rabbeat 57 #1 Публикувано 9 Юли, 2020 Здравейте, Предстои ми смяна на предни дискове (и накладки естествено), но майстора ми не е специалист по хондите, и обикновено се доверява на доставчика си или ги избира по цена, която устройва клиента. Та въпроса ми е, ако някой е наясно, кой е оптималния вариант цена/качество за дискове и накладки? Понеже също така може да се наложи да сменя водачите на спирачните апарати, какви водачи трябва да взема? Става дума за SHSRD8 K20A4. Благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #2 Отговорено 9 Юли, 2020 (Редактирано) Наскоро правих профилактика на спирачнети апарати предни. Взех си накладки ЕВС ,смених маншоните на водачите нова грес ,преглед на водачите сменях два такива преди две години,не се сещам марка но ми се върти в главата TRW.Смених и спирачната течност.Сега мога да кажа че ако натисни повече педала, може и да изляза през предния прозорец. Това използвах Накладките от общите поръчки тук в форума. Редактирано 9 Юли, 2020 от CARPERA 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen-CRV 628 #3 Отговорено 9 Юли, 2020 Моята в момента е в "бокса" за същата процедура. Смяна на спирачни дискове - zimmermann, накладки EBC и нова спирачна течност. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cucy 54 #4 Отговорено 9 Юли, 2020 Както е писал колегата по-горе прегледайте водачите на апаратите, те са основната причина за криви дискове - задържат, не връщат апарата и накладката търка непрекъснато в диска, той загрява и се криви. От личен опит го казвам. Смених дискове 2-пъти за 30х.км преди да се усетя. иначе за марка, да не са най-евтините, средния клас каквито и да са, май няма значение. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #5 Отговорено 9 Юли, 2020 Аз също смених предните си накладки онзи ден с TRW. Старите бяха под минимума и дори ламаринката свиреше по диска, после даже от стържене се счупи и падна и спря да свири Има една приказка на обущаря децата му ходели боси.... та и аз така Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #6 Отговорено 9 Юли, 2020 Благодаря колеги! Значи ще се ориентирам към TRW и EBC... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #7 Отговорено 9 Юли, 2020 Тава са водачите когато са за смяна си личи като леко пръстърган,седи. Хубаво е да се сменят или почистят ламаринките които държат накладките и се гресират там където се движи накладката.Хубаво е да се почисти целия апарат с обезмаслител специален такъв. Използвах грес на АТЕ Тук си личи кой е новия водач Всичко това води до голямо подобрение в спирачките. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #8 Отговорено 9 Юли, 2020 Аз моите пластини ги смених с нови, които бяха комплект с накладките + 4 болта. Внимавай кой водач къде слагаш , че имат разлика и каква грес слагаш, защото после блокират. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #9 Отговорено 9 Юли, 2020 https://forums.hondabg.com/topic/107584-менте-накладки-или-дискове/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #10 Отговорено 9 Юли, 2020 Колега от 2г съм с дискове TRW и съм ХИПЕР доволен! Старите се изкривиха много бързо! Така , че е важно от коя бакалия пазаруваш! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #11 Отговорено 9 Юли, 2020 (Редактирано) преди 7 минути, sttekata написа: Колега от 2г съм с дискове TRW и съм ХИПЕР доволен! Старите се изкривиха много бързо! Така , че е важно от коя бакалия пазаруваш! Така е, колега, няма спор, но исках да обърна внимание, че при мен дисковете не се изкривиха, а бяха надрани (вкопани) зверски от накладките. Редактирано 9 Юли, 2020 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #12 Отговорено 10 Юли, 2020 Това се получава когато в накладката има повече метал... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
diezz 132 #13 Отговорено 10 Юли, 2020 (Редактирано) Аз съм също с TRW дискове и накладки отпред, не знам от къде са взимани, Слави от Овча купел ми ги слага. Вече са на около 31-32к км и въобще не съм доволен. Свирят много здраво като позагреят и още на около 5к км се появиха канали по тях. Не са криви дисковете но от едната страна особено има доста канали, мога да снимам в някакво време. Като сменявам отпред накладките със сигурност ще трябва и дисковете да изхвърля. Мисля на следващата смяна да скачам директно на АТЕ да видя как ще бъде там положението. Редактирано 10 Юли, 2020 от diezz 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #14 Отговорено 10 Юли, 2020 Най-добре е да се слага Brembo или Textar това е! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
diezz 132 #15 Отговорено 10 Юли, 2020 15 minutes ago, sttekata said: Най-добре е да се слага Brembo или Textar това е! Textar съм ползвал, но не на хонда, а VW и съм останал с положителни спомени. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #16 Отговорено 11 Юли, 2020 Очевидно от всички по-големи марки има доволни и недоволни. Ключа според мен е в търсене на доверен магазин, който продава оригинал, а не толкова избора на марка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #17 Отговорено 11 Юли, 2020 Освен това основна причина за кривене на дискове е неправилно затягане на джантите. Хора дето си стягат джантите сами нямат проблеми с дискове, дори да си сложат от най-евтините. Звездовидна последователност( на 12часа,после 5,7,3,9 ) при затягането на гайките с динамометричен ключ на 110 Nm. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #18 Отговорено 11 Юли, 2020 Преди 1 час, ivailopp написа: Освен това основна причина за кривене на дискове е неправилно затягане на джантите. Пълна глупост. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #19 Отговорено 11 Юли, 2020 Моите уважения , Ванка, ама защо да е глупост? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 453 #20 Отговорено 11 Юли, 2020 90+ процента от хората не си стягат сами болтовете на джантите. Дали на всички тях са им криви дисковете? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #21 Отговорено 11 Юли, 2020 (Редактирано) Това не е никакъв довод, понеже нямаме представа колко хора си карат с криви дискове. Другото е ,че в голям процент от случаите все пак и на око получаваш равномерно затягане на гайките , стига степента на пистолета да е една и съща и да не е тръгнал да му свършва въздуха, тоест малко преди да се включи компресора. Ето четивото, аз го прочетох внимателно: https://www.autoserviceworld.com/carsmagazine/brake-pedal-pulsation/ Дори GM са признали за този проблем и са потвърдили механизма на случването му. Редактирано 11 Юли, 2020 от ivailopp Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mr. Nikoi 0 #22 Отговорено 20 Август, 2020 Аз сложих дискове АТЕ, и накладки TRW. И предни и задни. Чистене и смазване на водачите. Не мога да кажа че съм супер доволен от спирането. Преден десен диск има една деруга доста дълбока може би 0.3-0.4мм дълбока, сигурно накладката нещо я е небивало. Гледахме я нищо и нямаше, ама защо се е появила незнам. Незнам другите Gen2 дизели как спират, но определено ми се иска да спира по добре. Някък късно (ниско) или със забавяне реагира педала на спирачките и иска повече натискане или поне така го усещам. И течност съм сменял и съм обезвъздушавал. Мисля да пробвам с други накладки Textar или ATE, да видя какъв ще е резултата. От дисковете на АТЕ съм доволен, не са ръждясали не са се и изкривили. Защитното им покритието си изглежда все още добре. Предните са на около 2 години , задните на година и нещо може би. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #23 Отговорено 20 Август, 2020 Отвори или дай за рециклиране поне един от апаратите да се види състояние на буталото вътре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #24 Отговорено 1 Октомври, 2021 На 11.07.2020 г. at 17:49, jijane написа: 90+ процента от хората не си стягат сами болтовете на джантите. Дали на всички тях са им криви дисковете? За криви дискове не знам, но аз вече сменях 2 шпилки, заради прецакана резба от пренатягане с гайковерт, в сервиз Диана на Околовръстното. Оттогава и тази проста задача не се дава на никой... П.С. Извадих късмет, че бях със железните джанти тогава, при които гайката стърчи извън джантата, та може да се отреже с ъглошлайф... Иначе и джантата заминава. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #25 Отговорено 1 Октомври, 2021 Веднъж питах един гумаджия, защо стяга толкова гайките и той вика: Да се застраховам... От тогава нося в колата една 50см тръба, защото без нея развиването е мисия невъзможна. А се броят на пръстите на едната ръка на пенсиониран стругар, случаите, в които са ми достягали гумите на ръка... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #26 Отговорено 3 Октомври, 2021 (Редактирано) Няма такова нещо при гумаджия,казвам им ако я пренатегне той ще плаща пътна помощ за писурлъка си. В краен случей аз си ги донавивам,при марзеливи гумаджии. Редактирано 3 Октомври, 2021 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1008 #27 Отговорено 4 Октомври, 2021 (Редактирано) @CARPERA, тази грес за водачите на АТЕ става ли? Имам чувството, че най-добрата е тази червената в кутийките с водачите. Нещо не мога да я намеря по магазините. Имам Textar грес, купих и Bosch грес за водачи ама никак не е същата като тази червената в кутийките в комплект с водачите. По темата, какви ли не дискове съм ползвал и не съм имал проблеми. Проблема идва от спирачните апарати, че задържат. Изряден ли е апарата и диска ще кара. Сега ако се натиска газ-спирачка нон-стоп все едно си на състезание трябва да се мисли за по-скъпи естествено но при нормално каране и по-евтините нямат грижи. Накладките поне аз си ги избирам да са по-меки. Ползвал съм сигурно 1/2, че и повече от марките през годините и за мен по-добрият избор е меката накладка, въпреки цапането по джантите и по-честата смяна. Редактирано 4 Октомври, 2021 от Mkilla 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #28 Отговорено 4 Октомври, 2021 В комплектите на АТЕ накладки е ,използвам съм я,използвам течността. Няма причини да не става. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #29 Отговорено 8 Октомври, 2021 На 3.10.2021 г. at 21:10, CARPERA написа: казвам им ако я пренатегне той ще плаща пътна помощ Лошото е, че го разбираш след 6 месеца, при следващата смяна, когато не можеш да отвъртиш гайката и шпилката превърти.... Понеже темата започна за дискове и накладки, да споделя моя опит и впечатления. Пълно облужване на предни спирачни апарати, оригинални дискове и накладки TRW. Година по-късно и навъртяни 10-тина хиляди километра спирачките са перфектни, бързо и плавно спиране, равномерно и едва забележимо износване на диска. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Punko 3 #30 Отговорено 16 Март, 2022 (Редактирано) Здравейте ,незная дали да пиша в тази тема е най-подходяща но имам нужда от вашата помощ. имам проблем със задден ляв спирачен апарат който задържа ,до сега колата влиза от сервиз в сервиз сменят се части и общо взето 99% от елементите вече са сменени и проблема си остана . Ще опитам да разкажа на кратко . Разбрах за проблема когато вече накладките липсваха и диска беше вече тотал щета .оставих колата в първия сервиз където я държаха 10 дни като смениха дискове,накладки,спирачни апарати и накрая мастър цилиндър и проблема остана като механика каза че остава да е ABS modul който обаче нов не се пипа . Казах си тия тук се гаврят с мен и закарах колата в сервиз на HONDA,викам си ще платя повече но поне ще свършат работа ...да ама не механика казал че жилата на ръчната задържали и че трябва те да се сменят .казах му че ръчната няма нищо общо със спирачната система и задържането на заден ляв спирачен апарат....както и да е смених и жилата естествено и двете .проблемът си остана при което се консултирах по телефона с човекът който ми ремонтира колата в БГ и той каза че проблема е в спирачните маркучи та смених и тях и намерих втора употреба ABS Modul и него смених и заден ляв Спирачен апарат продължава да задържа Препоръчаха ми друг механик който днес се е борил с колата 3 часа и каза ела взимай я нямам представа защо продължава да задържа като всичко е сменено с ново. Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем и е намерил решение или има идея от какво може да е ще съм много благодарен да сподели защото аз се изчерпах от към идеи. Благодаря предварително ! Редактирано 16 Март, 2022 от Punko Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове