

п.п. Забравих - колата по снимки изглежда добре, честита да ти е и да те слуша.

п.п.п. Ако имаш съмнения за нещо, ей къде е Дупница - бегай при Ванката (fenabg) , поне да знаеш че нещата са както трябва (макар, че не си пада дизелджия :D).

Edited by Emicha
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако говорим за Мотобокс/Слави, много се изненадвам да чуя, че умишлено "пускат някого по пързалката". Няколко пъти съм бил при тях - за щастие за тривиални неща - и не съм останал с такова впечатление. Винаги им казвам да прегледат колата и ако има нещо да сменяме профилактично - и  обикновено отговорът е, че няма нищо за пипане. Най-често комуникирам с Цецо. Последно бях септември.

P.S. Като добавим и това, че работят с части на клиента и цените са нормални, не ми се връзва да искат да цакат клиента.

Edited by note

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 12 минути, Emicha написа:

Не че нещо - ама ако може някой да ме светне, какво е това животно "кулера" и каква функция изпълнява?

 

Предполагам, че точно ти много добре знаеш какво е intercooler 😉 

 

Проблемът идва от там, че този двигател няма филтър за картерни газове. Но ако при колегата са толкова много, че да тече масло и то точно от "кулера" ако тече, а не от някоя връзка, не е хич добре.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 14 часа, alexalex написа:

Имайте предвид, че в добрите сервизи хората са много взискателни и препоръчват смяна превантивно.

Хм, има много размита граница между "взискателност" и "цакане". Едно "цакане" винаги може да бъде обвито в красивата опаковка на "взискателност" и "грижа за клиента". За мен е коректно специалиста да ти каже какво е състоянието на възлите, колко живот им предвижда и ти да си решиш. Превантивна смяна на оригинални компоненти е много спорно действие. Дългият ми опит с автомобили сочи, че разбутване без нужда на възли по колата често води до негативни последици.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Относно маслото в интеркулера, тъй като баща ми имаше същия 'проблем', имаше омасляване, само че при връзката, а турбото му беше в отлично състояние без доловими луфтове: та напълно нормално е да се събира по малко масло, тъй като турбото изхвърля по малко, все пак перката здраво смуче и е нормално да засмуква по малко масълце, но все пак трябва да се провери турбото за луфтове.

При него, заради проблемната връзка, имаше едно свирене/свистене, за което говори и колегата, та значи със сигурност има някъде пробив.

Иначе няма как тези ремонти като шайби на колянов вал и алтернатор да не пробуждат съмнения, що се касае до кола на 120к, при положения, че хора на по 300к не са сменяли подобни неща. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...