Jump to content
rabbeat

Спирачни дискове и накладки

Recommended Posts

Здравейте,

Предстои ми смяна на предни дискове (и накладки естествено), но майстора ми не е специалист по хондите, и обикновено се доверява на доставчика си или ги избира по цена, която устройва клиента. Та въпроса ми е, ако някой е наясно, кой е оптималния вариант цена/качество за дискове и накладки?

Понеже също така може да се наложи да сменя водачите на спирачните апарати, какви водачи трябва да взема? Става дума за SHSRD8 K20A4.

 

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Наскоро правих профилактика на спирачнети апарати предни.

Взех си накладки ЕВС ,смених маншоните на водачите  нова грес ,преглед на водачите сменях два такива преди две години,не се сещам марка но ми се върти в главата TRW.Смених и спирачната течност.Сега  мога да кажа че ако натисни повече педала, може и да изляза през предния прозорец.

Това използвах

IMG-e619a4a3c52e1d9cf331eb2f84fe9fc2-V.thumb.jpg.b3eca714e270fb37c75c25e8dc042869.jpg20200605_115700.thumb.jpg.cb37d4c8661fa218115bc2ecc5c350f0.jpg

Накладките от общите поръчки тук в форума.

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята в момента е в "бокса" за същата процедура. Смяна на спирачни дискове - zimmermann,  накладки EBC и нова спирачна течност. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както е писал колегата по-горе прегледайте водачите на апаратите, те са основната причина за криви дискове - задържат, не връщат апарата и накладката търка непрекъснато в диска, той загрява и се криви. От личен опит го казвам. Смених дискове 2-пъти за 30х.км преди да се усетя. иначе за марка, да не са най-евтините, средния клас каквито и да са, май няма значение.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също смених предните си накладки онзи ден с TRW.

Старите бяха под минимума и дори ламаринката свиреше по диска, после даже от стържене се счупи  и падна и спря да свири :)

Има една приказка на обущаря децата му ходели боси.... та и аз така :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги! Значи ще се ориентирам към TRW и EBC...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тава са водачите когато са за смяна си личи като леко пръстърган,седи.

Хубаво е да се сменят или почистят ламаринките които държат накладките и се гресират там където се движи накладката.Хубаво е да се почисти целия апарат с обезмаслител  специален такъв.

Използвах грес на АТЕ

20200515_084151.thumb.jpg.2fb5916d812558e65c4bfec0a914d7e0.jpg

 

Тук си личи кой е новия водач

20200605_124629.thumb.jpg.f862c542bf6dab40802ebc1fede15048.jpg

Всичко това води до голямо подобрение в спирачките.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моите пластини ги смених с нови, които бяха комплект с накладките + 4 болта.

Внимавай кой водач къде слагаш , че имат разлика и каква грес слагаш, защото после блокират.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега от 2г съм с дискове TRW и съм ХИПЕР доволен!

Старите се изкривиха много бързо!

 

Така , че е важно от коя бакалия пазаруваш!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 7 минути, sttekata написа:

Колега от 2г съм с дискове TRW и съм ХИПЕР доволен!

Старите се изкривиха много бързо!

 

Така , че е важно от коя бакалия пазаруваш!

Така е, колега, няма спор, но исках да обърна внимание, че при мен дисковете не се изкривиха, а бяха надрани (вкопани) зверски от накладките.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това се получава когато в накладката има повече метал...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз съм също с TRW дискове и накладки отпред, не знам от къде са взимани, Слави от Овча купел ми ги слага. Вече са на около 31-32к км и въобще не съм доволен. Свирят много здраво като позагреят и още на около 5к км се появиха канали по тях. Не са криви дисковете но от едната страна особено има доста канали, мога да снимам в някакво време. Като сменявам отпред накладките със сигурност ще трябва и дисковете да изхвърля. Мисля на следващата смяна да скачам директно на АТЕ да видя как ще бъде там положението.

Редактирано от diezz
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре е да се слага Brembo или Textar това е!

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
15 minutes ago, sttekata said:

Най-добре е да се слага Brembo или Textar това е!

 

Textar съм ползвал, но не на хонда, а VW и съм останал с положителни спомени.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очевидно от всички по-големи марки има доволни и недоволни. Ключа според мен е в търсене на доверен магазин, който продава оригинал, а не толкова избора на марка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен това основна причина за кривене на дискове е неправилно затягане на джантите. Хора дето си стягат джантите сами нямат проблеми с дискове, дори да си сложат от най-евтините. Звездовидна последователност( на 12часа,после 5,7,3,9 ) при затягането на гайките с динамометричен ключ на 110 Nm.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ivailopp написа:

Освен това основна причина за кривене на дискове е неправилно затягане на джантите.

Пълна глупост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите уважения , Ванка, ама защо да е глупост? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

90+ процента от хората не си стягат сами болтовете на джантите. Дали на всички тях са им криви дисковете? 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това не е никакъв довод, понеже нямаме представа колко хора си карат с криви дискове. Другото е ,че в голям процент от случаите все пак и на око получаваш равномерно затягане на гайките , стига степента на пистолета да е една и съща и да не е тръгнал да му свършва въздуха, тоест малко преди да се включи компресора.

Ето четивото, аз го прочетох внимателно:

https://www.autoserviceworld.com/carsmagazine/brake-pedal-pulsation/

Дори  GM са признали за  този проблем и са потвърдили механизма на случването му.

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сложих дискове АТЕ, и накладки TRW.

И предни и задни. Чистене и смазване на водачите.

Не мога да кажа че съм супер доволен от спирането.

Преден десен диск има една деруга доста дълбока може би 0.3-0.4мм дълбока, сигурно накладката нещо я е небивало. Гледахме я нищо и нямаше, ама защо се е появила незнам.

Незнам другите Gen2 дизели как спират, но определено ми се иска да спира по добре. Някък късно (ниско) или със забавяне реагира педала на спирачките и иска повече натискане или поне така го усещам. И течност съм сменял и съм обезвъздушавал.

Мисля да пробвам с други накладки Textar или ATE, да видя какъв ще е резултата.

От дисковете на АТЕ съм доволен, не са ръждясали не са се и изкривили. Защитното им покритието си изглежда все още добре. Предните са на около 2 години , задните на година и нещо може би.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отвори или дай за рециклиране  поне един от апаратите да се види състояние на буталото вътре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 11.07.2020 г. at 17:49, jijane написа:

90+ процента от хората не си стягат сами болтовете на джантите. Дали на всички тях са им криви дисковете? 

 

За криви дискове не знам, но аз вече сменях 2 шпилки, заради прецакана резба от пренатягане с гайковерт, в сервиз Диана на Околовръстното. Оттогава и тази проста задача не се дава на никой...

 

П.С. Извадих късмет, че бях със железните джанти тогава, при които гайката стърчи извън джантата, та може да се отреже с ъглошлайф... Иначе и джантата заминава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж питах един гумаджия, защо стяга толкова гайките и той вика: Да се застраховам...

От тогава нося в колата една 50см тръба, защото без нея развиването е мисия невъзможна.

А се броят на пръстите на едната ръка на пенсиониран стругар, случаите, в които са ми достягали гумите на ръка...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такова нещо при гумаджия,казвам им ако я пренатегне той ще плаща пътна помощ за писурлъка си.

В краен случей аз си ги донавивам,при марзеливи гумаджии.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CARPERA, тази грес за водачите на АТЕ става ли? Имам чувството, че най-добрата е тази червената в кутийките с водачите. Нещо не мога да я намеря по магазините. Имам Textar грес, купих и Bosch грес за водачи ама никак не е същата като тази червената в кутийките в комплект с водачите.
По темата, какви ли не дискове съм ползвал и не съм имал проблеми. Проблема идва от спирачните апарати, че задържат. Изряден ли е апарата и диска ще кара. Сега ако се натиска газ-спирачка нон-стоп все едно си на състезание трябва да се мисли за по-скъпи естествено но при нормално каране и по-евтините нямат грижи.
Накладките поне аз си ги избирам да са по-меки. Ползвал съм сигурно 1/2, че и повече от марките през годините и за мен по-добрият избор е меката накладка, въпреки цапането по джантите и по-честата смяна.


 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В комплектите на АТЕ накладки е ,използвам съм я,използвам течността.

Няма причини да не става.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.10.2021 г. at 21:10, CARPERA написа:

казвам им ако я пренатегне той ще плаща пътна помощ

Лошото е, че го разбираш след 6 месеца, при следващата смяна, когато не можеш да отвъртиш гайката и шпилката превърти....

 

Понеже темата започна за дискове и накладки, да споделя моя опит и впечатления. Пълно облужване на предни спирачни апарати, оригинални дискове и накладки TRW. Година по-късно и навъртяни 10-тина хиляди километра спирачките са перфектни, бързо и плавно спиране, равномерно и едва забележимо износване на диска.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте ,незная дали да пиша в тази тема е най-подходяща но имам нужда от вашата помощ.

имам проблем със задден ляв спирачен апарат който задържа ,до сега колата влиза от сервиз в сервиз сменят се части и общо взето  99% от  елементите вече са сменени и проблема си остана . Ще опитам да разкажа на кратко .

Разбрах за проблема когато вече накладките липсваха и диска беше вече тотал щета .оставих колата в първия сервиз където я държаха 10 дни като смениха дискове,накладки,спирачни апарати и накрая мастър цилиндър и проблема остана като механика каза че остава да е ABS modul който обаче нов не се пипа .

Казах си тия тук се гаврят с мен и закарах колата в сервиз на HONDA,викам си ще платя повече но поне ще свършат работа ...да ама не механика казал че жилата на ръчната задържали и че трябва те да се сменят .казах му че ръчната няма нищо общо със спирачната система и задържането на заден ляв спирачен апарат....както и да е смених и жилата естествено и двете .проблемът си остана при което се консултирах по телефона с човекът който ми ремонтира колата в БГ и той каза че проблема е в спирачните маркучи та смених и тях и намерих втора употреба ABS Modul и него смених и заден ляв Спирачен апарат продължава да задържа :(

Препоръчаха ми друг механик който днес се е борил с колата 3 часа и каза ела взимай я нямам представа защо продължава да задържа като всичко е сменено с ново.

Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем и е намерил решение или има идея от какво може да е  ще съм много благодарен да сподели защото аз се изчерпах от към идеи.

Благодаря предварително !

Редактирано от Punko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...