Bizzito 499 #1841 Отговорено 3 Декември, 2024 И аз съм на това мнение. Обаче пък отзивите са топ, мотори утихвали, работело супер.... 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 96 #1842 Отговорено 3 Декември, 2024 Човешкият слух е субективен ,понякога им се счуват по-тихи ДВГ ....нормално ако си дал много пари за едно масло. Стар производител са ,като френските Yacco , немските Meguin . При положение ,че има голям избор Ravenol,Amsoil ...Не виждам смисъл да се експериментира 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6249 #1843 Отговорено 3 Декември, 2024 Цени като за Ферари, ама ние Хондим по земята, а не сме в обълъците. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BGavrilov 16 #1844 Отговорено 3 Декември, 2024 Ясноо... просто ми попадна и викам чакай да питам Ама щом са минералка, дори няма PAO или естер.. не си заслужава толкова пари.. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 96 #1845 Отговорено 3 Декември, 2024 (Редактирано) Производители ,които аз смятам за сериозни и доказали се : BP/Castrol/Aral Total/Elf Eni i-sint Shell Exxon Mobil Petronas Petro-Canada Fuchs Kroon oil Wolf Comma Cyclon Ravenol Amsoil Addinol Repsol Motorex Texaco Havoline Valvoline Може и да пропускам някои .. Има и такива ,които ги няма нашия пазар ,и няма смисъл да се обсъждат. Бутикови брендове които не правят лоши масла но са неоправдано скъпи ...поне за мен Meguin/Лики Моли Бардал Мотул Пакело Yacco Редактирано 3 Декември, 2024 от Ивайло Димов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LyuboTomov88 0 #1846 Отговорено 13 Декември, 2024 (Редактирано) Здравейте колеги.Имам Хонда Акорд 7ма серия 2003та година ,бензин/газ с какво масло да я карам ?Казали са ми да я карам с 0W20 ,но искам да се допитам и до други хора.Благодаря Редактирано 13 Декември, 2024 от LyuboTomov88 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LyuboTomov88 0 #1847 Отговорено 13 Декември, 2024 Двигателят е 2.0 155коня Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
I_Yordanov 162 #1848 Отговорено 13 Декември, 2024 Здравей, от 0-20 до 5-30, все си о.к. Аз лично карам с 5-30 и го сменям на 7-8 хил. Много зависи от стила на каране, съотношение къси/дълги разстояния, поддръжката извършвана преди да стане твоя колата и т.н. Обсъждано е в много теми назад и при интерес, може да се запознаеш по-подробно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1551 #1849 Отговорено 13 Декември, 2024 (Редактирано) 5 hours ago, LyuboTomov88 said: Здравейте колеги.Имам Хонда Акорд 7ма серия 2003та година ,бензин/газ с какво масло да я карам ?Казали са ми да я карам с 0W20 ,но искам да се допитам и до други хора.Благодаря Ти с какво масло караш в момента вискозитет. Редактирано 13 Декември, 2024 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2883 #1850 Отговорено 13 Декември, 2024 @I_Yordanov Колега, един съвет. Когато препоръчваш масло, първо трябва да се запознаеш със състоянието на двигателя, вид гориво и др. Второ, не е правилно да пепоръчваш вискозитет без съответните спецификации за този вискозитет! Защото, например от 5W-30, има толкова много, различни, масла по спецификации, специфични характеристики и работен вискозитет, от които само някои са подходящи за К20 двигател. Все едно да кажеш пийте червено вино. Да, ама на някои им харесва каберне, на други мерло, на трети розе. Подобно е положението, с маслото, при различните двигатели. 2 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 68 #1851 Отговорено 14 Декември, 2024 Вярно че за прецизна препоръка е важно състоянието на двигателя. Но как се определя какво е състоянието на двигателя на автомобил втора употреба с неясни: километраж, начин на употреба..... собственика дали е бил прецизен в обслужването или го е интерерсувало само да не се чупи докато е в неговите ръце. Трябва да отворим двигателя за ревизия за да определим с какво масло да караме? Ако е нов автомобил то е ясно: четем ръководството какво пише и наливаме. За останалите потребители пак четем тъководството и спазваме спецификациите дадени от производителя за съответния двигател и караме на принципа проба/грешка: за бензинки(според "оная" закачена табличка) почваме с 0-20 ако папка извън нормалното, минаваме на 0-30/5-30 ако и там има висок разход търсим причини и преценяваме дали е изгоден ремонта или ще си доливаме ... и приключва маслената драма. Останалото е въпрос на вкус. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LyuboTomov88 0 #1852 Отговорено 14 Декември, 2024 Преди 14 часа, CARPERA написа: Ти с какво масло караш в момента вискозитет. В момента е с 020 човека от който я взех ми каза зимата с 020 лято с 050 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1551 #1853 Отговорено 14 Декември, 2024 (Редактирано) Определено 0на50 не е маслото за колата ти ако това е казал човека. Това 0на20 марка спецификации, имаш ли поглед над него харчи ли го колата. Редактирано 14 Декември, 2024 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LyuboTomov88 0 #1854 Отговорено 15 Декември, 2024 (Редактирано) На 14.12.2024 г. at 18:16, CARPERA написа: Определено 0на50 не е маслото за колата ти ако това е казал човека. Това 0на20 марка спецификации, имаш ли поглед над него харчи ли го колата. ето това аз от скоро я имам 2седмици ,но мисля скоро да го сменя и за това се интересувам с какво да го заменя или да продължавам със същото Редактирано 15 Декември, 2024 от LyuboTomov88 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 96 #1855 Отговорено 16 Декември, 2024 🥺 0W50 ....такъв вискозитет съм виждал само от ENEOS SUSTINA .Колега ти сигурен ли си ,че това са ти казали ? Изобщо 0W20 /0W30/5W30 са ти вариантите ,това 0W50 e безумие за който и да е ежедневен градски автомобил . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 96 #1856 Отговорено 16 Декември, 2024 За хондовските масла ...първите две са най-интересни .Приятно гледане 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
F4R 7 #1857 Отговорено 16 Декември, 2024 На 14.12.2024 г. at 12:26, LyuboTomov88 написа: В момента е с 020 човека от който я взех ми каза зимата с 020 лято с 050 Този човек не е в час ама изобщо. Поръчай си от общите поръчки , ако има още заявки един Шел Хеликс ултра 0/30 или 5/ и си свиркай. Доста хора карат хинди с Шел , стига да е ориг и няма да сгрешиш!! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jivkos 3 #1858 Отговорено 28 Декември, 2024 Здравейте, попаднах на няколко сайта който предлагат моторно масло Honda 5w30 на цена под 100лв.за 4 литра и е упоменато, че е произведено в Германия.... Дали има голяма разлика с това произведено в Япония, освен цената? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2883 #1859 Отговорено 29 Декември, 2024 Пресен анализ на Ravenol DXG 5W-30. Отработка на Honda HR-V 1.5 T, 2017г. https://oil-club.de/wcf/index.php?attachment/73788-ravenol-dxg-honda-hr-v-1-5-cvt-2017-pdf/ 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 808 #1860 Отговорено 29 Декември, 2024 Добре е новата формула, като пакет присадки и база. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2883 #1861 Отговорено 29 Декември, 2024 Странното в анализа е, че KV40 и KV100 са доста по-ниски от тези в дейташийт-а. А пък горивото в маслото е под 1%. Не вярвам вискозитетът да е пропаднал толкова много за няма и 9 хил.км. Питам се, дали не е по-стара рецептура?! Имаше преди години DXG с KV100= 10.4. Tа ако е такова си съвпадат нещата, но то пък беше с Натрий, а тук го няма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 808 #1862 Отговорено 30 Декември, 2024 По-скоро реалният вискозитет е по-нисък, тъй като присадките съответстват на новата формула, старата беше по-богата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6249 #1863 Отговорено 30 Декември, 2024 Дано новата "китка" излезе стабилка, че съм поръчал 10 литра. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 96 #1864 Отговорено 1 Януари (Редактирано) Анализа е нормален ,но нямс информация за моточасове и средна скорост .Ако е типичен градски автомобил маслото е издържало доста Цецо в твоята кола тва масло тря държи повече ,ДВГ с директно впръскване сработват по-бързо по TBN и TAN . Редактирано 1 Януари от Ивайло Димов 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6249 #1865 Отговорено 1 Януари (Редактирано) Ще го следим "изкъсо" - на дълги разстояния. Имам 2 натурално аспирирани "инжекции" с общо 10 буркана. Редактирано 1 Януари от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2883 #1866 Отговорено 1 Януари Ч.Н.Г! Маслото е било експлоатирано 50/50 магистрала и градско на къси разстояния. Стойностите на износване са незначителни, като се има предвид, че не е източван несливаемият остатък и от него също има принос към стойностите на металите, окисление, нитриране и т.н. Предполагам, че TBN е измерван по ASTM D-2896, който дава завишени резултати за стойността, понеже е метод за свежо масло. Поне така измерват в Германия (не знам защо). Ако се измери по ASTM D-4739, който е за отработено масло, тогава, реалният TBN, трябва да е поне с 2 единици по-нисък. Тоест, вече се е изравнил с TAN. Като цяло, маслото се е представило превъзходно, с оглед на спецификациите, които притежава и не големият ресурс от това, съответно 150 - 180 моточаса при гориво бензин. Да не забравяме, че началният TBN на свежото масло е само 7.8 mg KOH/g. Успешна Нова 2025 година! 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 96 #1867 Отговорено 2 Януари Резултата е много добър за GDI двигател ,малкото количество вода и гориво е заради смесения пробег .При стандартен MPI двигател и тоя стил на употреба щеше да изкара поне още 1500-2000 км . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 96 #1868 Отговорено 4 Януари Поредното отлично видео на Евгени 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1808 #1869 Отговорено 9 Януари Точно и просто обяснено,но извода за мен е,че се стига пак до пакета качествени присадки в маслото,които най вероятно не присъстват във полусинтетическите масла,от сорта на 10W40. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 96 #1870 Отговорено 10 Януари Те ги има но подобни масла са за стар автопарк от 90-те ,тип Хонда Кончерто,Пежо 405 ,Голф 3 и т.н Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6249 #1871 Отговорено 10 Януари Коледен подарък за лятоска, на 2-те ми Хонди. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6249 #1872 Отговорено 10 Януари На 4.01.2025 г. at 9:20, Ивайло Димов написа: Поредното отлично видео на Евгени Не обяснява как се образува това разпенване на маслото в картера. Едва ли е от свръх ниво, та коляновия вал да играе миксер. По-скоро помпата да създава кавитация при високи обороти, но това няма общо с ресурса на маслото. Тя ще разпени всякакво. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 96 #1873 Отговорено 10 Януари Точно ,когато сработят антипенните присадки вече маслото е неустойчиво на кавитация ,получават се мехурчета вътре в самото масло ,които се пукат и разпенват.Идеята е да се съблюдават интервалите на обслужване съобразно спецификите на шофиране,климатична среда ,местобитание и т.н .Съвременния автопарк е много капризен и тези смени на масла на 15-20-30 хил км са вредни ,но всеки случай е частен и различен.Практиката е показала ,че едно масло може да изкара и 20 хил ако автомобила се движи само по магистрала ,и обратното може да сработи и за 4 хил ако се ползва чисто градско. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6249 #1874 Отговорено 10 Януари Виж ми маслото и последната му капка в другата тема. 10000 км 150 мото часа - предимно извънградско. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 96 #1875 Отговорено 10 Януари Идеална проба ,малко си го опреснил но и караш на пропан-бутан ,така ще издържи и 15 хил и ще има запас за още .Газта цапа много по- малко маслото ,а караш предимно в идеални условия . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6249 #1876 Отговорено 10 Януари На мен на бензин ми не изнася, а на нея градското, та сме се разбрале. Маслото е съгласно с назе. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Красимир Христов 5 #1877 Отговорено 14 Януари (Редактирано) Здравейте!От скоро съм собственик на Акура МДХ 3.7 2011г. Обслужих колата и естествено спазих препоръките да използвам оригинални масла за трансмисия,диференциал и раздатка .Моторно масло избрах Pakelo 5w30 и всъщност съм доволен от маслото,но не и от цената.За 7000 км. долях не повече от 700-800 мл. ,основно започна да губи масълце след 6000 км. и когато на извънградско стъпвам повечко на газта при изпреварване.Обикновено карам на къси разстояния с по чести стоп/старт на двигателя .Колата е с газов инжекцион и изминати 3000 км. от както е поставен.По всички каталози на тази кола се препоръчва 5w20 вискозитет ,но не знам за нашия климат това добре ли е.Какво бихте ме посъветвали да направя при предстоящата смяна на маслото.Да продължа с Пакелото или да заложа на друго препоръчано от вас масло?Благодаря предварително!😊 Редактирано 14 Януари от Красимир Христов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 96 #1878 Отговорено 14 Януари При тоя режим на експлоатация 5-6 хил км е времето за смяна .Може да пробваш Ravenol DXG или Amsoil SS и двете 5W30 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
F4R 7 #1879 Отговорено 14 Януари +1 за Amsoil SS Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Красимир Христов 5 #1880 Отговорено 14 Януари Безспорно много нахвалено масло е Amsoil както в Европа ,така и в Америка.С моя начин на каране ще трябва по чести смени ,по мои преценки ако сменям на 6000 км. Това означава на 4 месеца смяна.Така или иначе компромис няма да правя с маслата на колата.Има доста изписано ,че фейса от 2010 до 2013 година спичат след време сегмент и започват яко да похапват масло.Моята е на реални 140000 и ми се иска да предотвратя този момент.Надявам се с хубави масла и редовна смяна да не стигаме до 1л. на 2000 км 😬 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове