ganimed 1 #1 Публикувано 19 Октомври, 2019 Колата е Honda jazz 1.2; 2005г. На около 200k. Обслужва се редовно всичко и е в нормата. Дойде време за смяна на маслото. До сега бях с Castrol 5W40, загубата на масло беше около 90-100г на 1000. И реших Аз да се правя на майстор. Купих и налях Petro-Canada Suprime 5w30, (във форума някои доста го хвалят) и интересно, още докато го наливах ми се видя доста „тънко“!? Цената беше около 50лв. Навярно малко съмнително? Не знам? И сега мотора стана малко по шумен, но това не е всичко, макар и съвсем слабо - разтропаха се и клапаните особено като загрее. Въпросът ми е ако сложа добавка за повишаване на вискозитета например Bardahl 2 Oil Treatment или нещо подобно (има и някакви добавки за хидравлични повдигачи – не знам изобщо какво би трябвало да прави такава добавка) та ще закърпя ли положението примерно до пролетта, колата не се кара много, хич не ми се хвърля или да го сменя веднага? Какво ще кажат майсторите тук? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #2 Отговорено 19 Октомври, 2019 (Редактирано) Откъде го взе пазиш ли тубата. Никакви проблеми с точно това масло. Но го взимам от общите поръчки и идва с много прясна дата на наливане в тубата. С добавката може и временно да закърпиш положението и като сложиш новото масло може на лято и основен ремонт да правиш. Кога за последно регулира клапаните. Това Редактирано 19 Октомври, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ganimed 1 #3 Отговорено 19 Октомври, 2019 Да - това е тубата. дата не си спомням. не съм го взимал от общите поръчки, а от квартално магазинче. Имаше съвсем леко оранжев отенък за първи път го слагам и не знам как би изглеждало .Клапани не съм регулирал до сега. ако някой знае къде бих могъл да ми ги регулират бих бил благодарен да сподели. преди 44 минути, CARPERA написа: С добавката може и временно да закърпиш положението и като сложиш новото масло може на лято и основен ремонт да правиш. Това сигурно ли е? какво може да се случи по конкретно и то след ново масло, не съм съвсем наясно. или май ще е по лесно отново да сложа стария тип масло? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #4 Отговорено 19 Октомври, 2019 (Редактирано) От колко хил. км.я караш как така клапаните не са регулирани. Явно тубата не я пазиш от квъртолното магазинче ,и не си погледнал датата на наливане. Колко хил.км навъртя на Кастрол за какъв период. И на мен ми попадна такова Петро с 6 или 7 години престой в тубата, яд ме е че не я снимах ,продавача я прибра много бързо. Има някъква партида стара която се върти тук в Бг магазините ,и търси доверчивите клиенти. Доста Петро съм излял но не мога да кажа че цвета оранжавее. Каквото и да сложиш друго сега искай да ти показват датата на наливане в тубата, масло с повече от 3 год в тубата, те да си го наливат. Колата има ли газова уредба. Редактирано 19 Октомври, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #5 Отговорено 19 Октомври, 2019 Според мен добавки недей да слагаш. Ако имаш притеснение, просто смени маслото с такова със сигурен произход. Защо не се включиш в общите поръчки с едно петро – тъкмо ще видиш дали се държи различно от предното и съответно колко е било оригинално или прясно предното. Разбира се, разбираемо е, ако не искаш да повтаряш масло, но тук доста литри са изляти и такива оплаквания не са се чували. Но най-напред си провери и регулирай клапаните щом не си. Свъвсем възможно е да е просто случайност, че скоро си сменил марката на маслото. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ganimed 1 #6 Отговорено 19 Октомври, 2019 Колата няма газова. карам я от 5ооо км. кастрола беше първото и масло след новия внос у нас. Тубата не съм я хвърлил някъде в избата е, ще видя от коя дата е. Преди 1 час, Pavel_Pavlov написа: Но най-напред си провери и регулирай клапаните щом не си. Свъвсем възможно е да е просто случайност, че скоро си сменил марката на маслото. Не се подлъгвай да правиш логически изводи като антиваксърите :D „щом А се е случило след Б, значи със сигурност А е причина за Б“. Все още нямам никакви изводи и приемам всякакви препоръки. изглежда съм пропуснал проверка след покупката, че клапаните не са регулирани? Бихте ли препоръчали къде да направя проверка и регълаж ако се налага в Пловдив? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #7 Отговорено 19 Октомври, 2019 Колега колата ти си иска майстор. В бившия селскостопански двор на с. Брезник има сервиз, майстора се казва Митко, но става със записване и се чака около месец. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #8 Отговорено 19 Октомври, 2019 (Редактирано) Заповядай Колегата vespa може да даде насоки кой е читав. Еха писали сме едновременно. ☺ Редактирано 19 Октомври, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #9 Отговорено 19 Октомври, 2019 Другия сервиз е до гара Филипово, мога да ти дам и телефон на лични. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #10 Отговорено 19 Октомври, 2019 (Редактирано) 1 hour ago, ganimed said: Колата няма газова. карам я от 5ооо км. кастрола беше първото и масло след новия внос у нас. Тубата не съм я хвърлил някъде в избата е, ще видя от коя дата е. Все още нямам никакви изводи и приемам всякакви препоръки. изглежда съм пропуснал проверка след покупката, че клапаните не са регулирани? Бихте ли препоръчали къде да направя проверка и регълаж ако се налага в Пловдив? На 5хил км си хвърлил Кастрола и слагаш Петрото така ли да разбирам.На кастрола и да видиш датата все тая той не е в двигателя ти ,или Петрото е в избата. Quote Колата е Honda jazz 1.2; 2005г. На около 200k. Обслужва се редовно всичко и е в нормата. Дойде време за смяна на маслото. До сега бях с Castrol 5W40, загубата на масло беше около 90-100г на 1000. И реших Аз да се правя на майстор. Така написано все едно си и навъртял 100хил ти, По тези твои писания ти си налял 0,500мл Кастрол масло за 5000км. Ако наистина нямаш никакви дани за това кога са регулирани клапаните в най-скоро време ако не веднага го направи,и вече го знай това че те се регулират. Колегата ти е препоръчал читави майстори в Пловдив което също е много важно. Редактирано 19 Октомври, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ganimed 1 #11 Отговорено 19 Октомври, 2019 преди 12 минути, CARPERA написа: На 5хил км си хвърлил Кастрола и слагаш Петрото така ли да разбирам.На кастрола и да видиш датата все тая той не е в двигателя ти ,или Петрото е в избата. Петрото е в избата. преди 13 минути, CARPERA написа: Така написано все едно си и навъртял 100хил ти имам я от една година тогава километража показваше 100к проверка в internet по италианския талон обаче показа 200к няма как да и имам сервизната история за съжаление. сега вече знам че на тези километри трябва да се регулират, не ми се вярва италианската някогашна собственичка да се е занимавала с такива ремонти те карат и хвърлят предполагам. Благодаря и за координатите за майстори. Само да попитам цялата операция сложна ли е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #12 Отговорено 19 Октомври, 2019 (Редактирано) Въпроса ми беше защо хвърли Кастрола на 5 хил. от някъкви съображения ли?????? Да снимай датата на Петрото да видим на какво си попаднал. Не манипулацията не е сложна но се прави на студен двигател което значи занасяш колата престоява вечерта там, и се прави на сутринта регулирането. Всеки който ти каже оставия и ела след няколко часа,бягай от там,мами те. След като я взе и километража показва 100 хил сега на колко е,колко си навъртял ти. Регулират се на всеки 40-50хил км на бензин ако се кара. Редактирано 19 Октомври, 2019 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #13 Отговорено 19 Октомври, 2019 @ganimed Този разход от около 100мл. на 1000 км. ми се вижда доста голям! Възможно е да си за сегменти... Иначе, относно тракането, аз също имах такава случка преди дестина години с една Джаз-ка, но тя нямаше разход на масло. Беше с 5W40. Сипах Wolf Asia 5W30, което е като Петро-то, и двигателят стана осезаемо по-шумен. Клапани потракваха, а и веригата се чуваше. Имай предвид, че над 200 хил. км. веригата вече е "тръгнала". С по-гъстичко масло и ако е АСЕА А3/В4 - с повечко цинк, веригата не се чува. Петрото е с намалено съдържание на цинк и старата, поразтегната верига, като добавим и малко по-ниския вискозитет, може да започне да се "обажда". Карай за сега така. Не слагай никакви добавки. Маслото си има каквото му е необходимо. Стига да е истинско и да не е преседяло повече от 3-4 години по складовете. Ако имаш някакви съмнения за менте или изтекъл срок - сменяй го сега. Иначе - като му направиш 5 - 6 хил.км. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #14 Отговорено 19 Октомври, 2019 Да и както написа колегата ако наистина си на 200 хил е дошло времето на веригата,тъкмо ако маисторите са хондаджии искай да ти погледнат и веригата разтегната ли е и там всичко в какво състояние е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ganimed 1 #15 Отговорено 27 Октомври, 2019 Така, ето и резултатът след ремонта. Маслото се оказа с дата 11.07.2018г. Отидох да направя регулиране на клапаните. Така и така се разглобява тази зона освен това почистиха и EGR клапана и пътищата. Клапаните наистина се нуждаеха от регулиране, а EGR пътищата бяха много задръстени чудно как не е светнал чека. Веригата се оказа наред. Всичко това съпроводено с чистене на демонтираните чаркове – дросел клапа, капак на клапаните, колекторни тръби. Резултатът: Преди ремонта колата беше някак си „спъната“, сега доста утихна. Добре, че не послушах всезнаещите „разбирачи“ да сложа по гъсто масло и да замажа проблемите. Иначе за завишения разход на масло, за кола на 15г. все някой някога назад в историята и е слагал кофти масло, а то е довело до необратимо запичане на маслените сегменти, буталата остават само на компресионите сегменти. Ами ще се примирим с това положение 100/1000 за сега. Между другото някои има ли наблюдение за водородно почистване? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 204 #16 Отговорено 27 Октомври, 2019 Някъде в субару-форумът имаше такава тема... Влез там и се разтърси! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalintry 195 #17 Отговорено 27 Октомври, 2019 Преди 11 часа, ganimed написа: ... Между другото някои има ли наблюдение за водородно почистване? Абсолютна безмислица!!! Слагай правилното за колата масло, сменяй редовно и те така! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ganimed 1 #18 Отговорено 27 Октомври, 2019 преди 2 минути, kalintry написа: Абсолютна безмислица!!! Слагай правилното за колата масло, сменяй редовно и те така! Да, така е. След като порових из нета разбрах за какво иде реч. Първоначално си мислех че става въпрос за чист водород пък то май било с онези Браунов газови щуротии. Ясно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #19 Отговорено 27 Октомври, 2019 Брауновият газ въобще не е щуротия... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gladiator_BG 26 #20 Отговорено 8 Декември, 2019 (Редактирано) On 10/19/2019 at 2:39 PM, CARPERA said: Откъде го взе пазиш ли тубата. Никакви проблеми с точно това масло. Но го взимам от общите поръчки и идва с много прясна дата на наливане в тубата. С добавката може и временно да закърпиш положението и като сложиш новото масло може на лято и основен ремонт да правиш. Кога за последно регулира клапаните. Това От пролетта вече 4к км съм с такова от общите поръчки и също не съм доволен. Може би от цялото пале на мен се е паднала късата клечка. 1. Нямаше залепено Фолио на гърлото под капачката 2. Липсва пръстена в долната част на капачката, който остава на гърлото при първото развъртане на тапата. 3. На вид и на допир изглежда по рядко в сравнение с кастрола. 4. Вибрациите на двигателя се увеличиха след смяната. Колата е карана за реглаж на клапани - всичко е наред. за тези 4к км е изгорил около половин литър масълце, като това според сервизната книжка е в допустимите норми. Следващата седмица ще сменям Антифриза, обмислям и него да махна и да сложа пак кастрола. ПП: в сервизната книжка пише да се слага Castrol 5w-30 Редактирано 8 Декември, 2019 от Gladiator_BG Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #21 Отговорено 8 Декември, 2019 Да точно това е твоето масло 5w30 АCEA A3B4. В Пловдив има и представителство на Castrol. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #22 Отговорено 9 Декември, 2019 Попаднал си на тубата но някой е налял нещо вътре което не е масло. Няма как да да е добре двигателя с менте. Фолиото отгоре е задължително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 734 #23 Отговорено 9 Декември, 2019 Преди 10 часа, Gladiator_BG написа: От пролетта вече 4к км съм с такова от общите поръчки и също не съм доволен. Може би от цялото пале на мен се е паднала късата клечка. 1. Нямаше залепено Фолио на гърлото под капачката 2. Липсва пръстена в долната част на капачката, който остава на гърлото при първото развъртане на тапата. 3. На вид и на допир изглежда по рядко в сравнение с кастрола. 4. Вибрациите на двигателя се увеличиха след смяната. Колата е карана за реглаж на клапани - всичко е наред. за тези 4к км е изгорил около половин литър масълце, като това според сервизната книжка е в допустимите норми. Следващата седмица ще сменям Антифриза, обмислям и него да махна и да сложа пак кастрола. ПП: в сервизната книжка пише да се слага Castrol 5w-30 @Gladiator_BG, не искам да коментирам качествана на маслото Petro-Canada, но при положение, че това, което наричате менте е минали през ръцете ми, не мога да не взема отношение. Petro-Canada 5W-30 е най-поръчваното масло от общите поръчки (дори не е близо, разликата е в пъти) и тези туби обикновено идват на кашони, не на бройки, както другите. До сега не съм попадал на туба без пръстен под капачката и си мисля, че щях да забележа ако е имало такава туба. Всички, които аз съм отварял, за моите коли са имали и предпазно фолио. Щеше да е по-лесно да проследим какво се е случило, ако беше се обадил, когато си го получил. Беше ли омаслена тубата? Без фолио мисля, че е много трудно маслото да се задържи в нея при транспорта, без да се разлее поне малко. Ще съм много благодарен, ако и други колеги, които са вземали Petro-Canada от общите поръчки, да споделят как, как е било запечатано маслото. 4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #24 Отговорено 9 Декември, 2019 (Редактирано) От доста време взимам Петро 4л туба от общите поръчки,винаги е с фолио отгоре и с пръстен под капачката който се къса при отваряне, за който ще проверя като се прибера налична ми е тубата Редактирано 9 Декември, 2019 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #25 Отговорено 9 Декември, 2019 Преди 11 часа, Gladiator_BG написа: ПП: в сервизната книжка пише да се слага Castrol 5w-30 На снимките, които си дал, пише доста стара спецификация масло. API SJ/CF ILSAC GF-2. Такова масло вече не се произвежда, или поне аз не съм виждал. Сегашното Petro-Canada 5W-30 е с API SN Plus и ILSAC GF-5, които надвишават в пъти изискванията на старите спецификации! Проблемът при теб не е в марката масло, а в съдържанието на тази отворена туба! Не се знае какво е имало вътре. Все пак е трябвало да сигнализираш Чавдар и да я върнеш, а не да я наливаш в двигателя. преди 34 минути, Чавдар K написа: Ще съм много благодарен, ако и други колеги, които са вземали Petro-Canada от общите поръчки, да споделят как, как е било запечатано маслото. Имам закупени 4х1л. Като се прибера от работа, ще отворя една, да погледна за фолио и ще пиша. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #26 Отговорено 9 Декември, 2019 Преди 16 часа, Gladiator_BG написа: Следващата седмица ще сменям Антифриза, обмислям и него да махна и да сложа пак кастрола. ПП: в сервизната книжка пише да се слага Castrol 5w-30 По в сервизната книжка пише да се слага Castrol 5w-30 но забележи има спецификацията ILSAG и това трябва да търсиш има го при Castrol. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 771 #27 Отговорено 9 Декември, 2019 Аз два пъти съм поръчвал Петро Канада 5в20 в 4л. туби от Чавдар и 2-та пъти маслото беше с фолио на гърлото, за пръстен на капачката не мога да си спомня. Сега съм взел Амсойл ХЛ 5в20 туба и то дойде с фолио на гърлото, капачката като дизайн е без пръстен. В тубата съм гледал клип с тест на Петро Канада, в който отварят бутилката 1л. пред камерата и фолио липсва, но има пръстен на капачката. Според мен колегата е най-добре да смени маслото със същото Петро, но от запечатана туба и да види как ще се държи двигателя. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jungles 78 #28 Отговорено 9 Декември, 2019 Гледам ,че е изпращано по еконт ... може там нещо да е станала шашмата .... 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #29 Отговорено 9 Декември, 2019 Хубаво е, че въпросът се повдига, за да са всички нащрек, но ми се струва нереално ако си обърнал внимание, че няма пръстенче и фолио, да си направил снимки и чак 6 месеца по-късно да пишеш... Ако беше писал тогава - останалите от същата поръчка щяха да прегледат техните и да се търси отговорност или от ato24 или Еконт. В сервизната книжка на Хонда пише "Castrol", защото те са им партньор отдавна и дори сега произвеждат много от OEM маслата (тези с етикет Хонда). Преди 15 г не е имало много производители, които са правели масла с тези вискозитети. Но може да се замени с всяко масло, което спазва изискванията (API & ILSAC GF-4/5 в случая) и вискозитета според климата и начина на ползване. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalintry 195 #30 Отговорено 9 Декември, 2019 Преди 13 часа, Gladiator_BG написа: От пролетта вече 4к км съм с такова от общите поръчки и също не съм доволен. Може би от цялото пале на мен се е паднала късата клечка. 1. Нямаше залепено Фолио на гърлото под капачката 2. Липсва пръстена в долната част на капачката, който остава на гърлото при първото развъртане на тапата. 3. На вид и на допир изглежда по рядко в сравнение с кастрола. 4. Вибрациите на двигателя се увеличиха след смяната. Колата е карана за реглаж на клапани - всичко е наред. за тези 4к км е изгорил около половин литър масълце, като това според сервизната книжка е в допустимите норми. Следващата седмица ще сменям Антифриза, обмислям и него да махна и да сложа пак кастрола. ПП: в сервизната книжка пише да се слага Castrol 5w-30 За туба от 4 л. : 1. ИМА залепено фолио под капачката; 2. НЯМА пръстен в долната част на капачката, който остава на гърлото при първото развъртане на тапата.(ИМА при бутилка 1л., но няма да я отворя за да видя има ли фолио отдолу!) p. s. Имам десетки смени на масло с такова от общите поръчки. Участвам (и препоръчвам участие) в общите поръчки, най-вече заради увереността в качеството на маслото. Проблеми с качеството на маслото (и не само) съм нямал. 1 4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 204 #31 Отговорено 9 Декември, 2019 Току що снимани в мазето... Поръчани преди 3 месеца от ato24... Нямат пръстен, но имат фолио. 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #32 Отговорено 9 Декември, 2019 (Редактирано) Да на 4 л няма пръсне има фолио, на 1л има пръстен фолио не се сещам отворил съм ги. Редактирано 9 Декември, 2019 от CARPERA 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #33 Отговорено 9 Декември, 2019 Купено през пролетта. Така и не му дойде реда. 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gladiator_BG 26 #34 Отговорено 10 Декември, 2019 Както споменах и по горе - може би късмета ми е обърнал гръб точно при тази доставка. Единственото което не съм проверил е дали не се е залепило под капачката, но при първото отваряне от мен на гърлото нямаше нищо. Както забеляза колегата jungles, маслото е пратено с еконт. Тубата не беше в допълнителна опаковка, на вместо това директно върху нея беше залепен прозрачния плик със придружаващите транспортни документи на куриера. От години работя с Еконт и до сега издънки не е имало. Може това да им е била първата при моя пратка. 22 hours ago, Чавдар K said: което наричате менте Аз не съм употребявал думата менте. Добре е, че много хора са доволни и се радват на качеството. 21 hours ago, Veseliq said: но ми се струва нереално ако си обърнал внимание, че няма пръстенче и фолио, да си направил снимки и чак 6 месеца по-късно да пишеш Доверявайки се на позитивните мнения от форума за маслата от германия реших да го налея въпреки това. Мислех че моя случай е прецедент, но след като видях, че и друг колега не е доволен от това масло - реших да споделя. Във всички семейни коли е слагано AMSOil или Castrol. Този път пробвах нещо различно и резултата не ми хареса. Следващата поръчка може би пак ще е през форума, но масълцето ще е Castrol. ПП: Колата е проверявана в сервиза зад OMV в началото кукленско шосе - всичко изрядно. Клапаните са регулирани при майстора на Филипово. При реглажа не са открити сериозни отклонения. Веригата не е "тръгнала". 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #35 Отговорено 10 Декември, 2019 Объркването идва от това, че темата е за потенциално менте, което няма общо с общите поръчки. При такива проблеми е хубаво веднага да се казват, за да може да се види виновния и ако дадена партида е "съмнителна", да не пострадат и други колеги, които не обръщат толкова внимание, а просто носят тубата на майстора. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове