Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

"V" на маслото, тоест обемът на маслото. Бих казал, на количеството налято масло при смяната. Да не се смята общият обем с несливаемия остатък. Само това, което е налято при смяната.

При дизела не е като при бензина. Там е по-скоро като при LPG.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Тъмнозелен самурай G86-P написа:

V на маслото х150 л. бензин/дизел, при LPG -  коефициент 1,5 и смяна, тъй знам аз...разбира се всичко е реперно и усреднено и всеки се съобразява с екслпоатацията на автомобила си

 

Съвпада. Аз съм на 240 моточаса и почти 600 литра изгорен бенз. :)

 

По 4 литра наливам.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно уточнение.

По метода за изразходван бензин се смятат 150л. бензин / 1л. налято масло, при масло с TBN>10.0 mg KOH/g. Или максимум 250м.ч.

При по-нисък TBN на маслото, сметките слизат надолу!

Например за TBN=8.0 mg KOH/g, пропорционално отнесено, се получава 100л.бензин/1л. налято масло. Или максимум 166 м.ч. ;):yes:

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Ми то по тези сметки излиза,че сегашното което смених оня ден ще изкара 4000 кил. Ravenol Dxg.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В подкрепа на издръжливостта на VW 504/507 прилагам стандарта, който включва тест за износване от 650 ч. VAG не се ебават с маслата. Неслучайно маслата които действително покриват този стандарт са едни от най-скъпите.

VW_Oil_Standarts_1.thumb.JPG.1506254a3554dc54bccd418d67370599.JPG

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са чак толкова скъпи ,4 литра туба по VW 504/507 може да бъде намерено за 65-70 лева .И то присъстващо в API и Erwin approved oil list .Дори маслото в Кауфланд ,което се прави в немския град Анкум от Mitan oil .

Цените в ЕС и Азия са извратено надути ,в САЩ пазара е съвсем различен .

Тук в Европа като си купи човек туба масло в цената са включени и последващи разходи за рециклиране на тубата ,утилизация на отработеното масло ,маркетинг .

 

Но да ,принципно всички рецепти които са официално одобрени са скъпи .Всички масла по отделен вискозитет ,за да получат печат "одобрено" минават по много скъпи процедури от тестване и сертифициране.

За това много блендери ,етикетници и секви прекупвачи предпочитат да пише на тубите им recommended .

Компаниите ,които могат да създават нови рецептури и да си платят цялата процедура по изпитания и сертифициране се броят на пръстите на ръцете.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
12 hours ago, Ивайло Димов said:

Не са чак толкова скъпи ,4 литра туба по VW 504/507 може да бъде намерено за 65-70 лева .И то присъстващо в API и Erwin approved oil list .Дори маслото в Кауфланд ,което се прави в немския град Анкум от Mitan oil .

Цените в ЕС и Азия са извратено надути ,в САЩ пазара е съвсем различен .

Тук в Европа като си купи човек туба масло в цената са включени и последващи разходи за рециклиране на тубата ,утилизация на отработеното масло ,маркетинг .

 

Но да ,принципно всички рецепти които са официално одобрени са скъпи .Всички масла по отделен вискозитет ,за да получат печат "одобрено" минават по много скъпи процедури от тестване и сертифициране.

За това много блендери ,етикетници и секви прекупвачи предпочитат да пише на тубите им recommended .

Компаниите ,които могат да създават нови рецептури и да си платят цялата процедура по изпитания и сертифициране се броят на пръстите на ръцете.

 

Oronite Afton Infineum Lubrizol казват

 

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва са 4-те основни производители на пакети присадки .Аз говоря за петролни компании със развойни екипи от учени  ,огромни лаборатории и финансови ресурси .

Exxon Mobil и Shell са взаимно собственици на Infinium ,Chevron на Oronite. Total ,Amsoil,Petronas ,Eneos,Idemitsu ....все компании можещи да си позволят сами да изработват рецептури и да си платят изпитанията и сертифицирането.

 

Но безпорните лидери са Exxon Mobil ,всички останали в бранша се учат от техния многогодишен опит.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

quaker state 5w30 Някакво мнение за това масло

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Собственост на Shell ,Penzoil и quaker state са техни брандове в Северна Америка.GTL база ,същото като Shell Helix Ultra

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук равенол е на почит..в този форум.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално, много марки съм проучвал. Всичко е крек :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само дето, хидрокрекинга е мн по добър избор за новите двигатели от колкото паото дето го хвалят тук,хора дето не правят разлика между  горещ вискозитет,хора който не признават органичните масла.. дин дин може да трие утре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За кои "нови " двигатели е по подходящ VHVI ? Да, PAO базата ако е без AN или Ester-и няма много смисъл от подобно масло .90-те години почти всички големи компании имат масла с по 60,70,80 % PAO база .И когато се появяват на нашия пазар марки като Тотал ,Кастрол ,Шел,Ени,Елф -синтетични масла ,хората ги наливат в стари съвецки автомобили .ДВГ текват като лейки защото всички гумени гарнитури,семеринги са предвидени за минерални масла.PAO има два основни недостатъка -свива гумени изделия и няма полярност.

И от онези години тръгва гаражната митология ,че на стар двигател не се налива синтетично масло ,която се предава и до днес.

 

За мен идеалната рецепта би изглеждала - 40% PAO,40% GTL ,10% VHVI ,5% AN ,5 % Ester.

 

Не съм фен на Равенол но правят продукти ,които се търсят и има пазар за такива масла.

 

Моят автомобил му наливам микс от 4 масла ,едно от които е 4Т Елф 10W60 .

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли MSDS на Ravenol FES 0w30?

Да не им пиша и аз.

Мерси!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

 

О, има и молибденче. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Ивайло Димов написа:

За мен идеалната рецепта би изглеждала - 40% PAO,40% GTL ,10% VHVI ,5% AN ,5 % Ester.

 

Не съм фен на Равенол но правят продукти ,които се търсят и има пазар за такива масла.

Има ли стокови масла с такава или близка рецептура?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не няма ,или поне не и на нашия пазар в Европа аз не съм срещал .Такава рецепта би била скъпа ,а и масовия потребител не се вълнува толкова от синтетични продукти.В Европа има много малък % собственици ,които реално знаят как да си подбират маслата .

 

Това ,което съм описал е това какво аз бих искал да предложи пазара.

 

Въпроса е ,че няма търсене за подобни продукти за това и няма предлагане.

 

В Русия има два местни производителя Polymerium и Novus ,мисля че те имат топ масла с Pao ,ester-и и AN + волфрам ,органичен триядрен молибден ,титаний ...Общо взето всичко от душа .Но там има и търсене ,собствениците на тези блендери са редовни в Oil-club.ru и опипват пазара,интересуват се какво се търси и го предлагат.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...