Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Напълно подходящо е, ако двигателят ти е изправен, в добра кондиция и не гори масло.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.06.2023 г. at 21:49, Simeto написа:

Някой дали е пробвал Равенол FDS 5-30

Взимай и наливай смело!

Още 1500км. имам с SSV 0W30 и следва FDS-а,за топлите месеци.Зимата съм пак с нулата отпред:D.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 6/7/2023 at 5:00 PM, dandilov said:

Напълно подходящо е, ако двигателят ти е изправен, в добра кондиция и не гори масло.

За жалост бая си го похарчва :( . До сега бях с равенол SSV 0-30 и на 10 к диливах по 2 литра :( :( 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

SSV и FDS са с много близки х-ки и са масла от "топ" сегмента на Ravenol. Този разход от 2 литра няма да се оправи с FDS.

Имаш избор от два варианта.

1. Ремонт на двигателя, ако износването му позволява. И то от кадърен, и доказан механик, който знае какво да направи. След което ще имаш двигател почти "като нов".

2. Ако не ти се дават средства за ремонт, тогава по-висок вискозитет масло, с което ще свалиш малко разхода и то за определено време. Но това при условие, че си го прежалил вече тоя двигател. После вероятно няма да става и за ремонт. (Не го препоръчвам този вариант!)

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 16.06.2023 г. at 15:18, Simeto написа:

За жалост бая си го похарчва :( . До сега бях с равенол SSV 0-30 и на 10 к диливах по 2 литра :( :( 

Щом харчи толкова, сложи масло с пепел под 0.9, поне да си спестиш други проблеми.

И двете масла на Равенол са с пепел над 1.2, което е много за двигател с такъв харч, според мен!
Примерно DXG 5w30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То тръгне ли да харчи, така наречената "пепел" няма много значение. Всичко се задръства със сажди и мазнотия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

С @ceco_accord бяхме обсъждали за неговия леген масла на Равенол и той си държеше на DXG 5W30, според човека от който взимам масло Равенол, DXG Не е за Legend. И му препоръча FDS. 

 

Редактирано от Drone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Любопинтно ми е какви са му доводите за DXG, че не става за Legend?

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 19.06.2023 г. at 20:05, dandilov написа:

То тръгне ли да харчи, така наречената "пепел" няма много значение. Всичко се задръства със сажди и мазнотия.

Според мен има значение, особено за катализатора, който хич не се разбира добре с фосфора и сярата.

Чистото масло изгаря по-пълно в сравнение с автомобилните, в които се добавят присадки.

Примерно 2т маслата са Low saps, за да се избегнат депозитите по буталата, за които основно допринасят присадките.

Факт е, че след един определен разход, освен ремонт, нищо друго няма да помогне, но все пак няма нужда от допълнително наливане на масло в огъня.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, dandilov написа:

Любопинтно ми е какви са му доводите за DXG, че не става за Legend?

Не знам :) Не съм го разпитвал. А каква е основната разлика между DXG и FDS ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло съм съгласен с горното, с изключение на термина "стара рецептура". Не познавам в детайли дискутираните масла, но от поддържаните стандарти мога да кажа, че ако API SP-RC в DXG е от пролетта на 2020г, то ACEA A7/B7 в FDS е представена в ACEA-2021 и предоставя същия F.E. тест на Toyota, както и най-новата гледна точка на ACEA за LSPI и chain wear защита, разбира се без такава на GPF/DPF. Източник Lubrizol. Поздрави.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имено за това са кавичките колега. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, моля да ми препоръчате читаво масло и маслен филтър, които да взема с общите поръчки от ato24. Профилът е следният:

2009 Honda Accord Tourer 2.0 CW1, на 198к км, с газова уредба и активен (незадръстен) катализатор. Притежавам колата от 8 месеца; карам я основно на газ; в града в нормален стил на шофиране (без да навлизам много във високите обороти); на магистралата 160-180км/ч (около 4000-4500 оборота).

Предният собственик я е карал с масло Mobil 5W40; по негови думи му е харчила около 600мл на интервал смяна (нямам представа, в какъв стил на шофиране). При мен, без подготовка, при обслужването ми сложиха масло Wolf Vitaltech 5W40 PI C3, което мисля, че колата не харесва (или пък шофирането ми по магистралата:) ) и за 9к км изяде около 1,2л (по около 200мл на 3-4 карания извънградско с висока скорост). Течове на масло не забелязвам да има.

Та моля да ми препоръчате смислено масло за описания профил двигател и шофьор :), че доста коментари прочетох и се чувствам вече объркан:) Благодаря ви предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, кое от тези масла, които излизат на търсачката на Равенол за модела бихте препоръчали да избера? Или да се придържам към първото предложение, както винаги?

Благодаря!

IMG_20230710_114742.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търсачката колега не препоръчва масла по номер на ред  (хубост), а по критерии. И понеже все трябва да почне от някъде и да свърши, се вижда целият диапазон на предложенията. Ти се запознай с изискванията на производителя и отвори едно по едно маслата. Те че всичките ще са правилна опция, да такива са, но някое от тях ще изпъква повече. И не е казано това да е първото масло в съветника (говоря по принцип, а не конкретно за изброените на снимката).

 

Ако намериш някое в SAE 0W-20 което отговаря на едновременно на ACEA C6, API SP-RC, ILSAC GF-6A ще си взел максимума от new-tech стандартите. Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей колега. Точно защото второто отговаря на всички тези критерии питам, дали реда има значение. Или пък някой ако вече е правил проучване точно за този двигател и тази марка масла да сподели :)

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Обърни внимание на маркираните по-долу, с червено, характеристики на DFE.

1252247297_DFE0W-20.thumb.jpg.3361bbed347da1d62d45c76f1f0eb8ac.jpg

Тези два показателя говорят за много по-голяма термостабилност на DFE, спямо EFS!

Отделно DFE има и по-богат противоизносен пакет присадки, видно от лаб. анализите.

Ака трябва да избирам между двете, без колебания - DFE.

Но тук идва въпросът, двигателят ти в достатъчно добра кондиция ли е?

Ако харчи масло, не знам с колко ще се вдигне разходът му, ако от по- висок вискозитет досега, минеш на 0W-20.

Всичко до избора на масло опира и до текущото състояние на двигателя. Ако е здрав и не харчи - смело наливай DFE. Но ако си "похапва", изборът отива към друг вискозитет. Но от допустимите! Например W-40 щe e голяма грешка!

Тук е твоята роля - да видиш какво е състоянието на двигателя и да избереш правилния вариант.

Универсална формула няма!

 

П.П. като цяло, при харчене на масло няма друг правилен вариант освен ремонт на двигател. С масло няма да се оправи проблемът, а с по-високи вискозитети от допустимите, щетата ще е пълна след няколко десетки хиляди километри...

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за изчерпателния отговор!

Явно правилно ми е направило впечатление, че първия вариант, който дава калкулатора е добър.

Двигателя не харчи масло, за 5000 км съм долял 150 мл, за да го върна на максимума. Кеф :) 

Сега съм с оригинално Honda 0w20, като за пръв път, но не смятам да продължавам. Зaтова за сега ще се придържам към 0w20.

 

И сега да забия втория си подготвен въпрос.

Замислям се и за Amsoil 0w20. Трябва да си избера едно от двете. Ravenol или Amsoil.

 

https://amsoil.bg/produkt/signature-серия-0w-20/

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не винаги първият вариант, който дава калкулаторът е най-добър. По-скоро е най "еко". Тук обаче е съвпадение.

Относно Amsoil или Ravenol - в момента бих избрал Ravenol.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bizzito,  и за моя двигател оил гайда на равенол предлага същите масла. Един ден се хванах да им нахвърлям параметрите в една таблица. Качвал съм я и тук, но не помня в коя тема.

masla.thumb.png.6409809d20e862c7e9418fa8f284a0b1.png

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчвам Ravenol DFE 0w20. Благодаря на всички :) 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,колеги.

Имам Хонда джаз,2006, L13a1. Две смени я карам с мотул x-cess 5w40. Няма проблеми с маслото,но малко го харчи. За една година и близо 12000 км. съм долял около 1,5 л. Мисля,че разхода не е голям,като се кара предимно градско. Реших обаче да мина на 5w30. Взех от Ато24 Шел хеликс ултра 5в30. Двоумя се обаче. Мотула  го харчи в жегите,а тоя Шел дали няма да го гори повече? Не искам илсак или някакво подобно,защото са слаби и деградират по-бързо с нашите горива и прашни пътища. Тоя Шел дали ще е подходящ? Дет се казва,проба-грешка. Ще го налея и ако не става пак ще мина на 5в40. Заглеждах се и по оригиналното на Хонда,ама и то илсак. Тбн му нисък,добавките орязани,дали ще се справя в жегата?  Чета в книжката,че може да се ползва от 0w20 до 10w40, 

Та такива ми ти дилеми са ме налегнали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип най-масовия диапазон на вискозитетените класове обхващащи стандартите по ILSAC си остава SAE xW-20 и xW-30. Т.е. до тук имаме масло с понижено триене. Много често на пазара предлаганите масла едновременно отговарят както на API така и на ACEA. А понеже стандартите по ILSAC са създадени върху тези на API се оказва така, че желаеш или не, пак ползваш ILSAC под някаква форма във формулата. За конкретния Shell неофициално може да се твърди, че има доста сходства с ILSAC GF-3 (но навярно) без толкова ясно изразена F.E. упомената в Sequence VI-B Fuel Economy в секцията на ILSAC GF-3 според Afton Specification Handbook. Поздрави.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги

Реших да пробвам маслото на орлен платинум на Хонда Акорд 2.2 дизел.

Някои дали е пробвал супер цена като качество много добри клипове по ютуб. Алфатаури Ф1 спонсори добре изглеждат нещата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Моля за мнения за Ravenol REP 5W-30.

Ще се сипва на R20. Кара се 50/50 градско/магистрала. Смяна на 10 хил. км.

През последните 5-6 години съм засичал да гори около 2-3 л. на 10 хил. км. (натискам здраво по магистралата), независимо от маслото. Иначе последните години карам с Mobil1 ESP 5W-30, ама нали казвате, че са развалили формулата.

Главно ме интересува дали маслото е подходящо за ежедневно шофиране и такъв интервал на смяна - нали уж е "racing".

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, scala написа:

нали уж е "racing".

 

Нищо рейсингово няма в това масло.

Няма как C3 масло с 0,8 пепел да бъде рейсинг.

Просто са добавили Волфрам и повече Естери, което го прави по-устойчиво на натоварване и високи температури.

Идеално е за твоя случай, с този разход и стил на шофиране.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.08.2023 г. at 19:04, Rakeem написа:

Няма как C3 масло с 0,8 пепел да бъде рейсинг.

 

От всяко правилно има и изключения колега. Lubrizol Relative Perfomance Comparisson Tool за RN17RSA показва за SA <0.8%. Спецификацията RN17RSA изискваща се за Renault Sport двигателите след 2017г се поддържа единствено от ACEA C3 масло. GM Dexos 2 (отново ACEA C3) в горното масло на Ravenol пък е единствен избор за Chevrolet Camaro и Corvette, все спортни коли със сериозен дух. Списъка продължава още с VW 511.00, Porsche C40 за двигатели над 600 к.с. пак в ACEA C3. Поздрави.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.08.2023 г. at 22:29, georgi.ivanov1975 написа:

все спортни коли със сериозен дух

..... и каталитични преобразуватели, предназначени за движение по пътищата, покриващи актуалните стандарти за вредни емисии. 

Предполагам няма нужда от обяснения, защо се препоръчват подобни масла и защо от няколко години насам, вече всичко по книжка е С. 

И пак казвам това не са рейсинг масла, могат да се нарекат хай пърформанс, но терминът рейсинг се отнася до едни коли, които се карат по пистите, а там никой няма да видиш да налива подобно масло. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, момчета,

 

Карам от скоро Акорд 8-ма ген. 2,4 бенз. автомат, сложих му газова и смених маслото на мотора като за начало. От години карам с Yacco другата си кола, та сложих същата марка и модела, който ми препоръчаха там 5W30.Днес наблюдавам, че за 1000 км. е смъкнала маслото с половин литър. Начина на каране ми е смесен 150-160км/h по магистрала и висене по задръствания в Пловдив, да кажем на часове по равно. Та какво мислите, видях, че по- добрия вариант за колата е 0W30, далеч от това, което ми препоръчаха пък в Хонда Пловдив. Този голям разход едва ли ще спре с смяната на масло, но дали ще се повлияе. И другото ми питане е така може ли да се кара с този разход за напред или трябва да се прави ремонт.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първом е добре да се огледа дали от някъде не сълзи по гарнитури и семеринги, защото не е задължително този 0.5 литър да е от горенето на масло.

Иначе половин литър за 1000 км си е множко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да сълзи си е множко, ако питаш мен, но прочетох доста момчета са писали, че им горят бая тия мотори, та за това зададох въпроса. Ако имаше теч на масло може би щах да го хвана като точка или капка там където я държа спряна, но ще се огледам добре, така или иначе трябва да пооправя кората отдолу, че е хващана като в час по трудово... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огледй на нея, както и отвсякъде мотора. Светни с нещо и с огледалце. Щом колата ти е от скоро, струва си.

Някои от течовете са само в движение, тоест, когато моторът е в обороти и капките се стичат и отлитат.

Но и за "типичен" разход на този мотор е писано, макар и не в тасива количества - маслосъбирателните му сегменти са тесни и се спичат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 23 часа, ivaneca_s@abv.bg написа:

Здравейте, момчета,

 

Карам от скоро Акорд 8-ма ген. 2,4 бенз. автомат, сложих му газова и смених маслото на мотора като за начало. От години карам с Yacco другата си кола, та сложих същата марка и модела, който ми препоръчаха там 5W30.Днес наблюдавам, че за 1000 км. е смъкнала маслото с половин литър. Начина на каране ми е смесен 150-160км/h по магистрала и висене по задръствания в Пловдив, да кажем на часове по равно. Та какво мислите, видях, че по- добрия вариант за колата е 0W30, далеч от това, което ми препоръчаха пък в Хонда Пловдив. Този голям разход едва ли ще спре с смяната на масло, но дали ще се повлияе. И другото ми питане е така може ли да се кара с този разход за напред или трябва да се прави ремонт.

 

По принцип този двигател е "сух отвън". И понеже консистенцията на маслото е такава, че е трудно да бъде измито от дъжд или вятър/въздушно течение ако имаш теч със сигурност ще има и следи от него. Другото което ми идва на ум е да погледнеш ауспуха за омазняване, или ако имаш приятел го помоли да поприпомва малко газста докато ти следиш отзад за сиви пушеци(щом е такъв голям разхода може и да има). 
Относно другият ти въпрос и аз бях пред подобна дилема, като накрая се спрях на SHELL HELIX ULTRA 0W-30 A5/B5, Макар и да е субектовно усещането на всеки собственик, добре си работи двигателя с него, зимата си се развърта лекичко, а и ценово ми се струва че е по-изгодно от якото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е на уж 175000 км., но мисля че в Германия им сменят маслото на 20к. Купих я ударена и си мислех че мотора ще е добре. Няма омазнявания по аспуха, не пуши върви си перфектно и работи перфектно, пък този разход от къде се получава. В Пловдив има ли специалисти, които са на ти с този мотор да отида за диагностика и да го погледнат, мисля , че сутрин и чувам и веригата, та няма да е лошо да се консултирам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

какво масло на Ravenol би било подходящо за Civic IX 1.6 iDTEC (140к) и Jazz III 1.3iVTEC (30к)?

За Civic-a в съветника на Ravenol намирам RAVENOL FEL SAE 5W-30 (RECOMMENDATION: Honda i-DTEC). Предполагам, че ще е подходящо. Досега в Honda сервиза са наливали 5W30 C3 SHELL HELIX ULTRA.

За Jazz-a обаче не намирам вариант, който да изглежда подходящ. В препопъките за Honda за само 2 масла 0W-16, което не нещо не ми се вижда удачно.

https://oilguide.ravenol.de/?lang=en&selectedType=d4c8636eda9f9303

 

И двата мотора са в отлично състояние, Civic-a се кара 90% по магистрала, а Jazz-a e смесен 50-50. Отворен съм и за други предложения, стига да са добри за мотора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, pgenov написа:

 

За Civic-a в съветника на Ravenol намирам RAVENOL FEL SAE 5W-30 (RECOMMENDATION: Honda i-DTEC). Предполагам, че ще е подходящо. 

Ок е, но аз лично бих сложил 0-30, ако ще сменям сега на дизел.

Ако джазката не се ръчка, спокойно можеш да й сложиш 5-20, но 0-16 не е за този мотор, по-скоро за последния модел(хибрида).

Редактирано от Rakeem
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@pgenov

Като цяло съм съгласен със съветника на Ravenol.

За iDTEC,  Ravenol FEL SAE 5W-30 е напълно О.К.

За Jazz-а, обаче виж какво ти пише в книжката на колата. Дават ли определена спецификация на Honda? Защото Ravenol, за EFE 0W-16 дават препоръка за Honda 08215-99974, Honda 08216-99974, Honda 08232-P99S1LHE, Honda Ultra Green, Honda Ultra Next. Ако в книжката има указание за някоя от тях, тогава няма мърдане и трябва да се съобразиш.

Ако в книжката няма изрична препоръка за една от тези хондовски спецификации, тогава бих ти препоръчал RAVENOL DFE SAE 0W-20.

 

... И сменяй маслата честичко. Не ги слушай в сервизите за интервали от 15 - 20 хил. км., ако искаш да си караш колите и след гаранцията им.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е указано в книгата. 

PXL_20230906_223745550.MV.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   2 потребители

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...