Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

2 minutes ago, Tangra said:

Ивайло Димов ние тук си имаме @dandilov,а ти по-добре се върни във форума на БМВ ,от където дойде.

туй нЯщУ не звучи хич хондаджийски....

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 18 минути, Tangra написа:

... а ти по-добре се върни във форума на БМВ ,от където дойде.

Тук доброволен е форума.

Айде плИйз - без своеволия!

Ти ли го покани, та го гониш?

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, Ивайло Димов написа:

Бе щом не ме ще човеко ,нема му преча 🙂

Седи бе, глей колко интересно взе да става :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да разведря обстановката с един глупав въпрос. Бяха ми декативирани service reminders софтуерно, та скоро ги пуснах. И сега според тая пущина следващата смяна на масло трябва да е след 5400 км.

На какъв принцип работи това нещо и колко адекватно смята?

Не мисля, че може да отчете кога и в какъв режим шофирам.

При вас как е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 11/8/2024 at 1:53 PM, Ивайло Димов said:

Motul-а е обикновена минералка ,двата Равенола са съвсем друга бира -едното е с много ниска(EFS) сулфатна пепел 0,47 .

Това за Motul, че е обикновена минералка е доста смешно изказване базирано на 0 доказателства и просто нещо казано ей така... Ще трябва да е най-скъпата минералка в света деа.. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, AzSum написа:

Не мисля, че може да отчете кога и в какъв режим шофирам.

По всяка вероятност точно това отчита(изминати км., работно време, стартове, средни оборити, температура и прочие). 

На база косвени показатели, прави качествени заключения(ама от масло до масло).

По никакъв начин не 'анализира' състоянието на маслото. 

Кажи на колко км. е маслото и какъв е режимът на шофиране, за да може да се даде някакъв корективен отговор. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Gavrilov ,баш минерално масло 3-та група (хидрокрекинг) са Мотул .Тва ,че продават скъпо не означава че продват нещо ексклузивно.

 

Ще ти дам елементарен пример .

Възможно най-калната и мръсна вода я пречистиш с обратна осмоза,след това я превариш и добавиш към нея жизненоважни минерали,соли и хим.елементи-ще стане ли тя "синтетична" ?

 

Всички масла рафинирани от нефт са минерални с различна степен на очистване .Това е на 90% от продукцията на пазара .

Влез в немския сайт на Мотул и виж дали там предлагат туби с надписи full syntetic или 100% syntetic .Аз не твърдя ,че продуктите им са лоши но не отговарят на цена -състав-качество.Мотул ,Бардал ,Яко ...това са бутикови брандове разчитащи на агресивен маркетинг .

  • Харесвам 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Ивайло Димов написа:

Всички масла рафинирани от нефт са минерални с различна степен на очистване .Това е на 90% от продукцията на пазара .

Абсолютно съгласен и това е видно от анaлизите в oil-club. Рецептурите са еднотипни и стъпват на хидрокрек в преобладаващия случай. Затова си пердаша WOLF-a и не плащам за маркетинг и реклама.

Добрите търговци знаят, че има огромна група хора, които вярват в чудеса и искат да ги купуват. Няма проблем - ще ви вземем парите :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Wolf са много сериозен белгийски блендер ,до преди Опел да влязат в групата Стелантис точно те им правеха конвейрните масла .

 

Всички които искат маслата им да са в approved oil list на API ,BMW,VW,MB трябва да работят с утвърдени и одобрени след тестове рецепти.Т.е ако вземем едно масло 5W40 с официални одобрения и вземем същото на на 2-ра,3-та ,4-та и т.н компания -то те взички ще се окажат идентични по състав на 95% .Много по-евтино и лесно е да си купиш рецептата,лиценза и да си произвеждаш маслата.Така работи този бизнес,само мадтодонтите могат да си позволят чисто финансово да изготвят нови масла от нулата .Тва в безумно скъпо ,говорим за милиони,десетки ако не и стотици за създаване,тестване ,сертифициране ,одобрения  .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 11.11.2024 г. at 19:16, Rakeem написа:

По всяка вероятност точно това отчита(изминати км., работно време, стартове, средни оборити, температура и прочие). 

На база косвени показатели, прави качествени заключения(ама от масло до масло).

По никакъв начин не 'анализира' състоянието на маслото. 

Кажи на колко км. е маслото и какъв е режимът на шофиране, за да може да се даде някакъв корективен отговор.

Така предполагам и аз. На около 800-900 км е маслото. 60%-40% градско - междуградско.  На 7-8к правя смяна така,че долу-горе ще познае.

Ако не забравя след някое дълго междуградско каране ще проверя дали тази цифра ще се промени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би ли показал за какво точно говориш? Аз имам някакви сървис ремайндъри, на които просто са им заложени дни. Но за километри не съм виждал. Силно се съмнявам, че тези коми могат да смятат нещо подобно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Напротив ,това са алгоритми които се ползват в ЕКУ още от 90- те години.Колата излиза от завода на 0 км с нови течности -Пример ,имаш заложен интервал на обслужване 15 хил.км ,на 12 хил ти показва че ти остават 3000 км oil service (VAG 1997-2005 ) е по този начин.На жена ми старата кола (Laguna 2 dci) дори имаше инспекция за смяна на ангренажен ремък ,излизаше под формата на гаечен ключ.

На мой близък Е36 -цата има неколко светодиода -зелен,жълт и червен.Светне ли червено ЕКУ автоматично прекъсва сигнала от бензиновата помпа и колата няма палене .Това са елементарни ,софтуерни решения които са в полза на водача -да не пропуска сервизни обслужвания.

 

Някои съвременни коли дори имат алгоритъм ,който изчислява брой паления,моточасове,изразходвано гориво и на тая база може да извести водача ,че маслото е за смяна дори да не е настъпил момента за обслужване.

 

Разбира се всички тези заложени алгоритми могат да бъдат ресетвани ,заобикаляни със специализиран софтуер .Или комбинация с копчета или копче и педали от водача.

 

На Дачия  първо и второ поколение когато дойде време за смяна ,светва червена лейка със стрелки около нея.Изгася се с педала на спирачката и бутона на таблото (по памет) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да но аз говоря конкретно за този модел и дори за Хонда до 2015г. После не знам.

 

Ти май не си хондаджия, но да знаеш, ние вървим 10-на години назад с технологиите, за сметка на надеждността.

 

Моята със сигурност няма такова нещо. Затова ми е интересно да видя точно за какво говори колегата. Може той да има аз да го нямам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички сектанти на определена марка твърдят ,че техните коли са най-надеждните ,най-здравите и т.н.

Аз нямам такива психични отклонения и харесвам всички инжинерно и визуално издържани МПС .

 

За Европа почти всички производители залагат подобни напомняния на водача .Дали ще е в км,дни,моточасове .Европейците на са толкова дисциплинирани като японците ,тря им се напомня кога да си сменят маслото 🙂.

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Изобщо нямах това предвид, основното беше за технологиите, защото наистина сме си назад с 10 години.

Иначе аз се заглеждам по много други коли обаче така съм промил мозъка на шефа вкъщи, че не знам как ще се оправям :lol:

 

При мен има само заложени дни в менюто, примерно масло на 365 дни след зануляване ти се показва, че трябва да сменяш. Когато не го занулиш ръчно просто ще ми се покаже като му дойде времето, затова изобщо не ги гледам, като ми излезе нещо просто го нулирам. Аз си следя обслужването на колата по друг начин много по-прецизно.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам, че темата се поизтупа от прахта :) , и реших да споделя нещо интересно от Boris Zhmud, Head of R&D, BIZOL Germany GmbH, касаещо подобрителите на вискозитета:

 

Let’s consider an example of how polymeric VI boosters are used in practice. Assume, you have got 150N API Group II base oil with KV40 = 28 cSt and KV100 = 5.2 cSt (VI = 109). If you add 15% olefin copolymer (OCP) type of VI improver, such as Paratone 8006, you will end up with a polymer-thickened product with KV40 = 83 cSt and KV100 = 12 cSt (VI = 140). So, the VI has increased from 109 to 140.

How can you decipher that this is a polymer-oil blend and not a polymer-free 600N oil? The first thing to check is the flash point: polymer-thickened oils will have nearly the same flash point as the original base oil (150N, FP 220o C), which is much lower than the flash point of an equiviscous polymer-free base oil (600N, FP 270o C). The second useful check is the evaporative loss: polymer-thickened oils will exhibit nearly the same evaporative loss as the original base oil (150N, 15 wt.% Noack) which is much higher than the evaporative loss of an equiviscous polymer-free base oil (600N, 2 wt.% Noack)

 

Бърз превод:

Нека разгледаме пример за това как полимерните подобрители на вискозитета (VI) се използват в практиката. Да предположим, че имате базово масло 150N API група II с KV40 = 28 cSt и KV100 = 5,2 cSt (VI = 109). Ако добавите 15% олефинов кополимерен подобрител на вискозитета (OCP), като Paratone 8006, ще получите полимерно сгъстен продукт с KV40 = 83 cSt и KV100 = 12 cSt (VI = 140). Така VI се увеличава от 109 на 140.

Как можете да разшифровате, че това е смес от полимерен подобрител на вискозитета и масло, а не масло 600N без полимери  (говори се за чисто базово масло 600N  - примерно с KV100 = 12 cSt, KV40 = 107, flash point 276 C . бел. моя)? Първото нещо, което трябва да се провери, е температурата на възпламеняване (flash point – FP): сгъстените с полимери масла ще имат почти същата температура на възпламеняване като оригиналното базово масло (150N, FP 220 C), която е много по-ниска от температурата на възпламеняване на равностойно базово масло без полимери (600N, FP 270 C). Втората полезна проверка е загубата от изпарение (Noack): сгъстените с полимери масла ще имат почти същата загуба на изпарение като оригиналното базово масло (150N, 15 тегл. % Noack), което е много по-високо от загубата от изпарение на базово масло без полимери (600N, 2 тегл. % Noack), което е със същия вискозитет.

 

Материалът е взет от статията - Viscosity matters

 

П.С. Е, разбира се, нещата не са чак толкова прости, така че не се вкопчвайте в казаното по-горе :) 

 

Viscosity-matters-WEB-ONLY-Sept19c_FINAL.pdf

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изначално колкото по-малко полимерен сгъстител толкова по-добре .Полимерите в маслото са онези ,които задръстват маслени сегмети със шлака и образуват нагари.За това и маслата с високо съдържание на 4 и 5 група държат двигателите чисти .Тези две групи се характеризират с висок вискозитетен индекс и при тях нуждата от полимери е минимална или ненужна .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не само полимерите са виновни, макар че те са доминиращата фаза. Като цяло, пакетът добавки се отделя от базовото масло.

Важно е да се отбелжи също така продължителността на проблема с "темперирането" на зоната на сегментите - поне час от началото на работа на мотора.

rings.jpg

 

Източник: An initial investigation of the lubricant condition in the automotive ring zone under cold start conditions

Увод: Samples of lubricant obtained from the piston ring of a petrol engine under cold start conditions are very different from the sump lubricant condition. Samples from the first operating hour show substantial fuel and water dilution which cause precipitation of additive from the lubrication formulation with multiple phase formation. The physical performance properties of these lubricant samples are drastically changed, e.g., Base Number drops from 10 to less than 2, anti-oxidancy is reduced and viscometric properties are changed. Implications for short vehicle journeys and temperature distributions within the piston assembly are discussed.

Редактирано от emod
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.11.2024 г. at 8:57, Bizzito написа:

Би ли показал за какво точно говориш?

20241115_201628.thumb.jpg.c4f358140332664d9b02a9aa8cbcebd3.jpgВ някакъв на момент и на мен ми показваше дни. Бяха деактивирани тия ремайндъри и ги включих преди година та още не съм им свикнал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А знаеш ли как се активират. От менюто или с диагностика?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С диагностика. Аз имах колата от 4 години и се чудих как съм взел най-високо ниво на оборудване а нямам service reminders. Всъщност имах, но като вляза в менюто виждах само  -------

И когато ходих за регулиране на клапани, момчетата я закачиха на диагностика и  го вкл. Бултрако са ми ги изключили, понеже колата беше тестова тяхна.

Скоро мисля в темата на Accord някой също нямаше и когато му разказах за моя случай, отиде и се оказа същото.

В интерес на истината аз си следя по старомоден начин обслужванията и не ги използвам. Иначе в някакъв момент ми показваше дни. Не съм ги разучавал. Но със сигурност ги имаш , а ако не - изключени са.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...