Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Само да споделя: изминати 10300 км. с MOTUL 8100 ECO CLEAN 0W30 C2 . Понеже това ми е първата дизелова кола изобщо, при първата смяна се презапасих и взех 7 литра. Побра 5 и нещо. За посочените изминати километри съм долял има-няма 100-150 мл. масло. Нито е светил датчик, нито нищо.

Днес отново смених със същото. Слагам винаги и добавка БАРДАЛ. Горивния филтър беше доста чист( не знам така ли трябва да е ) Зареждам основно на Лукойл, понякога Шел или ОМВ.Та това е :) .

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз принципно съм за по-високия топъл вискозитет, но сега искам да разбера дали ще има осезаем разлика в работата на двигателя и най-вече в динамиката като мина на много по-тънко масло, така че по всяка вероятност ще сложа 5w20. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A в книжката ти с какво масло пише да се кара колата?

Ще има разлика в динамиката на двигателя - ще е по-тих, ще набира (развърта) по-бързо и ще ти прави по-добър разход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Takumi Fujiwara написа:

A в книжката ти с какво масло пише да се кара колата?

Ще има разлика в динамиката на двигателя - ще е по-тих, ще набира (развърта) по-бързо и ще ти прави по-добър разход.

Не е посочен конкретен вискозитет, само спецификация, дадени са почти всички комбинации с изключение на 5в20, и навсякъде където има калкулатор за масло ми излиза 0в20, странна работа. Toeст излизат и 5в30 и 0в30, но не и 5в20!

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам приятел със Сивик 8-ма с 1.8L (R18A1) двигател (USDM/САЩ) и на капачката за маслото му пише 5W20. На моята кола й препоръчват 0W20, но в книжката пише, че може да се кара и с 5W20, aко няма в момента 0W20. Пък аз в момента я карам с 5W30. :D

 

Ако ти е директен инжекцион колата е хубаво (да не кажа задължително) маслото да покрива Dexos1 Gen2:

 

https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/4691064/dexos1_vs_dexos2,_gen1_or_gen2

 

https://www.cenex.com/about/cenex-information/cenexperts-blog-page/oil-and-lubricants/Dexos1-Gen2-What-You-Need-To-Know

 

https://www.techconnectcanada.com/blog/2017/08/introducing-dexos1-gen-2-full-synthetic-engine-oil

 

 

Редактирано от Takumi Fujiwara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е диретна инжекция, пръска в колектора, иначе на капачката  не е посочен вискозитет, но ми е странно защо липсва 5в20.

Вчера разгледах ръководството на немски, което върви с колата и там има две графики, за европейски модели и за не европейски модели.

При европейските фигурира, 0в20, докато за не европейските започва от 0в30, като отново не е посочен 5в20 и при двата варианта.

Също така има таблица за интервалите на обслужване, в която са посочени смени на всеки 10 000км или 12 месеца при нормален режим и

5000км или 6 месеца при натоварен режим, тоест кратки преходи, при висока температура с чести спирания и тръгвания, което съовтетства на 

градския стил на шофиране.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега проверих - Кастрол и Мобил препоръчват 5W30 (Castrol също и 0W30) за твоят Сивик 1.4i DSi:

 

1836618639_Castrol-1.4iDSi.thumb.png.4c83e2274058daba9d6998563a2871fc.png

 

2093109187_Mobil-1.4iDSi.thumb.png.2dc65e8c3c5aa293466f23b24d11451c.png

 

 

Според мен щом в снижката пише, че може и с 0W20  запчони с него. За студените стартове тънкото масло е по-добро, отделно ще те предпазва и във високите обороти, освен, ако не караш на писта де. Ето ти какъв избор имаш на 0W20 от сайта за общите поръчки. Вземи си някое от тези и го сменяй на около 8000 - 10 000 км:

 

https://www.ato24.de/en/car/engineoil-ilsacnbspgf-5-0w-20.html 

 

 

Или това:

 

Mobil_1_AFE_0W20.thumb.png.851f12e65ee53c3e029f3a9154ae9676.png

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз кастрола бих го отписал от класацията. По лични съображения.

Иначе, от топ-маслата, за през лятото бих ползвал  RAVENOL FDS SAE 5W-30 или RAVENOL SSV SAE 0W-30. А от ниско-бюджетните - RAVENOL FO SAE 5W-30.

Ако колегата е твърдо решил да ползва 5W20 тогава, на негово място, бих пробвал RAVENOL SFE SAE 5W-20 или Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-20.

За зимата изборът е по-голям и на масла, и на "марки". Бих се ориентирал от 0W20 до оределени 0W30, та дори и към няколко 5W30.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не препоръчвам Кастрол, а само казвам какво препоръчва сайта на Кастрол за неговия двигател. Маслата, които препоръчвам са в линка, който съм дал след това или маслото на Мобил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По всяка вероятност изборът ми ще е между Амсойл, Равенол и Мобила-а дето е посочил Такуми, чета доста суперлативи за това масло, знам, че преди време представителят за България е правил отстъпки за членове на форума, дали още я има тази добра практика. Иначе в ато-то имаше и оригинално на Хонда, едно в черна бутилка, което също е опция.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя мобил,дето джапанезе го предлага,е достъпен само за него.По нашите ширини го  няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Rakeem написа:

 Иначе в ато-то имаше и оригинално на Хонда, едно в черна бутилка, което също е опция.

Там "изворчето пресъхна", но докато го имаше, карах с него 2 смени - великолепно олио! Ако го намериш нейде - свиркай.

IMG_0510.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moже пак да заредят, иначе трябва да се търси аналога, все пак хонда не произвежда масла, така че ето един от вариантите https://ilti.idemitsu.com/en/products/idemitsu-sngf-5-0w-20-fs/ https://www.oil-club.ru/forum/topic/35865-idemitsu-0w-20-api-sn-tailand-svezhee/ , другият е Мобил.

Редактирано от dindin
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво, ама това Идемицу е средна хубост, отделно не се намира в Европа, а да си го докараш "отвън" се обезмисля. :)

Не знам дали знаете, ама можете да си намерите Мобил в еМАГ:

https://www.emag.bg/motorno-maslo-mobil-1-advanced-fuel-economy-0w20-1-l-5055107435526/pd/DNV9LBBBM/

Сменете .bg с .ro отзад и ще ви дойде с 4лв. по-евтино. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, JHM написа:

 

Тоя мобил,дето джапанезе го предлага,е достъпен само за него.По нашите ширини го  няма.

 

 

Що, ти сега не караш ли с такова? От къде го взе?

 

Иначе е ето го на англ. Ebay - 5л за $105:

https://www.amazon.co.uk/Mobil-Advanced-Economy-Synthetic-Engine/dp/B06XGZMB34/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1550436889&sr=8-4&keywords=mobil+1+0w20

 

Ето и другите оферти:

https://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss_2?url=search-alias%3Daps&field-keywords=mobil+1+0w20

 

Tук малко скъпичко англ Ebay:

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313.TR1.TRC0.A0.H0.Xmobil+1+0w20.TRS0&_nkw=mobil+1+0w20&_sacat=0

 

 

Am. Amazon - $38 за 5л:
https://www.amazon.com/gp/offer-listing/B00J00X5YO/ref=dp_olp_0?ie=UTF8&condition=all&qid=1550437198&sr=8-1

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, ceco_accord написа:

 

Там "изворчето пресъхна", но докато го имаше, карах с него 2 смени - великолепно олио! Ако го намериш нейде - свиркай.

 

IMG_0510.JPG

 

 

Toва е полусинтетика, нали знаете?

Така че по-голям пробег от 5000 км с него - не знам колко е оправдан.

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, Takumi Fujiwara написа:

Що, ти сега не караш ли с такова? От къде го взе?

От тукhttps://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/mobil-1-esp-0w20-fully-synthetic-motor-oil-1-litre/,ама щатската опаковка ми е по на "сърце".:D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакаме за оферти от теб...:)

Редактирано от JHM
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами офертата е това - $27 за 4.7л (5 кварта) на това му сложи 10% ДДС и отива към $30. 

Само трябва да видя каква цена ще ми дадат за shipping от САЩ до БГ.

И за мен ще си сложа някакви пари за разкараването до магазина и после опаковането (handling) или ще ги включа в цената на доставката - shipping + handling. :)

Редактирано от dindin
Предходно мнение не се цитира
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 42 минути, Takumi Fujiwara написа:

 

Toва е полусинтетика, нали знаете?

Така че по-голям пробег от 5000 км с него - не знам колко е оправдан.

Знам и за мен е оправдано. За качеството, цената си и пробега е достойно за уважение. Ние с ДВГ-то много го харесахме

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги взех това.До сега съм бил много доволен от марката и ползвам друг вискозитет за другите коли.На хондата за първи път ще го ползвам,да не стане грешка?

Колегите по масла могат да се изкажат,всяко мнение е добре дошло.

52849997_352166725634171_5478258037615493120_n.jpg

52893296_2316937065019316_832838783404605440_n.jpg

52595763_402169580541407_1372743299525246976_n.jpg

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ам то първо се пита или чете ,пък после се пазарува.0В-20 или 5В-20 е твоя вискозитет. Иначе маслото си ОК ...и на тубата си пише за какво става...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не те разбрах Маркони,казваш,че трябва да е В а не W,или аз нещо не разбирам.

Това в каталога им излезна като най доброто за този мотор на Хонда R20A3.Имаха и 0w30 и даже е с по ниска цена но то е щадящо околната среда за сметка на мотора а това 0w40 е щадящо двигателя за сметка на околната среда.

Редактирано от Митко Йотов
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Митко Йотов написа:

Не те разбрах Маркони,казваш,че трябва да е В а не W,или аз нещо не разбирам.

Това в каталога им излезна като най доброто за този мотор на Хонда R20A3.Имаха и 0w30 и даже е с по ниска цена но то е щадящо околната среда за сметка на мотора а това 0w40 е щадящо двигателя за сметка на околната среда.

Така е като се чете от мобилно устройство.:D:D  Всичко е ок.

До сега е карана хондата с Мобил 5-40 и за 8 000 не е мръднало нито като количество нито като цвят.Ще видим как ще е с това,винаги мога да го сменя.

 

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, Митко Йотов написа:

До сега е карана хондата с Мобил 5-40 и за 8 000 не е мръднало нито като количество нито като цвят.

Щом досегашното не е "мръднало" като цвят е нормално да търсиш по-добро. Освен мазане и охлаждане маслото трябва и да мие. Ако е като ново, значи или не мие, или моторът ти е чисто нов. Някъде по средата е вероятността да е карана предимно извънградско, само с правилното "тънко" масло и да е сменяно по-рано от предписаните км.

  • Нагоре 2
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Митко Йотов написа:

 

Колегите по масла могат да се изкажат,всяко мнение е добре дошло.

 

 

Добро е - перфектно е за писта! :D И за града, ако караш над 4000 оборота. :) Това масло по принцип е за турбо и спортни автомобили. Не случайно отзад пише, че покрива спецификациите на Порше, БМВ и VW 502.00/505.00. Карай 10 000 км с него и после сипвай 5W20 или 5W30 - това са твойте масла. Може да пробваш и 0W20, ако искаш.

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В САЩ за R18A1 двигателят се препоръчва 5W20 масло, а даже казват и 0W20.

R16, 18 и 20 са от едно семейство - Honda R20A (R20Z) engine и идват да заместят К серията като са по-малко спортни от нея, но са  по-икономични и с по-голям върт. момент в ниските и средните обороти. Така че това масло, което си взел с нищо няма да ти помогне, но не би трябвало и да ти навреди. Ще ти повиши разхода на гориво и не е особено полезно за катализатора, за това гледай да не наливаш над макс. на щеката.

 

R18A1

5_max.jpg

 

Как се сменя масло на R18 и какво масло се ползва:

http://9thcivic.com/forum/threads/r18a1-non-si-engine-oil-change.3741/

 

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Митко Йотов написа:

:thumbs1:

За к20 и к24 с две ръце го препоръчвам на колегите 1000лл но на R серията сложи lube0 5w30 другата смяна. 

1000лл е PAO не му се плаши. 

Редактирано от fenabg
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като моят фаворит за R-серията двигатели е Ravenol SSV 0W30, от Yacco бих използвал LUBE F 5W30, което е със много сходни, а и нисковискозни характеристики (да не кажа същите), нищо, че е 5W. :)

С 0W40 ще го спъваш тоя двигател.

 

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей като ви чета, как 2 литровка ще се мръщи на 0в40, съм на ръба да го излея мойто 5в40, ама ще го покарам още да си затвърдя впечатленията :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dandilov написа:

Тъй като моят фаворит за R-серията двигатели е Ravenol SSV 0W30, от Yacco бих използвал LUBE F 5W30, което е със много сходни, а и нисковискозни характеристики (да не кажа същите), нищо, че е 5W. :)

С 0W40 ще го спъваш тоя двигател.

 

 

За  R20A3 Yacco препоръчват 5W30 и 0W40 като 0W40-ската го водят върхът на сладоледа при тях, щади мотора за сметка на околната среда до като 0W30 го водят да щади околната среда за сметка на мотора,то е и по евтино.Представителя на  Yacco за Плевен ми е близък приятел,заедно го гледахме в неговият офис и с неговата програма.Не видях да предлагат  0/20 нито 0/30 за този мотор,програмата изкара само двата вида.Лично аз не виждам причина сегашното 5W40 да е ок. а това да не е ок.

Както и да е ще пиша ако има нещо да се знае.Благодаря на всички колеги които се включиха.

Редактирано от Митко Йотов
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 51 минути, Митко Йотов написа:

 

 

Колега, следващия път пробвай някое от тези масла без първото (0W16):

 

YACCO_0W20.thumb.png.f32ae80da228ed81f83b14fdb889e7c5.png

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Митко Йотов написа:

За  R20A3 Yacco препоръчват 5W30 и 0W40 като 0W40-ската го водят върхът на сладоледа при тях, щади мотора за сметка на околната среда до като 0W30 го водят да щади околната среда за сметка на мотора,то е и по евтино.Представителя на  Yacco за Плевен ми е близък приятел,заедно го гледахме в неговият офис и с неговата програма.

А погленда ли Honda какво предлагат за твоя двигател, или си мислиш, че ние тук само си чешеме езиците...? И много поздрави  специално на твоя приятел от Плевен!

Щото Yacco ти предлагат в сайта си, като първа препоръка точно LUBE F 5W30. Точно това! За ежедневна, нормална употреба!

А, ако ще се правиш на "рейсър" с "кораба"  - Honda Accord VIII Wagon 2.0 и ще ходиш на писта! Тогава задължително 0W40! Ти си решавай.

Всеки сам си решава как да си троши колата...

П.П. без лично отношение, разбира се, и към останалите от форума!

Редактирано от dandilov
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dandilov  КъВ рейсър.кВи пет лева.А за ламарината,все тая с нея и без нея живота продължава.

От форума разбирам,че марката е чувствителна на масло и за това пуснах запитване,иначе повярвай ми никога не бих го направил. 

Благодаря пак на колегите за мненията.Направил съм извод вече ще го имам на предвид за в бъдеще.:thumbs1:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е чувствителна на масло, просто сипвай такова масло, каквото ти пише на капаюката на маслото или в книжката. Не поставай под съмнение инжЕнерната мисъл на японеца, т.е. не се прави на по-знаещ от него!

 

М/у другото току-що видях, че Мобил имат нова гама масла наречена Truck & SUV (0W20, 5W20, 5W30) разбира се е насочена само за САЩ пазара. Това според мен са вече съществуващи масла (като им гледам спецификациите) просто са им лепнали нов етикет - стар маркетингов трик на капиталистите. :D

 

https://mobiloil.com/en/motor-oils/mobil-1/mobil-1-truck-and-suv

 

m1-tsuv-1qt-front-cleanlabel-222x400.jpg

Редактирано от Takumi Fujiwara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Митко Йотов написа:

 

Благодаря пак на колегите за мненията.Направил съм извод вече ще го имам на предвид за в бъдеще.:thumbs1:

 

 

Колега, пак съм аз. Ако бях на твоето място следващия път щях да пробвам едно от тези масла:

(и с двете може да караш целогодишно или 20-ката за зимата, а 30-ката за лятото)

 

0W20

http://www.yacco-bulgaria.com/production/catalog/product/view/5/202.html

 

0W30

http://www.yacco-bulgaria.com/production/catalog/product/view/5/433.html

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, Takumi Fujiwara said:

Не е чувствителна на масло, просто сипвай такова масло, каквото ти пише на капаюката на маслото или в книжката. Не поставай под съмнение инжЕнерната мисъл на японеца, т.е. не се прави на по-знаещ от него

 

По принцип съветът ти е добър, но понякога в книжките ни слагат много възможни вискозитети без да описват кой е подходящ за какви условия (с изключение на температурата на околния въздух). В моята например има препоръчани от 0-20 до 15-40. Като само за 10-40 и 15-40 има указани граници на темп на външния въздух, под които не трябва да се кара. Даже за 10W-40 не съм сигурен дали имаше или беше „годно за всякакви температури“.

 

Така че да, вариации се правят само из препоръчаните масла. Но когато те са много, е хубаво да се проучи каква е разликата и кое за кога е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет отново на всички..За мое голямо щастие бях няколко дни в Холандия (Айндховен) при кумеца..ех живот :D Донесох си оттам 2 туби по 5 л. Valvoline Max Life 5w30 ACEA A3/B4, маслото е напълно автентично, маслен филтър Purflux отпреди, смених си го тук сам, като хубаво източих Mobila и издърпах със спринцовка...Онова масло което закупих Мегуин 5w40 го подарих на бащата за А6-цата, на него му е все тая какво сипва в интерес на истината..:lol:

Редактирано от BlueDream4
  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...