georgi.ivanov1975 121 #1041 Отговорено 7 Февруари, 2023 Преди 23 часа, Bizzito написа: Защото от там се започва. Какво имаш предвид под смазочна норма, за пръв път май чувам този термин? Колега, Съюза на автомобилните инженери (SAE) дефинира вискозитета на маслата или следи само за реологичните показатели, но не и за останалите свойства и качества. Докато смазочната норма вече изразява конкретните качества и характеристики на флуида. Това е т.нар. ОЕМ спецификация. Само двата критерия в купом съставят правилното масло. По спомен ти имаше дизелов двигател с премахнат DPF, нали. И сам знаеш че за стоковия двигател Honda упоменавала SAE 0W-30 (вискозитетен клас) отговарящ на ACEA C3 или ACEA C2 (вид смазочни норми). Поздрави. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #1042 Отговорено 8 Февруари, 2023 На 7.02.2023 г. at 16:18, inspektora написа: обаче познай колко платих за доставката - 22 лв. , при условие, че стоката беше към 160 лв. 22 лв доставка Аз вчера пуснах поръчката, не съм получил нищо освен имейл при пускането. Ако и утре не е изпратена ще я откажа. На 7.02.2023 г. at 16:18, inspektora написа: Р.S. Ти да не смени вече колата? Наложи се да я сменя, иначе нямах намерение. Скоро ще я пусна и тук за части. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #1043 Отговорено 8 Февруари, 2023 Преди 2 часа, Bizzito написа: Наложи се да я сменя, иначе нямах намерение. Скоро ще я пусна и тук за части. Мъка! Какво ѝ се случи? Новата през Бултрако ли я купи? Гледам, че имат доста оферти секънд хенд. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #1044 Отговорено 8 Февруари, 2023 (Редактирано) Ще пиша скоро в раздела за 3 генерация. Да не спамим тук. От mobile.de си я харесах и ми я докараха. По картинка, засега изглежда по-сполучлива от предната, която оглеждах хубаво на живо, знаеш за какво говоря Редактирано 8 Февруари, 2023 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galimandi 2 #1045 Отговорено 22 Февруари, 2023 Здравейте, моля за мнение за ето това масло за Хонда Сивик 9 2.2 I-DTEC! https://ravenol.bg/product/моторно-масло-ravenol-arctic-low-saps-als-0w-30-4л/ 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #1046 Отговорено 22 Февруари, 2023 (Редактирано) @galimandi По принцип става, но е С3 масло, а най-подходящото е С2. Накратко казано С3 е на горната граница на вискозитета SAE 30, а С2 е на долната, освен това и при ниски температури се различават. Но и двете се допускат за употреба от Honda. Оригиналното Honda 0W30 e C2. Редактирано 22 Февруари, 2023 от inspektora 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pendoc 189 #1047 Отговорено 22 Февруари, 2023 (Редактирано) Не е най-удачното за този двигател -viscosity at 100 °C mm²/s 12,1. Същото е положението при всички температури. А това че HTHS-а е 3.65 mPa*s едва ли е решаващо за избора при положение, че Honda указва на C2 където обичайно е 2.9. Има приятни изключения като Ravenol VSF 0W-30 с 3.1. TBN - 7.9 mg KOH/g също не е впечатляващ ако ще сменяте на по-дълги интервали. Според мен добър избор са: - Ravenol VSF 0W-30 - Ravenol FES 0W-30 - VALVOLINE SYNPOWER DT C2 0W-30 - Yacco LUBE F 0W-30 - Motul 8100 ECO-Clean 0W-30 - Mobil 1™ ESP LV 0W-30 - Castrol Edge Professional E 0W-30 - Castrol EDGE Professional H C2 0W-30 - Comma ECO-FE PLUS 0W30 - Total Quartz Ineo FDE 0W30 Редактирано 22 Февруари, 2023 от pendoc 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1048 Отговорено 22 Февруари, 2023 (Редактирано) При предимно градско каране, когато двигателят не загрява оптимално, къси преходи, чести стартирания на двигателя, маслото поема и се разрежда с нафта . В такива случай ALS би бил удачен вариант. Също и при високи летни температури, съчетани с извънградско каране, катерене на баири и т.н. Иначе АСЕА С2, ако двигателят е в добра кондиция. Да допълня и RAVENOL FEL SAE 5W-30. Редактирано 22 Февруари, 2023 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #1049 Отговорено 23 Февруари, 2023 Има и трети вариант - да избереш масло С2/С3, което е по средата - HTTS около 3 mPa*s Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #1050 Отговорено 23 Февруари, 2023 И аз предпочитам ALS C2/C3 особенно за виеща турбина. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #1051 Отговорено 23 Февруари, 2023 Преди 7 часа, Markony написа: И аз предпочитам ALS C2/C3 особенно за виеща турбина. Markony, може ли да разясниш това? Имаш предвид при виеща турбина, поради износени лагери или въобще (може да вие поради дебалансиран вал)? Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #1052 Отговорено 23 Февруари, 2023 (Редактирано) Преди 12 часа, inspektora написа: Има и трети вариант - да избереш масло С2/С3, което е по средата - HTTS около 3 mPa*s Ще се самопоправя, защото не бях съвсем точен. HTHS на такова масло трябва да бъде точно 3,5 mPa*s, за да отговаря едновременно и на двата стандарта. Редактирано 23 Февруари, 2023 от inspektora Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #1053 Отговорено 24 Февруари, 2023 Преди 17 часа, inspektora написа: Markony, може ли да разясниш това? Имаш предвид при виеща турбина, поради износени лагери или въобще (може да вие поради дебалансиран вал)? Благодаря! Турбината вие от нагар по лопатките и геометрията.Износването не е проблем защото вала се самоцентрова.Ще дам пример с предно колело с една буца кал по него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6021 #1054 Отговорено 24 Февруари, 2023 (Редактирано) Off Topic Имаш предвид Жироскопичният ефект на въртящо се колело. Той пази ориентацията по оста на въртящ се обект в пространството. Това не е до баланса. Редактирано 24 Февруари, 2023 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #1055 Отговорено 24 Февруари, 2023 (Редактирано) Преди 3 часа, Markony написа: Турбината вие от нагар по лопатките и геометрията. А защо в такъв случай предпочиташ С2/С3? За да не харчи масло, респективно да не добавя нагар или нещо друго? Редактирано 24 Февруари, 2023 от inspektora Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1056 Отговорено 24 Февруари, 2023 https://oil-club.de/index.php?thread/12730-mobil1-esp-5w-30-api-sp-ll-04/ Вече е без молибден. Какво правят Мобил?!? 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 777 #1057 Отговорено 24 Февруари, 2023 То да беше само молибдена.....като гледам и естерите, и пао-то са намалили драстично, фосфора и цинка също са надолу. Не е добра рецепта за верижните хондаци. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1058 Отговорено 25 Февруари, 2023 (Редактирано) GTL-базата също са я намалили, или липсва...?! По новия SDS съдържа до 50% хидрокрек III ( CAS: 64742-54-7 ). Другото базово масло не го пишат какво е. MSDS_975518.pdf По графиките лисва и PAO или е твърде малко... Ударили са го яко на печалба, май... Нали им идва края на двг-тата... Та дайте да ги "дотрошим". А цената не само, че не пада, а и постоянно се вдига. Тая тенденция е повсеместна при всички производители на масла. Скоро ще наливаме само минералка ми се струва. А иначе дилърите сменят гаранционно на по 15 - 20 хил. км., че маслата били супер съвременни... Мани, мани... Редактирано 25 Февруари, 2023 от dandilov 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 777 #1059 Отговорено 25 Февруари, 2023 Не съм го гледал SDS-a, но щом е 50% нефтов крек, другото ще да е GTL крек. Този техния спектрален нещо не мога да им го разчета или поне не искам да го разчитам, така както го виждам, защото май и естерите липсват. Там не е голям проблем, тъй като може да се добавят естери, но са прецакали базата и пакета. Положението купувай докато има още от хубавото. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6021 #1060 Отговорено 26 Февруари, 2023 (Редактирано) 31.12.2024 е крайната дата до която човек може да си купи чисто нова нормална кола с ДВГ в Европа. Решението е прието с мнозинство иии ... Но за вторичният пазар няма ограничения, а и остават хибридите с ДВГ, така че масла ще си трябват. Редактирано 26 Февруари, 2023 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1061 Отговорено 26 Февруари, 2023 Преди 11 часа, dandilov написа: GTL-базата също са я намалили, или липсва...?! По новия SDS съдържа до 50% хидрокрек III ( CAS: 64742-54-7 ). Другото базово масло не го пишат какво е. Преди два дни го смених esp-то 5w30,с равенол ssv 0w30 именно заради тези нови показатели🤔. Изкара 7800км от септември до сега,с мин.разход от 2-3мм от макс на щеката. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalintry 195 #1062 Отговорено 26 Февруари, 2023 Преди 10 часа, ceco_accord написа: 31.12.2024 е крайната дата до която човек може да си купи чисто нова нормална кола с ДВГ в Европа Ако не греша 31.12.2034 е крайната дата. Дано сме живи.. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6021 #1063 Отговорено 26 Февруари, 2023 Да, проверих, 34-а е. Явно грешно съм чул или дикторът е сбъркал. То и на мен ми се видя много скоро 24-та, ама знае ли човек как в европарламента виждат живота. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 777 #1064 Отговорено 26 Февруари, 2023 Off Topic Това ще е същата история като със зелената сделка, но като до един са зелени кратуни в това ЕС, ще се учат от опита, за наша сметка. За да може да се реализира подобно стъпка, то първо трябва да има алтернатива на текущата технология(съхранение на енергия), а такава няма, а ресурсът на текущата е на изчерпване още в зародиша й. Сиреч пак слагат тигана преди да са хванали рибата. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6021 #1065 Отговорено 26 Февруари, 2023 Off Topic Шарани по европата много. Виж "бумът" на Е-продажбите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 777 #1066 Отговорено 26 Февруари, 2023 Off Topic Мен повече ме интересува бумът Д-продажбите. Хитле....истите са основни инициатори на тези простотии, но бълват най-много дизеляци(бензина е цвете за мирисане) в цял свят и първи отвориха тецовете(е*ати лицемерите). Като са толкова загрижени да забранят дизелите 10г. по-рано. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6021 #1067 Отговорено 26 Февруари, 2023 Off Topic Дори напротив! Дизел ДВГ-тата остават и след 34-та, но за камиони, автобуси и т.н. Просто редовият европеец е "в тигана". Но да не цапаме темата с политика. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #1068 Отговорено 28 Февруари, 2023 (Редактирано) Здравейте, може да ви се стори малко несериозен въпрос но... Въпреки че съм фен на тънките масла. Вече малко много ми идва да карам с 0w20, производтеля го препоръчва, всички знаем защо, основно за екология и икономия. И то до 100 хил км, да изкара гаранцията. Не искам и да карам с 5w30, щото пък "дебело" ми идва Какво ще кажете ако направя един микс от 0w20 и 5w30 препоръчани Ravenol масла и да получа нещо от сорта на 2.5w25 Като гледам как бъркат маслата с какви ли не смеси, освен това ако сменяш марката често в двигателя пак се получава един бъркоч, старо ново масло... защо не? Изхождам от идеята,че колата седи в гараж където температурата и в най-студените дни не пада под 5 градуса. Обикновено е 7-10, лятото и повече. А при работна температура вискозитета става почти еднакъв и на тънкото и на дебелото масло. Не виждам кой знае какъв проблем да карам и с 5w30, но прихически някак не ми допада. Очаквам да се забавлявате, но също очаквам и сериозни отговори. Редактирано 28 Февруари, 2023 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 777 #1069 Отговорено 1 Март, 2023 Не си прави експерименти. Слагай Амсойл 0в20 и не го мисли(не караш малолитражна турбинка), а ако можеш да си намериш Редлайн, още по-добре. И двете масла са с много стабилен вискозитет и не стават на вода през лятото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6021 #1070 Отговорено 1 Март, 2023 За Сивика имам 5W-40, а за Ледженда 0W-30. И двете са Шел на газова база и мога да си ги "кръщавам". На малката разходът за сега е 0.0 л, а голямата хапва 1л на 10 000 км, та сигурно ще пробвам смеска, ама по-натам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #1071 Отговорено 1 Март, 2023 Преди 1 час, Rakeem написа: И двете масла са с много стабилен вискозитет и не стават на вода през лятото. Това сигурно сте го коментирали някъде, но как се е стигнало до този извод? От експерименти ли? Защото по дейташийт характеристиките са като на другите масла. Иначе преди много исках да ги ползвам, но за дизелчето така и не се престраших заради катализатора, а то накрая се оказа че нямам нищо вътре Сега вече мога да си позволя да ги ползвам спокойно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1072 Отговорено 1 Март, 2023 Оправдано е смесването на масла с максимално близки пакети присадки, база и спецификации така, че да си "играеш" единствено с вискозитетните х-ки. Иначе - не! Понеже нарушаваш баланса на "сместа" (компонентите). А точно този баланс се опитват да постигнат производителите на маслата. Аз съм смесвал Shell Helix Ultra 5W-30 и Shell Helix Ultra 5W-40 в съотношение почти 1:1. Но и двете масла са с напълно еднакви бази (GTL) и пакети присадки. Различават се само по визкозитетните х-ки. Двигателят ми позволява вискозитети от 0W-30 до 10W-40. Цецо може да долива Shell Helix Ultra 0W-30 на Shell Helix Ultra 5W-40 (или обратното), но и при него, двигателите му позволяват широк диапазон от вискозитети. При R20A9 не е така. Там си има други особености и трябва да се съобразяваме с тях. Аз не бих си правил излишни експерименти и лабораторни упражнения с такъв двигател. При това нов и все още в изправност, надявам се. @Bizzito Прочети отново в л.с. какво съм отговорил на въпросите ти. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #1073 Отговорено 1 Март, 2023 Да, аз не съм си и помислял да смесвам без сериозно проучване. Сега си припомних за амсойла и ги разгледах отново, май натам отива работата. Но има много време още да карам с това което съм сега Honda 0W20. Засега съм минал 800 км с него и не е мръднало. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 777 #1074 Отговорено 1 Март, 2023 Преди 1 час, Bizzito написа: Това сигурно сте го коментирали някъде, но как се е стигнало до този извод? От експерименти ли? Защото по дейташийт характеристиките са като на другите масла. Просто синтетичните масла(ПАО-Естери) имат по-добра устойчивост на високи температури и вискозитетът се запазва по-дълго във времетото, отделно не изискват добавянето на огромни количества вискозитетни подобрители, които се разпадат и след няколко хиляди км. имаш съвсем различно масло. Виж примерно вискозитета на Хондовското, който е близо до 8 при 100гр. и на Амсойл, който е близо до 9. Виж и вискозитетния индекс колко е висок при Хонда маслото, това се постига единствено с подобрители, което се изисква заради минералната база. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6021 #1075 Отговорено 1 Март, 2023 преди 32 минути, Bizzito написа: Да, аз не съм си и помислял да смесвам без сериозно проучване. Да. Мен Дани ме "открехна" на тази възможност, а и 2-те коли са на газ, но тепърва предстоят капки - преди да съм миксирал олията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #1076 Отговорено 1 Март, 2023 преди 52 минути, dandilov написа: Иначе - не! Понеже нарушаваш баланса на "сместа" (компонентите). А точно този баланс се опитват да постигнат производителите на маслата. Малеее, сега като се сетих аз като я взех тя беше малко под минимума на щека. Извадих някакви стари масла 5w40 от мазата, едното на няколко години. Реших, че е по-добре да има някакво масло, отколкото без. А часът ми за смяната беше след една седмица. Та карах с такава смеска 5-6 дни Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6021 #1077 Отговорено 1 Март, 2023 Е, избрал си по-малкото зло. Проблема не е (доколкото е) седмицата с "бъркоч", а че е останало от него, ама и аз така с Легена като го взех и тествах по Хемус. На прибиране светна лейката и от 1 ЛУКоил налях някаква тяхна 5-30-ка, та да се прибера, ама J35 е всеяден. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 777 #1078 Отговорено 2 Март, 2023 Бях решил да слагам Мобил 5в30 за предстоящия летен сезон, но след като Дани сподели новата информация за новите партиди, се отказах. Сега съм се насочил към Равенол ДХГ, дават го между 40 и 70% ПАО, според единствения СДС, който намерих от 2021г., дали това е актуалната рецепта и към момента или има актуализации? https://cdn.autodoc.de/uploads/hazard/passports/8211326-en-1.pdf 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1079 Отговорено 4 Март, 2023 И аз го имам този msds след запитване преди година и малко. Но от скоро промениха пак рецептата, видимо от параметрите на маслото в сайта на Ravenol. За актуална информация им поискай msds на имейл: shop@ravenol-shop.de Отговарят и изпращат. Ще е интересно за всички да видим колко са го променили и в каква посока. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 777 #1080 Отговорено 4 Март, 2023 Ще има пиша, но продължавам да се чудя защо го крият този сдс. В кои параметри виждаш промяна спрямо предишния(въобще не съм го гледал преди)? Мога само да предположа, че са намалили 'пепелта'(ТБН-а да е надолу?), което вече си е тенденциозно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове