Jump to content
Димитър Иванов

Съединител и маховик акорд дизел

Recommended Posts

Добър ден! 

Извинявам се предварително ако съм пропуснал тема във форума(търсих доста) но не видях това което ме интересува. 

Автомобила е Акорд 2,2 icdti комби 2008г. Имам го от две години и дойде време за смяна на съединител и маховик. Търсих доста но никъде не видях цени и евентуално от къде сте закупили тези частни а това което намираме с моят майстор малко ме стряска. 

Ще Ви бъде безкрайно благодарен за малко инфо. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да те стряска по-малко, ще трябва да се насочиш към поръчка от и-бей или да направиш комбинация с колеги от общите поръчки. Може би ще спестиш пари колкото 1/2 от цената на труда по смяната. 

 

Само за информация - двигателят е i-CTDI - обърни внимание на подредбата на буквите. Двигател с означение i-CDTI няма. Опел използват подобно означение - CDTI - за "своите" common-rail-двигатели. 

 

Пробвай с търсачката думата "маховик" и избери "търсене в този раздел", прегледай резултатите дали няма да са ти от полза. Виж също и в разделите на ЦРВ 2 и 3, ХРВ - също. И там ползват този двигател. И в Сивик 8 го слагат.

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Благодаря за инфото. 

Относно изписването- грешката е моя, случва се понякога. Ще продължа с търсенето но това което намирам като теми и коментари е да бягам от LUK. Засега съм се насочил към Exedy. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това не мога да кажа нищо, защото не съм сменял все още. Само за информация - маховика ти ли искаш да го смениш, като профилактично все едно, или си е разбит? 

 

Да не помислиш, че се заяждам, ама и в профила ти е cDTi.

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ги поправя - автомобила е внос от Швейцария, но когато погледнах сервизната книшка видях първа регистрация Германия. До 2014год е водена и тогава е била на 140000 км. В момента е на 203000 така, че може би му е дошло времето. 

 

 

На няколко пъти се случи да приплъзне-както на 4 така и на 5 предавка при горе долу еднакви обороти на мотора. Покачва рязко обороти и сваля също така бързо. Педала на  съединителя омекна и се чува шум откъм двигателя леко като щурец може би(някой беше писал, че така звучи аксиален лагер) Майстора ми каза, че е добре се смени и маховика защото им опасност новия съединител да го разбие. Поне така ще спестя от труд малко пари като сменя и двете.Това което засега е най-добро като оферта е съединител айсин и маховик валео. 

Досега съм карал само фолксваген и никога не съм сменял съединител и маховик и за мен е нещо ново. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както беше писал Фена, смениш ли съединител, след най -много 20к. ще сменяш и маховик. Цената на Лук маховик е 1000-1200лв. и комлект съединител още 300-350лв., но има много ментета или рециклирани. За екседи мисля е доста по скъпо всичко, но колеги пишат, че са доволни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има кой да ти оцени реалното състояние на маховика и ако то е добро,сменяй само притескател,диск и лагер. Аз лично монтирах EXEDY и съм минал повече от 50 000 км. без да сменям маховик. Няма и намек за проблеми.

Редактирано от KrIv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Exedy за съжаление ще се окаже скъпо удоволствие и ще се насоча към Aisin може би. Ако някой има наблюдения за съединител и демпферен маховик ще бъда благодарен ако сподели. 

Стилът ми на шофиране е спокоен не агресивен така, че се надявам да издържи малко повече време от това което прочетох за LUK. 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съединителя, ако вземеш Aisin, на 99.99% от кутията ще изкочи бай LUK. Това вече го играх... 

 

Изглежда, че що се отнася до съединител и маховик за този модел, LUK са нещо като "монополисти"  и едва ли не само те го произвеждат. Останалите - Aisin, Sachs, Bluprint... просто го опаковат (Aisin със сигурност). При Valeo не знам как е, но няма да се учудя, ако и те продават същото, но в тяхна опаковка :). Доколкото разбрах, това си е практика между различните производители. Май единствено EXEDY е изключение. Съединителят си е техен и е различен от LUK, не е саморегулиращ се. 

А за маховик, не знам дали въобще има друг вариант освен LUK. Имам някакви спомени, че бях виждал да се предлага и маховик EXEDY, но не съм много сигурен. А и май цената му беше безбожно скъпа (доста над LUK). 

 

Може да разгледаш и тази тема: 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би успях да намеря exedy съединител с поръчка. Цената спрямо други марки е най-висока но определено като чета коментари на колеги от форума си заслужава. 

Следващият ми въпрос е:

 Може ли да се монтира ако колата е с друга марка маховик? 

Ако някой има наблюдения може да сподели за марка маховик от която е най-доволен-LUK, Aisin или Valeo. 

Искам да благодаря на всички за споделените мнения! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 36 минути, Димитър Иванов написа:

Може би успях да намеря exedy съединител с поръчка. Цената спрямо други марки е най-висока но определено като чета коментари на колеги от форума си заслужава. 

 

На каква цена ако не е тайна?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересен въпрос между другото. След всички изчетени теми никъде не видях цена и от къде са си закупили колегите тази част. Не знам защо никой не споделя, според мен това е една от причините да има форуми. 

От сайтове цените варират от 350 до 660лв но нещо нямам доверие. 

Това което ми намери приятел на когото имам доверие е 570 лв след отстъпката. 

Та ако някой сподели за маховик дали всички са съвместми с този съединител ще бъда благодарен. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Димитър Иванов написа:

Това което ми намери приятел на когото имам доверие е 570 лв след отстъпката. 

 

 570 лева ? на екседи . 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 21.01.2020 г. at 13:50, ogi28b написа:

 

 

Да не помислиш, че се заяждам, ама и в профила ти е cDTi.

 Стига се заяжда :D почти навсякъде се изписва по грешния начин дори в обявите за коли...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката си е моя но вече е поправена относно изписването на това съкращение.

Искам да попитам колегата който писа за цена дали може да ми каже за колко пари го продава той, че ми стана интересно след неговата реакция? 

Просто ей така питам, защото всички си мълчат на въпроса от къде и на каква цена? В няколко теми колеги питат и мълчание.... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, Димитър Иванов написа:

Грешката си е моя но вече е поправена относно изписването на това съкращение.

Искам да попитам колегата който писа за цена дали може да ми каже за колко пари го продава той, че ми стана интересно след неговата реакция? 

Просто ей така питам, защото всички си мълчат на въпроса от къде и на каква цена? В няколко теми колеги питат и мълчание.... 

Съединителя 300-700 лв.Маховика - 1100- 1700 според зависи и ходи при някой  който ще ти даде гаранция в случай че дефектира частта

Редактирано от benjamin4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, benjamin4o написа:

Съединителя 300-700 лв.Маховика - 1100- 1700 според зависи и ходи при някой  който ще ти даде гаранция в случай че дефектира частта

Благодаря за инфото. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчвам съединителя да не е на ЛУК,моя дефектира на 70000км и сега не се знае какво ще стане...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Димитър Иванов написа:

 

Просто ей така питам, защото всички си мълчат на въпроса от къде и на каква цена? В няколко теми колеги питат и мълчание.... 

И аз само питам гледам и сравнявам цени . Инак пълен комплект екседи е 1740 лева 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички! Взех нов Маховик Валео и съединител Еxedy вчера след смяната и обезвъздушаване на системата скоростите не влизат някакви идей :)  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съединителят работи ли нормално, т.е. като го натиснеш с включена предавка и запалиш двигателят - отделил ли е? При неработещ двигател нищо не пречи на скоростите да влизат и без да си натиснал съединител. Ако и тогава не става - човекът със смяната е объркал нещо. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в движение включва но трябва да се напомпи два три пъти съединителя и то влизат много дрезгаво след напомпването после за другите скорости трябва същата процедура , съединителя одекя най долна точка до кората 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата е излязла от строя, ако е сигурно, че е обезвъздушено правилно. Направи още 2-3 цикъла на обезвъздушаване, за всеки случай. Провери нивото на течността в казанчето, нали го знаеш кое е за съединителя? Да не би да сте гледали другото, което е за спирачки и да сте оставили без течност? 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, Petargazdov89 написа:

в движение включва но трябва да се напомпи два три пъти съединителя и то влизат много дрезгаво след напомпването после за другите скорости трябва същата процедура , съединителя одекя най долна точка до кората 

Е, как са те пуснали така? Това прилича на пропускащ семеринг в помпата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, Petargazdov89 написа:

Здравейте на всички! Взех нов Маховик Валео и съединител Еxedy вчера след смяната и обезвъздушаване на системата скоростите не влизат някакви идей :)  

При мене беше така в началото след известно време оляга и няма никакви проблеми,въобще ли не влизат?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 38 минути, Petargazdov89 написа:

съединителя одекя най долна точка до кората 

Така си отделя като е нов след 2000km се оправя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е нормално, някой не си върши работата правилно или върши работа, която не му е в компетенциите, ама то нали всеки втори стана майстор в тая държава, а всеки трети вносител на автомобили! Като си купиш нова кола, съединителят пак ли така отделя. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Rakeem написа:

 ама то нали всеки втори стана майстор в тая държава

По цял свят е така

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, Petargazdov89 написа:

Здравейте на всички! Взех нов Маховик Валео и съединител Еxedy вчера след смяната и обезвъздушаване на системата скоростите не влизат някакви идей :)  

 

 Регулирай хода (увеличи го) на педала на съединителя от шпилката в купето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, KrIv написа:

 

 Регулирай хода (увеличи го) на педала на съединителя от шпилката в купето.

това на подаващия цилиндър ли се прави ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, benjamin4o написа:

Така си отделя като е нов след 2000km се оправя

Кой те излъга ?

моя като го смених си отделяше като нов от магазина без да заяжда и да овлича .

 

На 31.01.2020 г. at 9:04, Petargazdov89 написа:

Здравейте на всички! Взех нов Маховик Валео и съединител Еxedy вчера след смяната и обезвъздушаване на системата скоростите не влизат някакви идей :)  

попринцип от практиката знам какъвто маховика такъв и съединителя се монтират да не стават грешки 

този филм съм го играл с люк и сакс на VW passat явно самия феродов диск е предвиден за по-дълбок маховик 

а защо се е налагало обезвъздушаване като се сваля само помпата от 2 болта и не се нарушава херметичността на системата 

Преди 22 часа, Rakeem написа:

Това не е нормално, някой не си върши работата правилно или върши работа, която не му е в компетенциите, ама то нали всеки втори стана майстор в тая държава, а всеки трети вносител на автомобили! Като си купиш нова кола, съединителят пак ли така отделя. 

грешката която може да допусне майстора е да монтира феродовия диск на обратно , но по мой спомен е невъзможно или трябва да си много тъп и упорит да го направиш тъй като централната част опира в маховика и ще издава стържещи звуци

 

Колкото до реглажа 

съветвам те да си маркираш старото място на шпилката за да можеш да си го върнеш след като установиш че не става нищо от там 

трябва да има свободен ход педала да може да засмуква спирачна течност за целта ще трябва да развиеш и стопиращия винт който също е и стопмашинка над съединителя за да му осигуриш ход 

занимавам се с коли професионално от 8 години не ми се е налагало да регулирам съединител от педала даже и от където и да е другаде (освен на ладите и някой дърт френски кошник) просто всичко си е изчислено 

 и не се нуждае от регулиране след смяна на съединител 

Редактирано от djolev
Реглаж

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вмъкна нещо за да огранича малко разсъжденията... Оригиналният птитескателен диск е с тресчотка,която компенсира износването на феродовият диск за сметка на промяната на хода на педала. Комплекта съединител,който е монтирал колегата с проблема е Екседи. Притескателя на тази марка няма въпросната система за компенсация,така че нека да си регулира хода и пак да пробва кавото и да е. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

оправи се регулаж педала на съединителя сега всичко е ток :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 21.01.2020 г. at 10:34, Димитър Иванов написа:

Ще продължа с търсенето но това което намирам като теми и коментари е да бягам от LUK. Засега съм се насочил към Exedy. 

Аз не съм останал с такова впечатление. 

 

Преди две седмици смених пълен комплект LUK. Избрах него защото LUK са най-големите производители на съединители, поне в Европа, мисля, че държат около 80% от пазара, от там цените им са добри. Това, че ще купиш по-скъп не означава, ще ще е по-добър. Със сигурност в кашона на Valeo и SACHS ще намериш LUK. Щом казват колегите явно и други марки са така. И не на последно място заводско изализат с LUK, говоря зя CR-V, но той двигателя е същия. Ако се окаже, че при акорд не е така опитай да разбереш с какво илизат заводско и сложи такъв.

На мен ми излезе 1150 за комплекта и 350 за труд. Виж в Autodoc, само от там може да се докара такава цена или чрез приятел с отстъпки. Цените им се менят почтви всеки ден, така че до седмица две ако ги следиш може да го вземеш на добра цена.

 

Определено сменяй пълен комплект, маховик, съединител, аксиален лагер и нови болтове на маховика. Ако пък се окаже, че маховика е в допуските може да го продадеш, вървят като топъл хляб. Допуските за този модел са 6 зъба тангенциален луфт и 2.9 мм аксиален, между двете маси. Но не е много оферта да разглобят, да видят на какво дередже е и тепърва да решаваш и да търсиш да купуваш, освен ако не е при някой приятел и може да стои разглобена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 47 минути, Bizzito написа:

.....Допуските за този модел са 6 зъба тангенциален луфт и 2.9 мм аксиален, между двете маси.....

 

От къде е информацията ?

Че според мен, с тези "допуски" си е направо за боклука.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Schwungrad und Führungslager Inspektion

Die Zähne des Zahnkranzes auf Verschleiß und Schäden untersuchen.

Die Auflagefläche der Kupplungsscheibe am Schwungrad auf Verschleiß, Risse und Brandflecken prüfen.

Mit einer Messuhr (B) den Schlag des Schwungrads (A) um mindestens zwei volle Umdrehungen bei eingebautem Motor messen. Beim Drehen des Schwungrads immer wieder gegen das Schwungrad drücken, um das Spiel der Kurbelwellendruckscheibe aufzunehmen. Wenn der Fehler zu groß ist, das Schwungrad austauschen und die Prüfung wiederholen. Ein Planen des Schwungrads wird nicht empfohlen.

Sollwert (neu):

0,05 − 0,45 mm

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  

преди 55 минути, Emicha написа:

 

От къде е информацията ?

Че според мен, с тези "допуски" си е направо за боклука.

 

 

От сайта на Schaeffler. Номерът на моховика по номенклатурата на LUK е 415027210.

Моят имаше малко над 6 зъба и 1.5 мм аксиален луфт. Можеше да кара грубо още 10-20 хил. Смяната беше на 225 хил. км.

 

564045170684115.pdf

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емо си е напълно прав 0,45мм минеш ли си заминава пполека лека пружинката на маховика... и още нещо гледай някъде където са дадени стойностите от Хонда та тогава може да видим дали 

ще паснат.

Редактирано от benjamin4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, benjamin4o написа:

Емо си е напълно прав 0,45мм минеш ли си заминава пполека лека пружинката на маховика...

 

Човек, ти знаеш ли колко е 0.45 мм? 😀 

Заводско има луфт зъб и половина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

информацията ми е от Хонда ръководство,така че няма за какво да спорим ще се постарая да намеря като за твоя модел съмнява ме че ще излезе нещо друго,защото разлика почти няма,освен ако не си с другия маховик дето е 20 градуса за този който ти дадох данните е 19 градуса

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...