Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Точно така се смятат, когато няма часовник.

 

Но ти имаш @AzSum

 

Да, до 100 моточаса е само, но аз на километраж B го нулирам на всеки 100 и така вече си ги знам много точно. 

 

Сега съм на 5200 изминати километри и точно 240 моточаса ;)

Поръчал съм маслото. Тък ондокато дойде ще станат 250, което ми е горната граница.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя Леджо е по-вехт, но имам трип А и В, и веси от тях си има средни скорост и разход на бензин.

Вторият нулирам при смяната с ново масло и сегиз-тогиз го поглеждам.

Трип А ми е когато реша да постигна нещо. ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакъв проблем не са масла тип  0W20 ,5W20. За типично градски автомобил ,който се кара по 5-6 км в посока дори е по-добе защото маслото загрява по-бързо.Лесно се изпарява конденза в картера ,но при бензинови мотори с директно впръскване е много важно инжекторите да работят отлично .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Bizzito написа:

Но ти имаш

Вярно. Голяма играчка ще е, но ще се пробвам.

Аз трип А съм го нагласил да се нулира при всяко зареждане. Винаги зареждам догоре. Трип В съм нагласил да се нулира при всяко палене на двигателя. Така си правя някакви изводи при кратки разстояния. 

 

Оказа се,че нещо съм се заблудил. Това е цвета на DXG сменено на 7.октомври и минати около 400км.

20241025_131531.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

V на маслото х150 л. бензин/дизел, при LPG -  коефициент 1,5 и смяна, тъй знам аз...разбира се всичко е реперно и усреднено и всеки се съобразява с екслпоатацията на автомобила си

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

"V" на маслото, тоест обемът на маслото. Бих казал, на количеството налято масло при смяната. Да не се смята общият обем с несливаемия остатък. Само това, което е налято при смяната.

При дизела не е като при бензина. Там е по-скоро като при LPG.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Тъмнозелен самурай G86-P написа:

V на маслото х150 л. бензин/дизел, при LPG -  коефициент 1,5 и смяна, тъй знам аз...разбира се всичко е реперно и усреднено и всеки се съобразява с екслпоатацията на автомобила си

 

Съвпада. Аз съм на 240 моточаса и почти 600 литра изгорен бенз. :)

 

По 4 литра наливам.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно уточнение.

По метода за изразходван бензин се смятат 150л. бензин / 1л. налято масло, при масло с TBN>10.0 mg KOH/g. Или максимум 250м.ч.

При по-нисък TBN на маслото, сметките слизат надолу!

Например за TBN=8.0 mg KOH/g, пропорционално отнесено, се получава 100л.бензин/1л. налято масло. Или максимум 166 м.ч. ;):yes:

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Ми то по тези сметки излиза,че сегашното което смених оня ден ще изкара 4000 кил. Ravenol Dxg.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В подкрепа на издръжливостта на VW 504/507 прилагам стандарта, който включва тест за износване от 650 ч. VAG не се ебават с маслата. Неслучайно маслата които действително покриват този стандарт са едни от най-скъпите.

VW_Oil_Standarts_1.thumb.JPG.1506254a3554dc54bccd418d67370599.JPG

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са чак толкова скъпи ,4 литра туба по VW 504/507 може да бъде намерено за 65-70 лева .И то присъстващо в API и Erwin approved oil list .Дори маслото в Кауфланд ,което се прави в немския град Анкум от Mitan oil .

Цените в ЕС и Азия са извратено надути ,в САЩ пазара е съвсем различен .

Тук в Европа като си купи човек туба масло в цената са включени и последващи разходи за рециклиране на тубата ,утилизация на отработеното масло ,маркетинг .

 

Но да ,принципно всички рецепти които са официално одобрени са скъпи .Всички масла по отделен вискозитет ,за да получат печат "одобрено" минават по много скъпи процедури от тестване и сертифициране.

За това много блендери ,етикетници и секви прекупвачи предпочитат да пише на тубите им recommended .

Компаниите ,които могат да създават нови рецептури и да си платят цялата процедура по изпитания и сертифициране се броят на пръстите на ръцете.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
12 hours ago, Ивайло Димов said:

Не са чак толкова скъпи ,4 литра туба по VW 504/507 може да бъде намерено за 65-70 лева .И то присъстващо в API и Erwin approved oil list .Дори маслото в Кауфланд ,което се прави в немския град Анкум от Mitan oil .

Цените в ЕС и Азия са извратено надути ,в САЩ пазара е съвсем различен .

Тук в Европа като си купи човек туба масло в цената са включени и последващи разходи за рециклиране на тубата ,утилизация на отработеното масло ,маркетинг .

 

Но да ,принципно всички рецепти които са официално одобрени са скъпи .Всички масла по отделен вискозитет ,за да получат печат "одобрено" минават по много скъпи процедури от тестване и сертифициране.

За това много блендери ,етикетници и секви прекупвачи предпочитат да пише на тубите им recommended .

Компаниите ,които могат да създават нови рецептури и да си платят цялата процедура по изпитания и сертифициране се броят на пръстите на ръцете.

 

Oronite Afton Infineum Lubrizol казват

 

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва са 4-те основни производители на пакети присадки .Аз говоря за петролни компании със развойни екипи от учени  ,огромни лаборатории и финансови ресурси .

Exxon Mobil и Shell са взаимно собственици на Infinium ,Chevron на Oronite. Total ,Amsoil,Petronas ,Eneos,Idemitsu ....все компании можещи да си позволят сами да изработват рецептури и да си платят изпитанията и сертифицирането.

 

Но безпорните лидери са Exxon Mobil ,всички останали в бранша се учат от техния многогодишен опит.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

quaker state 5w30 Някакво мнение за това масло

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Собственост на Shell ,Penzoil и quaker state са техни брандове в Северна Америка.GTL база ,същото като Shell Helix Ultra

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук равенол е на почит..в този форум.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално, много марки съм проучвал. Всичко е крек :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само дето, хидрокрекинга е мн по добър избор за новите двигатели от колкото паото дето го хвалят тук,хора дето не правят разлика между  горещ вискозитет,хора който не признават органичните масла.. дин дин може да трие утре.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За кои "нови " двигатели е по подходящ VHVI ? Да, PAO базата ако е без AN или Ester-и няма много смисъл от подобно масло .90-те години почти всички големи компании имат масла с по 60,70,80 % PAO база .И когато се появяват на нашия пазар марки като Тотал ,Кастрол ,Шел,Ени,Елф -синтетични масла ,хората ги наливат в стари съвецки автомобили .ДВГ текват като лейки защото всички гумени гарнитури,семеринги са предвидени за минерални масла.PAO има два основни недостатъка -свива гумени изделия и няма полярност.

И от онези години тръгва гаражната митология ,че на стар двигател не се налива синтетично масло ,която се предава и до днес.

 

За мен идеалната рецепта би изглеждала - 40% PAO,40% GTL ,10% VHVI ,5% AN ,5 % Ester.

 

Не съм фен на Равенол но правят продукти ,които се търсят и има пазар за такива масла.

 

Моят автомобил му наливам микс от 4 масла ,едно от които е 4Т Елф 10W60 .

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли MSDS на Ravenol FES 0w30?

Да не им пиша и аз.

Мерси!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

 

О, има и молибденче. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Ивайло Димов написа:

За мен идеалната рецепта би изглеждала - 40% PAO,40% GTL ,10% VHVI ,5% AN ,5 % Ester.

 

Не съм фен на Равенол но правят продукти ,които се търсят и има пазар за такива масла.

Има ли стокови масла с такава или близка рецептура?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не няма ,или поне не и на нашия пазар в Европа аз не съм срещал .Такава рецепта би била скъпа ,а и масовия потребител не се вълнува толкова от синтетични продукти.В Европа има много малък % собственици ,които реално знаят как да си подбират маслата .

 

Това ,което съм описал е това какво аз бих искал да предложи пазара.

 

Въпроса е ,че няма търсене за подобни продукти за това и няма предлагане.

 

В Русия има два местни производителя Polymerium и Novus ,мисля че те имат топ масла с Pao ,ester-и и AN + волфрам ,органичен триядрен молибден ,титаний ...Общо взето всичко от душа .Но там има и търсене ,собствениците на тези блендери са редовни в Oil-club.ru и опипват пазара,интересуват се какво се търси и го предлагат.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
5 hours ago, Ивайло Димов said:

Не няма ,или поне не и на нашия пазар в Европа аз не съм срещал .Такава рецепта би била скъпа ,а и масовия потребител не се вълнува толкова от синтетични продукти.В Европа има много малък % собственици ,които реално знаят как да си подбират маслата .

 

Това ,което съм описал е това какво аз бих искал да предложи пазара.

 

Въпроса е ,че няма търсене за подобни продукти за това и няма предлагане.

 

В Русия има два местни производителя Polymerium и Novus ,мисля че те имат топ масла с Pao ,ester-и и AN + волфрам ,органичен триядрен молибден ,титаний ...Общо взето всичко от душа .Но там има и търсене ,собствениците на тези блендери са редовни в Oil-club.ru и опипват пазара,интересуват се какво се търси и го предлагат.

Има и EXLINE (бившо EXTREME AMG) VRS различни вискозитети със състав както си му е редът. Май са правени  по насоки и според желанието на участниците от форума oil-club.ru от Bonker. В завода в Лодз в Полшa на VENOL (което си поражда едни смътни съмнения - AVENO, VENOL, RaVENOL и пр. изобретателност на бай Игор Шевчук) и са 70%  ПАО и 10% естери. Не е много ясно как във връзка със СВО става бизнесът, но на сайта им https://shop.exline.group си се продават ( с известни прекъсвания за някои продукти ). Цената на прилично хондовско масло 5 л е около 125 лв. (там)

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е ,че са недостъпни за нас тук .Ако се разровим по американските спортни форуми сигурно и там ще се намерят бутикови масла .

Нашия пазар в България е много малък много трудно е да вкараш и реализираш ексклузивни масла .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 18 часа, jivetz написа:

Само дето, хидрокрекинга е мн по добър избор за новите двигатели от колкото паото дето го хвалят тук,хора дето не правят разлика между  горещ вискозитет,хора който не признават органичните масла.. дин дин може да трие утре.

 Проблемът на ПАО-то е, че изсушава семерингите, за това ПАО базираните масла съдържат алкалираните нафтилини или естери, или и двете(най-добре), за да противодействат. Никой не отрича органичните масла, просто синтетичните са по-добри, разбирай мажат по-добре, имат по-дълъг ресурс и вискозитетът отбелязан на тубата се запазва по-дълго, а не да сипеш 5/30 и след 5000км. двг да работи вече с друг вискозитет.

Ако можеш да си позволиш да сменяш често масло, хидрокрекът си е отличен избор.

Аз съм казвал, че предпочитам да наливам крек и да го сменям на 5к, отколкото двойно по-скъпа синтетика на 10к., но все пак това си е разправия.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не "мажат" по-добре ,най-добри смазващи функции имат минералните масла .Въпроса е ,че тук не става въпрос за обикновен лубрикант .Маслата с 4 и 5 група осигуряват много по-устойчив на разрив и температура маслен филм и клин .Много по-добра течливост в ниски температури ,висок вискозитетен индекс ,което от своя страна пък води до намаляване на полимерите в маслото.Съвремените двигатели са много по температуроотделящи .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Ее, 5000 си е малко. Налагало ми се е да минавам по хилядарка на ден, не че се е случвало за седмица да станат 6-7К. ;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, Ивайло Димов написа:

Не "мажат" по-добре ,най-добри смазващи функции имат минералните масла .Въпроса е ,че тук не става въпрос за обикновен лубрикант .Маслата с 4 и 5 група осигуряват много по-устойчив на разрив и температура маслен филм и клин .Много по-добра течливост в ниски температури ,висок вискозитетен индекс ,което от своя страна пък води до намаляване на полимерите в маслото.Съвремените двигатели са много по температуроотделящи .

Навярно разбираш, че това не е вярно и с последващите си разсъждения го доказваш.

Всичко е много комплексно в работата на един двг и нещата не опират до това, на кое масло, ако стъпиш, ще се подхлъзнеш и пребиеш по-ефектно.

Да кажем, че синтетичните масла предпазват по-добре триещите се повърхности в двигателя, респективно 'мажат' по-добре, като събирателен израз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже ми се наложи да шофирам ,та когато някой спори с мен по дадена тематика очаквам да подкрепя твърденията си .

 ПАО и естерите имат много по-лоши смазващи свойства дори от M8Д ,практически не се смесват с присадъчни пакети самостоятелно .За това и няма такова животно full syntetic ,или 100% синтетично масло.Производителите на присадки ги доставят на производителите на масла смесени в минерални масла според поръчката на клиента( 1/2/3 група) .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера каква ти е тезата, защото май говорим за едно също, като изключим, разбира се, смазочните качества на ПАО-то и Естерите(сега няма да тръгна да ти ровя документации, за да ти доказвам, че земята е кръгла, както и молекулярната структура на въпросните).

Мен, като потребител, ме интересува минералното или синтетичното масло ще ми гарантира минимално износване на двг.

Сиреч Мобил 1 есп ли да сипя или онова 'бутиковото' на Ехлайн от поста на Самурая.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно ще върнем Амсойл на картата, с малкото си крек във формулата, не че е нужно въобще да го има, ама явно не пречи ;)

Иначе относно поляритета, аз за това от 100г. си наливам Полар плюс, за да ми пази двг при старта, защото веднъж развърти ли се помпата остава масления клин, а там ПАО-то си е доста стабилно.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

PAO базата има нулева полярност ,ама от цифрата 0 .

Колеги май говорим на различен език.Смазващата способност на маслата има отношение към висока устойчивост на износ и температура точно толкова колкото проститутката с гинекологията .

 

4 и 5 та група добавят качества в маслата ,които минералните бази нямат и обратното .

Да се каже ,че синтетичните масла "мажат" по -добре от минералните е несериозно и повърхностно .

Все едно да се говори за "тънко " и"дебело" масло .

 

Все си мисля ,че подобни дискусии трябва да са сериозни .

 

Колегата дето си пази при старт ДВГ ,интересно ми е ( не се заяждам) виждал ли е разглобен двигател на съставните му части ? 

Редактирано от Ивайло Димов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Виждам, че двигателят ми не близва масло. 

Мисля, че е най-добре да се сложи един линк към извора на познанията наречен ойл клуб.ру, където всичко това дето се пише го има и да се спре с объркващите интерпретации и темата да се заключи, че става мазало. Още малко ще почнем да си пазарим масла от Кауфланд.

Пак, ще го кажа, 90% от хората посещаващи темата, изконно, ги интересува кое масло ще им предпази двг, а не какво аджеба е мазане, смазване или маслен филм.

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не близва ,всички ДВГ в процеса на екплоатация изразходват определено количество масло .Това е неизбежно като данъците и смъртта.Това ,че чорбаджията не го усеща на щеката е друг въпрос ,който се обяснява с наличието на определено количество вода от неизбежния конденз ,наличие на гориво .

Винаги ми е било смешно когато някой гордо обяви "Аз колкото налея -толкова източвам " .С тази разлика ,че налятото и източеното са различни по състав субстанции.

 

Та на въпроса ,че ми стана интересно за тоя Polar .Няква вълшебна нано добавка ли е?

 

Пак задавам въпрос ,колега знаеш ли колко вида триене има в един ДВГ ? Предполагам си чел за хидро-динамично триене,течно триене ,гранично триене .

Предполагам знаеш ,че между шийките на коленовия вал и основните и биелни лагери винаги има маслен филм ,същото е положението в ГРМ .Че по стените на цилиндрите имаш хонинг ,който задържа микро маслен филм .

 

 

Та какво точно пазиш с този Polar ? 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно задържането на маслото по металните повърхности след престой, предполагам знаеш, че студения старт е най-амортизиращ за всички триещи се части.

А това колко масло ми харчи колата след 100 000км. при мен, ми е пределно ясно, водата и горивото са отгоре, тоест трябва да точа повече, нали.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...