Jump to content
doktotra

Искрено и лично за Акорд 6ген.

Recommended Posts

Преди 4 часа, Fen8 написа:

А защо си се насочил специално към акорд6 ? 
Прегледай и сивик6 нямат голяма разлика, вярно малко карах и само градско акордa преди да си купя сивикa при това 2 години по млад акорд, нo дори на мен ми се струва че сивикa вози доста по добре и е малко по широка вътре, а за шума еми чува се но до 100-120 возията е доста приятна.  

С две ръце съм "ЗА" поддържан Сивик спрямо неподдържан Акорд. Разликата осезаема в големината на купето няма!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И нова Дачия е по-добре от неподдържан Акорд. 

Има неща, които Сивик няма как да предложи и го казвам като каращ Акорд 6/7 и Сивик 7.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
Преди 6 часа, Fen8 написа:

... Прегледай и сивик6 ...

 

Ако говориш за Сивик 6 "англичанка", бих казал ДА, англичанката се доближава до Акорд 6, но си е на едни гърди (от по-големите, силиконови) назад.

 

Ако имаш предвид Сивик 6 "японка", то ...

 

Преди 6 часа, ceco_accord написа:

Разликата не е голяма, а фундаментална - в полза на Акорда.

 

Защото:

 

Преди 3 часа, doktotra написа:

... Акорда е друг клас, с по-голямо междуосие и различно окачване. ... 

 

Изключение правят японка/американка купе и 4-врат седан.

 

Сега,

Нещата не са точно така при английските брат-близнаци на Сивик 6 и Акорд 6, съответно Ровър 400, и Ровър 600. Там определено бих предпочел Ровър 400 седан пред Ровър 600. А още повече бих предпочел Ровър 400 купе, с хондов мотор, кожен салон и тарга покрив. Даже на външен вид ми идва по-красив от Сивик 6 купе :D

 

После:

 

Преди 2 часа, Vancho написа:

... поддържан ... спрямо неподдържан ...

 

... е абсолютно неуместно да се сравняват.

 

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е въпроса каква(вече) кола ще е. Избрах Акорда поради няколко причини, които коменитирахме вече. 

 

Разбира се, че ще търся запазен Акорд. Не съм гол и бос в купуването на кола(макар не и за мен) и знам каква разлика има между поддържана и не поддържана кола. 

 

Сивика си е по-градска кола и не мисля, че може да го сравнямаме с Акорда, ако бяха толкова близки нямаше да са два отделни модела. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя спор е безсмислен. Ясно е че модела с по-висока маса вози по-комфортно и возията му по-малко се променя като е с 2-ма или с 4-5 човека, и пълен багажник. Просто амплитудата на пълна/празна кола е процентно по-малка, ако тя е 1,5 тона, спрямо 1,1 тона. :) По-тежката кола също по-лесно поддържа висока скорост, а за междуосието и окачването вече е ясно. Ледженда спрямо Акорд 6 вътре също не е много по-широк, но 2 тона кола е с още по-добра возия, така че си търси нещо подходящо за шосе и аутобан. Предимството на Сивика е само градско, че е поносим за кратко и се паркира по-лесно. Нищо лично към Сивикарите - и аз имам. :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 hours ago, ceco_accord said:

По-тежката кола също по-лесно поддържа висока скорост[...]

Прав си за останалото, но с горното не съм съгласен.

 

Spoiler

За поддържане на скорост (ако приемем без никакво положително или отрицателно ускорение) масата няма голямо значение. Има значение съпротивлението от търкалянето на гумите (което зависи от теглото на колата, но има минимален ефект и то в полза на по-леката кола), аеродинамиката и мощността – вторите две нямат непременно връзка с теглото на колата. Когато включим някое друго баирче обаче вече нужната мощност за поддържане на скорост расте с по-голямото тегло. Но да кажем, че то се компенсира до някаква степен от спусканията. В най-добрия случай са близки, но не бих казал, че по-тежката кола поддържа по-лесно постоянна скорост. Може да се усеща като че я поддържа по-леко именно заради по-меката возия в следствие на по-голямото тегло носено от окачването (sprung weight). А когато намесим и често неминуемото ускоряване/намаляне заради трафик, тогава си се засилва ясно компромисът комфорт срещу икономия, ако гледаме само теглото. Друг е въпросът, че по-тежка кола може да има по-мошен двигател и трансмисия по-подходяща за дълъг път – това е встрани от теглото. :)

 

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм лаик по темата, но съм съгласен с Цецо. 
"По-голяма маса означава по-голяма инертност, т.е. по-трудна промяна на състоянието на дадено тяло".

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Ако сравниш две ситуации: (1) имаш да буташ трабант 500м и (2) имаш да буташ CR-V 500м. Да кажем, че в момента, в който започваш да буташ, и двете се движат с еднаква скорост (напр. 5 км/ч). Интуитивно с кое ти се струва, че ще е по-лесно да поддържаш скорост от 5 км/ч, в случай, че има леки неравности по пътя, може би и лек баир, следван от лек склон?

 

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за поддържането на скорост и аз не съм съвсем съгласен, че е пряко свързано с теглото, по-скоро в следствие, че тежките коли са направени за скорости. Давам личен пример, Маган Шиник на затворена магистрала поради риск от навявания спряла на място се мести от многи силния вятър. 

 

Ясно, че Сивик не може по смъртно да вози като Файтон, който тежи 2.5 тона. Така, че спора просто няма как да бъде спечелен от Сивика. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изразих само лични впечатления и имах предвид поддържане на скорост по равно (без голямо значение при малки спускания и изкачвания). Малко е теоретично - знам, но да не задълбаваме. По-тежката кола по лесно измества масата въздух и тук не е само въпрос на аеродинамика.  Примерно Сивикът от подписа ми по-лесно ускорява като съм сам (което е неоспоримо), но като е пълен върви с 200 с по-малко газ, отколкото празен с тая скорост. Да кажем че в това някой трудно би повярвал -колата е 805кг, а мотора е EW3 PGM-FI. Празна с мен е под тон и челното въздушно съпротивление я спира, но то е същото когато сме 4-ма и багаж, а тогава общото ни тегло се качва с още почти50%.

Същото е и с Акорда. При круиз контрол и 140км/ч по магистралата (един и същ участък) борд компа показва консумация 8/100 ако съм сам и 7/100, ако сме фемилито и пълен багажник.

Просто е. Засилваш с еднаква скорост (прилагайки разбира се различна сила) напомпана 1 футболна топка и 1 боулинг топка и гледаш коя ще стигне по-далеч?  :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ако караме с торби цимент в багажника, ще харчи по-малко😂

 

Не мога да си го обясня, но трябва да пробваме. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, ceco_accord написа:

Изразих само лични впечатления и имах предвид поддържане на скорост по равно (без голямо значение при малки спускания и изкачвания). Малко е теоретично - знам, но да не задълбаваме. По-тежката кола по лесно измества масата въздух и тук не е само въпрос на аеродинамика.  Примерно Сивикът от подписа ми по-лесно ускорява като съм сам (което е неоспоримо), но като е пълен върви с 200 с по-малко газ, отколкото празен с тая скорост. Да кажем че в това някой трудно би повярвал -колата е 805кг, а мотора е EW3 PGM-FI. Празна с мен е под тон и челното въздушно съпротивление я спира, но то е същото когато сме 4-ма и багаж.

Същото е и с Акорда. При круиз контрол и 140км/ч по магистралата (един и същ участък) борд компа показва консумация 8/100 ако съм сам и 7/100, ако сме фемилито и пълен багажник.

Просто е. Засилваш с еднаква скорост (прилагайки разбира се различна сила) напомпана 1 футболна топка и 1 боулинг топка и гледаш коя ще стигне по-далеч?  :)

И аз съм забелязъл подобно нещо, че при определени условия като съм с повече хора върви повече и се чудех тая кола да не би да усеща колко съм я натоварил и да вади още мощност от ръкава :D

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, doktotra написа:

Значи ако караме с торби цимент в багажника, ще харчи по-малко😂

 

Не мога да си го обясня, но трябва да пробваме. 

Само по равно и особено по надолнище. Нагоре обаче - жална и майка. :)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, Rakeem написа:

И аз съм забелязъл подобно нещо, че при определени условия като съм с повече хора върви повече и се чудех тая кола да не би да усеща колко съм я натоварил и да вади още мощност от ръкава :D

Не вади повече, просто и трябва по-малко, когато е вече засилена.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, това е невъзможно :) Моите уважения, но няма как кола с 2ма човека повече да е по-икономична при поддържане на скорост или да се движи с по-голяма максимална скорост (ако някой това имаше предвид). Не искам да навлизаме в тази дискусия, защото е доста офф-топик, но при липса на ускорение (поддържане на скорост) теглото на возилото се взема предвид само в изчисляването на съпротивлението от търкалянето на гумите. Въздушното съпротивление не се променя, очевидно, както и то не е само „челно“ съпротивление, а функция от много компоненти по цялата форма на колата. Сравнението с футболната топка и такава за боулинг е неточно защото там имаме ускорение (промяна на скоростта). При условието, че трябва да поддържаме скорост, тази кола трябва в момента, в който намали скоростта си, да ускори до първоначалната си скорост. В твоя пример, ако пуснеш топките едновременно с еднаква скорост и ги оставиш да забавят ход, колко енергия след това ще изразходиш, за да им върнеш първоначалната скорост?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципа на действие на маховика най-добре го обяснява. 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам, че всички сме на мнение, че Акорда вози по-комфортно😀

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде спри се малко бе Павка. Сивика го имам над 15 години, но го ползвам като втора кола. Пребирал съм се с него няколко пъти до България, но няма нищо общо с Акорда. Пък и като е доста натоварен и караш над 120 гори еднакво с по големият си брат. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, doktotra написа:

Да разбирам, че всички сме на мнение, че Акорда вози по-комфортно😀

 

Докато не се наложи да се "гониш" с некой Сивик. :D

 

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще губиш, но с финес. И ще губиш комфортно. Ако ти си рейсър има Type R. До сега не сме споменали колко "бяга" Акорда, защото не ни интересува особенно. Ако искам бърза кола ще си взема WRX или Фори Турбо. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То не става ясно какво точно искаш. За добра возия има други луксозни марки... Хонда не е такава!

  • Харесвам 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, vespa said:

Хайде спри се малко бе Павка. Сивика го имам над 15 години, но го ползвам като втора кола. Пребирал съм се с него няколко пъти до България, но няма нищо общо с Акорда. Пък и като е доста натоварен и караш над 120 гори еднакво с по големият си брат. 

 

Аз не сравнявам Сивик с Акорд. Коментирах конкретно твърдението, че само защото една кола е по-тежка (останалото–еднакво), това я прави по-икономична при поддържана скорост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля не пишете глупости че ще ви се смее някой 3-токласник Само по-големия и мощен двигател поддържа висока скорост и  му оказва по-малко влияние товара вътре в купето. А масата на автомобила и челното съпротивление Винаги затрудняват двигателя. С това подкрепям колегата над мен.

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 hours ago, Vancho said:

То не става ясно какво точно искаш. За добра возия има други луксозни марки... Хонда не е такава!

Говорихме какво искам. Стана въпрос, че Сивика возил по-добре от Акорда, което няма как да е вярно. Не искам голяма лимузина, защото не мога да я храня. 

 

На предната страница писахме защо искам точно нея. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата наистина стана "Искрено и лично", но не и за Акорд 6 :D  :D 

 

Успех с покупката, колега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Да, малко се отклонихме, но принципно най-добър автомобил няма. Има по-добри или по-неподходящи за определени условия, а ако ще се кара предимно извънградско, авторът на темата правилно се е насочил към Акорд-а.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 18.10.2019 г. at 17:27, Knoxville написа:

Колите, които съм карал по продължително са Алфа 146, Хонда Акорд 6-та и вече карам 7-ма.

6-тата на 15" джанти е най-добрият вариант за стегнато държане на магистрала и меко возене в града. На 16" също няма да вози твърдо. Разбира се, като се качих на нея от Алфата, мислех, че вози много твърдо, но бързо свикнах. Много комфортно вози, дори малко ми липсва.

Над 100 км/ч вътре си става шумно, изолацията не е най-добрата, а оборотите при 140 ще са около 4000.

Веднага си получил отговора и след това 2стр. главоблъскания.

Айде и аз да се включа с това,че искрено бих искал моят 2.0 CL7 да беше по лек с поне 100кг.:plane:

Тежат му...:ranting:!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко се отклонихме. Но има информация в темата, която може да послужи и за бъдещи потенциални купувачи на Акорд 6.

 

Разбира се, че перфектен автомобил няма, но всеки има различни изисквания към колата, моите си пасват с Акорда. Благодаря на всички, които си изказаха впечатленията, помогнахте ми много. 

 

И стана раздумка, което пак си е хубаво. За разлика от някои други форуми тук сте много цивилизовани и нямаше грозни думи един срешу друг.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже ще ти се радваме, като се похвалиш че си намерил твоя си 6-так.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има време за моя. Първо на вас ще се похваля 😀

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече изминаха почти 5 месеца откакто се обзаведох със 7-ма серия, вече успях да свикна с нея, но 6-цата си ми лежи на сърцето. И съм много щастлив, че баща ми не ми позволи да я продам, та от време на време си я покарвам и макар да е доста по-тромава, ми е голям кеф.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е кола за която поне дузина съфорумци си спомняме с позитивна носталгия, а моята карам от време на време, че я купи човек от близо - с който после другаруваме и ми дава по 1 кръгче. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дано на следващия ДжапФест да се видим всички. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 18.10.2019 г. at 18:31, doktotra написа:

4000 при 140 е неизбежно да е шумна, жалко... 

Аз не бих я нарекъл "шумна".  По-скоро бясно метално куче,  звука е невероятен,  особено когато приближи 6000 оборота. А що се отнася до возията,  с едни нови гуми,  макар че е стегната,  е доста комфортна,  все пак е голяма кола.  И точно затова има бонуса да се усеща като картинг в завоите,  кефа е страхотен.

Редактирано от V4st*r
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Бтв,  по въпроса с шума,  веднъж качих хлапето на съседите че много ми се молеше,  първото което каза бе че била тиха....  Тяхната кола е Опел. Ситроен ZX който съм карал също беше по-шумен от Акорда. Аудио системата е добра с чист, а не думтящ бас(смятам че разбирам в областта)   а ако е със система Босе,  има и отделни високоговорители за високите.  Хубав главен модул, например Алпайн с FLAC е всичкия ъпгрейд който и трябва

Редактирано от V4st*r
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, на всички почти 1 година по-късно. Дойде времето да си купувам кола следователно следих обявите и днес отидох на оглед на Акорд 1.8.

Обявата е: https://m.mobile.bg/details/11597692022497950#&gid=1&pid=16

 

 За екземпляра:

 

+нямаше скърцания по салон и окачване

+запазен салон

+преди 11к км. Ремъци и водна помпа

 

-антената не се прибира

-много голяма пукнатита на предното стъкло от дясно на огледалото. 

-гражданската изтича 

-няма лети джанти

-няма летни гуми

 

За модела:

+много приятна возия и не много шумна пробвахме до 140 и се държеше прилично, определено ми хареса, ноо.. 

 

-Не беше особенно пъргава, не се чустваше като 136 коня. 

-Също ми се струва, че двигателя тракаше повече от колкото трябва. 

 

В крайна сметка не купих колата не защото не ми хареса, а защото продавача не искаше да свали повече от 200лв.

 

(имам клипче как работи двигателя, но е прекалено голямо за да го кача)

Редактирано от doktotra

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези двигатели мъркат, не трябва да тракат. Тези 136 коня на практика са на коляновия вал измерени, и не очаквай някакво впечатляващо ускорение. Пукантия преден джам е проблем. Относно шума в движение-тези коли при по високи скорости стават шумни от всичко друго но не и от двигател. Макар и че са в 4000 оборота при 140. При тази скорост преобладава шума от въздушната струя и сцеплението на гумите с асфалта. А неприбираща се антена е масов симптом за толко годишна кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако 200-300лв. те спират  гледай 1.6 моторите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално тази кола не струва 2800, нямам представа колко ще е ново предно стъкло съмнява ме да е под 500лв., а ще се наложи за да мине преглед, макар че човека каза, че е минавала без проблем. 

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...