Jump to content
Данчо82

Шумно купе при висока скорост-140-150 км/ч.-Акорд 7, 2004, 2,2 дизел

Recommended Posts

Здравейте.От скоро съм собственик на Акорд 7,2004,2,2 дизел и днес беше първото ми излизане с нея по магистрала.И останах изненадан колко е шумно в купето,но не от двигателя,а от самото движение на колата!11 години карах Нисан Примера,1997,1,6 бензин(златна кола) и очаквах шума тук да е доста по-малко,като се има предвид разликата в класа,и разликата в годините.Тук шума е,ако не повече,поне същият,което според мен не е в реда на нещата.Просто искам да знам,дали при всички е така и да съм спокоен,че не е само при мен :) .До скоро.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от най-тихите колата, но шумът доста зависи и от гумите – както състоянието им, така и „шарката“ на самата гума. Също виж и налягането дали е в норма. Не си писал комби или седан. Не съм сравнявал, но бих предположил, че комбито е по-шумно.

 

Има начини за слагане на допълнителна шумоизолация – както и лесен вариант с малко усилия и инвестиция и съответно малък ефект, така и по-скъп вариант със забележителен ефект. Аз не съм правил нито едното, така че не мога да дам препоръка. Първия вариант го видях в една тема за CR-V, ако ще поровиш :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бъди спокоен, така е при всички :)

Ето ти една тема за DIY проект - 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въздушното съпротивление се завихря и шуми от някои елементи на купето, така че е логично да нараства със скоростта. До 100 е тихо, до 130 е приемливо, до 160 е поносимо, а нагоре вече е шумно и досадно, но там не се кара дълго.

Шумът от купето надделява този на гумите над 140, но много зависи от асфалта. Бученето на грапавия дразни още от 80 и се усилва. В тая връзка може би е най-логично да се звукоизолират калниците, понеже са основният резонатор на този гул, предизвикан от асфалта и гумата. Не знам някой дали е пробвал само облепване на пластмасовите подкалници? В мокро време би помогнало облепване и само по протежението на гумата (убивайки силата на водата и песъчинките), но в сухо си е общ акустичен фон на цялата арка.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не целя грам да се заяждам, но тук не съм съгласен с @ceco-accord

 

В Акорда шума се увеличава доста прогресивно, за разлика от други коли. Например в А-класа от 2006та година буквално до около 103-105км/ч е тихо и след това започва да се усеща шум от вятър, като до около 120 остава по-тихо от Акорда и от там насетне вече само с устройство мога да преценя кое е по-шумно, на ухо ми е еднакво вече. 

Акорда от 70 нагоре започва да засилва и засилва шума и така докато стане нетърпимо. Моя праг на търпимост е около 130км/ч, като дори и тази скорост избягвам. Само в най-новите отсечки на магистралите е приемливо да караш с тази скорост дълго време. Обичайната ми скорост е 110-120км/ч. С толкова главата ми не е бомбок след 2 часа каране.

 

Това разбира се е до голяма степен е лично усещане, едни хора са ми казвали че си внушавам като ги возя, други пипат копчето за прозореца (мислейки си, че има леко отворен прозорец в купето). 

За справка, А класата (нарочно не ѝ пиша марката, че някои заклети фенове отказват да го нарекат това нещо мерцедес) е със всесезонни гуми и на теория би трябвало и заради това и заради факта, че е по-нисък клас кола, да е по-шумна, но многократно тествано от моя страна - НЕ Е. 

 

 

пп: отделно от това, при един и същ модел, винаги дизела е поне децибел отгоре при 120км/ч и предимно 2 и повече на 140 и нагоре. 

Редактирано от Cap_Slow
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свиквай. Това е една от мръсните тайни на Хонда. И аз като купих джипката бях много шокиран, но вече посвикнах. Шумът е основно от гумите при мен и зависи от настилката.

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, inspektora написа:

Свиквай. Това е една от мръсните тайни на Хонда. И аз като купих джипката бях много шокиран, но вече посвикнах. Шумът е основно от гумите при мен и зависи от настилката.

Явно ще трябва да се свиква. При теб поне е джипка и може да се намери някакво оправдание, но от седан не съм го очаквал. Благодаря. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
8 minutes ago, inspektora said:

Това е една от мръсните тайни на Хонда. 

Тази формулировка е яка! 😄

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще я видя и с летните гуми след няколко месеца, и ще стане ясно от какво е. Благодаря ви на всички, че ме успокоихте😁

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз моето разочарование от шумоизолацията на Хонда -та, моята е седан и ми прави впечатление че в багажника изолацията е почти никаква, бих казал смешна. Уж кола над среден клас  а такова отношение към на вид дребни неща направо ме учудват, не е само изолацията де. 

Преди години карах Вектра А седан, отзад беше изолирана почти перфектно, калници, колонки, кората към багажника - изобщо никакъв шум отзад не идваше с каквито и гуми да съм я карал, единствено двигателя и  фугите на вратите създаваха дискомфорт след 100 км/ч.  Някой ще каже - тоя пък сравнение между Опел и Хонда ще ми прави! да но си е факт всичко това. 

След това имах Вектра Б комби - тук вече идваше шум отзад и много зависеше от вида на гумите но все пак дори и на евтина кола доста добре бяха се постарали да обезшумят, като двойни кори, въздушни междини, резонансни подложки и т.н,  честно казано над 110км/ч е по-тиха отзад от Хондата въпреки че по презумпция комбито би трябвало да е по- шумно. Единствения шум идваше от мотора над 120 км/ч, фугите на вратите вече бяха с уплътнения там си беше добре.  

Виждам сега на Хондата, никаква изолация м/у кората отзад и багажното пространство, никаква изолация м/у колонките и багажното а от там идва шумът генериран от гумите. Двигателя е сравнително тих но откъм вратите въпреки че фугите са с уплътнения пак се чуват свирещи звуци над 120 км/ч. Изобщо за автомобил в този ценови клас е направо недопустимо да е с такава изработка на шумоизолацията.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Cap_Slow написа:

Не целя грам да се заяждам, но тук не съм съгласен с @ceco-accord

Субективно е и е до "праг на чувствителност". Жената ме бъзика че понякога не я чувам (понеже се вози отзад), но аз съм зает да се кефя на колата и шумът не ми пречи толкова. Тя си дреме, синковеца до нея си е боднал слушалките и така си пътуваме, но и аз рядко карам над 140.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, hrisimow написа:

Тази формулировка е яка! 😄

 

То не е само за Хонда. Това е славата на всички японски автомобили до 2010 г. 

 

@ceco_accord определено е субективно. Аз карах един сивик няколко години със скъсано уплътнение на шофьорската врата, докато се наканя да го сменя. Беше като стара лада, но за мен комфорта е на едно от последните места. Ако някой иска комфорт - Мерцедес батенце, ама там трябват големи топки 🤣 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сивикът (от подписа ми) е шумничък, обаче какъв глас има мотора и какъв кеф е тая стара колца, няма как да бъде разбрано от непробвал я.

Който вече е улегнал и търси комфорт, тишина, но и мощност, единственият му шанс е Ролс Ройс - примерно Фантом-а. Там всичко е на топ ниво и няма оплакали се. S класата на МВ спрямо него е смешка, но повечето си мечтаят за нея, а не за Фантом. :)

С чисто сърце Хонда карат само тези които знаят какво са си купили - останалите мрънкат, сравнявайки несъизмерими неща и цените им.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

интересно е  как всички си намираме нкакви кусури по колите дори и о най-дребни все едно сме тръгнали да проектираме нов автомобил,колите са на над 10 години някой от модела дори на над 15 за къде по напред да се прави каквото и да е и дали има въобще смисъл днес направиш това утре друго а на 3тия ден ти се скапва мотора и за какво се дадоха тези пари и ние незнам.Да за удобство да ти е як,но...времето минава и всичко се амортизира.,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не е вечно - включително и ние, но нали гледаме да ни е приятно. Новите коли ги знаем "къде растат" и как ги култивират.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да може да ходи и да се храни апък как изглежда и колко шуми всичко до време

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За много години колеги.Първо искам да благодаря на  _Цецо  за линка от тази стара тема но постоянно актуална.Отдавна търсих инфо как се сваля кората на задната пета врата. Та по темата - шумоизолацията е лоша няма спор но само срещу 100/200 лв и два свободни уикенда може да се реши проблема (личен опит).Проблема е по скоро в стъклата,че не са атермични,там лек няма.

 

Стекло с повышенной безопасностью.docx

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Днес сутринта, като отворих вратите и видях, че има малко сняг по седалките, ми стана ясно откъде идва тоя шум! 

Благодаря на всички за съветите. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Данчо82 написа:

... видях, че има малко сняг по седалките, ми стана ясно откъде идва тоя шум!

Какво, какво?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом не е намерена заспала котка значи работите са добре☺️.

Стига бе човек, да не би някой прозорец да не се затваря добре.

Редактирано от CCord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се отваря вратата, ако колата е била затрупана от сняг, да не би от това да е паднало сняг? Или аз не разбрах колегата…

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, CCord написа:

Щом не е намерена заспала котка значи работите са добре☺️.

Стига бе човек, да не би някой прозорец да не се затваря добре.

Ако е отворен 1-2 см, няма как да влезе много сняг, а и веднага се усеща течение при движение на колата - и шум разбира се (при голяма скорост е нетърпим).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма отворени прозорци, а ще е от някое уплътнение. Имаше много силен вътър и е вкарал снега вътре. А и не за първи път отварям кола, за да знам дали снега е паднал от вратите или е минал от другаде. 😉

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега вече ми стана любопитно. Къде и колко беше снегът? Кое е това място за което говориш по-горе, че причинява шума?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всяка врата заключващи механизъм се настроиват посредством  болтовете на пантата на колонката на вратата.Тя може да се настрои да прилепва по плътно и така да няма евентуални пролуки.

Но наистина чак сняг вътре доста трябва да духа от там

Eто

PANTI.thumb.png.c0c21574e5eeabe11e88bd31ee5c5486.png

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да не гадаем. Ако иска - ще сподели.

Ако вратата не ляга плътно на втория зъб на ключалката и не прилепва плътно с двойното си уплътнение - каквото е на Акорда, то или купето е било щета и е правено от 2 купета, или е сложена врата от друг модел. Няма как от настройка на панти и ключалка да се коригират 2-3 см фуга, през която да влиза сняг.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма отворени прозорци, а ще е от някое уплътнение. Имаше много силен вътър и е вкарал снега вътре. А и не за първи път отварям кола, за да знам дали снега е паднал от вратите или е минал от другаде. 😉

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес я усетих, че духа отгоре на шофьорската врата и най-вероятно ще е от там. Ще опитам да я наглася и ще видим 

Редактирано от Данчо82
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...