Jump to content
hahy

Непоносимия код Р0420, има ли той решение у нас?!?!

Recommended Posts

Понеже съм доста чуствителен на жълти ламби по таблото, вече не се издържа и имам питане относно тази велика Р0420 грешка аджеба как да я приключа? Сондата си бачка, това си светка кога и как си иска (по нейно желание) ясно е че катализатора няма да го махна, чистих го с Pro-tec DCC 2985 една процедура, сложих днес и втулка на сондата и пак ми светна. Някой нещо по този начин да е правил? Става въпрос за 2.4 мотор! Ако имаме победител над тая зла поличба, молимти се! Кажи ми лек! Ще я разсека със секирата ако продължи това! 

 

https://www.instructables.com/id/P0420-Oxygen-Sensor-Simulator-Hack/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами сменяш го. В моментната ситуация катализатора ти не катализира нищо и с него и без него все тая. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оффф. И аз на жената със СИВИКА - 1.8 бензин съм с тази дилема.При Слави бяха категорични ,че е катализатор. Ама се чудя как да реша проблема, без да е много болезнено. И ДА НЕ СВЕТИ ПУСТИЯ МУ ЧЕК, че жената не иска да кара ''счупена кола'' и се превърнах в личен шофьор....

Преди време на друга кола сменях сонди, махах катализатори - пак светваше, и то доста бързо. Та съм наплашен от подобни интервенции.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е по тази причина не сменям катализатори и сонди, защото съм наясно какво става - едно голямо НИЩО. Ще се боря с измама да го изпънеме чека повече бел ден да не види. Факт е че катализатор оригинален - да, ама 3000лв нема как да им се случи и в най-смелите им порно фантазии. От ем-комплект универсални - резане, заварване и пак ще свети, пак нема как да се случи. Та явно ще се лутаме с поялника докато не зависне тая тъпотия завинаги! Надявах се някой да знае точната рецепта от клипчето дето ще угаси на К24 мотора.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е2 тунинг е решението. Тъпо, но това е вариантът за изчезването на тази грешка завинаги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, jijane написа:

Е2 тунинг е решението. Тъпо, но това е вариантът за изчезването на тази грешка завинаги.

ЩО Е ТО ??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С рефлаш на компа може да се блокира грешката, да. Вариант да не свети е нов ибейски катализатор. Друг вариант е механично чистене, за което при Дунев искат 200лв и не дават гаранция. Аз в момента имам същата грешка, като в момента избирам ибейски катализатор. За K24A3 цените са по-височки от на други модели, но двата варианта, които обмислям, трябва да дойдат на 270–350лв.

 

Ето и какво гледам в крайна сметка де, за да не са само приказки:
 CATALYTIC CONVERTER / CAT TYPE APPROVED OEM QUALITY FOR HONDA HA6031T – 337лв + доставка от Англия с ggbg 10лв. Този е конкретен заместител за модела (не универсален) и има 2 години гаранция. Няма снимка, което изглежда подозрително, но колега от форума кара със същия, но модел за K20 вече повече от година. А и продавачът ме убеди в личната кореспонденция на сайта, че е същия на вид като оригиналния.

 

Magnaflow 400 Zeller Ceramic Catalytic Converter Honda Accord VII 2 3/8in C4l – 252лв + доставка от Германия с ggbg 15лв. Този е универсален и изисква заваряване + няма отвор за втората ламбда сонда, която по принцип е по средата на катализатора. Монтажът ѝ в този случай би бил след тялото на катализатора. Относно доставката – през ибей няма опция за доставка до Германия, но продавачът ми каза, че няма проблем да прати безплатно до адрес в Германия – така че само трябва да се потвърди, ако поръчам него. Относно променената позиция на ламбда сондата, продавачът казва това:

 

Quote

I understand the concerns but the converter I would use does not need two monoliths (bricks) to meet the emissions. Manufactures tend to work with 2 bricks and less load on the monoliths to place the sensor in the middle due to high back pressure the emission are easier to achieve and they save money on precious metals.   I would use a converter with a high load and place the sensor directly behind the converter and you will not get any fault readings. If you prefer the solution with a middle sensor the converter would cost Euro 225.

 

Засега май съм се насочил към първия вариант. Ако поръчам и монтирам, ще дам отзиви в някоя от много теми за катализатори :D

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Слагаш муфа на 2 ламда сондата да е по далеко от сегашното и положение. 

Има ги такива готови.

Със симулатор не става - системата е много точна и прецизна, със изолиране на сондата също не става :)

Какъв катализатор нов?

 

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
11 minutes ago, iso_eu said:

Какъв катализатор нов?

Не разбрах? Посочих два варианта. Или казваш, че няма смисъл от хвърляне на пари? Всеки избира, за добро или лошо. Все още гтп-тата се минават лесно.

 

ПС: Този от първият линк е поръчан. Края на другата седмица го очаквам и след монтажа ще дам отзиви.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Here we go again! Чукча не читатель, чукча - писатель.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега .... като гледам какви евтини катализатори си показъл ... много ме съмняват ......да имат нещо ценнен метал като в оригиналния!

Относно евтините прегледи си в голяма заблуда .....

Това че е сложена дистанционна втулка не значи че си уцелил правилната ....

Това че дава грешка неправилна работа на катализатора не значи че катализатора е за смяна .... може двигателя да е за смяна ....

;)

ПП

имам три хонди и само поддържам с оригинални части !!!

Само едната е със светещ “ катлизатор” но вече над 100 000 е така и повече от 10 години търкаляне ... проблем нямам - лети като изтребител  ;)

 

 

ПП не се опитвай да променяш положението на ламдите спрямо тръбите - гърнето....

 

Дунев Мотор Спорт няма да реши подобен проблем .....с части от Ибей ...или с “механично”почистване ....

 

Може би ще се реши проблема  с оригинален катализатор ... или нови сонди ...ако проблема е там обаче ....Оригинален катализатор за автомобил на д 10 г. е страшно скъпо удоволствие ....А в същото време да наливаш бинзиня от Магарешку :)

 

 

ПП много ми е интересно какъв е този рефлаш и да изчезнат ламдите :)  И двигателя да остане запален ....

 

 

hahy ....с колко ламди си  ...явно някоя друга ти липсва ....и къде пипа  тоочно?

 

Поздрави

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Е2 тунинг се отнася само за втората сонда. Няма други промени, или иначе казано колата си остава стокова, само не търси втората сонда.

 

ПП: качествен, високопроходим катализатор е около 600 еврО.

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Възможно е вътре да са сходни, т.е. универсални. Това, което ми наклони везните към по-скъпия, е, че колегата кара с кат от същия продавач (т.е. проверен до някаква степен), плюс това, че отворът за сондата е в тялото на катализатора, а не след него. Като марка май другите – MagnaFlow са по-популярни, навсякъде ги продават. Като пристигне ще снимам. Даже мисля да се пусна на газанализатор преди (със сегашния) и след смяната (с новия), за да се види обективно колко работа върши. А другото времето ще покаже.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Съгласен :)

Малко по твърдо съм писал....

 

Аз съм привърженик на качетсвените части особенно на тънка цена от USA ;)

Разбрира се няма смисъл човек да се харчи за оригинален от Бултрако .....😃

Идеята с газ анализа е супер - надявам се да споделиш измерените данни.

 

Не схванах евтините от Ибей, гасят ламдите или и успяват да работят добре от към изгорели газове ?

 

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За вредните емисии да, вкарват ги в норма.

За ламБдите не помня, дърт съм, а и от 5г не работя в сервиз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Off Topic
Преди 4 часа, Pavel_Pavlov написа:

Даже мисля да се пусна на газанализатор преди (със сегашния) и след смяната (с новия), за да се види обективно колко работа върши. А другото времето ще покаже.

На мен лично ще ми е интересно да споделиш, как точно протича теста, и какви показатели се следят.

Просто за да си сверя часовника относно изискванията в Англия и в България.

 

За да разбереш, какво имам предвид, ще обясня, как протича теста в Англия.

 

На два етапа - тест на високи обороти и тест на ниски обороти.

 

Ако колата има ОБД, през цялото време колата е свързана с машината през ОБД. Следят се обороти и температурата на МАСЛОТО. Ако не може да се види през ОБД температурата на маслото има специален термометър, който се пъха на мястото на щеката за ниво.

Тестът не може да се стартира преди температурата на маслото да е достигнала необходимия минимум за съответния автомобил. Независимо дали има ОБД.

 

На високи обороти (2500-3000) се следят:

CO - 0.2%

HC - 200ppm (parts per milion)

£ (ламбда коефициент) - 0.97-1.03

 

На ниски обороти (450-1500) се следи само СО - 0.3%.

 

Това за бензинови двг.

Ако има LPG, има специален тест.

ОБАЧЕ, тестът за емисии задължително се прави на основното гориво, т.е. на бензин.

 

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Хора, четете малко и ползвайте търсачката. К20 ми е моторът и е на акорд 7. От ибей съм купувал катализатор преди две години. Пасва идеално без преправки, тоест дължината е същата като на оригиналния. Разликата е ,че питата е по-малка и има по-дълга тръба. Колата гори масло литър на 7-8 хиляди средно, зависи от маслото. 45 000 горе долу съм минал за периода. Като го гледах преди няколко месеца , беше ръждясал леко и повърхностно. Човекът дето го сменява не можа да сложи щита. Не разбрах защо. Нещо пречело, ама може и да го е мързяло да го сложи. Излезе ми 230 лв с доставката. Грешки няма!

Пропуснах да кажа, че карам на газ само!

 

Редактирано от ivailopp
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми на LPG ако правиш тест или на CNG винаги ще си в норма и без катализатор :)

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, iso_eu написа:

Еми на LPG ако правиш тест или на CNG винаги ще си в норма и без катализатор :)

Това не е така, LPG и CNG, са по-екологични само в комбинация с работещ катализатор.  :)

  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на Зафирата изтърбуших катализатора и минах на газ анализатор да видят дали е в норма.В норма беше но листа някъде съм го затрил и не мога да кача снимка.Имам приятел с Авенсис и той го изтърбуши при същите хора,сложиха му втулка и чек вече не свети и той е в норма.Та това с тези катализатори може и да вършат работа но като нови,минат ли 50 000км са си вече  "мижи да те лажим".

На едно искачване когато ходя при майка винаги се налагаше да мина на първа,сега с изтърбушеният катализатор си се качва на втора.Комшията с Авенсиса вече потегля без да се налага да подава газ.Та съм се замислил и на Акорда да му разкажа играта,нищо,че е на 125 000.

Колегата hahy да разкара боклука и да не го мисли повече (мое мнение).Печкарите щом могогат и другите трябва да могат,иначе е расизъм 😉.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Що за глупост? Оригиналните катализатори и DPF-и без проблем работят по 200 000км, което по-горе е потвърдено и от @Krasi-mir със стриктния МОТ в UK. Моят е на около 250 000км и все още в норма. Ама Бай Ганьо е обигран и няма да го излъжат с някакви еко норми - права тръба и втулчица, хем върви повече :) Би било интересно ако в някакъв момент затегнат контрола за катализатори и DPF-и при ГТП...

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, Veseliq написа:
  Скрий съдържанието

 Би било интересно ако в някакъв момент затегнат контрола за катализатори и DPF-и при ГТП...

 

Напълно съм съгласен,за това няма да се хвърли в коша а ще се прибере най прилежно на тавана. То това е и само евентуален проект.

Ако искам колата ми да върви повече няма да хвърлям катализатор а ще сменя колата а за Бай Ганьо не знам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да махнеш работещ катализатор, който не създава проблеми, за 5-10 коня ми се струва доста... егоистично.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми се струва егоистично да ти гори колата по 2 литра масло на 10 000 км. и да се биеш в гърдите, че имаш катализатор.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Сравняваш съзнателно премахване на работещ катализатор с цел добавяне на 5-10 коня с разход за ремонт с отваряне на двигателя? Не мисля, че има нужда да коментираме повече, всеки си решава, аз си казах мнението. А ако визираш мен, не знаеш какви планове имам за колата, какво правя по нея и с каква цел.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Off Topic

Що подскачаш, като ощипана госпожица? Ако съм визирал теб, щях да се обърна директно към теб. Това какви планове имаш за колата си ни най-малко ме вълнува. 

 

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, Pavel_Pavlov написа:

Да махнеш работещ катализатор, който не създава проблеми, за 5-10 коня ми се струва доста... егоистично.

Така е,няма спор.Ако някой види стар катализатор от тези с теловете,не с керамичните  пити на какво изглеждат,никога няма да пуши.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 4 часа, Чавдар K написа:

Това не е така, LPG и CNG, са по-екологични само в комбинация с работещ катализатор.  :)

Off Topic

Не е вярно. По-екологични са при всички положения. Виждал съм го на газ-анализатор и това при положение, че в годините, в които нямаше много катализатори (демек и "ламбда" сонди), газова уредба с "плочка", регулирана на ухо и нос даваше

по-ниски нива на токсични компоненти (обърни внимание, че пиша токсични, не говоря за въглероден диоксид). При газовите инжекциони е по-изразено.  При метан е по-изразено в сравнение с пропан-бутан.

Виждал съм го и при инжекцион (добро дозиране) с ламбда сонда, но премахнат катализатор и отново обикновена газова. Няма и как да е друго, изхождайки от състава и другите показатели на газообразните горива в сравнение с бензин.

 

Редактирано от Двигателист
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Krasi-mir, как се монтират тези универсалните спрямо сондите като не са разпробити да имат 2 сонди да кажем? В UK как се минава тест с хедърси на които е предвидено да има 2 сонди без cat? Благодарско за инфото :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Изследване, проведено от CONCAWE през 2010г. показва, че пропан-бутанът отделя при изгаряне 20,3% по-малко CO2 от бензина и 10% по-малко от дизела. Емисиите на азотен оксид и азотен диоксид отделени при градски условия от бензина са 120-180% повече, а от дизела – над 2000%. Дизеловите двигатели, също така изхвърлят 120 пъти повече фини прахови частици. Метанът, въпреки че отделя малко количество парникови газове, се смята за екологично най-чистото гориво от тази група.


Пропан-бутанът и метанът не съдържат сяра и олово, което изключва възможността от отлагания и повреда на Ламбда сондата и катализатора. Те постъпват в двигателя в газообразна форма, не отмиват масления филм по стените на цилиндъра и не разреждат маслото в картера. Това намалява износването и увеличава екплоатационния период на двигателя. Смесват се лесно с въздуха и цилиндрите се изпълват с еднородна смес, което позволява стабилната и тиха работа на двигателя. Изгарят почти напълно и не образуват нагар по буталата, клапаните и запалителните свещи. Изгарянето на пропан-бутана и метана става по-бавно в сравнение с бензина.....

Редактирано от iso_eu
  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Mkilla, изненадА ме неподготвен!

По-скоро, не съм сигурен, че разбирам въпросите ти.

 

преди 51 минути, Mkilla написа:

как се монтират тези универсалните спрямо сондите като не са разпробити да имат 2 сонди да кажем?

Ако имаш предвид универсалният кат от пост #7, който няма отвор за ламбда, нямам идея, как се монтира.

Не си спомням да сме рязали и заварявали изспускателна система, за да монтираме само универсално тяло. Обикновено се поръчват тела със отвори за ламбда и заварени тръби за съотетния автомобил. Само сваляш стария и монтираш новия.

преди 51 минути, Mkilla написа:

В UK как се минава тест с хедърси на които е предвидено да има 2 сонди без cat?

Това изречение, колкото и да ме е срам, тотално не го разбирам.

Перефразирай го, моля.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Изпускателният колектор, 4-2-1 с 3 извода за 2 сонди като 2-те сонди са на мястото на предполагаемият катализатор. Как се случват нещата да се избяга от катализатора в този случай? Трябва да се пипа софта или просто с втулка или и 2-те? Защо на част от афтърмаркет изпускателите са 3 отвора за сонди, за да си избереш къде точно да сложиш сондите или? Интересно ми е дали някой минава преглед с афтърмаркет изпускател без катализатор? А за универсалният катализатор ми е интересно как го поставят, защото ако е на мястото на стария то нито по форма, нито по нищо не изглежда като ОЕМ-ски и пак трябва бая преправяне и заваряване. То със сигурност го правят по културен начин ама как? Да кажем поръчвам катализатор, идва 1 парче метал което няма общо с ОЕМ-ския по форма и размери, нося при човека с гърнетата който най-вероятно ще ме гледа умно както и аз него :D 

Това е за сондите въпросът ми:

tegiwa.thumb.jpg.c1a6651c150293fc7e59c8baf9385666.jpg

Иначе по темата с втулките, аз карам с такава. Нямам проблеми с чекове, катализатора си е на място и всичко е наред. Въпросът е, че това не е вечно решение и идва момент в който катализатора става на парчета и за да не стане беля и да запуши средно/задно гърне и трябва да се махне/замени така, че да не тровим а в същото време да не се дават 1 шапка с пари за ОЕМ-ски.
 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, Двигателист написа:
  Скрий съдържанието

Не е вярно. По-екологични са при всички положения. Виждал съм го на газ-анализатор и това при положение, че в годините, в които нямаше много катализатори (демек и "ламбда" сонди), газова уредба с "плочка", регулирана на ухо и нос даваше

по-ниски нива на токсични компоненти (обърни внимание, че пиша токсични, не говоря за въглероден диоксид). При газовите инжекциони е по-изразено.  При метан е по-изразено в сравнение с пропан-бутан.

Виждал съм го и при инжекцион (добро дозиране) с ламбда сонда, но премахнат катализатор и отново обикновена газова. Няма и как да е друго, изхождайки от състава и другите показатели на газообразните горива в сравнение с бензин.

 

За съжаление, като човек каращ на LGP и на мен много ми се искаше да е така, но това просто не е вярно. 

Катализатора правят много по-голяма разлика от разликата бензин към LPG/CNG. Това важи за всички вредни компоненти NOx, CO и т.н. 

 

Преди 13 часа, iso_eu написа:

Изследване, проведено от CONCAWE през 2010г. показва, че пропан-бутанът отделя при изгаряне 20,3% по-малко CO2 от бензина и 10% по-малко от дизела. Емисиите на азотен оксид и азотен диоксид отделени при градски условия от бензина са 120-180% повече, а от дизела – над 2000%. Дизеловите двигатели, също така изхвърлят 120 пъти повече фини прахови частици. Метанът, въпреки че отделя малко количество парникови газове, се смята за екологично най-чистото гориво от тази група.


Пропан-бутанът и метанът не съдържат сяра и олово, което изключва възможността от отлагания и повреда на Ламбда сондата и катализатора. Те постъпват в двигателя в газообразна форма, не отмиват масления филм по стените на цилиндъра и не разреждат маслото в картера. Това намалява износването и увеличава екплоатационния период на двигателя. Смесват се лесно с въздуха и цилиндрите се изпълват с еднородна смес, което позволява стабилната и тиха работа на двигателя. Изгарят почти напълно и не образуват нагар по буталата, клапаните и запалителните свещи. Изгарянето на пропан-бутана и метана става по-бавно в сравнение с бензина.....

 

Никой не спори, че LPG/CNG са по-екологични от бензин, камо ли пък дизел, но това е вярно само при ЕДНАКВИ ДРУГИ УСЛОВИЯ. (РАЗБИРАЙ LPG и CNG, СЪЩО ДА СА ФУНКЦИОНИРАЩИ КАТАЛИЗАТОРИ!)

Не зная, там от където си копирал, от къде са взели тези бомбастични цифри, но аз намерих само това проучване на CONCAWE https://www.concawe.eu/publication/report-no-295/

Ето една графика от това проучване: 

image.thumb.png.d403ff7efb2de9580292d5a113f939ae.png

Отделно от тази графика си проличава още един голям проблем пред екологичността на LPG/CNG. Понеже масово колите карани на LPG?CNG са конвертирани да работят с това гориво, лошо дозираните смеси са много често явление и  водят до непълноценно изгаряне, което пък води до повече NOx.

 

Така че ако смятате, че е ОК да си изтъбушите катализатора, защото карате на газ, сте в колосална грешка.

Ако се сравнявате с мапнат дизел без кат, ДПФ и затапен ЕГР, да - много сте екологични.

 

Ето още малко графики след 1-2мин сърч, не ми се търси повече. Ако имате графика LPG без CatConveter срещу бензин с CatCoverter, ще се радвам да ме опровергаете.

image.thumb.png.059a41d68849226a3941911ec380bea8.png

image.thumb.png.494da2fa7714869da4bc4840ac1beee1.png

image.thumb.png.05febbd8a187bd1d2b59af4c58a6d00c.png

 

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж сега, въпросите, които задаваш, свързани с афтърмаркет, бойрейсърски изпускателни системи са за напреднали. Далеч са от моята компетентност. Никога не съм се интересувал и занимавал. Не помня, дали и как съм правил тест на такива коли. От друга страна, английските пишман рейсъри гледаха да се придържат към правилата. ИМА кат - НЯМА проблем, НЯМА кат - ИМА проблем.

 

преди 59 минути, Mkilla написа:

Да кажем поръчвам катализатор, идва 1 парче метал което няма общо с ОЕМ-ския по форма и размери, нося при човека с гърнетата който най-вероятно ще ме гледа умно както и аз него :D 

Това към днешна дата може и да е така. Все пак, в ерата на eBay и алиекспрес едва ли някой ще се занимава с теб.

На времето нещата бяха по-други.

В края на миналия век, едни хора от съседно на родния ми град селце взеха под аренда цял металопресов цех от закритата ТПК. Започнаха да произвеждат изпускателни системи за всякакви автомобили. Бяха факири по темата. Закарваш им колата, те разрязват всяко гърне, правят необходимите скици с точни размери и профили, изработват си матрици за щамповане, и започват производство. Същото и с тръбите - къде, в каква посока и, на колко градуса да се огъне. Следващият клиент със същата кола вече може да си поръча цяла генерация по телефона. Катализатори не помня да са правели, по него време те не бяха актуални (не че към днешна дата са :D).

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Mkilla написа:

Защо на част от афтърмаркет изпускателите са 3 отвора за сонди, за да си избереш къде точно да сложиш сондите или? 
 

Една дупка за сондата на електрониката.

Втора дупка за външна сонда да си гледаш смесите в реално време.

Третата дупка обикновено е за EGT сензор, разбирай сензор за температура на изгорелите газове.

Хубаво е да има дупки, че обикновено като сложиш такъв колектор не минаваш само с рефлаш при украинеца.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Обаче на японски автомобил особенно хонда лошо дозирана смес веднага води до светване на чек - или бедна или богата смес, така че с читав ГИ и без екстра за чистене на грешките автоматично кофти смес няма как да имаме.

Врно е че е най- добре с работещ катализатор.

 

Между другото ламди сондите са за да докарат екологията на високо ниво .....но пък качват разхда на гориво :) здраво и спъват колата ....

 

 

ПП

 

Отровите които бълват от бензина са достааа повече от LPG, и CNG дори и без катализатор!!!! Тогава даже се вижда най добре :)

Редактирано от iso_eu
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста се е изписало гледам, малко в страни, малко по темата, на 8ма генерация компа не подлежи на пипане за тези идеи дето предлагате. По този начин няма гасене на чек-а. 

Правих проби с 1 мегаом съпротивление и 1 микрофарад кондензатор, започна да изменя синусоидата на осцилоскопа - пак светна обаче, промяна: 4.7 микрофарада и 750 килоома съпротивление 2 дни не свена, но за жалост пак се обади. Свалих и 2.2 микрофарада кондензатора към 750 килоома съпротивление + втулката за сондата (от най-гадните и евтини) уви пак не му достига. Махнах втулката и запраших към морето. Сега като се прибра ще продължава  битката с чека. Определено само на обороти около 1200-1800 светка с едно педалско галене на газта да подържа 60-80-90км/ч. При всякакви други режими на каране Не светка. до 200++ не светка, което ме навежда на мисълта че при лек повей в гърнето (едвам докоснат педал за газта) само тогава го пали и както казахме - не винаги дори. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствените сигурни методи за отстраняване на чек-а при липса на катализатор, или умрял такъв, са два - подмяна с нов, или рефлаш. Всичко друго е уплътняване на свободно време.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...