dandilov 2772 #1441 Отговорено петък в 19:44 (Редактирано) "V" на маслото, тоест обемът на маслото. Бих казал, на количеството налято масло при смяната. Да не се смята общият обем с несливаемия остатък. Само това, което е налято при смяната. При дизела не е като при бензина. Там е по-скоро като при LPG. Редактирано петък в 19:47 от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 469 #1442 Отговорено петък в 19:59 Преди 4 часа, Тъмнозелен самурай G86-P написа: V на маслото х150 л. бензин/дизел, при LPG - коефициент 1,5 и смяна, тъй знам аз...разбира се всичко е реперно и усреднено и всеки се съобразява с екслпоатацията на автомобила си Съвпада. Аз съм на 240 моточаса и почти 600 литра изгорен бенз. По 4 литра наливам. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2772 #1443 Отговорено петък в 20:28 Едно уточнение. По метода за изразходван бензин се смятат 150л. бензин / 1л. налято масло, при масло с TBN>10.0 mg KOH/g. Или максимум 250м.ч. При по-нисък TBN на маслото, сметките слизат надолу! Например за TBN=8.0 mg KOH/g, пропорционално отнесено, се получава 100л.бензин/1л. налято масло. Или максимум 166 м.ч. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gecata1059 16 #1444 Отговорено петък в 20:59 Ми то по тези сметки излиза,че сегашното което смених оня ден ще изкара 4000 кил. Ravenol Dxg. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 14 #1445 Отговорено събота в 03:31 (Редактирано) Количеството изразходвано гориво се увеличава според обема на картера,има коли с 8-9 литра масло в ДВГ .Има и такива с 2,7-3 литра.Всичко зависи от конкретния двигател -коли убийци на масло с малоформации от родилното още .Анализи от подобни двигатели показват сработило масло на 150 моточаса или 4 хил км ,без значение от обема на картера и произход на базата( минерално или синтетично).И не се взирайте толкова в алкалното число на маслата,практиката показва че low saps ACEA C1/C4 карат и имат ресурс и след 300 моточаса .В тия масла TBN е 5-6.По принцип на пазара в момента най-издържливите масла са ACEA C3 VW 504/507 ,BMW LL-04,MB 229,52 -официално сертифицирани от API,ACEA и автопроизводителите .Т.н. long life ,при които интервала за смяна може да е 20-30 хил км ,в Азия и САЩ няма такива сервизни обслужвания. Дори самите дилъри там за конкретни автомобили препоръчват смяна на масло 5-7 мили в зависимост дали колата се ползва в тежка или лека среда .В Европа при тези редки сервизни интервали към маслата има високи изисквания за издържливост ,добавят се сукцинимиди,фенолни ,аминни антиокислители .Съвременния автопарк от последните 15-20 години стана много сложен от към периферия ,олекотяване на карантията в ДВГ .След всяко покачване на евро стандарта се добавят нови и нови екологични възли ,които имат нужда от все по-добри ГСМ продукти. Ако един собственик на автомобил иска да го поддържа дълготрайно доста трябва да преди да го купи и в последствие специфики на интервали за обслужване. Идеалното масло е свежото и наличието му в картера ,останалите фактори са подробности от пейзажа . Редактирано събота в 03:33 от Ивайло Димов 4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 398 #1446 Отговорено събота в 20:07 (Редактирано) В подкрепа на издръжливостта на VW 504/507 прилагам стандарта, който включва тест за износване от 650 ч. VAG не се ебават с маслата. Неслучайно маслата които действително покриват този стандарт са едни от най-скъпите. Редактирано събота в 20:20 от inspektora Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 14 #1447 Отговорено вчера в 04:08 Не са чак толкова скъпи ,4 литра туба по VW 504/507 може да бъде намерено за 65-70 лева .И то присъстващо в API и Erwin approved oil list .Дори маслото в Кауфланд ,което се прави в немския град Анкум от Mitan oil . Цените в ЕС и Азия са извратено надути ,в САЩ пазара е съвсем различен . Тук в Европа като си купи човек туба масло в цената са включени и последващи разходи за рециклиране на тубата ,утилизация на отработеното масло ,маркетинг . Но да ,принципно всички рецепти които са официално одобрени са скъпи .Всички масла по отделен вискозитет ,за да получат печат "одобрено" минават по много скъпи процедури от тестване и сертифициране. За това много блендери ,етикетници и секви прекупвачи предпочитат да пише на тубите им recommended . Компаниите ,които могат да създават нови рецептури и да си платят цялата процедура по изпитания и сертифициране се броят на пръстите на ръцете. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 317 #1448 Отговорено преди 20 часа (Редактирано) 12 hours ago, Ивайло Димов said: Не са чак толкова скъпи ,4 литра туба по VW 504/507 може да бъде намерено за 65-70 лева .И то присъстващо в API и Erwin approved oil list .Дори маслото в Кауфланд ,което се прави в немския град Анкум от Mitan oil . Цените в ЕС и Азия са извратено надути ,в САЩ пазара е съвсем различен . Тук в Европа като си купи човек туба масло в цената са включени и последващи разходи за рециклиране на тубата ,утилизация на отработеното масло ,маркетинг . Но да ,принципно всички рецепти които са официално одобрени са скъпи .Всички масла по отделен вискозитет ,за да получат печат "одобрено" минават по много скъпи процедури от тестване и сертифициране. За това много блендери ,етикетници и секви прекупвачи предпочитат да пише на тубите им recommended . Компаниите ,които могат да създават нови рецептури и да си платят цялата процедура по изпитания и сертифициране се броят на пръстите на ръцете. Oronite Afton Infineum Lubrizol казват Редактирано преди 20 часа от Тъмнозелен самурай G86-P Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 14 #1449 Отговорено преди 19 часа Тва са 4-те основни производители на пакети присадки .Аз говоря за петролни компании със развойни екипи от учени ,огромни лаборатории и финансови ресурси . Exxon Mobil и Shell са взаимно собственици на Infinium ,Chevron на Oronite. Total ,Amsoil,Petronas ,Eneos,Idemitsu ....все компании можещи да си позволят сами да изработват рецептури и да си платят изпитанията и сертифицирането. Но безпорните лидери са Exxon Mobil ,всички останали в бранша се учат от техния многогодишен опит. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
venkostanev 6 #1450 Отговорено преди 18 часа quaker state 5w30 Някакво мнение за това масло Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 14 #1451 Отговорено преди 18 часа Собственост на Shell ,Penzoil и quaker state са техни брандове в Северна Америка.GTL база ,същото като Shell Helix Ultra Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivetz 11 #1452 Отговорено преди 16 часа Тук равенол е на почит..в този форум. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 469 #1453 Отговорено преди 15 часа Нормално, много марки съм проучвал. Всичко е крек Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivetz 11 #1454 Отговорено преди 15 часа Само дето, хидрокрекинга е мн по добър избор за новите двигатели от колкото паото дето го хвалят тук,хора дето не правят разлика между горещ вискозитет,хора който не признават органичните масла.. дин дин може да трие утре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 14 #1455 Отговорено преди 9 часа За кои "нови " двигатели е по подходящ VHVI ? Да, PAO базата ако е без AN или Ester-и няма много смисъл от подобно масло .90-те години почти всички големи компании имат масла с по 60,70,80 % PAO база .И когато се появяват на нашия пазар марки като Тотал ,Кастрол ,Шел,Ени,Елф -синтетични масла ,хората ги наливат в стари съвецки автомобили .ДВГ текват като лейки защото всички гумени гарнитури,семеринги са предвидени за минерални масла.PAO има два основни недостатъка -свива гумени изделия и няма полярност. И от онези години тръгва гаражната митология ,че на стар двигател не се налива синтетично масло ,която се предава и до днес. За мен идеалната рецепта би изглеждала - 40% PAO,40% GTL ,10% VHVI ,5% AN ,5 % Ester. Не съм фен на Равенол но правят продукти ,които се търсят и има пазар за такива масла. Моят автомобил му наливам микс от 4 масла ,едно от които е 4Т Елф 10W60 . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 469 #1456 Отговорено преди 6 часа Някой има ли MSDS на Ravenol FES 0w30? Да не им пиша и аз. Мерси! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 14 #1457 Отговорено преди 6 часа Заповядай. 18777120-EN-1.pdf 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 469 #1458 Отговорено преди 6 часа Благодаря! О, има и молибденче. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5905 #1459 Отговорено преди 5 часа Преди 3 часа, Ивайло Димов написа: За мен идеалната рецепта би изглеждала - 40% PAO,40% GTL ,10% VHVI ,5% AN ,5 % Ester. Не съм фен на Равенол но правят продукти ,които се търсят и има пазар за такива масла. Има ли стокови масла с такава или близка рецептура? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 14 #1460 Отговорено преди 3 часа Не няма ,или поне не и на нашия пазар в Европа аз не съм срещал .Такава рецепта би била скъпа ,а и масовия потребител не се вълнува толкова от синтетични продукти.В Европа има много малък % собственици ,които реално знаят как да си подбират маслата . Това ,което съм описал е това какво аз бих искал да предложи пазара. Въпроса е ,че няма търсене за подобни продукти за това и няма предлагане. В Русия има два местни производителя Polymerium и Novus ,мисля че те имат топ масла с Pao ,ester-и и AN + волфрам ,органичен триядрен молибден ,титаний ...Общо взето всичко от душа .Но там има и търсене ,собствениците на тези блендери са редовни в Oil-club.ru и опипват пазара,интересуват се какво се търси и го предлагат. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове