Jump to content
5 GTT

Мнение за летни гуми

Recommended Posts

Преди 9 часа, JHM написа:

.Сега са над 60к.,с 1.5мм над минималната фабрична белязка от 3мм И "РАБОТЯТ"!!!

 Ванка, спокойно може и тази и другата да изкарат така, че не го мисли за сега.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите излизат от кондиция не само поради износване.

Основната причина е така нареченото  "изсъхване" на каучука, причинено от слънцето. Точно за това се съхраняват не под директна слънчева светлина, а лятоска и на колата, тя ги пече безмелостно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе, "готвя" лятото. Само да мине зимната Страстна седмица.

IMG_20220416_165527.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А с какви ластици:D ще ги дегизираш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

C / A / 72db.

245/45 R18 100Y TL SUREGRIP PRO SPORT XL от GRIPMAX 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубави странични бордове има,ама ще им трябва разтриване на тези.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблем. Легена е бръз и тежък - стопля ги за норматив и после са супер и в най-яките жеги, когато повечето вече мажат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ги разтрих моите по подбалканския, много добре се държат в мокро време и рекички през пътя. Никакви приблеми със сцеплението. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.04.2022 г. at 15:50, JHM написа:

Хубави странични бордове има,ама ще им трябва разтриване на тези.

Разтрих ги празнично.

Държат (на сухо и мокро) в завоите страхотно и не свирят, нито мажат траекторията.

Точно каквото ми трябва, защото не обичам да намалявам - велосипеден тип на каране, за да не ускорявам после.

Загряват достатъчно. Мерих налягането преди да потегля и веднага след като спрях. Качва се с 0.3 атмосфери, което също ме устройва. Градско ще ги карам 1.9 предни, 1.8 задни, а извън, ще си ги донапомпва по предписание.

Страниците са здрави и не люлее странично тежкия кораб. 

За съжаление по наще пътища осеяни с неравности и капани не искам да карам скъпи гуми.

Специален поздрав на всички отговорни ФАКтори, дето направиха шосетата ни непоносими за хубави коли и гуми!

На тези параметрите са същите, освен че са по-тежички и шумни, но се чуват само по абразивен асфалт.

Като нови протектора им е 8 мм, па ако след 4 сезона слязат дори до 4мм - доволен ще остана.

Снимки все още не мога да качвам.

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1000км с новите гуми, Колата се държи много добре както в мокро така и в сухо време. В завоите проблем не съм имал никакъв, а й давах доволно газ по завоите по подбалканския.  ESP-то ми мига, ако направя остър завой и дам рязко газ. Ама с това куатро няма как да е друго. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А направо, ако дадеш рязко газ, мига ли?

Примерно - старт от място, или просто рязко ускорение от ниска скорост и 1-ва.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, пробвал съм го доста пъти и не мига нищо :) 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи не е от ниско сцепление на гумите, а просто куатрото си е такова.

Легена няма такива дертове.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Легена няма и такъв въртящ момент в ниските ;) 

Но и двете системи са различни, както вече сме дискутирали в други теми. 

Редактирано от Drone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но разликата е че отчита скорост и ако волана е над полови оборот навит нанякъде, а скоростта е малка, вместо да даваш излишна газ и VSA да я гаси, просто я ограничава от ЕКУ-то. Не е дрифтачка, но пък ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И така..,сега на къде?

Screenshot_20220513-225127_Chrome.thumb.jpg.8985d1801ca7bfd2fee341444d43c465.jpgScreenshot_20220513-225036_Chrome.thumb.jpg.7b7a3fdcad28682abbfce1124f8f7470.jpgScreenshot_20220513-224957_Chrome.thumb.jpg.6812fa630a0d9d474f310070f5e6432f.jpg

Някой качил ли е някоя от тези?

Чисто визуално и на пипане,клоня към "ултра контакт" на конти.

Изглеждат от друга галактика:alien::help:.

П.П. Само за мишелина знам,че 8,5кг другите не ги знам колко са.

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бриджстоун често са много добър баланс на качество / цена. Карал съм с по-стари Праймъси и то на години и километри и имам много високо мнение за тях. Сега карам пак с Мишелин, но CrossClimate2 и съм отново впечатлен. Не помагам много, но ако цената му е добра на Бриджа, може да е добро / разумно решение. Но щом включваш Мишелин и Конти в избора, може би сред тях е обективният победител.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JHM Чети малките надписчета, щом ги гледаш на живо. Леката гума има добро поведение от към окачване, но е и мека, но щом караш на 16-ки, това явно не ти е приоритет. А 55 също не е от опасните профили.

Това са моите:

IMG_20220418_131012.jpg

IMG_20220418_130758.jpg

IMG_20220418_130731.jpg

IMG_20220418_130638.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много нисък "treatwear-280"?На ултраконтакта на континентал е 420,но предполага повече технологични смеси,за сметка на каучук или греша?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колкото по-висока е износоустойчивостта, толкова по-ниски са фрикционните свойства, но ако караш много и спокойно - по-високата цифра си е далавера.

За химията на каучука - никой няма да си каже съставките, но всяка гума старее и изсъхва на слънцето, дори да си остане след 5 години с почти неизносен протектор. Никой вече не прави вечни неща, та не залагай на дълготрайност. Но Конти се подобрха в това отношение. Преди няколко години имаха 1 летен модел, дето държеше страхотно, но за 1 сезон протектора му свършваше, а не беше спортна гума. Имам познат, на служебната бе обул такива, ядеше по 1мм на 10000км. Модела който си постнал може и да е добър на мокър асфалт, но на наводнен - по-полечка - тесни са му надлъжните канали.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Корелацията висок threadwear към ниска износоустойчивост е налице, но все по-слаба като говорим за най-висок клас гуми като Мишелин. Но и threadwear не е характеристика, която може да се ползва надеждно за сравнение между различни марки – по-скоро е груб ориентир. По-точно е когато гледаш различни модели от една марка.

 

Според мен много по-добър индикатор за износоустойчивост са независимите тестове, каквито можеш да намериш агрегирани на tyrereviews.co.uk

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук има ADAC review На летни гуми.За 2021 е, но пак е меродавно. 

Контито са първи, но пък 100% и цената им е по-висока от на Bridgestone. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, JHM написа:

И така..,сега на къде?

Screenshot_20220513-225127_Chrome.thumb.jpg.8985d1801ca7bfd2fee341444d43c465.jpgScreenshot_20220513-225036_Chrome.thumb.jpg.7b7a3fdcad28682abbfce1124f8f7470.jpgScreenshot_20220513-224957_Chrome.thumb.jpg.6812fa630a0d9d474f310070f5e6432f.jpg

Някой качил ли е някоя от тези?

Чисто визуално и на пипане,клоня към "ултра контакт" на конти.

Изглеждат от друга галактика:alien::help:.

П.П. Само за мишелина знам,че 8,5кг другите не ги знам колко са.

Те са несравними. За да ги сравниш трябва да са Туранца от бриджстоун, както и пилот спорт от Мишелин. Иначе, която и да вземеш няма да имаш драми. Акорда не е кола, която има нужда от UHP гуми. Премаци-то и Т005 ще имат по-дълъг живот като километри.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да имам приятел "обул" C класа с бриджстоуна и само хубави неща ми говори за тях(трето лято ще му е).Мека гума,че даже притеснително меки и тънки страни.За разлика от примасито,където има и борд за джантата.

Да си призная изкушават ме,но този индекс 72db на шум ме спира малко.

Иначе имам оферта за Bridgestone T005,от 145лв. с монтаж,тежести и вентили.

30лв.на парче е разликата с примаси.

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз моя опит. Предишни гуми съм карал само с 14-15 цола, като цяло не съм усещал огромна разлика - основно с приемлив клас гуми съм карал.Единствената разлика от малкия размер гуми усетих с Michelin Pilot Sport (мисля че бяха) - осезаемо по-меки бяха. 
Сега с Акорд 8 и джанти 18ки - смяна от износени Bridgestone на 7 години (не се сещам какъв беше модела), към чисто нови Hankook Ventus Prime 4.
С Hankook не бях карал, но за момента (около 2500км) съм много доволен (на фона на старите гуми). По-тихи, (малко) по-меки,струват ми се по-икономични и при рязък старт почти няма превъртане. Най-голямо впечатление ми направи като минавам през пътни маркировки (бели лентички на платното), който ти сигнализират да намалиш - със старите гуми все едно минавах през мини легнали полицаи, с новите се чува само леко тупкане. 

Лично мнение :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях на гумар, за смяна на гуми и що да видя, задна дясна отворена , вътре дупка и теловете изкочили. Момчетата от сервиза ми каза че всеки момент е щяла да гръмне. 

Благодарение на нашите пътища, какъв зор е видяла нз. Нямам спомен скоро да съм скачал в дупки или натискал някъде. 

Проверявайте си гумите, това са гуми на 4 сезона. Сложих същите защото съм доволен от поведението им на мокро най- вече. Бяха останали 4 последни -120 лв за брой 18 цола ^^ Дот 22год. 

 

imperial ecosport 2 245/45 18 ,просто бяха последни 4 и цената беше върха, за това пак ще ги търкалям.

 

IMG_20220913_110807.jpg

Редактирано от sentinelprime3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 2 седмици сложих Унироял Рейн спорт 5. На сухо се държат много добре в завоите с висока скорост и са тихи. На дъжд още не са тествани да ги видя, верно ли са толкова добри, колкото ги хвалят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Унироял едни от най- добрите, особено на дъжд ,но трябва да се види шарката и са си цифра 😉

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рейн спорт 5, а не са 3 и ДОТ 2022. Те са само две шарки. На 3-ката липсва единия канал. И учудващо не са скъпи 123 лв на брой. 

Редактирано от 5 GTT

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да точно тези, по- добри са дъжд ,от колкото на сухо! Аз търсих,ама 18 цола и ми идват скъпи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.11.2021 г. at 23:10, 5 GTT написа:

Днес загатката се реши. Втори стенд при Ивелин Чапанов, който ясно показва криво ляво колело. Много точен и коректен, за разлика от предния, който не знаеше или по точно не искаше да каже, какъв е точно проблема и ми разказваше приказки от 1001 нощ. 

Сега си изчетох цялата тема. Сина ми тея месеци си призна, че зимата ударил един бурдюр на лед, та затова трябваше да изправяме тогава задния мост с хидравлика...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това лято сложих новата серия гуми от 2022 г Лауфен на моята ,добре се държат и возят меко ,първо се спрях на контито ,но както спомена по-горе колегата ,за нашите осеяни с кратери пътища не искам да рискувам да ги сцепя в някоя дупка ,пък и вечер като се върна от работа на паркинга все няма място и се качам да паркирам по тротоарите с високите им остри бордюри ,скъпа гума как мога да я тероризирам така ежедневно .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зима е, но зима истинска няма, другата седмица дават пролетни температури отново, затова се насочвам към закупуване на летни гуми. Първо да кажа, че в момента съм с Dunlop BluResponse, вече седма година ги търкалям и съм много доволен и най-вероятно следващите пак ще са Dunlop. Тъй като чувам много хвалби за Континентала от приятели се замислям за алтернатива, дали следващите да не са Континентал. Знам, че Premium серията е с по-добри показатели от Екото. Писаха, че щяла да се пяви 7-ма серия Premium Contact 7, но май все още ги няма пуснати в продажба. Ако някой кара с Premium Contact 6 или дори 5, нека да сподели мнение - шум, поведение на сухо и мокро, грайфера търка ли се бързо и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Аз преди няколко дни купих на една от колите летни Goodyear 195/65 R15 91H Effigrip Perf защото цената им е страхотна днес дойдоха. До сега беше с летни Континентал, карам с тях 70 000км от които 50 000 са градско а то износва най много но сега когато сложих зимните а летните отидоха в гаража ги премерих с шублера и протектора се оказа 3.7мм та затова отиват в коша а хич не ми се искаше защото тази гума на 7 години не показа и най малкият симптом на занижено качество. Контитата които исках пак да купя за тази кола в момента не са налични. Гласувам с две ръце за континентала, ще останеш супер доволен.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. Още едно добро мнение за континентала. А 3.7 мм за 70000 км е супер добре, впечатлен съм. Моите Дънлопи са на 4 мм и са на 40,000 км. Трябва само да пуснат Premium 7 серията и ще обуя Хондюшка с нови галоши. А само да попитам за скоростния индекс, тъй като оригиналните бяха със скоростен индекс V=240 км/ч, а по-евтината версия е H=210 км/ч, има ли смисъл да се слагат V вместо H. Не че ще вдигам такива скорости де. Чел съм, че при по-висок скоростен индекс по-бавно загрявала гумата.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен Н е добър вариант защото са в границата на скоростта и не им трябва много да загряват за да с оптималната си форма. При V за да влезнат в кондиция трябва да ги загрееш добре, когато са студени могат да те изненадат, иначе кой бяга от хубавото но необходимо ли е в случая.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При градско каране, особено в хладно време гумите загряват бавно, но извънградско са готови за 10-на км.

По наще ширини последните години лятоска асфалта е доста напечен и в такива условия летните гуми прегряват и "мажат".

Аз предпочитам при наличен избор да взема по-висок скоростен индекс, защото ми се е случвало да се лъзгам и лятоска.

Предният ми Акорд 7 карах с V , а сега Ледженда карам с Y. 

Не карам високоскоростно, но не обичам излишно да намалявам по завоите заради загуба на сцепление.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз карах с Дънлоп и летни и зимни. Миналото лято сложих Goodyear 205/55 R16 91V Effigrip Perf. Колата е много по стабилна с тях, особенно при дълги и плавни завои позволяващи по голяма скорост. По шумни са от Дънлопа. Ще видим колко бързо ще се износят.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз взех да си правя проучване за летни гуми с размер 235/60/18 103V.

Преди 14 часа, Митко Йотов написа:

с летни Континентал, карам с тях 70 000км

И на мен за сега са ми фаворит Континентал. Гледам ULTRA CONTACT и PREMIUM CONTACT 6.  

Другите ми алтернативи са:

GOODYEAR EFFI GRIP 2 SUV

PIRELLI SCORPION VERDE

FALKEN AZENIS FK520 XL

NOKIAN WETPROOF SUV

Нямам впечатления от Нокиан и Фалкен така, че ако някой е карал с такива моля да сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...