Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Продължение от част 2-ра:

 

Част 1-ва е тук:

Honda Oil Application Chart - March 2019

HONDA_LAST_OIL.thumb.png.9172e88a6987f4d59e78b831bc723a98.png

 

Honda Oil Application Chart - April 2020

HAch_2020.thumb.jpg.00bde465dd74c5b36b64075aaee765dc.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Цитат

 

maslo-dvigatelno-mobil-1-esp-formula-5w-30-1l-2798.pngmobil-1-esp-synthetic-oil.png

 

 

Ако съдим по сайта на Мобил - бутилката в ляво се използва за масла по-нискък клас или може би т.нар. hydro-crack масла. Не случайно на някои колеги им направи впечатление надписа - HSC Synthese Technology.

 

https://mobiloil.com/en/motor-oils/cars-and-trucks (само че това са масла основно за ам. пазар)

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, emod написа:

 

Гледам, че напоследък в oil-club-а се споделя една формула за придобиване на представа за количеството на VIIs в маслото.

 

 

Какво точно е VIIs?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Viscosity Index Improvers, наричани още VM (viscosity modifiers)

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, Japanese fever написа:

 

Ако съдим по сайта на Мобил - бутилката в ляво се използва за масла по-нискък клас или може би т.нар. hydro-crack масла. Не случайно на някои колеги им направи впечатление надписа - HSC Synthese Technology.

 

https://mobiloil.com/en/motor-oils/cars-and-trucks (само че това са масла основно за ам. пазар)

Нищо общо с маслото. Едно постоянно джавкане между "големите" за надписите върху бутилките.

Всички масла вече са синтетични :) Мобил съди Кастрол за названието и съда присъди в полза на Кастрол ,че могат да наричат HC синтетично масло.То наистина е почти едно и също по параметри и затова съда е решил така.Но на практика синтеза HC е различен по чистота и качество и няма една фирма ,която да е постигнала 100%.Тук американците са си лидери Пензоил,Шел,Петро.Но за тях пазара е толкова голям,че не се закачат на етикетите като Мотул,Бардал и други миксери с разни коре-измами.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Искаш да кажеш, че маслото в двете бутилки е еднакво, просто лявата е старата, а дясната е новата опаковка? 

 

Между другото такова масло (5W30 ESP) за САЩ пазара не се предлага, може би и за това се произвежда само в Англия и Франция. Тук има 0W30 AFE (Advanced Fuel Economy) и познатата синтетика 5W30:

 

162700ec-8d88-4ede-a73d-3202a97885cb_1.b

 

8140022_mbi_98hc63_pri_larg.jpg

 

 

Ето друга опаковка на Мобил ESP, на която пише fully synthetic вместо SHC:

 

41YiFJkga6L.jpg

 

 

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да кажа ,че няма значение какво пише.Стига да е оригинално.Вече и в Амазон има ментета.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dandilov попита в другата тема дали различните бутилки значи, че вътре има различно масло. Говорим за оригинално. Защо ще го бутилират в разлчини бутилки, ако е едно и също?

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Japanese fever написа:

dandilov попита в другата тема дали различните бутилки значи, че вътре има различно масло. Говорим за оригинално. Защо ще го бутилират в разлчини бутилки, ако е едно и също?

 

Маркетинг.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eдно и също е. Дори баркодът е един и същ.

SHC е наименование за Германия и другите немско-говорящи страни. В останалите пишат Fully Synthetic.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам че в германия нямат право да го пишат Синтетично освен ако наистина не е. има доста просизводители с различни надписи за германия и за останалия "свят".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Намрих един документ за маслата на Мобил 1. Интересното в случая е, че пише какви количества фосфор и цинк съдържат маслата. Има го и прословутото 0W40 с доволно количество фосфор и цинк. :) Забележете, че има два вида 0W40 - едното се води FS (по-сериозното), a другото ESP (това пък се препоръчва за Корвет и Камаро). Повечето масла са за ам. пазар.

 

https://mobiloil.com/~/media/amer/us/pvl/files/pdfs/mobil-1-oil-product-specs-guide.pdf

Редактирано от Japanese fever
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ИЗвинявам се, ако не съм по правилата. Четох, четох, но съм на работа и нямам възможност толкова дълбоко да чета. В таблицата няма моя модел автомобил. Препоръчайте масло за Акорд Купе 2000г. 2.0i. Ф20Б(6 или 7 беше). Човекът преди мен го кара с някакъв кастрол 5W30. Имам колата от един месец. За месец "радване" маслото от половината е отишло на 1/4 по щеката. Казаха ми хондаджии, че моторът на високи обороти (с включен В-Тек) "пипа" масло. МАслото се е сменяло на 6000 км. Имам още 1200 км до смяна.  Благодаря предварително и се извинявам ако съм за наказание. :)  

Редактирано от madmaxxxx

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НякакъФ Кастрол е доста разтегливо понятие.5В-30 си е приличен вискозитет за този двигател .И 5W-40 да сложиш няма да сбъркаш ,но разхода ще си остане.Предполагам пробега е около 200к+ км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей, благодаря за отговора и се извинявам за невалното инфо :)  Вече 5-ти път забравям просто да погледна тубата в багажника, а сега пиша от работа. Ще ида в почивката да го видя тоЗ Кастрол. Мисля, че е от този от вас споменат Х-перформънс. 
207 К  е пробега. Момчето си я е гледало уж.. Сам е сменял маслото и ми каза задължително 5В-30 да съм продължавал да слагам. В табличката виждам някаква Ф20Б..-ка....  Ако е близко/подобен на моя, значи е прав човекът? На 5В-30 продължавам? За марка ще си направя труда в свободното си време да изчета всичко тук, ако тоЗ Кастрол не струва... На старото Кончерто слагах само "хондово от Бултрако" от един познат, та с марките изобщо не съм запознат, тепърва разбрах кое какво значи в "5В-30" примерно... От годините ми прекарани с хонда (в червеното постоянно на млади години :)), знам, че като наближава смяната е нормално да е "хапнала" малко или евентуално това изпаряване, за което говорите.  Съфорумник от тук, с такава кола, ми писа, че този двигател специално "цоца" масло, ако решиш да се правиш на рейсър и пробваш да чуеш/видиш/усетиш В-Тека му, сиреч няколко пъти да подминеш 4000 об/мин. Предвид това, карането градско, студена в Пловдив 14 км (отиване и връщане) и оставащите 1200 км от 6000 км до смяна на масла и филтри съм склонен да не се притеснявам, защото преди 30 дни, когато я докара и на горещо щеката беше на средата (вдигнах просто да видя маслото как изглежда), сега след 30 дни каране и "кефкане" от мен -> маслото е на 1/4 над минимума (студена). Правилно ли разсъждавам момчета и момичета? Извинявам се ако съм се отплеснал от темата?  Но мисля, че идеята тук е ретарди като мен да не си побебсат хондата, ако не се лъжа :)  

Редактирано от madmaxxxx

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно разсъждаваш .За съжаление конкретна препоръка мога да дам след като знам какво е състоянието на мотора.Придържай се към аксиомата евтино масло 3 та група на малък пробег.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз бих долял масло, че с това “1/4 над мин.” и “остават още 1200 км”, да не се окаже че при смяната маслото е паднало по минимума.

 

Като се сменя маслото се пълни до макс. на щеката, а не до средата! Това значи, че си налял масло, колкото е по сецификации, особено пък, ако го гори повече.

Редактирано от Japanese fever
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съвета и подкрепям изцяло. Долях от тубата, с която дойде колата, а и подозирам, че момчето е от този тип хора, които като сменят маслото не пълнят до горе. Колкото имаше в тубата го сипах. Ще купувам нова туба за доливка, че си прав: докато стане време за смяна, с това "радване", което ѝ правя може и да остане на сухо. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От мин. до макс. обикновено е 1л, да го имаш предвид. Т.е. в случаят е трябвало да долееш около 750 мл.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще има ли проблем, ако долея 5/30 на 0/30 сипано ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем, доливай смело.

 

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Имам една трилема. Предприемам един дълъг преход с моя Сивик - блзио 10 000 км в рамките на две седмици (road trip). Ще се кара яко основно по магистрали като скоростта няма да пада под 110-120 км/ч в продължение на часове. Също ще се кара през планински пътища и през пустинни райони, където температурата на въздуха ще бъде около 40°С и горница. За да не сменям маслото по време на път и някъде в пустоща мисля да сипя синтетика. До сега не съм карал никога със синтетика. Колата е на 350 000 км, но всички семеринги са сменени, без този откъм маховика и гарнитурата на картера, която тече малко. :)

 

Eто и трилемата:

 

Mobil 1 5W30

Mobil_1_5W30.thumb.jpg.8ffc4968d884602c0761e3c162fd8641.jpg

 

Mobil 1 5W30 High Mileage (за коли с пробег по-голям от 120 000км, по-гъсто е от обикновено 5W30 и щади уплътненията, но не е ILSAC GF-5)

Mobil_1_5W30_High_Mileage.thumb.jpg.67a1a7b38e3156a193a1d734cb2dba75.jpg

 

Mobil 1 0W40

Mobil_1_0W40.thumb.jpg.54ecb6d9d13ebf547f61683164dda613.jpg

 

Разхоът не ме бърка толкова, но пък не мисля, че 0W40  е необходимо. 

Вие какво мислите?

 

Редактирано от Japanese fever
допълнения
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

.

 

 

 

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай 5В-30 ESP,AFE,FE 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже темата е за маслата, а се постопли доста имам следното запитване.

Днес карах малко магистрално, малко по-агресивно и в малко по-горещо време (32 С). Направи ми впечатление, че като спрях, на празен ход двигателя беше по-шумен от обикновено, шумът беше като потракване и бълбукане все едно гореща вода бълбука. Иначе температурата не се е покачвала. Та се замислих в горещо време без значение с какъв вискозитет масло караме, скъсяваме ли му живота и следователно, увеличава ли се нуждата от по-честа смяна?

При равни други условия на каране, едно и също масло еднакво време ли ще изкара, ако се кара на (20-25 градуса външна температура и на (30-35 градуса)?

Питам защото съм изчел всякакви противоречиви мнения едните от "Пука му на двигателя колко градуса е навън, той нали работи при постоянна температура" до "Колега, ако беше така, нямаше външни температури над 35С да се водят "екстремни условия".

Гурутата по маслата да се изкажат. Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 4 часа, emod написа:

@Japanese fever

В твоята ситуация бих търсил синтетика 5в-30 с нисък NOACK, висок CCS (колкото си може по-близо до 6600 @-30С), и при равни  условия (т.е. еднакви или близки NOACK и CCS на намерените от теб масла) бих избрал това с по-висок HTHS. Теоретично, такъв подбор ти дава масло, в чийто състав преобладава по-гъсто базово масло (като % съдържание; обикновено базата е 2-ву компонентна - едната част е масло с по-нисък вискозитет, а другата с по-висок; писали сме вече по въпроса). Подобно масло има нужда от по-малко VM (VIIs; модификатори на вискозитета) = възможност за по-добро запазване на min. HTHS при описаните условия, респ. ще бъде и по-малко склонно към угар (ако правилно си спомням, моторът ти гореше масло).

 

П.С. Не зная защо изключваш 10в-30 като вариант за избор. За тези условия ще е железно :D.

 

@Japanese fever

Скоро гледах масла и попаднах на АмсОйл ХЛ продуктова линия, и 10в30 има доста добри показатели на даташийт:
http://www.100percentsynthetic.com/lit/B_pdf/g1404.pdf

Редактирано от crown_bg
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, Markony написа:

 

Слагай 5В-30 ESP,AFE,FE 

 

 

Това масло не се предлага тук или поне никъде не съм го виждал, може би е само за EU пазара. На Амазон го дават $20 за 1л, нещо ми се виждат много. Иначе тук има AFE, но е 0W30 и е друг вид масло не е А3/В4, и HTHS e 3.0.

 

 

Цитат


П.С. Не зная защо изключваш 10в-30 като вариант за избор. За тези условия ще е железно .
 

 

@emod

Да, загледах се и по 10W30, но гледам показателите са им едни и същи като АCEA A1/B1 и HTHS специално при Мобил 1. Даже 5W30 го дават по-гъсто при 100°С, NOACK и CCS не са упоменати в сайта на Мобил.

 

@crown_bg

Да, това масло 10W30 XLT покрива показателите, които emod даде. Ще видя колко лесно мога да го намеря и на каква цена.

 

Благодаря много за мненията и информацита на всички!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, emod написа:

Не мисля, че може да бъде даден категоричен отговор на въпроса ти, още повече, че изразът "равни други условия" включва в себе си всички възможни условия и стилове на шофиране - градско, магистрала, оффроуд, пенсионерски стил, състезател и т.н., при указаните от теб температури. Различните стилове на шофиране + това дали си в града, на магистралата и т.н. + времето на работа на мотора в указаните ситуации ще водят до различни Т на маслото при 20 С и 35 С при различните случай.

Мога да кажа обаче следното:

Ако караш нормално/спокойно/круйзваш лежерно по магистрала със 120-130 км/ч и не катериш планинско, влиянието на външната Т върху Т на маслото ще бъде минимално и маслото никога няма да бъде прегрято, да не говорим до степен, при която да започне ускорено да се разрушава.

Прегледай данните за Т на маслото на моята Д15-ка (има и sheet-ове с графики) и виж Т на околната среда - ТУК. Това, което ще забележиш е, че и при 15-20 С сутрин и при 30-35+ С следобед Т на маслото в картера е с няколко градуса разлика (дето се вика - я има, я няма, като сложиш грешката при измерването на Т). Данните са получени при нормално/спокойно шофиране. Времето е видно от таблицата. Режимът е 50/50 (градско/извънградско) + малко магистрала със 120-130 км/ч.

Това мога да кажа от собствен опит :).

 

Цяла докторска дисертация си е това. Браво, колега. Общо взето като гледам табличката има зависимост външна температура/температура на маслото.  Зимните месеци след 40 минутна работа е към 83-85 градуса, а през август за същото време е към 90-95 градуса. Обаче отдолу си писал, че зимата я караш на по-ниски обороти, явно и това влияе.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Cyreon

Да, когато става въпрос за сравнение зима/лято, при сходни условия на експлоатация е налице температурна разлика от около 5-10 С (грубо приближение; за моя случай). Забележката за Равенола (в жълто) касае само тези два дни 22.01-23.01.2018 г. Иначе съм се стремял летните условия и зимните условия на провеждане на експеримента да са максимално близки (разбирай максимално близък/еднакъв диапазон на об./мин - средно около 2500). В противен случай не може да бъде направено обективно сравнение за разликата в температурата на маслото в картера. Не всички наблюдения са вписани в таблицата. Трудно е да караш и да пишеш през 5 мин. Добре че половинката помагаше през една част от времето :lol:. Като цяло, отразеното в таблицата е потвърдено многократно, но нямам записи.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги здравейте!

На тези пет масла се спрях. С кое oт тях двигателя ми има най-малка вероятност да протече като лейка? :D

 

Mobil 1 10W30

https://www.mobil.com/english-us/passenger-vehicle-lube/pds/glxxmobil-1-10w30

 

Amsoil Signature 10W30 (на 4-та страница са спецификациите)

https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf

 

Amsoil XL 10W30 (на 2-ра страница са спецификациите)

https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g1404.pdf

 

Amsoil OE 10W30 (на 2-ра страница са спецификациите) Интересно защо е толкова евтино почти два пъти по-евтино от Signaute?

https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g3404.pdf

 

Amsoil Euro 5W30 ESP (на 2-ра страница са спецификациите AEL)

https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g3395.pdf

 

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво стана с Валволин-а, не си доволен от него вече ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доволен съм, но го сменям на 5000, а се очертава 10 000 км преход. :) Не ми се сменя масло по време на пътуването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Айде да включим и Валволин  10W30 към горните пет масла. :)

 

https://sharena21.springcm.com/Public/Document/18452/f1d157d1-0f7e-e711-9c10-ac162d889bd3/3aa410a1-0bbd-e711-9c12-ac162d889bd1

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 6 часа, Japanese fever написа:

Amsoil Euro 5W30 ESP (на 2-ра страница са спецификациите AEL)

https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g3395.pdf

 

За 10 000 км преход, през пустиня и степи, и високи температури, аз бих избрал Amsoil European Car Formula 0W40 ( EFO ).

1. Достатъчно нисък вискозитет при 100 °C за икономия на гориво.

2. Висок вискозитетен индекс - 182. Стабилна съвременна база. Предполагам и наличие на достатъчно количество естери.

3. Висок HTHS - 3.7 mPa•s @ 150ºC. В допълнение с т.2 = сигурна защита при високи температури и натоварвания.

4. Висок TBN = 10.1 mg KOH/g. Достатъчен резерв от диспергиращи и неутрализиращи свойства за дългото пътуване.

 

Тъкмо след прехода може да направиш един подробен лабораторен анализ, та да видим този Хамсойл колко е читав. ;)

 

П.П. да не забравиш да източиш несливаемия остатък от картера, преди да налееш новото масло, че ще иначе ще му "изядеш" 3-4 хил. км. пробег още с наливането!

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Japanese fever

Доколкото за Мобила не са налице Noack и CCS и не мога да го оценя обективно, моят фаворит е Amsoil XL 10w30 (XLT). За мен това масло е най-балансирания кандидат измежду изброените по-горе масла (на хартия!). Продължавам да си мисля, че най-големия ти проблем ще бъде това, че моторът ти гори масло - ти писа, че е за смяна на сегменти и за 4000 км беше долял 1 л. масло. Т.е. сега за 10000 км доливането отива към 2-2.5 л. (предвид условията). Бих се замислил сериозно за масло в резерв.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E, много ясно, че ще има около 2л за доливане. 

Мобилът, обаче е $23 за 5л, а Амсойла - $9,70 за литър. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама аз не мога да разбера защо му се връзвате на Джапанезето? Той не кара с нашите горива,не кара по нашите улици,даже не кара с нашия въздух.Я го оставете да пита в американския форум.....

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...