Jump to content
prissnr

Шум от предницата при движение

Recommended Posts

Здравейте колеги

 

Преди време се е появи един слаб повтарящ се цикличен шум отпред, май вдясно. Чува се туп-туп-туп, като честотата се увеличава пропорционално със скоростта, все едно на всеки оборот на колелото.

 

Есента я като го чух ходих да прегледат чарковете отдолу, но не откриха нищо. Пратиха ме при гумаджия и той каза, че гумите са ок, но все пак преместихме задните гуми отпред за пробата обаче шума остана. След месец я водих в друг сервиз да я погледнат, пак нищо. Сега шумът като че ли е по-силен а и при високи скорости се чува отчетливо и начесто.

 

Правил съм си експериментите които видях из Интернета - да се заслушам при ляв и десен завой на магистралата, да навия пълен ляв и пълен десен и да потегля - няма промяна, вдигах на крик и въртях и двете предни гуми и нищо не се чува. На място не се чува, не се влияе от оборотите на двигателя и като че ли като пусна газта е малко по-силен (или го чувам повече защото мотора утихва). Ако имате някакви други идеи как да тествам лагер/полуоска/каре и т.н. ще съм много благодарен да ги споделите. Другата седмица мисля пак да пробвам с трети сервиз, но не знам какво да търсим.

 

Някой срещал ли е такъв проблем, какво може да бъде?

 

ПС. Последната година по ходовата част съм сменил само 2 биалетки и маслото на ръчната скоростна кутия ако има значение

 

Редактирано от prissnr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само звук ли е, или се усещат и вибрации?

Намери си равен асфалтов участък със стена вдясно от него. Караш бавно, на висока предавка, свален десен прозорец и музиката угасена. Колкото си по-близо до стената, толкова по-отчетливо ще се чува звукът отразен от нея.

Ако все още е отпред вдясно, значи не е от гумите (щом си ги менкал). Понякога засяда нещо в грайфера и цикличността е като описаната от теб.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това също правих а и 100% не е от гумите. Забравих да кажа, че тогава бях с летни и сега със зимните е същото. Джантите също са различни.

 

Между другото шумът е по-нисък "туп-туп-туп" не "цък-цък-цък" както когато заседне камъче. Вибрации може и да се усещат, но толкова слаби че не съм обърнал внимание, ще забележа довечера на някой мазен асфалт.

Редактирано от prissnr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не е откачена някоя пластмасова кора отдолу.? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е откачена, шума се чува при всяко завъртане на колелото. Вчера не забелязах и никакви вибрации

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е свързано само с оборотите на колелата и честотата му е веднъж на оборот на гумите (тоест не се учестява на по-ниски предавки), значи оглеждаш полуоските и маншоните им. Може да се е откачила някоя от скобите, или пък нещо да е залепнало там, или някой да е скъсан. 

Може и нещо около предаването да е, но е странно че не се чува при вдигната предница и въртене на колелата, вероятно е понеже скоростта "на ръка" е малка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах същия проблем със старата хонда - 5-та ген. англичанка. Близо година майсторите (и аз) търсиха проблема, но така и не се разбра какво е. Купих полуоска на старо (дългата), правихме разни комбинации с вътрешното каре от лявата страна, защото тупкането се чуваше от там уж. Един ден майстора се ядоса и смени лявото външно каре с това от купената полуоска - никакъв ефект. После го сложи (сваленото от ляво) на мястото на дясното и...оооо чудо - всичко заспа.

За около година поне трима майстори се пробваха и никой не позна от къде е тупкането. И само един заподзря, че може да е от дясната страна.

А карето си изглеждаше здраво...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен проблем, но отпред в ляво на акорда. Като се доближа до мантинелите се чуваше доста по-осезаемо. В порядъка на скорост 80-120 се чуваше най-отчетливо. При смяна на масло на скоростите смених и греста в каретата и шумът изчезна (нямах никакви видими износвания в каретата , нарочно проверих)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е намерен. Всъщност са 2, но звука е от първия.

 

За съжаление звучи сериозно - разбит лагер на скоростната кутия. Там където лявата полуоска влиза в кутията има доста голям луфт.

 

Другия е разбити шлици на дясната полуоска.

 

Още не знам какво ще правя с лагера. Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем? Може ли да се смени лагера без сваляне на кутията, или процедурата е болезнено дълга и скъпа. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В кутията влиза карето, не полуоската.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За шлиците има едно решение, дали ще ти хареса или не, твое решение, лепене с червено лепило, попринцип след това няма да има вадене, освен ако не се нагрее брутално, лепилото отново се втечнява и всичко е добре. 

При доста марки автомобили има малък луфт причиняващ различни шумове/изчатквания при промяна на посоката на движение напред/назад, дори фабрично самите шлици са лепени от дадените производители, за да се премахне луфта на шлиците. Обмисли и прецени, но гарантирано с лепилото шлиците ще си легнат на място.

Аз преминах през това на един v8-мак, xc90, чаткаше си и след лепенето на шлиците всякакви шумове изчезнаха. 

Редактирано от sashua
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да ще помисля, благодаря за опцията.

 

По-притеснително ми се струва оня луфт на лявата полуоска с кутията, или карето, не знам какво е, но се вижда, че цялата полуоска се мести при разклащане. 

Редактирано от prissnr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kaк ще лепиш шлиците, нали за това са шлици, за да обират движението на двигателя и окачването, това не е джуган с цял мост. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Явно не си се сблъсквал с проблем като износени шлици, за да си наясно какво може да се направи. Пиши: loctite axle splines в гугъл и се позаинтересувай какво се случва при износване и луфтове и какви други решения освен ново съществуват. 

 

Да няма накрая, о чудо, дори дадени производители го препоръчват, за техните си модели автомобили, при проблеми и прочие.

 

ПС: Не казвам, че е добро, не казвам, че няма свойте дефекти и минуси, не казвам че го препоръчвам, единствено го споменавам, и да, сблъсквал съм се с подобни проблеми, но на друга марка, както споменах, чиято полуоска беше три, близо до четирицифрена сума, и това свърши прекрасна работа срещу 20 лева, всеки сам си решава. 

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покажи ми кой производител препоръчва да се лепят шлиците на предния мост? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
22 minutes ago, Rakeem said:

Покажи ми кой производител препоръчва да се лепят шлиците на предния мост? 

Ако си решен да ги научиш можеш да го направиш чрез лични съобщения, предполагам няма нужда да се сере в темата на човека.

И за последен път ти отговарям. Понеже съм го правил на Волво, ти гарантирам за сервизен бюлетин описващ тези действия и решения при тях, както и упътванетокъм дилърите да правят точно това. А вече за другите, нито съм задълбочавал, нито съм се интересувал толкова, по скоро съм се доверил на написаното от хора, но ако си мислиш, че няма такова нещо, грешиш, руснаците също биха ти помогнали в разучаването на този въпрос.

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно противопоказно е да лепиш полуоските за трансмисията, шлиците осигуряват технически необходимият аксиален луфт, който да обира движението на окачването, завиването на главините и движението на двигателя, който е на тампони и се движи във всички измерения, по чисто геометрични особености разстоянието между главината и скоростната кутия не е константа, то варира и когато го фиксираш  кое ще обира движенията на компонентите, ще се появи напрежение, което ще рефлектира върху каретата и лагерите на главините и скоростната кутия и ще ги разбие. Няма автомобил, който да няма аксиален луфт при полуоските, ако не беше необходим, нямаше да се прави по този начин. Вероятно може да се говори за някакво уплътняване, но в никакъв случай възпрепятстване на движението на полуоската по оста чрез лепене. Всеки сам да си решава как да ремонтира колата, аз споделям своите разбирания по казуса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам подобен казус, само че при мен звука е по-различен. При скорост само над 60км/ч се чува отпред от ляво звук, подобен на камъче в грайфер - "цък-цък-цък" и не мога да го диагностицирам. Лявата полуоска е сменявана от предишния собственик с нова. Първоначално си мислех да не е от някоя пластмаса или корите на калника, но с майстора ми ги преглеждахме, захващахме и шума продължава. Някой с подобен случай?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 1 час, slavi_slavchev написа:

Аз имам подобен казус, само че при мен звука е по-различен. При скорост само над 60км/ч се чува отпред от ляво звук, подобен на камъче в грайфер - "цък-цък-цък" и не мога да го диагностицирам. Лявата полуоска е сменявана от предишния собственик с нова. Първоначално си мислех да не е от някоя пластмаса или корите на калника, но с майстора ми ги преглеждахме, захващахме и шума продължава. Някой с подобен случай?

Преди месец смених преден ляв лагер. Не мога да кажа че звука наподобяваше камък в грайфера, но и при мен шума се появяваше към 50-60 км/ч. а по магистралата със 140 не се седеше в колата. Като вфигнахме колата на подемник, механика завъртя колелото на ръка и лагера се чу веднага.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обратно съм в изходна позиция...

 

Вчера ходих до Слави в Овча Купел с идеята да уговорим някакъв ден за ремонт. Той пожела да я погледне за да е сигурен, даже направихме кратка обиколка за да чуе в движение какво чувам аз. Каза, че за него тези луфтове в каретата, шлиците и каквото там се движи по валовете е нормално и трябва да го има за да обира движението.

 

Освен, че ми стана адски неудобно, че му изгубих времето, не успя и да го чуе и въпросния шум. Причината е, че над 100 км/ч става осезаем, а под тази скорост поради ниската честота е сравнително слаб и трудно се забелязва. Разбрахме се да се чуем пак, като е по-свободен.

 

Звука е подобен на този. Видеото е само за илюстрация, про мен се чува независимо дали ускорявам, спирам, дали съм на неутрална и т.н.- 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 26.05.2020 г. at 19:34, prissnr написа:

Да ще помисля, благодаря за опцията.

 

По-притеснително ми се струва оня луфт на лявата полуоска с кутията, или карето, не знам какво е, но се вижда, че цялата полуоска се мести при разклащане. 

По всяка вероятност полуоската ти е сменяване с не каквато трябва.Смени цялата полуоска барабар с каретата.Търси си ОЕМ, ако ще и втора употреба.Има и още нещо характерно при теб колега,това,че не го прави винаги,което ме навежда на мисълта,че маховика и съединителят с притескателят го правят това тупане.

Това с лепене на шлици и приказка от 1001 нощ.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, напротив, винаги го прави. Просто под определена скорост е с ниска честота и трудно се забелязва от човек, който не знае какво да очаква.

 

Маховик или съединител няма как да бъде, защото шума не е обвързан с оборотите на двигателя, а с оборотите на колелата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Между другото и при мен се появи същият шум, точно отдясно и опред (може би преди 6 месеца, нищо не съм правил по предницата). Но при мен само при ниска скорост и то много рядко, може би до към 30-40 км се чува и след това спира, обаче не винаги се чува. Замислих се да не би да е от някой спирачен апарат, ама така да почуква според мен не е възможно. От както смених гумите, зимни с летни (вече един месец) не се е обаждало. Следя темата с интерес.

Редактирано от diezz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не съм майстор но това с лепенето на шлиците ми е като в едни други форуми които с тиксо, чук и пирони се поправя всичко. Като има някакъв проблем с автомобила, решенията винаги са били елементарни :
 

- смяна с ново ( дали ОЕМ или афтърмаркет, според джоба )
- смяна с 2-ра ръка ( работещо, здраво и тн..)
- продажба на колата ( предупреждава се за проблема бъдещият собственик )
- "ало, тука за желязо да дам една кола"

Едно е да уплътниш луфт, друго е да го залепиш. Колега, дай да го видим този бюлетин на Волво, където им лепят полуоските с лепило? На мен лично ми се струва абсурдно но пък може и да съм в грешка, знае ли човек вече какво ще измислят в заводите. Дано каретата не почнат да ги правят от кофички за кисело мляко а машноните от салфетки.

По темата, колега prissnr, Слави ако ти е казал, че няма проблеми, значи по-вероятно е да е така. Аз бих изчакал още малко, за да има ясно изразен шум и тогава да се види какво точно е, защото така отиваш на метода проба-грешка а той е скъп. 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото при мен шумът се появи точно след смяна на лагери и семеринги в хидравличната помпа. Според мен в моя случай този шум идва от някой елемент от ремъчната система.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Май проблема е по-сериозен от каре.

 

Последното мнение, което чух е разбит лагер в скоростната кутия, на диференциала може би. Сега като се замисля, всичко сочи натам - шум и вибрация, които се усещат над 80 и се засилват прогресивно със скоростта.

Май ще съчетая смяна на съединител с ремонт на трансмисия.

 

Някой има ли опит с подобни проблеми? Намерих само 1 подобна тема за ЦРВ, изглежда рядка повреда.

Редактирано от prissnr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не съм чел темата назад, отговарям ти само на последния коментар. 

При мен межсу 80 и 120 км/ч при натиснат педал на газта се тресеше цялата кола, независимо на коя предавка съм. При отпускане на педала се успокояваше. Не помня дали имаше някакви шумове, но проблемът се оказа именно разбит лагер на диференциала. Полуоските също бяха заминали. 

 

Проблемът се реши със смяна на скоростната кутия и полуоските. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

 

Уикенда пътувах и направих запис на това, което чувам:

 

Това видео е по-кратко, но за момент минавам през мазен асфалт, гумите утихват и добре се изолира въпросния шум:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 26.06.2020 г. at 14:14, Knoxville написа:

При мен межсу 80 и 120 км/ч при натиснат педал на газта се тресеше цялата кола, независимо на коя предавка съм. При отпускане на педала се успокояваше.

 

Звучи много подобно, само че в по-начален стадий. Освен това при мен май няма разлика дали давам газ или не

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От клиповете не мога да чуя нищо аз.

Гледам, че си от София. Ако искаш, може да се разберем някой ден да се кача да направим едно кръгче и да го видя наживо да ти кажа до колко наподобява моя проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 7 часа, Knoxville написа:

От клиповете не мога да чуя нищо аз.

Гледам, че си от София. Ако искаш, може да се разберем някой ден да се кача да направим едно кръгче и да го видя наживо да ти кажа до колко наподобява моя проблем.

 

Благодаря, имаш ЛС

 

едит: Звука е нисък и на моя телефон се чува трудно. Със слушалки е доста отчетлив

Редактирано от prissnr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...