Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

@Bizzito 

В момента карам моят R18A2 мотор с Mobil 1™ ESP LV 0W-30 - КЛИК

LV в името на маслото означава Low Viscosity. Това са анализът и отзивите за маслото в oil-club.ru - КЛИК. За съжаление обаче ATO24 не го предлагат. Купувам го от oilgrupbg.com (клик).

Не препоръчвам масла, просто споделям инфо и ти давам възможност за конкурентен избор :).

 

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината ми харесва идеята. Обаче маркетинга на Амсойл е убийствен. :lol: 

 

Стига това, което е написано в дейташийта да е вярно или поне да не е много преувеличено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bizzito

Здравей,

С кой Ravenol чуваш почукване?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Хондата RAVENOL DFE SAE 0W-20, ама доста по-слабо и по-рядко, отколкото на Форда RAVENOL FDS SAE 5W-30. При форда направо като го налях и почна, там нямам съмнения. Аз даже бях писал тук някъде, чука като на повдигачи.

 

Ок де има и втора причина, доста по-маловажна, но все пак.... разбрах, че маслото всъщност е "руско" не е немско и се бъркат 10000 вида масла в някакво хале. :tooth:  

 

Руско имам предвид, собственика е руски олигарх, суровината е руска.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bizzito

Щом има почукване с 0W-20, значи има нещо хлабаво... Веригата може би. С по-висок вискозитет масло, ще затихне, ако е това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, dandilov написа:

@Bizzito

Щом има почукване с 0W-20, значи има нещо хлабаво... Веригата може би. С по-висок вискозитет масло, ще затихне, ако е това.

 

Ами на 75 хил кола е. А форда е с ремък.

 

Не знам може и да прекалявам нещо, но определено не ми харесва напълно.

 

Ти с ЦРВ ли се оборудва? ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
14 hours ago, Bizzito said:

На Хондата RAVENOL DFE SAE 0W-20, ама доста по-слабо и по-рядко, отколкото на Форда RAVENOL FDS SAE 5W-30. При форда направо като го налях и почна, там нямам съмнения. Аз даже бях писал тук някъде, чука като на повдигачи.

 

Ок де има и втора причина, доста по-маловажна, но все пак.... разбрах, че маслото всъщност е "руско" не е немско и се бъркат 10000 вида масла в някакво хале. :tooth:  

 

Руско имам предвид, собственика е руски олигарх, суровината е руска.

Че Мерцедес преди санкциите излизаха от завода с Лукойл... ( пък има едни съмнения, че и сега е така;) )

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо лошо няма в руските масла. След като Равенол си повярваха, минах на Газпром. За всичките си коли. Ми, масла, като масла. Само дето са много по-евтини. Все пак, когато имаш 4 автомобила, това не е маловажно...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
20 hours ago, dimkaraganchev said:

Нищо лошо няма в руските масла. След като Равенол си повярваха, минах на Газпром. За всичките си коли. Ми, масла, като масла. Само дето са много по-евтини. Все пак, когато имаш 4 автомобила, това не е маловажно...

Имаше едно G-Energy Far East 5W-30 Engine Oil  от завода в Бари, Италия, бивша Тексако, сега след санкциите позачезна, но може пък да се появи от някоя казахстанска фирма;):D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Тъмнозелен самурай G86-P написа:

Имаше едно G-Energy Far East 5W-30 Engine Oil  от завода в Бари, Италия, бивша Тексако, сега след санкциите позачезна, но може пък да се появи от някоя казахстанска фирма;):D

Маслото си го поръчвам от Стара Загора. Явно, санкциите не играят...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо избрах да заменя Ravenol DFE 0W20 точно с Amsoil Signature 0W30. 

Всички масла са препоръчаните от търсачките на марката.

Вискозитет спрямо температура.

 

 

 

download (2).pngdownload.pngdownload (1).png

Редактирано от Bizzito
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, dimkaraganchev said:

Маслото си го поръчвам от Стара Загора. Явно, санкциите не играят...

Дени Трейд ЕООД

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bizzito

Графиките не са достатъчно информативни, защото не дават ясна визия на работния вискозитет при 100 градуса. Пример: SSO е с 12, Ams e с 10.4, а това си е значителна разлика.

Единствено показват разликата в студения вискозитет, която не е малка, с оглед защитата на двигателя при студен старт.

При третата графика съм съгласен, че Ams 0W-30 и DFE 0W-20 имат близки нискотемпературни х-ки. Но, ако се зачетеш в техническите им данни, ще забележиш графата "Noack Volatility", а там има разлика в полза на DFE. Това казва, че DFE е с по-малко подобрители на вискозитета, т.е. по-термостабилно и по-малко е способно да прави отлагания в двигателя при високи температури. Както и да е, Amsoil 0W-30 е с Noack 8.8, което си е завиден резултат, в сравнение с повечето 0W-30 на пазара. :) :thumbs1:

От друга страна, вместо Amsoil 0W-30, бих избрал Amsoil Signature 10W-30, което е с работен вискозитет 10 и Noack 4.1

Причината за почукването в двигателя не може да е от правилно избраното масло, а е по-скоро механична. Логично е да се намали или изчезне с по-висок вискозитет. Давай да видим какъв ще е резултатът с Ams-a.

 

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, dandilov написа:

Това казва, че DFE е с по-малко подобрители на вискозитета, т.е. по-термостабилно и по-малко е способно да прави отлагания в двигателя при високи температури.

 Това, което казваш не е точно така: с подобрители на вискозитета, маслото е по термостабилно.

Редактирано от simo vtecman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, dandilov написа:

@Bizzito

Графиките не са достатъчно информативни, защото не дават ясна визия на работния вискозитет при 100 градуса. Пример: SSO е с 12, Ams e с 10.4, а това си е значителна разлика.

 

Това много ли е? Мислех, че е нищожна разлика. :blink:

 

преди 24 минути, dandilov написа:

 което си е завиден резултат, в сравнение с повечето 0W-30 на пазара. :) :thumbs1:

 

Завиден май в лошия случай :lol:

 

преди 25 минути, dandilov написа:

Давай да видим какъв ще е резултатът с Ams-a.

 

Както с предната кола ще си пограя малко докато си намеря маслото.

 

преди 3 минути, simo vtecman написа:

 Това, което казваш не е точно така: с подобрители на вискозитета, маслото е по термостабилно.

 

Да, но пък се изпарява повече, явно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подобрителите се разграждат в процеса на работа на маслото, при високи температури ( а те са високи при сегментите) и правят отлагания. Колкото повече VIIs  има маслото, толкова по-податливо е на високотемпературни отлагания. Особено при маслосъбирателните сегменти.

преди 37 минути, Bizzito написа:

Завиден май в лошия случай :lol:

Не в лошият случай. Ams-a 0W-30 показва по-добри стойности в сравнение с повечето други 0W-30. Казвам повечето "шир потреба" на пазара. Четете tds-ите.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее, стига пък ти, Амсойл сигначър и шир употреба, как не ти се изприщи езика да го изречеш.

Равенол нямат масло, което да съдържа повече от 50% ПАО, докато Амсойла до много скоро беше изцяло ПАО и естери.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май обратното казва, ок е. Аз поразрових, те повечето даже не го дават като параметър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem

Много грешно си ме разбрал. Не казвам, че Amsoil е шир потреба, а че повечето 0W-30 нямат неговите качества.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
19 hours ago, Rakeem said:

Ееее, стига пък ти, Амсойл сигначър и шир употреба, как не ти се изприщи езика да го изречеш.

Равенол нямат масло, което да съдържа повече от 50% ПАО, докато Амсойла до много скоро беше изцяло ПАО и естери.

ма си крият MSDSите що ли...

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те и равенолите ги крият.

Писах им запитване, ни вест ни кост.

 

Има едни пакело и те са по поискване. Писах им на другия ден ми го пратиха.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
42 minutes ago, Bizzito said:

Те и равенолите ги крият.

Писах им запитване, ни вест ни кост.

 

Има едни пакело и те са по поискване. Писах им на другия ден ми го пратиха.

Даже абсолютно сигурно и, че не ползват отработени масла😆😉😂 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен MSDS трябва да са достъпни. Виждал съм текст в някои от тях като "Не предизвиквай повръщане". Т.е. в тях са описани принципите за безопасност докато например "Бърза помощ" пристигне....При опцията (евентуално) да го получиш чак на другия ден, вече може да е късно. Поздрави.

Редактирано от georgi.ivanov1975

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, georgi.ivanov1975 said:

Според мен MSDS трябва да са достъпни. Виждал съм текст в някои от тях като "Не предизвиквай повръщане". Т.е. в тях са описани принципите за безопасност докато например "Бърза помощ" пристигне....При опцията (евентуално) да го получиш чак на другия ден, вече може да е късно. Поздрави.

В случая раздел 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.12.2023 г. at 10:51, dandilov написа:

 

Не казвам, че Amsoil е шир потреба, а че повечето 0W-30 нямат неговите качества.

Е именно, сравняваш масло с минимум 50% ПАО, Естери и сериозен пакет присадки с шир потреби.

Знам, че не го долюбваш хич, но айде пречупи се малко.

Виж аз почнах да харесвам Равенол :rolleyes:

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Маслена сглобка ли се заформя? ;)

 

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емиии, на амсойлите фабриката изглежда доста по-внушително. Даже и жп линия влиза вътре.

Джендър съм си и тва е :tooth:

Image 004.jpg

Image 005.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem

Off Topic

 

:D Не бе човек. Пречупил съм се.

Бих си купил и Амсойл, ако ми дадат официална информация, че съдържа минимум 50% PAO и колко % естери. Да, преди години имаше информация в msds-a, но я скриха и в новите партиди не се знае какъв е процентът. А и другото, което все още ме дразни е, че не са си сертифицирали официално маслата. Няма "Спецификации: ---- еди кои си... ",  а вместо това пишат: "Приложение - използвайте AMSOIL Signature Series Synthetic Motor Oil в приложения, където изискват следните спецификации" :D

Все пак бих си купил. Дори само за проба. Но много му вдигнаха цената.

 

Ти как така смело заявяваш, че съдържа 50% PAO? Дай доказателство, черно на бяло и веднага ще си купя. Без майтап!

 

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 48 минути, Тъмнозелен самурай G86-P написа:

то кат склада на Лидъл в Равно поле:D

АбцолЮтно.

Влизат варели / претакат зейето / излизат варели - кво са сварили, вари разбери ги?

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз по звука ги познавам споко, ще кажа :tooth:

 

  

преди 5 минути, ceco_accord написа:

АбцолЮтно.

Влизат варели / претакат зейето / излизат варели - кво са сварили, вари разбери ги?

  

преди 12 минути, dandilov написа:

@Rakeem

  Покажи скритото съдържание

 

:D Не бе човек. Пречупил съм се.

Бих си купил и Амсойл, ако ми дадат официална информация, че съдържа минимум 50% PAO и колко % естери. Да, преди години имаше информация в msds-a, но я скриха и в новите партиди не се знае какъв е процентът. А и другото, което все още ме дразни е, че не са си сертифицирали официално маслата. Няма "Спецификации: ---- еди кои си... ",  а вместо това пишат: "Приложение - използвайте AMSOIL Signature Series Synthetic Motor Oil в приложения, където изискват следните спецификации" :D

Все пак бих си купил. Дори само за проба. Но много му вдигнаха цената.

 

Ти как така смело заявяваш, че съдържа 50% PAO? Дай доказателство, черно на бяло и веднага ще си купя. Без майтап!

 

 

 

Тези неща не важат и за равенола с пълна сила?

ПП: Да, може би равенолите имат сертификации, но нямат мсдс също.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, dandilov написа:

@Rakeem

  Покажи скритото съдържание

 

:D Не бе човек. Пречупил съм се.

Бих си купил и Амсойл, ако ми дадат официална информация, че съдържа минимум 50% PAO и колко % естери. Да, преди години имаше информация в msds-a, но я скриха и в новите партиди не се знае какъв е процентът. А и другото, което все още ме дразни е, че не са си сертифицирали официално маслата. Няма "Спецификации: ---- еди кои си... ",  а вместо това пишат: "Приложение - използвайте AMSOIL Signature Series Synthetic Motor Oil в приложения, където изискват следните спецификации" :D

Все пак бих си купил. Дори само за проба. Но много му вдигнаха цената.

 

Ти как така смело заявяваш, че съдържа 50% PAO? Дай доказателство, черно на бяло и веднага ще си купя. Без майтап!

 

 

Няма официална информация, последните 2г.

Но според torkon и последния анализ от 2021г. 

По ИК спектру масло ПАО с очень большой долей - я бы сказал чистое ПАО + Эстеры. (присадки и в чем они размешаны в учет не беру). 

То что пишут в MSDS может быть противоречиво и обобщено, особенно у американцев. Я больше доверяю ИК.

В общем вывод такой, распущенные слухи про Amsoil не подтвердились, это все еще ПАО синтетика с Эстерами. Как было так и осталось, только пакет меняется... 

Аз лично нямам основателни съмнения нещо значително да се променило в състава му, без това осезаемо да рефлектира върху техническите показатели.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bizzito

Off Topic

На Ravenol, колкото пъти съм им искал msds-и, винаги са ми изпращали на имейл.

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е интересно, както казах аз им пратих запитване и нищо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиши им пак. Може имейлът ти да е получен в spam folder-а им и да не са го видяли.

Пиши им и от контактната форма тук: https://www.ravenol.de/en/service/contact

И на имейл: info@ravenol-shop.de

Все от едното място ще ти отговорят.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писах :)

 

Значи амсойл не дават мсдс така ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...