Jump to content

Recommended Posts

Здравейте, скоро разбрах, че при колите с 4х4 трябвало специален стенд за спирачките в пункта за ГТП. Да върти колелата в различна посока.

То нашите не са постоянно зацепени и не би трябвало да е проблем на нормален стенд, но понеже диференциала е доста хилав почнах да го мисля. Скоро ще минавам преглед.

 

Някой знае ли нещо по въпроса, трябва или не трябва да се минава на стенд за 4х4 с ЦРВ 3?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Няма логика това да се отнася за нашия автомобил. Може би за All Wheel Drive, когато не се изключва задният мост?

А и къде е упоменато документално, че автомобилът е 4х4?

И от двата пункта, където ходя, досега не са споменавали нищо.

Редактирано от note

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PS. И за Хилукса, който си е истинско 4х4, досега за 10 г. не са споменавали нищо за различен стенд.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да е за 4х4. Точно така валяка се пуска в различни посоки. 

И пише в ръководството за това, че не може да си закачиш колата на колесар и да я влачиш. 

Повечето пунктове са достатъчно компетентни и сами си знаят как да пуснат програмата, а и цената е различна. В пункта който ходя е 5 лв. разликата.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Отзад напред:

 

Първо:

Преди 3 часа, note написа:

... Хилукса, който си е истинско 4х4 ...

 

Предполагам, че знаеш, за какво говориш, но все пак ...

 

Toyota  Hilux (a.k.a. Toyota Hilux Surf, a.k.a. Toyota 4runner), доколкото съм запознат, има 3 типа AWD (т.нар. 4х4):

- Part Time

- Selectable (a.k.a. Super Select)

- Full Time

Кой тип, на коя генерация и модификация Хайлукс се монтира нямам идея.

 

Всички тези типове имат възможност за работа само на задно задвижване, т.е. 4х2.

 

После:

Преди 4 часа, note написа:

... А и къде е упоменато документално, че автомобилът е 4х4? ...

 

Това някакъв неразбран от мен хумор ли е?!

 

CR-V ползва друг тип AWD система - Automatic AWD, известна още като Automatic On Demand System, т.е. При  Автоматично Поискване, а не при поискване от шофьора. От Хонда са я нарекли RT-AWD - Real Time All Wheel Drive.

 

Преди 4 часа, note написа:

... И от двата пункта, където ходя, досега не са споменавали нищо ...

 

Да разбирам ли, че минаваш за проверка на спирачките на CR-V-то през "нормални" валяци?

Или говориш за Хайлукса?

 

И накрая:

Преди 4 часа, Bizzito написа:

... при колите с 4х4 трябвало специален стенд за спирачките в пункта за ГТП ...

 

И аз така съм чел.

Коментирано е някъде из този форум, но не помня, къде точно.

 

Никога не съм качвал мое CR-V на обикновени валяци за тест на спирачки.

Никога не съм виждал специални валяци.

Обаче съм чел, че освен валяци, въртящи се в различни посоки, има и специални подложки с ролки, които се поставят под задните колела.

 

На теория, при всяко завъртане или спиране на едно от предните колела по време на теста системата RT-AWD ще прехвърли въртящ момент към задните и колата ще изскочи от валяците.

Повтарям - никога не съм го пробвал.

 

п.п. Ако на някой му е интересно, какво точно означават думичките на английски в поста ми, може да хвърли едно око тук:

https://www.awdwiki.com/en/honda/

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро минавах прегледа съвсем нормално на нормални валяци.Не съм се замислил по въпроса,но на валяците колата е освободена от скорост и при това положение незнам кардана въобще дали се върти.При качването на задните гуми обаче ролките бяха неподвижни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Тук в ръководство си го пише. /прикачения файл/

Ами пробвайте когато колата е вдигната да завъртите едно задно колело и ще видете че веднага другото се завърта в обратна посока. Защо ли?!

S00601-200207.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом японците са го написали значи е така.Тук и да умуваме вероятно само глупости ще напишем.Значи в крайна сметка нормалното минаване на валяците е опасно така ли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нещо не схващам. Тегленето на колата е същото, като да се движи по инерция. Къде е проблемът? Да не става дума за автоматик? Там е друга бира.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно се има в предвид колата да не работи спирачките се одървят на второто натискане личен опит. А с колесар е ясно включва се и задния мост и става таратор. Аз като минавам преглед валовете се въртят в противоположни посоки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото, което ми идва на ум да е проблем за ЦРВ е, че спирачното усилие отпред е по-голямо от задното и системата може да засече разликата и да се включи. Ама аз съм забравил как точно се минават валяците. Казват и че валяците се въртят с под 5 км/ч, а тогава системата изобщо не сработвала. Щом има вече доста хора, които минават без да мислят за това, не би трябвало да е проблем. Аз също миналата година като взех колата на петия ден минах валяците и нито ми мина през якъла, нито някой го е поставял на въпрос в пункта. Тази година ще отида на същото място и ще ги разпитам.

 

преди 5 минути, inspektora написа:

Нещо не схващам. Тегленето на колата е същото, като да се движи по инерция. Къде е проблемът? Да не става дума за автоматик? Там е друга бира.

 

Нали има някаква хидравлика да вклюва задния мост, най-вероятно на изключен двигател не работи и може да стане проблем. Може и превантивно да го пишат, но явно има нещо.

 

Преди 1 час, Krasi-mir написа:

CR-V ползва друг тип AWD система - Automatic AWD, известна още като Automatic On Demand System, т.е. При  Автоматично Поискване, а не при поискване от шофьора. От Хонда са я нарекли RT-AWD - Real Time All Wheel Drive.

п.п. Ако на някой му е интересно, какво точно означават думичките на английски в поста ми, може да хвърли едно око тук:

https://www.awdwiki.com/en/honda/

 

Real Time AWD се нарича от четвърта генерация нататък и е различна от системата до 3 генерация. Ще прочета това, което си пратил. Още не съм го гледал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, zograffa написа:

... колата е освободена от скорост и при това положение незнам кардана въобще дали се върти ...

И да, и не.

Дали карданът ще се завърти зависи от няколко неща - колко предни колела ще се въртят от валяците и в каква посока.

преди 36 минути, niksi написа:

... Защо ли? !

 

Заради диференциала.

Завъртането на едно от колелата на ръка не може да предаде движение към кардана, а го предава към другото колело. То се завърта в обратна посока, защото короната на дифа е неподвижна. Въртят се само планетарните зъбни колела в касетата на дифа.

Ако двама души завъртят едновременно двете задни колела в една и съща посока, тогава ще се завърти кардана, от там предния диф и предните колела.

 

преди 30 минути, zograffa написа:

... нормалното минаване на валяците е опасно така ли ...

 

На теория, от елементарна техническа култура, съм склонен да кажа - да, опасно е.

 

преди 28 минути, inspektora написа:

Нещо не схващам. Тегленето на колата е същото, като да се движи по инерция. Къде е проблемът? ...

 

Проблемът е в приспособлението използвано за теглене.

Ръководството забранява теглене с мека връзка, защото:

преди 13 минути, krasimir_01 написа:

... спирачките се одървят на второто натискане личен опит. А с колесар е ясно включва се и задния мост и става таратор. ...

 

Това

преди 5 минути, Bizzito написа:

Казват и че валяците се въртят с под 5 км/ч, а тогава системата изобщо не сработвала

ако е вярно, има логика да няма проблем ;)

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, Krasi-mir написа:

Проблемът е в приспособлението използвано за теглене.

Ръководството забранява теглене с мека връзка, защото:

Преди 1 час, krasimir_01 написа:

... спирачките се одървят на второто натискане личен опит. А с колесар е ясно включва се и задния мост и става таратор. ...

Ако проблемът е в спирачките, той касае всяка кола със серво усилване (практически всички). 

Какво точно ще се случи, ако се тегли на колесар? Моля да обясните. Сериозно питам, защото не мога да си го обясня.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, Krasi-mir написа:

п.п. Ако на някой му е интересно, какво точно означават думичките на английски в поста ми, може да хвърли едно око тук:

https://www.awdwiki.com/en/honda/

 

Ми то виж какво пише във второто изречение :)

 

Dual pump system is used to apply pressure to the clutch. It also disengages the clutch when braking to allow ABS work smoothly.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 5 минути, Bizzito написа:

Ми то виж какво пише във второто изречение :)

И? Всъщност на мен ли отговаряш?

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук е обяснено доста добре по темата.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, inspektora написа:

И? Всъщност на мен ли отговаряш?

 

Не, цитирал съм Красимир. 

От написаното излиза, че не би трябвало да има проблем защото при натискане на спирачките автоматично изключва задното.

 

преди 3 минути, note написа:

Тук е обяснено доста добре по темата.

 

Сега да видим и тук какво пише, изглежда добре :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Krasi-mir написа:

После:

Преди 6 часа, note написа:

... А и къде е упоменато документално, че автомобилът е 4х4? ...

 

Това някакъв неразбран от мен хумор ли е?!

 

Не е хумор, а ми е чудно как техникът на пункта ще разбере, че колата е 4х4. Хайде, за някой модели е очевидно, за други обаче не е. Ако има задължително изискване автомобили с автоматично или постоянно 4х4 да се тестват на специален стенд, как се гарантира, че техникът няма да направи грешка? Ами ако не си е пил кафето?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Krasi-mir написа:

Toyota  Hilux (a.k.a. Toyota Hilux Surf, a.k.a. Toyota 4runner), доколкото съм запознат, има 3 типа AWD (т.нар. 4х4):

- Part Time

- Selectable (a.k.a. Super Select)

- Full Time

Кой тип, на коя генерация и модификация Хайлукс се монтира нямам идея.

 

Това, като го прибавиш към горното, и при условие, че нито веднъж не са ме питали дали има 4х4, какво е и дали е включено, какво ни казва?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 32 минути, inspektora написа:

... Моля да обясните. ...

 

Първият абзац в цитирания текст в пост #7 забранява теглене с мека връзка. Няма серво - няма спирачки.

 

Вторият абзац е презастраховане на тема теглене. За да не обясняват на всеки потребител отделно, тотално забраняват тегленето. На практика, няма никакъв проблем автомобилът да се тегли с четирите гуми на асфалта, обаче с твърда връзка. Тогава теглещото МПС спира тегленото. В Англия е много разпространена т.нар. "А"-frame. При нея даже няма нужда от шофьор в тегленото МПС.

AFrame4.thumb.jpg.ced2ec0ed12d102e09b796f16ba8fe0b.jpg

 

Скоростната кутия на неутрална, контактния ключ на позиция 2, т.е. само да държи волана отключен и гааааааз ... до 60mph на магистралата.

 

Единствената забрана е за автоматици - до определено разстояние и с определена скорост.

 

Третият абзац забранява теглене на колесар заради RT-AWD. Колелата, които са на асфалта ще се опитват да активират 4х4, понеже скоростта на теглене ще е повече от 5км/ч, и, както казаха по-горе - "става таратор".

 

преди 51 минути, Bizzito написа:

Ми то виж какво пише във второто изречение :)

Заеби, к'во пише във второто изречение.

До 3-та ген включително системата е чисто механична - двойна помпа + многодисков съединител в маслена баня. Няма НИКАКВА електроника. К'ъв ABS, к'ви 5 с'тинки?! Няма електроника, която да спира двойната помпа при натискане на спирачката.

След 2012-а системата вече не е с двойна хидравлична помпа а с електронно управляван многодисков съединител. Там вече може и да има нещо, което да изключва системата, но не е актуално в тази точно тема. Ти питаш за 3-та ген, ако съм разбрал правилно.

 

 

преди 50 минути, note написа:

... как се гарантира, че техникът няма да направи грешка ...

Софтуеърно. :D

 

Единна база данни на всички регистрирани в страната МПС. Всеки пункт за ГТП има достъп до тази система и при въвеждане на данните на съответното МПС техникът моментално вижда, какви са специалните изисквания относно провеждане на теста за конкретния автомобил.

Така е в Англия от много години. Пожелавам ви в най-скоро време да стане така и в България. Дотогава ... късмет.

 

Отивам да хвърля едно око на линка в пост #16.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че не им дреме дали ще ти преебат колата а съвестните знаят и би трябвало да питат. Аз един път бях забравил ръчната в един сняг и преспи но след като потеглих предните гуми превъртяха и на таблото светнаха няколко лампи не помня кои бяха последва и звуков сигнал, колата ми напомни че имам проблем със задното предаване. Най-вероятно има защита ноо може и да се счупи нещо не знам не бих си правил експерименти. А това за спирачката е ясно че се изключва задното защото изчезва буксуването а от там и разликата в скоростта на въртене на гумите същото би се получило и при пускане по инерция.

Цитат
Преди 1 час, inspektora написа:

Какво точно ще се случи, ако се тегли на колесар? Моля да обясните. Сериозно питам, защото не мога да си го обясня.

 

Гумите които са ти на колесар са в покой а тези на пътя са с някаква скорост оттам разлика в скоростите на въртене и се задейства двойното предаване което кара колелата на колесара да се опитват да наваксат а това може да доведе до слизането на колата от колесара,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Още малко информация.

 

Казва се следното:

 

Работа системы гидравлического давления

Трогание с места вперед и ускорение (4WD)

-1. Когда скорость вращения передних колес превышает скорость вращения задних колес во время трогания с места и ускорения и движения по скользким дорогам, скорость переднего масляного насоса превышает скорость заднего масляного насоса, создавая гидравлическое давление.

-2. Масло, втягиваемое передним масляным насосом из масляного сетчатого фильтра, проходит через контрольный клапан В и втягивается или выпускается.

-3. Масло, выпускаемое передним масляным насосом, втягивается задним масляным насосом. Однако, когда рабочий объем втягивания заднего масляного насоса превышается, излишек масла проходит через контрольный клапан Е, закачивается в поршневое отделение, толкает поршень фрикциона, соединяя его с блоком фрикциона, и передает движущую силу на задние колеса.

-4. Масло в поршневом отделении регулируется двумя отверстиями. Масло, которое проходит через отверстия, смазывает и охлаждает внутреннюю часть блока фрикциона и вал ведущей гипоидной шестерни.

 

Движение вперед с постоянной скоростью (2WD)

-1. При движении вперед с постоянной скоростью, скорости вращения передних и задних колес равны, поэтому нет разницы в скорости переднего и заднего масляных насосов.

-2. Масло, выпускаемое передним масляным насосом, втягивается задним масляным насосов, и масло, выпускаемое задним масляным насосом, снова втягивается передним масляным насосом. Масло циркулирует только между этими двумя насосами. Когда гидравлическое давление в поршневом отделении не увеличивается, блок фрикциона не подсоединен, и привод задних колес не включается.

 

Снижение скорости при движении вперед (2WD)

-1. Во время снижения скорости при движении вперед, скорость вращения задних колес превышает скорость вращения передних колес из-за характеристик торможения, и скорость заднего масляного насоса превышает скорость переднего масляного насоса.

-2. Масло, втягиваемое задним масляным насосом из масляного сетчатого фильтра, проходит через контрольный клапан А и втягивается или выпускается.

-3. Масло, выпускаемое задним масляным насосом, втягивается задним масляным насосом и циркулирует. Поэтому поршневое отделение не вырабатывает гидравлическое давление, блок фрикциона не подключается, и привод задних колес не подключается.

 

Трогание с места назад и снижение скорости (4WD)

-1. Когда скорость вращения передних колес превышает скорость вращения задних колес во время трогания с места назад и ускорения и движения по скользким дорогам, скорость переднего масляного насоса превышает скорость заднего масляного насоса, создавая гидравлическое давление.

-2. Во время движения задним ходом масляные насосы вращаются в обратном направлении. Однако, масло, выпускаемое передним масляным насосом из сетчатого масляного фильтра, проходит контрольный клапан А и задний масляный насос, и затем втягивается передним масляным насосом.

-3. Масло, выпускаемое передним масляным насосом, но превышающее рабочий объем всасывания заднего масляного насоса, проходит через контрольный клапан F, идет через поршневое отделение и регулируется давлением в двух отверстиях.

-4. Гидравлическое давление толкает поршень фрикциона для его соединения со внутренней частью блока фрикциона и через карданный вал передает движущую силу от трансмиссии на задние колеса.

 

Движение задним ходом с постоянной скоростью (2WD)

-1. При движении задним ходом на постоянной скорости скорости вращения передних и задних колес равны, так что между скоростями переднего и заднего масляных насосов не существует разницы.

-2. Во время движения задним ходом масляные насосы вращаются в обратном направлении. Однако, масло, выпускаемое передним масляным насосом, втягивается задним масляным насосом. Похожим образом масло, выпускаемое задним масляным насосом, снова втягивается передним масляным насосом и циркулирует.

-3. Излишек масла, происходящий от разницы рабочих объемов переднего и заднего масляных насосов, несмотря на небольшие количества, проходит через контрольный клапан Е и идет в поршневое отделение. Однако гидравлическое давление низко настолько, что поршень фрикциона не двигается, и привод задних колес не включается.

 

Снижение скорости при движении назад (4WD)

-1. Во время снижения скорости при движении назад, скорость вращения задних колес превышает скорость вращения передних колес из-за характеристик торможения, и скорость заднего масляного насоса превышает скорость переднего масляного насоса.

-2. Во время движения назад масляный насос вращается в обратном направлении, но задний масляной насос вытягивает масло из сетчатого масляного фильтра. Масло проходит через контрольные клапаны В и С и всасывается задним масляным насосом.

-3. Излишек масла, выпускаемого задним масляным насосом, превышающий рабочий объем всасывания переднего масляного насоса, проходит через контрольный клапан F, идет через поршневое отделение и регулируется давлением в двух отверстиях.

-4. Гидравлическое давление толкает поршень фрикциона для его соединения со внутренней частью блока фрикциона, и через карданный вал передает движущую силу от трансмиссии на задние колеса.

 

Работа аварийной системы гидравлического давления

Работа термовыключателя

-1. Во время 4WD движения отрегулированное масло воздействует на перепускной клапан и на поршень фрикциона.

-2. Когда масло дифференциала становится ненормально горячим, термовыключатель толкает контрольный клапан, и гидравлическое давление в поршне фрикциона выпускается; полный привод отключается для того, чтобы защитить систему.

Когда перепускной клапан работает

-1. Во время 4WD движения отрегулированное масло воздействует на перепускной клапан и на поршень фрикциона.

-2. Когда гидравлическое давление превышает натяжение пружины, контрольный клапан открывается, давление масла в поршне фрикциона поддерживается, и передача чрезмерного крутящего момента на привод задних колес предотвращается.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Изводи:

4WD не работи при движение напред когато се намалява скоростта - спиране

Има защитен клапан

Има и защита от прегряване

 

 

 

Редактирано от note
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре съм на преглед и ще ви кажа. :)

Споменаха 4х4 та утре ще попитам каква е истината, ДА или НЕ на въпроса трябва ли специален стенд.

 

Преди 18 часа, Bizzito написа:

при колите с 4х4 трябвало специален стенд за спирачките в пункта за ГТП

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е специален а просто преди старта на теста оператора му задава с какво задвижване е колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е явно вече в повечето сервизи са такива, особено ако е отворил последните години. И аз ще разпитам като отида, на сайта им пише ГТП джип, явно имат програма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, минах тази сутрин преглед.

Значи:

1. ДА, специален е стенда (МИНИМУМ електрониката)

и

2. ДА, валяците трябва да се пускат да въртят в различни посоки

 

Гопаднах на много готин човек, на всичкото отгоре кара Honda CR-V 1 генерация. :D Говорихме си, обясни ми някои неща.

Директно каза "колата е 4х4" - първо, че го знаеше, второ в програмата би трябвало да излиза.

Ако е във форума и се познае - поздрави и благодаря!

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според информацията на руски, която note е постнал, когато колата се движи напред и скоростта на въртене на задния мост превишава тази на предния (режим на спиране), 4WD не се включва. Ерго, ако се тегли с колесар няма да стане никакъв "таратор".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dindin написа:

... ДА, валяците трябва да се пускат да въртят в различни посоки ...

 

Като човек, запознат в детайли с теста на спирачки, бих казал, че това не е достатъчно условие за пълноценен тест на спирачките.

За да е прецизен теста всеки валяк трябва да може да се върти свободно в обратна посока, а не да се пуска да се върти. Да се пуска означава ел.двигателя да върти единия валяк напред, а другия назад. 

 

Теста на спирачките на стария, неспециализиран за 4х4 стенд, включва 3 етапа - първо тест на едното колело, после тест на другото и накрая на двете заедно. Значи включваш валяка, той завърта колелото и натискаш спирачката. Спирачното усилие се определя от съпротивлението, което колелото оказва на въртенето на валяка.

Първите два етапа означават завъртане на едно от колелата от валяка, докато другото е в покой. Всички знаете, какво се случва тогава. Да, възможно е другото колело да се върти в обратна посока, но неговият валяк трябва да се върти в обратна посока свободно. Ако валяка е с включен ел.мотор той също ще отчете спирачно усилие, което обезсмисля теста.

 

Да предположим, че всичко с предните колела е както трябва.

Какво се случва, обаче, ако задните са на земята. Всяко завъртане на което и да е предно колело ще доведе до активиране на DPS. Казвате, че системата се активира след достигане на 5км/ч. Предполагам, че е така, все пак Диндин е минал теста без ядове. Обаче не казва, къде са били задните колела при тестване на предните и обратно.

 

п.п. Повтарям - никога не съм виждал стенд, специализиран за автомобили 4х4.

В този ред на мисли, отчитам вероятността, един такъв стенд да работи по-различно откъм изисквания за тестване на спирачки, и откъм етапи на провеждане на самия тест.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ерго, ако се тегли с колесар няма да стане никакъв "таратор".

Добавям: Ако не се тегли/бута назад.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 3 часа, inspektora написа:

... Ерго, ако се тегли с колесар няма да стане никакъв "таратор".

 

Напротив.

 

Какво се случва с таратор от прокиснало мляко затворен в херметичен съд, на стайна и по-висока температура? 

След известо време ша избухне, нали? 

 

Същото ще се случи и като дърпаш колата с колесар - задния диф, в който е и DPS, ще стане на таратор от жегата. След определени изминати километри този таратор ще избие нанякъде.

 

Сега, поразмишлявай малко над това

Преди 3 часа, inspektora написа:

... когато колата се движи напред и скоростта на въртене на задния мост превишава тази на предния (режим на спиране), 4WD не се включва ...

 

Четирите колела са на земята. Следователно всички от тях се въртят с еднаква скорост. Следователно двете помпи в DPS се въртят с еднаква скорост. Следователно няма причина 4х4 да се включва.

 

Някой твърди, че в режим на спиране задните колела се въртели по-бързо от предните?!

Ее, как по дяволите ще се случи това ако и четирите гуми са на земята?!?!

Аааааа, сетих се, ще се случи само и единствено, ако двете предни колела блокират, поради по-голямото спирачно усилие отпред. Нали така?!

 

Обаче, за да не се активира 4х4 това блокиране трябва да е съвсем кратко. Толкова кратко, че DPS да няма време да реагира и да се активира. 

 

Тааа, да си дойдем на думата - дърпане с колесар.

DPS, както казах е чисто механична. Активира се от разликата в оборотите на двете помпи.

 

Качваш предните колела на колесара, т.е. те стават неподвижни, т.е. едната помпа в DPS става неподвижна. Нали така?!

 

Тръгваш.

Задните колела започват да се въртят, т.е. другата помпа започва да се върти. Нали така?!

 

Ииииии, какво?!

Оборотите на едната помпа са 0 (нула), докато оборотите на другата започват да се увеличават до БаЛиМааМуКолко. Тя прави налягане, включва многодисковия съединител, и се опитва да изравни оборотите си с тези на първата помпа. Да, ама оборотите на първата няма как да станат повече от 0(нула).

Съединителят започва да боксува.

Температурата започва да се повишава. 

Термоклапанът се активира, освобождава наягането и 4х4 "изключва".

Задната помпа заработва на празен ход.

Температурата пада.

Термоклапанът се затваря.

Задната помпа включва съединителя.

Оборотите на предната са все още 0(нула). Ти да видиш!

Температурата започва да се покачва.

Термоклапанът ............

...........

............

..........

 

Тааааааа, кога точно да очакваме таратора да избие капачката?!

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Krasi-mir написа:

п.п. Повтарям - никога не съм виждал стенд, специализиран за автомобили 4х4.

В този ред на мисли, отчитам вероятността, един такъв стенд да работи по-различно откъм изисквания за тестване на спирачки, и откъм етапи на провеждане на самия тест.

 

Да, доколкото разбрах това му е специалното.

Защото имало и такива, които не са съобразени с това. :)

 

Преди 2 часа, Krasi-mir написа:

Предполагам, че е така, все пак Диндин е минал теста без ядове. Обаче не казва, къде са били задните колела при тестване на предните и обратно.

 

 

Мисля, че не бяха в задните, а на земята, ама бях в колата и не усетих. След теста на предните спирачки преместих колата напред, за да тестват и задните, но пак на предните валяци. Все пак се тестват спирачките, а не 4х4. :)

Предполагам, че скоростта на въртене на предните гуми е била прекалено малка за да се активира задното и да ме избута от валяците.

 

Преди 1 час, Krasi-mir написа:

Термоклапанът ............

 

 

Ето извадка от един документ, който @CARPERA обича да линква:

За да бъде защитена системата от прегряване, съединителят се охлажда от изпомпваното от помпите масло. Също така е предвиден температурен превключвател (тип термостат, без електрическо управление), който разтоварва налягането към буталото и изключва системата при покачване на температурата над допустимата граница.

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Преди 2 часа, Krasi-mir написа:

Четирите колела са на земята. Следователно всички от тях се въртят с еднаква скорост. Следователно двете помпи в DPS се въртят с еднаква скорост. Следователно няма причина 4х4 да се включва.

 

Някой твърди, че в режим на спиране задните колела се въртели по-бързо от предните?!

Ее, как по дяволите ще се случи това ако и четирите гуми са на земята?!?!

Е, то по твоята логика, когато четирите колела са на земята, не трябва никога да се включи 4х4, защото "Следователно всички от тях се въртят с еднаква скорост." . Ама не е така. При ускорение и недобро сцепление предните се въртят по бързо (леко превъртане), а при спиране предните приплъзват и се въртят по-бавно (спирачното усилие в/у предния мост винаги е по-голямо от задния). Прочети по-внимателно руското описание.

P.S. Виждам в руската схема някакъв филтър на хидравликата. Има ли такъв и подлежи ли на смяна?

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От както съм взел Хондата, всяка година минавам на едно и също място. Стенда има едно копче с надпис 4х4 и е универсален. Няма според мен специални стендове за 4х4.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам сега, че цената за Хондата, която съм плащал в пункта, е по-висока - като за автомобили 4х4. От цялата тема изводите за мен са следните:

1. Пунктовете отдавна са оборудвани с подходящ софтуер/универсални стендове или някакво друго решение

2. Вероятно служителите знаят какво правят - или поне в моя случай е било така, след като не съм се замислял и не съм имал проблеми

3. За да не гадаят кое как работи и да не направят беля, сигурно ползват опцията "4х4" са всички автомобили с постоянно или временно AWD/4WD, независимо от типа.

4. Независимо от това, подозирам, че конкретно за нашата генерация тази опция не е необходима, т.е. колата няма да излезе от валовете, нито да се повреди нещо. Но едва ли някой ще си прави такива експерименти.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 3 часа, inspektora написа:

... а при спиране предните приплъзват и се въртят по-бавно (спирачното усилие в/у предния мост винаги е по-голямо от задния). Прочети по-внимателно руското описание. ...

 

Аз съм го ПРОчел и съм го ОТчел при изказването си.

Въпросът е, защо ти не си цитирал цялото ми изказване, а само част от него?

 

Преди 5 часа, Krasi-mir написа:

...

Някой твърди, че в режим на спиране задните колела се въртели по-бързо от предните?!

Ее, как по дяволите ще се случи това ако и четирите гуми са на земята?!?!

Аааааа, сетих се, ще се случи само и единствено, ако двете предни колела блокират, поради по-голямото спирачно усилие отпред. Нали така?!

 

Обаче, за да не се активира 4х4 това блокиране трябва да е съвсем кратко. Толкова кратко, че DPS да няма време да реагира и да се активира. 

...

 

Не си цитирал удебелените изречения, които дават смисъл на първите две изречения, цитирани от теб.

Вярно, пропуснал съм да кажа, че при спиране предните колела може и да не блокират, а просто да  се въртят по-бавно, заради по-голямото спирачно усилие.

Добре де, ама, колко по-бавно ще е бе хора?!

Според мен НЕЗАБЕЛЕЖИМО.

Незабележимо за шофьора, незабележимо за страничния наблюдател и ... най-важното ... незабележимо за DPS.

Толкова незабележимо, че двете помпи ще си прехвърлят едно масло с незабележимо малко налягане.

Толкова малко, че да е недостатъчно да активира 4х4.

 

Това, всъщност, твърдят и руснаците:

"Однако гидравлическое давление низко настолько, что поршень фрикциона не двигается, и привод задних колес не включается."

 

Под "да активира 4х4" , в настоящия и в предишните си постове, разбирам създаване на налягане, което да включи многодисковия съединител, който да предаде въртящ момент към по-бавно въртящите се колела.

 

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, Krasi-mir написа:

Това, всъщност, твърдят и руснаците:

"Однако гидравлическое давление низко настолько, что поршень фрикциона не двигается, и привод задних колес не включается."

Твърдят го, но за съвсем друг режим: Движение задним ходом с постоянной скоростью (2WD)

А за Снижение скорости при движении вперед (2WD) твърдят друго:

Масло, выпускаемое задним масляным насосом, втягивается задним масляным насосом и циркулирует. Поэтому поршневое отделение не вырабатывает гидравлическое давление, блок фрикциона не подключается, и привод задних колес не подключается.

Т.е. има режим на DPS, в който задните колела се въртят по-бързо от предните и 4WD не се включва.

Така че, пак те съветвам да четеш по-внимателно. И няма нужда се впрягаш толкова. Не те нападам и няма нужда да се защитаваш. По добре кажи какво знаеш за този хидравличен филтър.

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, inspektora написа:

... По добре кажи какво знаеш за този хидравличен филтър.

 

Нищо не знам за този филтър, за пръв път го виждам.

 

НеВеееее, ИзВъобще не съм си помислял, че ме нападаш, за да се впрягам.

Просто си говорим и си изясняваме, кое-как-кога се случва.

Виж, ако беше започнал да ми говориш "уважително" на "Вие, Колега ...", тогава щеше да видиш "Кон, боб яде ли?". 😜

 

Иначе да, прав си, объркал съм посоките при избор на цитат.

 

Но ... какво тук значи някаква си посока, след като и в двете посоки, независимо как, се постига един и същ ефект:

Вперед - "... и привод задних колес не подключается".

Задним ходом - "... и привод задних колес не включается".

 

:)

 

Не виждам обаче, да коментираш размишленията ми за колесара.

Да разбирам ли, че си съгласен с тях?!

 

 

Ииии, още малко размисли:

Преди 7 часа, dindin написа:

... Също така е предвиден температурен превключвател (тип термостат, без електрическо управление), който разтоварва налягането към буталото и изключва системата при покачване на температурата над допустимата граница.

 

Това е единственият начин за ПРИНУДИТЕЛНО изключване на системата.

 

Всяко друго изключване си е зложено в принципа на работа на DPS.

Тя така си работи при нормална експлоатация.

Тя сама решава, кога да се ВКЛЮЧИ - когато констатира, да го наречем определена минимална разлика в оборотите на двете помпи.

Тя сама решава, кога да се ИЗКЛЮЧИ - когато оборотите на двете помпи се изравнят под определената минимум разлика.

 

А, когато някой ненормалник я вкара в ненормален режим, вследствие на което започне да прегрява, тя сама се защитава, самоизключва се чрез термозащитата.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз доколкото знам предната помпа включва, а задната изравнява и изключва. Затова допускам, че по-бързото въртене на задните колела няма да включи съединителя. Може би това и се има предвид, че при натискане на спирачка се изключва. Скоростите се изравняват. Все пак не бих си правил експерименти с колесар. А и не знам пълното устройство, затова предполагам. За целта съм си взел карта СБА, че с тази кола не чувствам особено сигурен. Дано да не се налага да я ползвам.

 

@Krasi-mir ако имаш предвид мен за спирачното усилие. Това, което имах предвид е ситуацията на валяците. Там може да се отрази, а не на пътя. На пътя се въртят еднакво. Освен при загуба на сцепление, но тук мисля, че всички са съгласни, прекалено кратко е.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 11 часа, Krasi-mir написа:

Не виждам обаче, да коментираш размишленията ми за колесара.

Да разбирам ли, че си съгласен с тях?!

Не се чувствам достатъчно разбиращ в тази материя. Дано не ми се налага, но тогава ще се доверя на сигурното. Ще е интересно да разберем за някой действителен случай, а не само да теоретизираме. Или може би няма такива, щото Хондите са железни и не се чупят :worthy::D

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...