Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Сигурно ли е, че го има само при турбилирани бензинки, с директно впръскване?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Процесът на pre-ignition (трака ми аванса :D) не е нов или уникален, но при модерните downsized boosted GDI мотори е изключително интензивен и води ("често") до фатални последствия. В тази връзка терминът LSPI и промените в пакета добавки на маслата (като намаленият Ca) се свързват именно/изключително с турбо GDI моторите.

Линк 1

Линк 2

Линк 3

Линк 4

Иначе нашите N/A (naturally aspirated) щайги щяха вече да са изтропали :tooth:.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 40 минути, emod написа:

Иначе нашите N/A (naturally aspirated) щайги щяха вече да са изтропали :tooth:.

Да, така е. :D Но все пак и при нашите "атмосферки" го има това явление, макар и по-трудно да се получава.

Особено си мисля при "горачките - масларки", останали без сегменти, и "църкащи в цилиндрите" масълце с 3500 единици калций...

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен това се получава при много, много голямо натоварване, завихряне и съответно детонация...Нашите мотори са далеч от това явление, няма толкова поВЕР :D 

Аз си мисля друго обаче.. :ermm:@dandilov е прекалено голям фен на петрото и съвестта го бута по рамото  :lol:^_^

П.с. найстина маслото е трепач, спор няма, единодушни сме в това..Кот доди после, ще си покаже рогата "черни ли са, бели ли са" :) Приятна вечер bROTHERs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, BlueDream4 написа:

Аз си мисля друго обаче.. :ermm:@dandilov е прекалено голям фен на петрото и съвестта го бута по рамото  :lol:^_^

Съвсем не съм му фен! :no: Просто за мен е с най-добро съотношение "цена/качество". Това ме бута по рамото. ;):D

 

Цитат

П.с. найстина маслото е трепач, спор няма, единодушни сме в това.

Чак пък трепач... Не е... Има къде, къде по-трепач масла, но пак се връщам на "цена/качество". :thumbs1:

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тази връзка 5W-30 или 0W-30 сравними ли са по качество/цена? По цена са еднакви, значи качеството… Или първото за топло, второто за студено?

 

10 hours ago, Pavel_Pavlov said:

Малък въпрос, защото нямам спомен да е коментирано (извинявам се, ако греша) – Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 и 0W-30 еднакво препоръчвани ли са като качество? Technical Data Sheet link. Гледам, че покриват сравнително еднакви стандарти и 0W-30 има малко по-ниски Base Number (7.3 vs 8.0) и HTHS (3.1 vs 3.3). По-конкретно въпроса – каква би била причината за K24A3 да предпочета 5W-30 пред 0W-30 от съответните две, имайки предвид, че и цената им е почти еднаква.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за твойто двиг. в "ATO 24"имаше петро 5w20,но гледам се е изпарило.Дано го върнат на витрината,че мислех да го "зареждам" за лятото!:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Pavel_Pavlov написа:

В тази връзка 5W-30 или 0W-30 сравними ли са по качество/цена? По цена са еднакви, значи качеството… Или първото за топло, второто за студено?

 

Преди 13 часа, Pavel_Pavlov написа:

Малък въпрос, защото нямам спомен да е коментирано (извинявам се, ако греша) – Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 и 0W-30 еднакво препоръчвани ли са като качество? Technical Data Sheet link. Гледам, че покриват сравнително еднакви стандарти и 0W-30 има малко по-ниски Base Number (7.3 vs 8.0) и HTHS (3.1 vs 3.3). По-конкретно въпроса – каква би била причината за K24A3 да предпочета 5W-30 пред 0W-30 от съответните две, имайки предвид, че и цената им е почти еднаква.

 

По качество - като база, са сравними - много добър хидрокрег III гр., с тази разлика, че 0w30 може да съдържа до 20% PAO, с оглед на подобряване на нискотемпературните му свойства (най-вече). Теоретично, PAO-то ще даде и други предимства, едно от които е по-висока устойчивост на окисление, но следва да се има предвид, че % му съдържание като база не е голямо.

 

Защо 5w30, а не 0w30, при условие, че не караш в студен климат, задължаващ те да ползваш 0w...масло:

1) 5w30 е с dexos 1 Gen 2, a 0w30 го няма;

2) 5w30  е с по-малко подобрители на вискозитета (теоретично);

3) 5w30  е с по-малък Noack 10.4 с/у 11.3;

4) Шансoвете 0w30 да стане SAE 20 са по-големи, отколкото при 5w30, тъй вискозитетът на 0w30 при 100 С е 10,4 cSt (при граница за SAE 30 = 9.3 cSt), а този на 5w30 e 11.3 cSt, респ. при намаляване на ефективността на  подобрителите на вискозитета (VIIs) 0w30 има по-голяма вероятност да пропадне и стане SAE 20-ка, макар и висока (около 9 cSt).

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.02.2019 г. at 21:24, JHM написа:

Като за твойто двиг. в "ATO 24"имаше петро 5w20,но гледам се е изпарило.Дано го върнат на витрината,че мислех да го "зареждам" за лятото!:D

 

Най ме дразнеха АТО-то, че нямаха Петро 0w20, даже помолих Чавдар да ги пита - ми нямало да зареждат, абе моля ти се ...

Намерих си ... обаче в БГ wtf! В някъв сайт moto25.

Бая шлака трябва да е останала от предното, че налях само 4-литровата туба и то се качи почти на макс.

Тази ще е къса смяна след края на зимата, че жената почна работа и жули само градско ...

Заредил съм Amsoil Signature 0w20 и то ще е следващото, но за уж максимален резултат после ще трябва да повторя със същото.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, dindin написа:

Най ме дразнеха АТО-то, че нямаха Петро 0w20, даже помолих Чавдар да ги пита - ми нямало да зареждат, абе моля ти се ...

Търсех го и аз,ама няма!Също се двоумя, дали да не направя една серия и аз отново с амсойл 0w20ss,ще видим..?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.02.2019 г. at 5:56, dandilov написа:

@BlueDream4

А защо 5W40 ?!?

 

E той нали е писал, че е купил 0W40, даже и снимката е на такова масло? 

Aз никъде не видях да е писал за 5W40.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.02.2019 г. at 7:17, BlueDream4 написа:

 

Разгледах внимателно анализите на мобила с които бях и мегуина..Калцийте в мобила са 3645, мег- 3453, сулфатната пепел и при двете масла е 1:1 1,40

 

 

Колега, защо не си караш с Мобил 1 5W30 или някое друго хубаво масло с този визкозитет, а правиш ненужни експерименти? Когато с едно масло се прави пробег, който е под неговия лимит, няма голямо значение от марката и визкозитета. Единстевното оправдание може да е, ако маслата, които взимаш са по-евтини от Мобила.

Остави експериментите на експертите - emod, dandilov, Markony и др.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 23 часа, dindin написа:

 

Най ме дразнеха АТО-то, че нямаха Петро 0w20, даже помолих Чавдар да ги пита - ми нямало да зареждат, абе моля ти се ...

Намерих си ... обаче в БГ wtf! В някъв сайт moto25.

Бая шлака трябва да е останала от предното, че налях само 4-литровата туба и то се качи почти на макс.

Тази ще е къса смяна след края на зимата, че жената почна работа и жули само градско ...

Заредил съм Amsoil Signature 0w20 и то ще е следващото, но за уж максимален резултат после ще трябва да повторя със същото.

 

Той Чавдар не е магьосник.Като ти трябва екзотика ми се обаждай.Пращам ти 4 литра да имаш...:)

Някой друг ако иска Петро 0W-20 да ми пише,имам към 18 литра..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вкарах се в размисъл с тези две масла:

http://www.aveno-oil.de/en/aveno-dxs-premium-5w-30-en.html

и

https://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-hdx-sae-5w-30.html

Само на мен ли ми се струва, че това е един и същ продукт в различни опаковки? :rolleyes:

 

Ами това: http://www.aveno-oil.de/en/aveno-excellence-fdl-5w-30-en.html

и

това: https://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-fel-sae-5w-30.html

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си спомням каква беше точно марката, но един дистрибутор на Равенол ми каза следното, ако искаш мога да ти доставя въпросното масло, едно към едно с равенола е, в една фабрика ги бутилират, но не плащаш за етикет , така че нищо чудно.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай го тоя дистрибутор. Само с DXS Premium 5W-30 ще карам. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам какво ви е мнението във връзка с често сменяне на по-евтино масло с/у по-редки смени с по-скъпо масло. Основно ми е интересно кой вариант е по-икономичен, ако честотата на смяна е съобразена с живота на съответното масло. Или погледнато обратно: ако уеднаквим икономията (лева за километър), кое би било по-голям компромис за здравето на двигателя.

 

Пример с уеднаквяване на икономията:

Тъй като всичко би могло да варира, ще опитам да фиксирам няколко променливи. Например всяка смяна в сервиз струва 25лв (10 за филтър и 15 за смяна). Нека по-евтиното масло е €7 литъра, а по-скъпото €10, и за смяна ти трябва туба от 5л. Една смяна на маслото в по-евтиния вариант струва 95лв,  а в по-скъпия – 125лв. Ако първия вариант сменяш маслото на 7000км, това прави по 1.36 лв/100км. За постигане на същата икономия (цена за пробег), по-скъпото масло трябва да се сменя на 9200 км.

 

Или казано накратко за съответните цени от €7 и €10, по-скъпото масло трябва да издържи с 30% повече, за да е еднакво скъпа поддръжката в лв/км (приемайки фиксираните цени за филтър и труд на смяна). Съответно колкото повече пари струва смяната, толкова повече везните накланят към по-редките смени, и обратното.

 

Това – откъм икономията, да кажем, че тя е ясна. Въпросът е дали откъм предпазване на двигателя би било обосновано по-скъпото и по-добро масло със изчислените по-дълги интервали на смяна. Ясно е, че това зависи и от какви са маслата, сред които се избира, затова се обръщам към вас.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен по-честата смяна с евтино и отговарящо на спецификациите е по-добрият избор, особено ако си го сменяш сам, а ако го сменяш до 5к. можеш да си спестиш и подмяна на филтър, който да сменяш през смяна или на макс 10к. Някои сервизи предлагат безплатна смяна ако си закупиш маслото от тях.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо се зачетох за проблема с горивото в маслото на новото цр-в.

 

и се оказва, че при смяна на 10к мили с хубаво масло, вискозитета му не се променя.

 

https://www.civicx.com/threads/honda-delays-cr-v-engine-fix-but-details-rollout-plans.29958/#post-502692

 

Двигателя е на Сивик, но пак е същия като на ЦР-В

 

и тука 20 теста на различни масла ;) 

https://www.civicx.com/threads/oil-analysis-database.21607/#post-364703

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, dindin написа:

Фабриката/рафинерията е Deutsche Ölwerke Lubmin и всеки може да си направи бранд и да му бутилират масло. Възможно е и фабриката да предлага избор на формули както предлагат избор на опаковки ...

Питах директно AVENO за DXS Premium 5W-30.

Отговори ми търговски представител на рафинерията Deutsche Ölwerke Lubmin. :)

Каза, че не продават online и на физически лица, само на регистрирани търговци. А също ми изпрати и линк към (познайте!) - https://www.ravenol-shop.de/ , от където мога да си купя масло със същите спецификации. :D

Сега съм "зачесал" и ato24.de да пуснат една серия ATO24 DXS Premium 5W-30, да видим какво ще отговорят.

 

Преди 8 часа, Pavel_Pavlov написа:

Да попитам какво ви е мнението във връзка с често сменяне на по-евтино масло с/у по-редки смени с по-скъпо масло.

Абсолютно съм съгласен, че ако дадено по-евтино масло е с доказано прилично качество, по-добре за двигателя е да се ползва то и да се сменя по-често (на 5 хил., примерно). Ако пък и цената му е двойно по-ниска, тогава и като разход ще е по-изгодно!

П.П. При нормално каране, разбира се!

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, Pavel_Pavlov написа:

 

Да попитам какво ви е мнението във връзка с често сменяне на по-евтино масло с/у по-редки смени с по-скъпо масло. Основно ми е интересно кой вариант е по-икономичен, ако честотата на смяна е съобразена с живота на съответното масло. Или погледнато обратно: ако уеднаквим икономията (лева за километър), кое би било по-голям компромис за здравето на двигателя.

 

 

Зависи от видът двигател и предписания за него вискозитет. По принцип турбо двигателите е хубаво (да не кажа задължително) да се карат с пълна синтетика. От друга страна, масла като например 0W20, 5W20, а в България и 5W30 (но и много други вискозитети) не могат да се намерят като минерални, но пък ги има като полусинтетични в съответните автомобилни дилъри (за България не знам).

 

Моят личен опит - последната ми кола, която продадох след 8 години каране и общ пробег 365 000 км с оригинален неотварян двигател (D16Y7). От този общ пробег аз съм карал 173 000 км само с 5W30 полусинтетика (Valvoline Max Life). Маслото беше сменяно стриктно на 5000 км. Като я купих колата имаше разход на масло около 1л на 5000 км, който разход се запази за следващите 8 години.  За този двигател се препоръчва масло 5W30, но 1-2 пъти съм сипвал 10W30 обикновено (минерално) и когато темп. станат орицателни с това масло двигателят работи много шумно. Последния път беше при около -10, -15°С и се наложи да го сменя на път за работа в един сервиз, защото колата звучеше ужасяващо. От тогава не карам и не препоръчвам да се кара зимно време с масло започшащо с 10W, особено ако темп. при вас пада под 0°С.

 

Продадох колата, за която споменах по-горе преди 4 месеца и все още се кара от новия собственик, който беше уведомен за нейните слаби места, вкл. разхода на масло. Той ми сподели наскоро, че е решил да я кара с пълна синтетика.

 

Имайте предвид, че повече от 50% от износването на един двигател се получава при студен старт, а още по-голямо износване се получава, ако не се кара с предписания вискозитет масло!

 

Сега също сипах 5W30 пълна синтетика на двигател, за който се препоръчва 0W20. През есента беше добре, но след като темпратурите паднаха под нулата двигателят работи малко по-шумно с това масло, докато загрее. Не трябваше да слагам такова масло за през зимата,  със сигурност беше грешка, но не мисля че е фатално. Човек се учи цял живот.

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо друго се сетих тези дни, към което бих искал да насоча вниманието на колегите. Това, че в спецификациите на едно масло пише, че си запазва течливостта до -45°С (примерно), не значи, че това масло не е станало с консистенция на мед още на -20°С, а това веданага се отразява на неговото изпомпване от маслената помпа и движението му по магистралите в блока на двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, нали затова се гледа и CCV (cold cranking viscosity) на –XX °C. 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има един друг момент, който буди неясноти при мен,  има ли смисъл лятото да се слага по-висок студен вискозитет, тоест 5W вместо 0w. Маслото както знаем променя визкозитета си в зависимост от околната температура, като обикновено студеният визкозитет се мери при 40гр. респективно под тези градуси вискозитета на маслото започва да расте, а над тях започва да намалява, но тъй като при студен старт, дори и в най-горещите дни, температурата на маслото рядко би надхвърлила 40гр., тоест при 5W ще палим на около 55 вискозитет, а с 0W ще палим с около 50 вискозитет, примерно в зависимост от конкретното масло, при по-ниска температура този вискозитет съответно ще бъде по-висок и при двата варианта, но веднъж вече запалили, с времето, вискозитета започва прогресивно да намалява и при достигане на работна температура двигателят вече работи с топлия вискозитет, който е еднакъв при двете масла и значително по-нисък, и двигателят се маже с нисък вискозитет през 95% от времето, в което работи, сиреч какъв е смисъла в началото след самият старт двигателят да се маже с масло с висок студен вискозитет, ако приемем, че самият двигател е стегнат и хлабините на буталата при незагрят двигател са достатъчно малки, че да не допускат маслото с по-ниския вискозитет в горивната камера, да няма загуба на компресия и трудни стартове.

  • Нагоре 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писано е като цяло за това, но с две думи, за да се постигне по-голяма разлика м/у ниското и високото число на обявения вискозитет (преди и след W-то), се използват повече добавки от тип VII (viscosity index improvers). Те са вериги от молекули, които при по-високи температури променят „структурата“ си и ефективно повишават вискозитета на маслото. С времето тези вериги от молекули стават по-неефективни и реално вискозитетът на маслото спада.

 

Или с две думи, колокото по-близки са числата едно до друго (преди и след W-то), можем да очакваме толкова по-стабилен да бъде вискозитетът на маслото докато то старее.

 

Матерал за четене

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Rakeem написа:

Маслото както знаем променя визкозитета си в зависимост от околната температура, като обикновено студеният визкозитет се мери при 40гр. респективно под тези градуси вискозитета на маслото започва да расте, а над тях започва да намалява,

Това е така в целия диапазон от околната температура, не само при 40°C. А разглеждането на вискозитета само при 40°C не може да ти покаже нищо (или почти нищо) за маслото. Затова си има калкулатори на вискозитет, които в зависимост от стойностите при 40°C и 100°C, могат да дадат реални данни за вискозитет в момента на палене на двигателя - било то от -40°C до 30°C, и работна температура - до около 120-130-150°C при нормален автомобил по магистрала. 

 

Ето една типична разлика във визкозитета на две привидно еднакви масла:

graph_2_viscosity_index.thumb.jpg.d43ecb7bd3ffa3e26f3c0258d54f294d.jpg

В показания пример масло А има теоретично по-добри показатели - по-малка разлика във визкозитетите при мин. и макс. температура.

Защо теоретично? Защото не е много ясно как е постигната тази по-добра функционалност спрямо масло В.

Дали масло А е направено с "по-гъста" база и малко подобрители или е с "по-тънка" база и много подобрители?

Типичен пример за масла с много подобрители са тези със съдържание на молибден и бор, и едновременно ниско съдържание на калции.

Oil.thumb.JPG.cbf69f4e9c9e703697949ec5fbcdd100.JPG

Един пример как се формулират различните масла.

Две "гъсти" бази (CCS на горната граница), но

- веднъж с малко добавки (без молибден и бор, но високо съдържание на калции (ZDDP))

- веднъж с много добавки (със съдържание на молибден и бор, и ниско съдържание на калции), което е продиктувано и от изискванията за low- mid-SAPS (ACEA) и ILSAC - ниско съдържание на ZDDP, калции и нисък TBN.

 

А относно течливостта на маслото при ниски температури, бях правил на предишните страници едно сравнение между 0W-30 и 5W-30.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Rakeem написа:

, че самият двигател е стегнат и хлабините на буталата при незагрят двигател са достатъчно малки, че да не допускат маслото с по-ниския вискозитет в горивната камера, да няма загуба на компресия и трудни стартове.

Това не го приемаме. Недей да омесваш компресия с мазане...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, Markony написа:

Това не го приемаме. Недей да омесваш компресия с мазане...

По-скоро омесвам компресия със състоянието на двигателя, а маслото го намесвам като замазващ нещата агент. По-гъстото масло би следвало да уплътнява, докато двигателят не е загрял и за това казвам, че ако компресията при студен двигател ни е в рамките на допустимото има ли смисъл от по-гъсто масло. Просто се чудя за пролетта и лятото 5w или 0w да си сложа, за горещият съм решил да тествам 20-ката. Според линка, който е споделил колегата по-горе добавките, които се слагат, за да подобрят вискозитета компрометират смазочните качества на маслото при висока температура, което определено накланя везните към 5w, за топлото време.

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.02.2019 г. at 22:54, emod написа:

 

По качество - като база, са сравними - много добър хидрокрег III гр., с тази разлика, че 0w30 може да съдържа до 20% PAO, с оглед на подобряване на нискотемпературните му свойства (най-вече). Теоретично, PAO-то ще даде и други предимства, едно от които е по-висока устойчивост на окисление, но следва да се има предвид, че % му съдържание като база не е голямо.

 

Защо 5w30, а не 0w30, при условие, че не караш в студен климат, задължаващ те да ползваш 0w...масло:

1) 5w30 е с dexos 1 Gen 2, a 0w30 го няма;

2) 5w30  е с по-малко подобрители на вискозитета (теоретично);

3) 5w30  е с по-малък Noack 10.4 с/у 11.3;

4) Шансoвете 0w30 да стане SAE 20 са по-големи, отколкото при 5w30, тъй вискозитетът на 0w30 при 100 С е 10,4 cSt (при граница за SAE 30 = 9.3 cSt), а този на 5w30 e 11.3 cSt, респ. при намаляване на ефективността на  подобрителите на вискозитета (VIIs) 0w30 има по-голяма вероятност да пропадне и стане SAE 20-ка, макар и висока (около 9 cSt).

Това масло Petro canada 0w30 което коментирате ,дали става за турбо дизелови двигатели,защото по спецификациите му не е опоменато и не мога да се ориентирам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12.02.2019 г. at 18:59, dandilov написа:

Сега съм "зачесал" и ato24.de да пуснат една серия ATO24 DXS Premium 5W-30, да видим какво ще отговорят.

Отговорът съкратено и обобщено:

"We really appreciate you interest in our oils. Unfortunately we won´t extend our ATO24 motor oils series. It is more for our german customers which are searching for Longlife-04 or VW 507 00 recommendations. Therefore we won´t extend our series."

"The lowest price with that API SN Plus specification is the Petro Canada: https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html

Kind regards

ATO24-Team"

 

Ама че "национал - шушумиги" са тия... :thumbs2:

Само след една година ще ги питам аз, техните "Джермански" клиенти дали ще търсят VW 507 00 recommendations. :D

 

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, Rakeem написа:

По-скоро омесвам компресия със състоянието на двигателя, а маслото го намесвам като замазващ нещата агент. По-гъстото масло би следвало да уплътнява, докато двигателят не е загрял и за това казвам, че ако компресията при студен двигател ни е в рамките на допустимото има ли смисъл от по-гъсто масло. Просто се чудя за пролетта и лятото 5w или 0w да си сложа, за горещият съм решил да тествам 20-ката. Според линка, който е споделил колегата по-горе добавките, които се слагат, за да подобрят вискозитета компрометират смазочните качества на маслото при висока температура, което определено накланя везните към 5w, за топлото време.

Степен на сгъстяване,компресия и износване ,са механични фактори.Навремето дъртите майстори като се осеряха след основен ремонт сипваха масло през свещите и мериха компресия на студено пред клиента да му покажат ,че двигателя е як.В моя учебник пише ,че това е статистическа грешка по време на измерване.Първите няколко оборота ще има ефект и след това ще изчезне :).

Чуденката ти е свързана с кое по точно?От кое се притесняваш? Всеки един от въпросите ти се характеризира с вискозитет.....сантистока.Та в кой вариант ще паднеш под 6?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, mytanta написа:

Това масло Petro canada 0w30 което коментирате ,дали става за турбо дизелови двигатели,защото по спецификациите му не е опоменато и не мога да се ориентирам.

Не, не става!

PCSS.thumb.jpg.1e0f2678efade49f67ad3f5eff9cd1ed.jpg

Повече инфо можеш да видиш ТУК

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@mytanta Petro Canada имат и дизелови (предимно за тежкотоварния, аграрния и прочее автопарк), но няма да ги намериш в ato-то.

Например това:

https://lubricants.petro-canada.com/en-GB/productoverview/brand/productline/SUPREME-Synthetic-C3

  • Нагоре 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, mytanta написа:

 

Това масло Petro canada 0w30 което коментирате ,дали става за турбо дизелови двигатели,защото по спецификациите му не е опоменато и не мога да се ориентирам.

 

 

Колега, за дизела - карай с Мobil 1 5W30 ESP или Mobil 1 0W40.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, Markony написа:

Степен на сгъстяване,компресия и износване ,са механични фактори.Навремето дъртите майстори като се осеряха след основен ремонт сипваха масло през свещите и мериха компресия на студено пред клиента да му покажат ,че двигателя е як.В моя учебник пише ,че това е статистическа грешка по време на измерване.Първите няколко оборота ще има ефект и след това ще изчезне :).

Чуденката ти е свързана с кое по точно?От кое се притесняваш? Всеки един от въпросите ти се характеризира с вискозитет.....сантистока.Та в кой вариант ще паднеш под 6?

Преди време сменях сегменти на една от предишните ми коли, майстора ми каза, че в началото докато сегментите се напаснат може да ми гори масло, което е нормално и не трябва да ме тревожи, е прав беше, в началото гореше и в един момент спря. При новите автомобили също е посочено, че в началото може да гори масло и трябва да се проверява редовно.

Но въпросът е друг, малко се отклонихме от контекста, питах какво масло да сложа за летните месеци 5w20 или 0w20.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Rakeem написа:

питах какво масло да сложа за летните месеци 5w20 или 0w20.

5w-20, според мен. Най-важният бонус на 5w-20 е минимум или пълна липса (в идеалния случай) на VIIs, което дава изключително стабилен работен вискозитет.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак зависи и от стила на каране.

Ако често поддържа високи обороти ще е добре да сложи нещо с по-голям HTHS към вискозитет 30 примерно.

Редактирано от dindin
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така си мисля...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...