Honda_Z 1451 #1 Публикувано 19 Май, 2020 Всички 7-ци с оригинален ксенон са с автоматично регулиране на височината на лъча, според натовареността на колата и наклона й. Системата работи като на една от задните щанги има прикрепена биалетка, която предава предава градуса на наклона на автомобила към машинката, която изпраща сигнал към тези на фаровете. Тази система с времето е предразположена към повреди и така и на мен преди време ми се беше счупила биалетката, която първа хваща наклона на колата и го предава на машинката. И се е счупила през средата, защото в единия ябълковиден болт явно е влязла влага, спекъл е и цялото напрежение от огъването е паднало върху лостчето, на което стои. Самата биалетка се намира зад задното ляво колело. Бях мернал някъде цената на дилъра, няма смисъл да я коментираме, а втора употреба не стига, че са рядкост и не се знае в какво състояние ще бъде, дори да се намери. В следващите редове ще опиша как си реших проблема аз. Ето къде е стояла я старата биалетка: Ето я и нея, като съм я закрепил в средата, за да й взема размерите от болт до болт: И ето го и заместителя, който сглобих: Нужни материали: - два ябълковидни накрайника от Али. Важно е да са с гумени шапчици, за да не допускат проникването на влага в ябълките и така да останат подвижни възможно най-дълго. - свързваща шпилка около 15см (по спомен, защото я изрязвах), не помня с каква резба - като ви дойдат болтовете ще видите. Има шпилки с различна устойчивост на напън. Поинтересувайте се и си вземете възможно най-здрави. - две контрагайки - запичаща течност за резби Крайния резултат изглежда така: Както се вижда, хубаво е, преди да я монтирате, да си смажете хубаво останалите подвижни части от системата, за да улесните движението им. Това по-горе го направих преди година. Към днешна дата, все още работи и вече изглежда достатъчно изцапано и асимилирано с останалите части на автомобила: Доколкото съм запознат системата е сходна и при CR-V, Civic и останалите модели на марката, така че това решение навярно е приложимо и там. Това е. Карайте разумно и нека се заслепяваме по-малко по пътищата. 8 4 7 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pascualle 30 #2 Отговорено 19 Май, 2020 Супер тема и доста полезна. Адмирации за труда и отделеното време да споделиш тук. Наздраве! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 241 #3 Отговорено 19 Май, 2020 Приветствам такива решения... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 291 #4 Отговорено 20 Май, 2020 С допълнение, в една тема от 2017 беше споменати, че стават и тези биалети от Toyota и Lexus както и от CR-V pn: 06136-swa-r01 Aliexp PN:48906-35010, но и там OEM е някакви 75лв. което е лудница. Естествено на колегата варианта е най-евтин, но важното е, че имам избор за всеки джоб и възможност. Поздрави и адмирации за труда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Draiman90 35 #5 Отговорено 20 Май, 2020 (Редактирано) https://www.aliexpress.com/item/33054823714.html?spm=2114.13010708.0.0.3a994c4dYHbLrF Ето ги от алито Поръчах си ги,пристигнаха,обаче не ми остава време да стигна до монтаж. Редактирано 20 Май, 2020 от Draiman90 Допълнение към коментара Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashua 115 #6 Отговорено 20 Май, 2020 (Редактирано) При мен билетката беше здрава, но беше изкършила самия сензор, което го възпрепятства да работи отново, така че уверете се, че сензора и металната част към него е здрава, на тези години явно им идва времето на тези части. Все пак поръчах биалетка и сензор, надявам се скоро да имам време да ги монтирам, ако и снимки направя ще ги прикача тук. Редактирано 20 Май, 2020 от sashua Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1028 #7 Отговорено 20 Май, 2020 Да се знае и това, че на комбито задната е значително по-малка от тази на седана и предната. Биалетката от али-то, която е два поста по-нагоре, е твърде дълга дори натегната докрай. Тези от линка на Zlatozator може и да станат, но не съм ѝ мерил точния размер. Скоро ако се хвана да сменя моята, че веднъж зимата запече и почна да скърца, (и намеря съответно друга подходяща), ще измеря и пиша. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_Z 1451 #8 Отговорено 20 Май, 2020 Преди 2 часа, Pavel_Pavlov написа: Тези от линка на Zlatozator може и да станат, но не съм ѝ мерил точния размер. Според таблицата са 36мм от оста на ябълковидния болт до долната част, където ще влиза в шпилката. Т.е. в най-добрия случай ще можеш да го докараш до 72мм от дупка до дупка както е в картинка 1 в поста най-горе. Имам и останала шпилка, ако някой иска. Купих от един магазин в Горубляне някаква 15-20см, след което ми казаха, че имат и по-устойчива на напън, но е с дължина 1м. Е, нямаше как да не взема от по-здравата, макар и по-дълга - веднъж (надявам се) го правя. Та сега имам сигурно 80см шпилка. Ако някой иска... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ShEfA 70 #9 Отговорено 25 Май, 2020 @sashua Аз смених биалетката преди време, но не работи явно сензорът вече. Как разбра, че е счупен и от къде и за колко намери нов? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashua 115 #10 Отговорено 25 Май, 2020 (Редактирано) 2 hours ago, ShEfA said: @sashua Аз смених биалетката преди време, но не работи явно сензорът вече. Как разбра, че е счупен и от къде и за колко намери нов? При мен се беше разделила металната част от сензора, направо беше останала за самата биалетка, поръчах го от алиекспресс. Ето линк: https://a.aliexpress.com/_dUeVgW9 като цяло и да има разлики тя ще е в капачето на самия сензор, сменяш му капачето от твоя и всичко е наред, това се получава щото може да е ляв или десен сензора, ако имаш дефектен ляв и поръчаш десен, сменяш капака с твоя и си 6, това го казвам щото са с различни номера и обикновено в алиекспресс излизат само едните. Сензорът е масов, ползва се от Хонда, Мазда, Тойота, и разни други. Редактирано 25 Май, 2020 от sashua 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ShEfA 70 #11 Отговорено 27 Май, 2020 (Редактирано) Благодаря за отговора. За добро или за лошо при мен цялостта на сензора е здрава, или поне така изглежда. Преди време в Motobox ми казаха, че проблемът е в централното устройство (това, което управлява фаровете спрямо натоварването), но ме съмнява, защото спря да работи след смяната на биалетката. Не мога да намеря такова устройство за проба, ако някой случайно има - ще черпя. Редактирано 27 Май, 2020 от ShEfA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashua 115 #12 Отговорено 19 Юни, 2020 (Редактирано) Привет, оказа се, че биалетката от алиекспресс дойде по разбита и от текущата ми, както и размера беше малко по голям, дори след смаляване на шпилката. Разгобих сензора и беше пълен с боклуци, на него има 3 пружинки, които в момента в който докоснах се счупиха, бяха хлътнали навътре, та със сигурност моя сензор не е бил изряден. Положението вътре под капачето беше трагично общо взето, оказа се също така, че две от контактните крачета на сензора са останали в буксата на задния мост, след неуспешен опит да се извадят, буксата трябваше да я изрежа, преправих си нова, взета от газов инжекцион, резнах старата, запоих кабелите, монтирах обратно. Всичко е 6 отново. Редактирано 19 Юни, 2020 от sashua 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cap_Slow 175 #13 Отговорено 27 Април, 2022 Знае ли някой случайно дали предната биалетка, която е на левия амортисьор е със същия размер като задната, че в алито ми излизат варианти само за задна? Предни биалетки има само за варианта от ленд крузер, но там също не знам дали ще е същото като на Акорд. То никъде по тези обяви няма размери, така че само ако някой го е правил ще знае реално погледнато. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1028 #14 Отговорено 30 Април, 2022 При комбито със сигурност са различен размер. За седана не знам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cap_Slow 175 #15 Отговорено 16 Май, 2022 (Редактирано) При мен в крайна сметка са сложили това - 0123-GRJ-120-KIT. Прилича си на самоделките, само че е на febest. Клиентска цена 50лв. Казвам го в случай, че някой по-спешно трябва да действа и не му се занимава да чака от алиекспрес или да се опитва сам да си направи нещо. Редактирано 16 Май, 2022 от Cap_Slow 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bobo16v 3 #16 Отговорено 2 Август, 2022 (Редактирано) Привет!Моят акорд не е с фабричен ксенон .Фаровете се регулират фабрично с копче,но работи само първо ниво.На следващите позиции фаровете не реагират.Смятах че е от машинките,но тези дни смених фаровете с такива от фейслифт(оборудвани ) и проблема остана.Дали да сменя копчето или има някакъв допълнителен модул....?Моля някой ,който е наясно или е решил този проблем да сподели.Поздрави! Редактирано 2 Август, 2022 от bobo16v Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokoshinko 4 #17 Отговорено 13 Октомври, 2022 Колеги на 7ма генерация Сивик фейса как се регулират фаровете. Бях сложил крушки Осрам изгоряха сложих обикновенни обаче левия фар не е като преди и свети малко нагоре и съм ги смъкнал най долу от копчето. Или дали има значение в какво положение ще е крушката и да съм я сложил грешно за това така да се получава. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1506 #18 Отговорено 14 Октомври, 2022 Всички крушки са с посока на монтаж, т.е. да, положението на крушката има значение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokoshinko 4 #19 Отговорено 15 Октомври, 2022 Значи най вероятно не съм я сложил правилно но просто като знам каква е мъка и как няма хубав достъп немога да разбера как точно се слага Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokoshinko 4 #20 Отговорено 28 Октомври, 2022 (Редактирано) Колеги сложих си ксенон свети доста по добре отколкото с халогенните крушки , но както беше с халогенната крушка така е с ксеноновата просто левия фар свети доста в ляво и доста по нагоре от левия дори когато съм ги свалил. Установих че може би проблема е в пружината която държи крушката. Почти не успявам да я закопчея и някак си я застопорявам в полу закопчано положение как ли не се мъчих немога и немога да си вкарам пръстите и да я закопчея. Утре ще отворя пак и ще пробвам някак си с някаква отверка и ще споделя как е. Редактирано 28 Октомври, 2022 от kokoshinko Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1153 #21 Отговорено 29 Октомври, 2022 Не трябва да бързаш, леко и на светло ще стане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1506 #22 Отговорено 29 Октомври, 2022 (Редактирано) @kokoshinko , по принцип скобата се откопчава и закопчава с един пръст, със минимално усилие. Щом при теб не се получава, значи крушката не е поставена както трябва. А може и самата скоба да се е разместила. Това, обаче, не са единствените причини фарът да свети много нагоре. Провери, дали рефлекторът мърда. Ако мърда, се е откачил (или счупил) някой от трите ябълковидни шарнира, на които се държи рефлектора. Освен вертикално, фара има и хоризонтално регулиране (ръчно, без моторче). При регулиране в хоризонтал, винаги се размества и вертикала, заради разположението на шарнирите. А може и самият фар да не е монтиран както трябва. Заради криви ламарини след удар, например. С две думи - препоръчвам да закараш колата при някой, който знае, какво прави, и как да го оправи. Във всеки МОТ център ще ти свършат работа. И с още две думи - ако беше на 3 минути от мен, а не на 3 часа, докато си изпиеш кафето, ще съм го оправил. Има/няма 10г. това беше една от задачите ми в МОТ центъра, където работех, да регулирам фарове. Редактирано 29 Октомври, 2022 от Krasi-mir 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokoshinko 4 #23 Отговорено 30 Октомври, 2022 Здравейте крушката се беше откачила от само себе си и мисля че самата скоба беше крива защото в сравнение с другата много по трудно се закопчаваше и не стоеше както трябва добре че беше от страната на акомулатора и имаше повече място за да мога да я сваля и лекичко изкривих ухото което се натиска , закопчах я както трябва и сега си свети нормално . Иначе преди колкото и да натискам някак си скобата не преминаваше изцяло зад пластината а стоеше на ръба. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kalin S 129 #24 Отговорено 22 Януари Да се включа и аз с малко практика за автоматичния реглаж. Това е задния датчик (чист потенциометър) и както се вижда отвън и отвътре перфектен, но със скъсана ос. Това е новия (стар, но оригинален). В случая използвам целия комплект от предната ос и взех само датчика, защото са еднакви със задния. В случая като бонус остана планката към купето за отпред и биалетката оригиналдъъъ.😀😀😀 Тук вече всичко е прехвърлено на моята си стойка и моята биалетка обслужена с нова грес, защото под маншоните беше сухо като пустиня. Обслужих и предната биалетка, че и там положението трагедия. Вече системата за авто регулиране работи перфектно както преди. Време за оправяне около час без зор и момента да си видиш фаровете как пак работят БЕЗЦЕНЕН. 😀 5 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове