Bizzito 497 #1441 Отговорено 25 Октомври Точно така се смятат, когато няма часовник. Но ти имаш @AzSum Да, до 100 моточаса е само, но аз на километраж B го нулирам на всеки 100 и така вече си ги знам много точно. Сега съм на 5200 изминати километри и точно 240 моточаса Поръчал съм маслото. Тък ондокато дойде ще станат 250, което ми е горната граница. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6133 #1442 Отговорено 25 Октомври Моя Леджо е по-вехт, но имам трип А и В, и веси от тях си има средни скорост и разход на бензин. Вторият нулирам при смяната с ново масло и сегиз-тогиз го поглеждам. Трип А ми е когато реша да постигна нещо. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1443 Отговорено 25 Октомври Никакъв проблем не са масла тип 0W20 ,5W20. За типично градски автомобил ,който се кара по 5-6 км в посока дори е по-добе защото маслото загрява по-бързо.Лесно се изпарява конденза в картера ,но при бензинови мотори с директно впръскване е много важно инжекторите да работят отлично . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 185 #1444 Отговорено 25 Октомври Преди 3 часа, Bizzito написа: Но ти имаш Вярно. Голяма играчка ще е, но ще се пробвам. Аз трип А съм го нагласил да се нулира при всяко зареждане. Винаги зареждам догоре. Трип В съм нагласил да се нулира при всяко палене на двигателя. Така си правя някакви изводи при кратки разстояния. Оказа се,че нещо съм се заблудил. Това е цвета на DXG сменено на 7.октомври и минати около 400км. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 326 #1445 Отговорено 25 Октомври V на маслото х150 л. бензин/дизел, при LPG - коефициент 1,5 и смяна, тъй знам аз...разбира се всичко е реперно и усреднено и всеки се съобразява с екслпоатацията на автомобила си Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #1446 Отговорено 25 Октомври (Редактирано) "V" на маслото, тоест обемът на маслото. Бих казал, на количеството налято масло при смяната. Да не се смята общият обем с несливаемия остатък. Само това, което е налято при смяната. При дизела не е като при бензина. Там е по-скоро като при LPG. Редактирано 25 Октомври от dandilov 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 497 #1447 Отговорено 25 Октомври Преди 4 часа, Тъмнозелен самурай G86-P написа: V на маслото х150 л. бензин/дизел, при LPG - коефициент 1,5 и смяна, тъй знам аз...разбира се всичко е реперно и усреднено и всеки се съобразява с екслпоатацията на автомобила си Съвпада. Аз съм на 240 моточаса и почти 600 литра изгорен бенз. По 4 литра наливам. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #1448 Отговорено 25 Октомври Едно уточнение. По метода за изразходван бензин се смятат 150л. бензин / 1л. налято масло, при масло с TBN>10.0 mg KOH/g. Или максимум 250м.ч. При по-нисък TBN на маслото, сметките слизат надолу! Например за TBN=8.0 mg KOH/g, пропорционално отнесено, се получава 100л.бензин/1л. налято масло. Или максимум 166 м.ч. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gecata1059 20 #1449 Отговорено 25 Октомври Ми то по тези сметки излиза,че сегашното което смених оня ден ще изкара 4000 кил. Ravenol Dxg. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1450 Отговорено 26 Октомври (Редактирано) Количеството изразходвано гориво се увеличава според обема на картера,има коли с 8-9 литра масло в ДВГ .Има и такива с 2,7-3 литра.Всичко зависи от конкретния двигател -коли убийци на масло с малоформации от родилното още .Анализи от подобни двигатели показват сработило масло на 150 моточаса или 4 хил км ,без значение от обема на картера и произход на базата( минерално или синтетично).И не се взирайте толкова в алкалното число на маслата,практиката показва че low saps ACEA C1/C4 карат и имат ресурс и след 300 моточаса .В тия масла TBN е 5-6.По принцип на пазара в момента най-издържливите масла са ACEA C3 VW 504/507 ,BMW LL-04,MB 229,52 -официално сертифицирани от API,ACEA и автопроизводителите .Т.н. long life ,при които интервала за смяна може да е 20-30 хил км ,в Азия и САЩ няма такива сервизни обслужвания. Дори самите дилъри там за конкретни автомобили препоръчват смяна на масло 5-7 мили в зависимост дали колата се ползва в тежка или лека среда .В Европа при тези редки сервизни интервали към маслата има високи изисквания за издържливост ,добавят се сукцинимиди,фенолни ,аминни антиокислители .Съвременния автопарк от последните 15-20 години стана много сложен от към периферия ,олекотяване на карантията в ДВГ .След всяко покачване на евро стандарта се добавят нови и нови екологични възли ,които имат нужда от все по-добри ГСМ продукти. Ако един собственик на автомобил иска да го поддържа дълготрайно доста трябва да преди да го купи и в последствие специфики на интервали за обслужване. Идеалното масло е свежото и наличието му в картера ,останалите фактори са подробности от пейзажа . Редактирано 26 Октомври от Ивайло Димов 4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 403 #1451 Отговорено 26 Октомври (Редактирано) В подкрепа на издръжливостта на VW 504/507 прилагам стандарта, който включва тест за износване от 650 ч. VAG не се ебават с маслата. Неслучайно маслата които действително покриват този стандарт са едни от най-скъпите. Редактирано 26 Октомври от inspektora Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1452 Отговорено 27 Октомври Не са чак толкова скъпи ,4 литра туба по VW 504/507 може да бъде намерено за 65-70 лева .И то присъстващо в API и Erwin approved oil list .Дори маслото в Кауфланд ,което се прави в немския град Анкум от Mitan oil . Цените в ЕС и Азия са извратено надути ,в САЩ пазара е съвсем различен . Тук в Европа като си купи човек туба масло в цената са включени и последващи разходи за рециклиране на тубата ,утилизация на отработеното масло ,маркетинг . Но да ,принципно всички рецепти които са официално одобрени са скъпи .Всички масла по отделен вискозитет ,за да получат печат "одобрено" минават по много скъпи процедури от тестване и сертифициране. За това много блендери ,етикетници и секви прекупвачи предпочитат да пише на тубите им recommended . Компаниите ,които могат да създават нови рецептури и да си платят цялата процедура по изпитания и сертифициране се броят на пръстите на ръцете. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 326 #1453 Отговорено 27 Октомври (Редактирано) 12 hours ago, Ивайло Димов said: Не са чак толкова скъпи ,4 литра туба по VW 504/507 може да бъде намерено за 65-70 лева .И то присъстващо в API и Erwin approved oil list .Дори маслото в Кауфланд ,което се прави в немския град Анкум от Mitan oil . Цените в ЕС и Азия са извратено надути ,в САЩ пазара е съвсем различен . Тук в Европа като си купи човек туба масло в цената са включени и последващи разходи за рециклиране на тубата ,утилизация на отработеното масло ,маркетинг . Но да ,принципно всички рецепти които са официално одобрени са скъпи .Всички масла по отделен вискозитет ,за да получат печат "одобрено" минават по много скъпи процедури от тестване и сертифициране. За това много блендери ,етикетници и секви прекупвачи предпочитат да пише на тубите им recommended . Компаниите ,които могат да създават нови рецептури и да си платят цялата процедура по изпитания и сертифициране се броят на пръстите на ръцете. Oronite Afton Infineum Lubrizol казват Редактирано 27 Октомври от Тъмнозелен самурай G86-P Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1454 Отговорено 27 Октомври Тва са 4-те основни производители на пакети присадки .Аз говоря за петролни компании със развойни екипи от учени ,огромни лаборатории и финансови ресурси . Exxon Mobil и Shell са взаимно собственици на Infinium ,Chevron на Oronite. Total ,Amsoil,Petronas ,Eneos,Idemitsu ....все компании можещи да си позволят сами да изработват рецептури и да си платят изпитанията и сертифицирането. Но безпорните лидери са Exxon Mobil ,всички останали в бранша се учат от техния многогодишен опит. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
venkostanev 6 #1455 Отговорено 27 Октомври quaker state 5w30 Някакво мнение за това масло Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1456 Отговорено 27 Октомври Собственост на Shell ,Penzoil и quaker state са техни брандове в Северна Америка.GTL база ,същото като Shell Helix Ultra Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jivetz 15 #1457 Отговорено 27 Октомври Тук равенол е на почит..в този форум. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 497 #1458 Отговорено 27 Октомври Нормално, много марки съм проучвал. Всичко е крек Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jivetz 15 #1459 Отговорено 27 Октомври Само дето, хидрокрекинга е мн по добър избор за новите двигатели от колкото паото дето го хвалят тук,хора дето не правят разлика между горещ вискозитет,хора който не признават органичните масла.. дин дин може да трие утре. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1460 Отговорено 28 Октомври За кои "нови " двигатели е по подходящ VHVI ? Да, PAO базата ако е без AN или Ester-и няма много смисъл от подобно масло .90-те години почти всички големи компании имат масла с по 60,70,80 % PAO база .И когато се появяват на нашия пазар марки като Тотал ,Кастрол ,Шел,Ени,Елф -синтетични масла ,хората ги наливат в стари съвецки автомобили .ДВГ текват като лейки защото всички гумени гарнитури,семеринги са предвидени за минерални масла.PAO има два основни недостатъка -свива гумени изделия и няма полярност. И от онези години тръгва гаражната митология ,че на стар двигател не се налива синтетично масло ,която се предава и до днес. За мен идеалната рецепта би изглеждала - 40% PAO,40% GTL ,10% VHVI ,5% AN ,5 % Ester. Не съм фен на Равенол но правят продукти ,които се търсят и има пазар за такива масла. Моят автомобил му наливам микс от 4 масла ,едно от които е 4Т Елф 10W60 . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 497 #1461 Отговорено 28 Октомври Някой има ли MSDS на Ravenol FES 0w30? Да не им пиша и аз. Мерси! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1462 Отговорено 28 Октомври Заповядай. 18777120-EN-1.pdf 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 497 #1463 Отговорено 28 Октомври Благодаря! О, има и молибденче. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6133 #1464 Отговорено 28 Октомври Преди 3 часа, Ивайло Димов написа: За мен идеалната рецепта би изглеждала - 40% PAO,40% GTL ,10% VHVI ,5% AN ,5 % Ester. Не съм фен на Равенол но правят продукти ,които се търсят и има пазар за такива масла. Има ли стокови масла с такава или близка рецептура? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1465 Отговорено 28 Октомври Не няма ,или поне не и на нашия пазар в Европа аз не съм срещал .Такава рецепта би била скъпа ,а и масовия потребител не се вълнува толкова от синтетични продукти.В Европа има много малък % собственици ,които реално знаят как да си подбират маслата . Това ,което съм описал е това какво аз бих искал да предложи пазара. Въпроса е ,че няма търсене за подобни продукти за това и няма предлагане. В Русия има два местни производителя Polymerium и Novus ,мисля че те имат топ масла с Pao ,ester-и и AN + волфрам ,органичен триядрен молибден ,титаний ...Общо взето всичко от душа .Но там има и търсене ,собствениците на тези блендери са редовни в Oil-club.ru и опипват пазара,интересуват се какво се търси и го предлагат. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 326 #1466 Отговорено 28 Октомври (Редактирано) 5 hours ago, Ивайло Димов said: Не няма ,или поне не и на нашия пазар в Европа аз не съм срещал .Такава рецепта би била скъпа ,а и масовия потребител не се вълнува толкова от синтетични продукти.В Европа има много малък % собственици ,които реално знаят как да си подбират маслата . Това ,което съм описал е това какво аз бих искал да предложи пазара. Въпроса е ,че няма търсене за подобни продукти за това и няма предлагане. В Русия има два местни производителя Polymerium и Novus ,мисля че те имат топ масла с Pao ,ester-и и AN + волфрам ,органичен триядрен молибден ,титаний ...Общо взето всичко от душа .Но там има и търсене ,собствениците на тези блендери са редовни в Oil-club.ru и опипват пазара,интересуват се какво се търси и го предлагат. Има и EXLINE (бившо EXTREME AMG) VRS различни вискозитети със състав както си му е редът. Май са правени по насоки и според желанието на участниците от форума oil-club.ru от Bonker. В завода в Лодз в Полшa на VENOL (което си поражда едни смътни съмнения - AVENO, VENOL, RaVENOL и пр. изобретателност на бай Игор Шевчук) и са 70% ПАО и 10% естери. Не е много ясно как във връзка със СВО става бизнесът, но на сайта им https://shop.exline.group си се продават ( с известни прекъсвания за някои продукти ). Цената на прилично хондовско масло 5 л е около 125 лв. (там) Редактирано 28 Октомври от Тъмнозелен самурай G86-P 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1467 Отговорено 28 Октомври Въпроса е ,че са недостъпни за нас тук .Ако се разровим по американските спортни форуми сигурно и там ще се намерят бутикови масла . Нашия пазар в България е много малък много трудно е да вкараш и реализираш ексклузивни масла . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #1468 Отговорено 28 Октомври Преди 18 часа, jivetz написа: Само дето, хидрокрекинга е мн по добър избор за новите двигатели от колкото паото дето го хвалят тук,хора дето не правят разлика между горещ вискозитет,хора който не признават органичните масла.. дин дин може да трие утре. Проблемът на ПАО-то е, че изсушава семерингите, за това ПАО базираните масла съдържат алкалираните нафтилини или естери, или и двете(най-добре), за да противодействат. Никой не отрича органичните масла, просто синтетичните са по-добри, разбирай мажат по-добре, имат по-дълъг ресурс и вискозитетът отбелязан на тубата се запазва по-дълго, а не да сипеш 5/30 и след 5000км. двг да работи вече с друг вискозитет. Ако можеш да си позволиш да сменяш често масло, хидрокрекът си е отличен избор. Аз съм казвал, че предпочитам да наливам крек и да го сменям на 5к, отколкото двойно по-скъпа синтетика на 10к., но все пак това си е разправия. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1469 Отговорено 28 Октомври Не "мажат" по-добре ,най-добри смазващи функции имат минералните масла .Въпроса е ,че тук не става въпрос за обикновен лубрикант .Маслата с 4 и 5 група осигуряват много по-устойчив на разрив и температура маслен филм и клин .Много по-добра течливост в ниски температури ,висок вискозитетен индекс ,което от своя страна пък води до намаляване на полимерите в маслото.Съвремените двигатели са много по температуроотделящи . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6133 #1470 Отговорено 28 Октомври Off Topic Ее, 5000 си е малко. Налагало ми се е да минавам по хилядарка на ден, не че се е случвало за седмица да станат 6-7К. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #1471 Отговорено 28 Октомври преди 7 минути, Ивайло Димов написа: Не "мажат" по-добре ,най-добри смазващи функции имат минералните масла .Въпроса е ,че тук не става въпрос за обикновен лубрикант .Маслата с 4 и 5 група осигуряват много по-устойчив на разрив и температура маслен филм и клин .Много по-добра течливост в ниски температури ,висок вискозитетен индекс ,което от своя страна пък води до намаляване на полимерите в маслото.Съвремените двигатели са много по температуроотделящи . Навярно разбираш, че това не е вярно и с последващите си разсъждения го доказваш. Всичко е много комплексно в работата на един двг и нещата не опират до това, на кое масло, ако стъпиш, ще се подхлъзнеш и пребиеш по-ефектно. Да кажем, че синтетичните масла предпазват по-добре триещите се повърхности в двигателя, респективно 'мажат' по-добре, като събирателен израз. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1472 Отговорено 28 Октомври Щом казваш 👌 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1473 Отговорено 28 Октомври Понеже ми се наложи да шофирам ,та когато някой спори с мен по дадена тематика очаквам да подкрепя твърденията си . ПАО и естерите имат много по-лоши смазващи свойства дори от M8Д ,практически не се смесват с присадъчни пакети самостоятелно .За това и няма такова животно full syntetic ,или 100% синтетично масло.Производителите на присадки ги доставят на производителите на масла смесени в минерални масла според поръчката на клиента( 1/2/3 група) . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #1474 Отговорено 28 Октомври Не мога да разбера каква ти е тезата, защото май говорим за едно също, като изключим, разбира се, смазочните качества на ПАО-то и Естерите(сега няма да тръгна да ти ровя документации, за да ти доказвам, че земята е кръгла, както и молекулярната структура на въпросните). Мен, като потребител, ме интересува минералното или синтетичното масло ще ми гарантира минимално износване на двг. Сиреч Мобил 1 есп ли да сипя или онова 'бутиковото' на Ехлайн от поста на Самурая. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #1475 Отговорено 28 Октомври преди 49 минути, Ивайло Димов написа: Не "мажат" по-добре Да. Сами по себе си, маслата PAO (или 4-та група) са с много слабо полярни молекули. Това ще рече, че не прилепват към металните повърхности и са с много слабо изразени разтварящи способности. Тоест не образуват траен маслен филм върху повърхостите и не могат да разтворят, в себе си, противоизносните присадки. Пак да подчертая: "сами". Ето защо PAO никога не се използват като единствен базов компонент в маслата. Но! Притежават изключителна здравина и устойчивост на т.н. "сили на срязване". Висока температурна стабилност. Ниска изпаряемост при високи температури. Много добра течливост при ниски температури. За да могат да се използват в едно масло обаче, задължително трябва да бъдат в смес. От друга страна, лубрикантите от 5-та група ( естери, алкилирани нафталини) са и най-добрите разтворители. Те притежават високо полярни молекули, прилепват плътно към повърхостите и образуват по-траен маслен филм, в сравнение с останалите масла. Също като PAO имат висока температурна стабилност, много добра течливост при ниски температури, изключителна здравина и устойчивост на "сили на срязване". Естерите имат свойството да възобновяват еластичността на семерингите и по-този начин да предотвратяват течове. Именно за това естерите и AN се използват като добавка към PAO. Те разтварят противоизносните присадки в себе си и след това техните полярни молекули се прилепят към молекулите на PAO. По този начин образуват една хомогенна суспензия. Към тази смес се добавя и хидрокрекингова база, понеже естерите не бива да превишават 10 -15 % от общата смес, защото почват да правят вреди, вместо да помагат. Този разтвор вече представлява готовия продукт. При това, маслото е най-добро, когато всички съставки трябва са правилно дозирани и работят едновременно и в симбиоза! При повечето големи производители, с голям пазарен дял, ТОП-серията им не превишава 50% съдържание на PAO. Към тези проценти добавят 4 - 10% естери, може и AN, а останалото е хидрокрек. Все пак трябва и цената да е конкурентна на пазара. При някои се наблюдава дори и 5-10% минерална база. Не съм привърженик да си правя смеси от различни масла, именно, за да не разваля "симбиозата" на компонентите им. Макар, че съм го правил веднъж - дваж, чисто експериментално. Но не го препоръчвам. 3 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #1476 Отговорено 28 Октомври Явно ще върнем Амсойл на картата, с малкото си крек във формулата, не че е нужно въобще да го има, ама явно не пречи Иначе относно поляритета, аз за това от 100г. си наливам Полар плюс, за да ми пази двг при старта, защото веднъж развърти ли се помпата остава масления клин, а там ПАО-то си е доста стабилно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1477 Отговорено 28 Октомври (Редактирано) PAO базата има нулева полярност ,ама от цифрата 0 . Колеги май говорим на различен език.Смазващата способност на маслата има отношение към висока устойчивост на износ и температура точно толкова колкото проститутката с гинекологията . 4 и 5 та група добавят качества в маслата ,които минералните бази нямат и обратното . Да се каже ,че синтетичните масла "мажат" по -добре от минералните е несериозно и повърхностно . Все едно да се говори за "тънко " и"дебело" масло . Все си мисля ,че подобни дискусии трябва да са сериозни . Колегата дето си пази при старт ДВГ ,интересно ми е ( не се заяждам) виждал ли е разглобен двигател на съставните му части ? Редактирано 28 Октомври от Ивайло Димов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #1478 Отговорено 28 Октомври (Редактирано) Виждам, че двигателят ми не близва масло. Мисля, че е най-добре да се сложи един линк към извора на познанията наречен ойл клуб.ру, където всичко това дето се пише го има и да се спре с объркващите интерпретации и темата да се заключи, че става мазало. Още малко ще почнем да си пазарим масла от Кауфланд. Пак, ще го кажа, 90% от хората посещаващи темата, изконно, ги интересува кое масло ще им предпази двг, а не какво аджеба е мазане, смазване или маслен филм. Редактирано 28 Октомври от Rakeem Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1479 Отговорено 28 Октомври Не близва ,всички ДВГ в процеса на екплоатация изразходват определено количество масло .Това е неизбежно като данъците и смъртта.Това ,че чорбаджията не го усеща на щеката е друг въпрос ,който се обяснява с наличието на определено количество вода от неизбежния конденз ,наличие на гориво . Винаги ми е било смешно когато някой гордо обяви "Аз колкото налея -толкова източвам " .С тази разлика ,че налятото и източеното са различни по състав субстанции. Та на въпроса ,че ми стана интересно за тоя Polar .Няква вълшебна нано добавка ли е? Пак задавам въпрос ,колега знаеш ли колко вида триене има в един ДВГ ? Предполагам си чел за хидро-динамично триене,течно триене ,гранично триене . Предполагам знаеш ,че между шийките на коленовия вал и основните и биелни лагери винаги има маслен филм ,същото е положението в ГРМ .Че по стените на цилиндрите имаш хонинг ,който задържа микро маслен филм . Та какво точно пазиш с този Polar ? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #1480 Отговорено 28 Октомври Именно задържането на маслото по металните повърхности след престой, предполагам знаеш, че студения старт е най-амортизиращ за всички триещи се части. А това колко масло ми харчи колата след 100 000км. при мен, ми е пределно ясно, водата и горивото са отгоре, тоест трябва да точа повече, нали. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове