Jump to content
Sign in to follow this  
Vorpatril

Регулиране (реглаж) на клапани - CR-V III, 2.4

Recommended Posts

Здравейте, 

 

Опитах се да намеря конкретна тема и инфорамция, но не успях от краткото проучване до момента.

 

След 20-тина хиляди километра, Хонде-то започна да притраква нещо и да къркори неравномерно, съвсем неподходящо за една изтънчена ламарина като нея. Леко съм притеснен, но се надявам да се следствие на това, че е време за първото реглажче и проверка на свещички (купена на 48к км., в момента е на 71200).


Слави ми обявиха по телефона 90 лв. и първа дата след 11 календарни дни, което не ме устройва.

 

Алтернативи за София, впечатления от работа, цени?

 

Мерси много!

 

Д.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бултрако? Не съм правил реглаж при тях, но съм правил обслужване, смяна масло на скоростната кутия, спирачки и т.н. Впечатленията са ми положителни. Записвал съм си час за събота, приемчиците са много точни. Работят бързо и чисто, можеш да се качиш горе в "кафето" и да наблюдаваш процеса.

Ако правиш реглаж, питай и дали е необходимо почистване и адаптация на дроселовата клапа. За адаптацията знам, че е препоръчителна след реглаж.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мерси, колега! В четвъртък ще я нося при Юби Ко - обявиха ми цена от 50 лв. Ще се опитам да не забравя и за въпроса, който ти засегна и ще пиша след това как е минало.

 

Има някаква игра на оборотите дори при работа на бензин, което не ми харесва, ще ги питам дали има връзка с клапаните и/или дросела. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Важно е за регулирането когато я закараш да изстине  двигателя.В менюала е описано колко да е температурата. Което не може да стане отиваш  и си я взимаш след два часа.При мен е така оставям я вечерта правят я на сутринта и я взимам на обед.

Внимавайте да не попаднете в сервиз да издоим клиента пък работата не е свършена.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, CARPERA написа:

Важно е за регулирането когато я закараш да изстине  двигателя.В менюала е описано колко да е температурата. Което не може да стане отиваш  и си я взимаш след два часа.При мен е така оставям я вечерта правят я на сутринта и я взимам на обед.

Внимавайте да не попаднете в сервиз да издоим клиента пък работата не е свършена.

 

Мерси, зная, че трябва да е студена колата. Само не зная как бих могъл да установя дали реално е свършена работата, поне що се касае за реглаж на клапани?

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Vorpatril said:

Слави ми обявиха по телефона 90 лв.

 

Това не е малко въпреки че почти сигурно включва чистене и адаптация на празния ход. Явно са вдигнали малко цените защото на мен ми взеха 80лв края на миналата година (K24A3). И аз скоро ще регулирам клапани на акорда като мислех за тях, но може би ще се насоча към Юби Ко. Чета много хубави неща за тях и не ме притеснява качеството на работа. Ще се радвам, ако пишеш впечатление след като си вземеш колата.

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Доколкото мога да съм критерии за оценка на работата на специалисти, тъй като съм пълен дилетант, ще дам обратна връзка. Но разликата между 90 и 50 лева е двойна. Нямам проблем да платя каквото и да е, но имам проблем, ако е двойно над пазарните нива. Ще видим дали няма да има други такси при Юби Ко и за каква работа ще се плаща (т.е. дали се налага и се прави това чистене и адаптация на празния ход).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Уточнете 50лв или 90лв това е само труд ,или в втория  случай включва гарнитура за капака на клапаните. Все пак се сменя гарнитура на капака на клапаните, ако е твърда и прегоряла и е хубаво това  да е комплект.

Не точно тези марки аз използвам ВикторРейнц

 

https://www.autopower.bg/гарнитура-на-капака-на-клапаните-honda-cr-v-3-2.4-d7352c59.html

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен миналата година за реглаж на клапани и чистене и адаптация на системата за празен ход ми взеха 80лв. Оставям колата, на другия ден я взимам готова и давам 80лв. Като цяло я оставих само за реглаж. Чистенето и адаптацията го направиха самоинициативно – явно е имало нужда. Това беше първи реглаж откакто я купих – ако не броим реглажа в друг сервиз 1 седмица по-рано, след който двигателят се разтрака заради грешни стойности на хлабините, които майсторът беше оставил.

 

Пак уточнявам, че става въпрос за акорд 7 K24A3

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може ли на лични да ми кажеш че кого беше оставил колата и в двата случая, описани от теб?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нямам проблем и тук да го напиша. Първият реглаж беше в сервиз, който не съм виждал никъде във форума да се споменава и е в едно село встрани от София, та се съмнявам някой да попадне случайно на него. При други обстоятелства с майстора се видяхме и ми каза, че проблемът е бил в системата/сайтът, от който е гледал стойностите на хлабините и му е подала грешни данни и ми се извини. Което обаче не ме върна като техен клиент.

 

Втория реглаж беше в сервиза на Слави (не помня кой точно прави реглажа) и нямам забележки никакви. Оттам досега като цяло имам добро впечатление.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Операцията е сравнително елементарна за всеки от моторите (2.0 и 2.4), може да се извърши от посредствен майстор за доста по-разумна цена, имайки предвид необходимия 1 час работа.

Почистване и адаптация са пожелателни, но в никакъв случай задължителни.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според представителят на Юби Ко адаптацията била нещо, което чува за първи път. Много съм бил чел. Дали е така, не зная. Времето и работата на колата ще покаже. Не бях там, когато са извършени работите. 

 

Взех колата след реглаж на клапани и на пръв поглед и палене работи една идея по-равномерно двигателя. Смениха ми и задните накладки.

 

Появи се, обаче, някакъв много странен шум, който се чува само, когато колата е на режим "D". Това е силно обезпокоително за мен, първо, защото преди да оставя колата сутритна го нямаше и второ, защото преди да оставя колата сутринта го нямаше. Утре сутрин пак ще карам 30 км до Юни Ко, за да обърна внимание на този проблем. 

Edited by Vorpatril
грешно членуване

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тва да караш голф и после хонда е противопоказно. Нямам идея колко де, бе, ка и ер серии съм им направил клапаните е на ни една не съм адаптирал нищо. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 3 минути, fenabg написа:

Тва да караш голф и после хонда е противопоказно. Нямам идея колко де, бе, ка и ер серии съм им направил клапаните е на ни една не съм адаптирал нищо. 

 

Здравейте,

 

не разбрах намека относно голф-а, но ще го приема като приятелска закачка. Както съм имаш възможност да отбележа, аз съм един обикновен потребител. По отношение на колегите, коментирали тук, относно адаптацията, може би ще е добре да обосновете накратко мнението си. Може би ще им е интересно (на мен би ми било) да научат нешо ново от специалист (без ирония).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Закачка е естествено. Няма нужда това е. Закачката е на фона на това, че  ваг груп и пепелника да си изхвърлиш, иска адаптация, щото няма му пусне осветлението. 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

За чистенето и адаптацията съм писал и преди в друга тема. Аз лично извърших манипулацията при Слави, именно по негова препоръка. Поне както аз разбрах, желателно било да се прави след реглаж, но не задължително. При мен имаше леко тресене на двигателя на празен ход, което се реши по този начин. Процедурата така или иначе не е скъпа...

Edited by note

Share this post


Link to post
Share on other sites

Между другото, Vorpatril, моля те да споделиш по-подробно впечатленията си от Юби-ко, ако си ходил по-често, защото мислех да ги посетя за обслужване и да ми огледат профилактично колата, но нещо почваш да ме отказваш...

Share this post


Link to post
Share on other sites

От Слави също казват за К24A3 (акорд 7ма) реглаж на клапани на 40к км въпреки газовата уредба. Нямам съмнение в компетентността му, но не бих взимал ничие мнение за чиста монета.

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Виж ти! А за R20 казва, че при газ се прави на 20, а без газ - на 40к. Е, аз по принцип си имам едно на ум за майсторите :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Относно адаптацията на системата за празен ход: в ръководството ми пише, че се прави на 120 хил. км.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ОК, значи правилно ме е посъветвал, защото при мен това почти съвпада с последния реглаж. Може би преди този пробег няма значение, но след него е желателно.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Pavel_Pavlov написа:

Относно адаптацията на системата за празен ход: в ръководството ми пише, че се прави на 120 хил. км.

Ако ресетваш компа също. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз моя комп съм го ресетвал 20-на пъти да речем и не се е налагала адаптация.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 28 минути, jijane написа:

Аз моя комп съм го ресетвал 20-на пъти да речем и не се е налагала адаптация.

Здравейте

Мисля че част от колегите не разбират за какво става въпрос. Въпросната адаптация се налага обикновенно когато се почисти дроселовата клапа. След почистване се налага промяна на ъгъла на ДК ,тъй като се променя дебита на въздуха. Този ъгъл се следи от TPS сензора и се запаметява позицията на ДК. Компютъра го следи и го променя така че да се поддържа определен дебит ,но в един момент замърсяването става по-вече и ъгъла се променя извън зададените граници....и тогава светва чека, но това става при силно замърсена клапа. За да предложи майстора има две положения или е видял на компа че ъгъла отива към граничната стойност /т.е. е замърсена клапата/ или просто иска да ти вземе едни пари....ако не чистиш ДК не виждам защо ще резетват TPS-са, на практика няма да промениш дебита и след като я оставиш да поработи на ПХ тя пак ще запамети стария ъгъл...😉,не случайно на колегата в ръководството пише 120000км.,а не 40000 на колкото се регулират клапаните...😃

 

 

  • Like 2
  • Thanks 3
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Vorpatril said:

Според представителят на Юби Ко адаптацията била нещо, което чува за първи път. Много съм бил чел. Дали е така, не зная. Времето и работата на колата ще покаже. Не бях там, когато са извършени работите. 

Помисли пак дали да се върнеш там,като не са чували елементарни работи.

Какво направиха за какви пари смениха ли гарнитурата, какви стойности намериха,на колко направиха клапаните.

Ясно че е станало отидох оставих и взех и после? ???????????.

.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 10 часа, note написа:

Между другото, Vorpatril, моля те да споделиш по-подробно впечатленията си от Юби-ко, ако си ходил по-често, защото мислех да ги посетя за обслужване и да ми огледат профилактично колата, но нещо почваш да ме отказваш...

 

Здравей, ходя при тях за втори път, първия беше за първоначално обслужване и смяна на два прокъсани предни прахоуловителя. Елементарна работа, не мога да кажа, че изобщо бих могъл да изразя мнение за тази услуга. Виж по-долу в този коментар.

 

преди 4 минути, CARPERA написа:

Помисли пак дали да се върнеш там,като не са чували елементарни работи.

Какво направиха за какви пари смениха ли гарнитурата, какви стойности намериха,на колко направиха клапаните.

Ясно че е станало отидох оставих и взех и после? ???????????.

 

Колега, след като взех колата, попитах управителя на сервиза как са били клапаните, именно с тази цел. Отговори ми, че "колегите му не са казали да е имало нещо притеснително". Мен, лично, това не ме устройва (надявам се от Юби Ко да четат). Още по-малко ме устройва да ми се дърви някой, че не разбирам нищо, вместо да ми обясни кое какво защо как и кога се прави, както е обяснил колегата Slavko по-горе (още повече се надявам да четете, Юби Ко). НАЛИ ЗА ТОВА ОТИВАМ ПРИ ТЯХ, ЗАЩОТО НЕ РАЗБИРАМ НИЩО. 

 

Другото, което ме учуди, е, че са установили, че са ми за смяна задни накладки (може би просто съм фрустриран от цялата работа). Аз не съм възлагал подобна проверка. Но колата ми е на 71 220 реални километра и я карам от както е на 48 330. Може да съм дилетант по техническите въпроси, но мога да слушам и слушам. Скоростната кутия не беше така, като си оставих колата вчера сутринта. 

 

Относно други сервизи - нямам абсолютно никакво доверие на които и да било. Но ще настоявам да отида при Слави, защото вече 3-4 пъти искам да отида (1 път нямаха оригинално масло, втори път ги нямаше в събота (ходих без да се обадя), 3 път, както писах по-горе, ми казаха, че могат след 11 дни да ме приемат).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря на Slavko и Vorpatril за подробностите.

По отношение на дросела, тъй аз го намесих в темата, и аз така си представях манипулацията. Затова съм написал:

На 17.09.2019 г. at 9:54, note написа:

дали е необходимо почистване и адаптация на дроселовата клапа

Да поясня: в моя случай бях оставил колата за профилактичен преглед (както правя всяка година), човекът явно е видял стойностите и работата на клапата и е констатирал необходимост. Факт е, че имаше ефект. Самият майстор свърза тази профилактика с реглажа, даже ме попита дали на последния реглаж (по спомени пробег около 125к) е правено почистване.  Може би идеалният момент да се извърши е именно след реглаж, не знам. Дотук с клапата, няма да я коментирам повече.

 

По отношение на Слави, аз съм се опитвал многократно да си запиша час тази година за разни дребни неща, дори и в момента се опитвам за обслужване - не мога да се свържа, а не ми е удобно да ходя на място без час.

 

Vorpatril, тъй като проблемът ти е по-спешен, май ще се наложи да отидеш директно на място.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, note said:

По отношение на Слави, аз съм се опитвал многократно да си запиша час тази година за разни дребни неща, дори и в момента се опитвам за обслужване - не мога да се свържа, а не ми е удобно да ходя на място без час.

По-рано през годината и аз нямах успех със свързването с тях, но последно време нямам проблем с това. Час записвам обикновено за след ок.3 седмици.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Точно за нова те попитъх дали искаш да отидеш втори път.

Така могат да направят доста ремонти по колата за да ти вземат пари.

Аз нямаше да платя за накладките,ако са искали щяха да се обадят и да питат ,как така  решават да харчат твоите пари без да питат.

Да за това не ходя в такива  сервизи един приема ,друг  върши работата , трети ти казва  нищо и няма.

Винаги искам сменените части, да без майстори не можем но понякога те вкарват в такъв филм  че години не можеш да излезеш от него.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не остана ли в София един читав сервиз, на който да си довериш Хондата? Аз например съм си взел масло от общите поръчки и няма къде да отида за обслужване и за преглед на ходовата част!

Извинявам се за офтопика, но ходил ли е някой в 1040 Subaru Workshop на околовръстното? Дали ще приемат една Хонда?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колегата не е казал, че са му сменили накладките без негово съгласие, а че са констатирали, че са за смяна, в което няма нищо лошо. Във всеки един сервиз ще ти погледнат накладките, не е нищо сложно, еле пък ако си лети джанти, хората с това си изкарват парите, напълно нормално е. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 9 минути, Rakeem написа:

Колегата не е казал, че са му сменили накладките без негово съгласие, а че са констатирали, че са за смяна, в което няма нищо лошо. Във всеки един сервиз ще ти погледнат накладките, не е нищо сложно, еле пък ако си лети джанти, хората с това си изкарват парите, напълно нормално е. 

 

Потвърждавам, не твърдя, че са извършвани работи без мое съгласие. Извинявам се, ако съм дал повод за подобно тълкуване.

 

Намекът ми беше доста по-различен и е по отношение на шума от (това, което смятам, че е) скоростната кутия, и при евентуално доказване на хипотезата би граничила с безумие истината, но пък какво ли не сме виждали, дори от официални сервизи.

 

Може би просто съм фрустриран от това, че не ми се обяснява. Аз съм свикнал да обяснявам на моите клиенти много подробно всичко, с това си изкарвам хляба. Не бих допуснал подобно поведение като самоосигуряващо се лице в сферата на юридическите услуги. Ако продавам хляб в с. Кал-до-колене, може би. Обещавам по-съществени коментари от тук нататък, че темите се натоварват емоционално в даден момент, инак.

Edited by Vorpatril
Допълнение.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да раздухме темата, аз за това сам извършвам  по елементарните обслужвания. 

Ясно ми е че  не всеки може да го прави , но немарливоста на определени майстори и свободните съчинения върху колата ми не допускам.

Извинявам се за неправилното тълкуване за смяната на накладки.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, уважаеми колеги,

 

По повод на проблема, за който Ви информирах по-рано, имайте предвид следното:

 

Днес имах привилегията (и удоволствието)(тъй като си позволих по-настойчив тон и молбата ми беше приета) сервизът МотоБокс и в частност, лицето Слави да провери колата ми относно регистрирания от мен проблем.

 

Оказа се пистов ремък. Бил омаслен, "разлигавил се", разхлабил се, от там обтегача му хлопа. Шумът в купето се появява само в режим "D", "R", "1" и "2", както и, установи Слави, при включване на климатика. 

 

Твърдях, че е от скорости, но явно, просто, самият шум се усеща така в купето. На отворен капак самият шум явно насочва към източника. Моя грешка. 

 

Шумът и проблемът явно се диагностицират при отворен капак и 1 помощник, който да държи спирачка и да включи на режим скорост.

 

Във вторник ще бъде поръчан оригинален ремък (~80 лв., държи 100 к. км., според Слави, алтернативата беше Континентал за ~40 лв., държи 50 к. км. според Слави, и се шува "фъс-фъс-фъс-фъс" (или друг подобен звук, който можете да си представите), ако се сложи Континентала, тъй като има релефен надпис и това води до издаването на този звук, при преминаването му през ремъчната система). Избрах оригиналдъ. Не обичам компромиси, а смятам да я карам тая талига поне 150 к.

 

За Слави, с когото имам привилегията да се срещна за първи път (a note to Note): обран, сдържан, скромен, целенасочен, обяснява (на идиоти като мен), засяга и теми, дето не са належаши за проблема сега, явно, според усегюта му за ситуацията. На мен лично ми хареса подхода му, личността му. Не искам да го величая, моля, моля, не ме разбирайте погрешно. Но човекът ми хареса и му имам доверие (засега). 

 

Според него е възможно проблемът да не се отстрани само с ремък, а да се наложи и обтегач (оригинален 350 лв., много подходящ и със сходни характеристики и очакван живот (щото не му се е случвало да смени един от двата и да му дойде счупен, все още), ИНА на половин цена (образно казано).

 

Въпросът е следният: как се е омазнил ремъка? Вариант 1: аз съм го омазнил, като си сменях маслото на хидравликата. Използвах фунийка, не си спомням да съм разливал, може и да съм. Не зная. Вариант 2: Юби Ко са го омазнили при първоначално обслужване преди 21 к. км., като се сменяваше всичко. Не мога да си спомня и потвърдя кое от двете би могло да е. Но, както изврещях по-горе, колата не бръмчеше така, както като си я взех от тях онзи ден. Не знам, е*а ли го.

 

Спокоен съм, че проблемът се диагностицира. С ФОРД-о ми, ходих по сума "майстори", всеки даваше акъл, всеки пипаше нещо, все си хлопаше тва, дето го чувах само аз (може и някоя дъска или панта да ми хлопа на мен, в крайна сметка). 

 

Ще пиша, след като ми дойде ремъка и се оправи тая работа.

 

Бих могъл да кача и клип с проблема в отделна тема, ако мозъците тука сметнат, че би било полезно на други лаици като мене, като задават въпроси от типа: "Тука нещо трака, ко туй?".

 

Поздрави и приятни (лютенични, чушкопечни и корнишонни) почивни дни, колеги. Да сте здрави, толерантни и мъдри. 

 

Д.

Edited by Vorpatril
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Браво колега, важното е, че с автомата всичко е наред. Относно ремъка континентал е така, издава непрекъснато един звук, който понякога ме дразни, вътре почти не се чува. Преди време си сменявах моят обтегач (на CRV 2) с все ролката, оригиналният обтегач е INA, цена за моята кола с ролката около 150 лева. За твоята кола ако моторът ти е k24z4 обтегачът ти (31170-PNA-023) с ролката от тук е на цена 133 лева:

https://autoprofi.bg/obtqgashto-ramo-pistov-remak-pr2712349.html

А ако се поръча от Япония идва на същата цена, без пътя:

https://www.amayama.com/en/part/honda/31170pna023

 

Имай на предвид, че от autoprofi.bg лагерът на ролката, с която ми дойде обтегачът беше някакъв китайски, с него съм но си имам едно на ум, а при теб може да се смени само обтегачът без ролката ако ти е здрава.

Edited by diezz
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 10 часа, Vorpatril написа:

 

Въпросът е следният: как се е омазнил ремъка? Вариант 1: аз съм го омазнил, като си сменях маслото на хидравликата. Използвах фунийка, не си спомням да съм разливал, може и да съм. Не зная. Вариант 2: Юби Ко са го омазнили при първоначално обслужване преди 21 к. км., като се сменяваше всичко. Не мога да си спомня и потвърдя кое от двете би могло да е. Но, както изврещях по-горе, колата не бръмчеше така, както като си я взех от тях онзи ден. Не знам, е*а ли го.

 

 

Ти нали ходи да ти регулират клапаните и проблемът се е появил след това, ти кога сменя маслото на хидравликата? И как от едно омасляване ще се разхлаби ролката, голямо разхлабително ще се окаже това масло, то с ключ се изискват усилия, и дори ремакът да е омаслен може спокойно да се почисти с обезмаслител, кое налага смяната му, в какво състояние е? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 39 минути, Rakeem написа:

Ти нали ходи да ти регулират клапаните и проблемът се е появил след това, ти кога сменя маслото на хидравликата? И как от едно омасляване ще се разхлаби ролката, голямо разхлабително ще се окаже това масло, то с ключ се изискват усилия, и дори ремакът да е омаслен може спокойно да се почисти с обезмаслител, кое налага смяната му, в какво състояние е? 

 

Маслото го сменявах преди около месец, или 3 хиляди километра, ориентировъчно.

 

Не зная как се разхлабва от масло ремъка. Може и да не съм разбрал правилно взаимовръзката между двете, от обясненията. Но факт е, че проблемът идеа от там (или поне засега с много голяма и почти пълна вероятност произтича от там).

 

Какво имаш предвид, колега Rakeem? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пропуснах да спомена важна информация, за което моля за извинение. Вчера човекът спомена, че според него ремъка не е бил сложен правилно първоначално. Коментарът на Rakeem ме подсети (ама така е, като се пише посред нощ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Vorpatril said:

За Слави, с когото имам привилегията да се срещна за първи път (a note to Note): обран, сдържан, скромен, целенасочен, обяснява (на идиоти като мен), засяга и теми, дето не са належаши за проблема сега, явно, според усегюта му за ситуацията. На мен лично ми хареса подхода му, личността му. Не искам да го величая, моля, моля, не ме разбирайте погрешно. Но човекът ми хареса и му имам доверие (засега). 

Искам да споделя малко опит и аз от посочения сервиз (Мотобокс). Като цяло в София според мен това е един от най-добрите сервизи за нашата марка, където биха то обърнали внимание и биха ти обяснили, НО винаги трябва да си имаш едно на ум. Аз съм малко перфекциониз и се дразня когато нещо не е свършено като хората, което понякога не е много добре. В този сервиз с хондите главно Цецо се занимава, който също е добър майстор и точен човек, но и при него нещата понякога се случват на проба грешка, което не трябва да е така. Веднага ще се аргументирам: В един хубав слънчев ден карайки по нашата родна магистрала Тракия ми светна чек енжина с грешка P0137 Low Voltage Blank 1 Sensor 2. Интересното беше, че тази грешка излизаше само когато карам извънградско, например изтривам грешката, карам в града и чек енжина не се палеше, но излезна ли извънградско до 10-15 км светваше с посочената грешка. Отидох в сервиза в Овча Купел и там категорични бяха, че втората ламбда сонда е заминала. Поръчахме я и след три дена дойде, след което я сменихме (180 лева всичко). Първото нещо, което ми направи впечатление, че сондата, която ми бяха сложили не беше за моят двигател (es20142-12b1), но нали има всякакви универсални сонди си викам, няма проблем няма да им се мешам в работата. Веднага след като сменихме сондата нямах излизания извън града да покарам извънградско и си мислех, че всичко вече е отшумяло, да ама не при, първото излизане извънградско пак чек енжина със същата грешка огря. Веднага говорих със сервиза и те бяха на мнение, че катализатора е за смяна. Реших да не сменям катализатор и да потърся още мнения и до колкото е възможно и аз да си диагностицирам проблемът. Веднага поръчах втора ламбда сонда от ebay за моят двигател blue print (60 лева), сам си я смених, но за съжаление проблемът остана. Направих няколко консултации през форума с колеги от тук, както и на място при Ванката(fenabg) в Дупница ходих, който ми направи реглаж на клапани и категорично каза, че проблемът е в газта (колата има газ), и точно там се оказа проблемът. Газовата дюза на втори цилиндър не работеше както трябва, като след нейната смяна всичко заспа.

При първоначалното обслужване (когато купих колата) в Мотобокс ги попитах какъв вискозитет масло ще ми сложат в мотора, тъй като исках маслото да е от тях, бяха категорични, че в Бултрако слагат 5w40 и те такова слагат. Марката с която работят е FUCHS TITAN SUPERSYN, аз изрично ги помолих ако може да сложим 5w30, за което нямаше проблеми, казаха ми - ти плащаш каквото искаш такова ще сложим, а вече я карам с 0w30 тъй като ми се струва, че е по тих мотора. По предницата там ми смениха една биалетка, тампони на носачи, тъй като имах сериозно чукане в предницата, след което всичко затихна :), но едно почукване във волана по неравности си остана. При повторна консултация с тях ми обявиха, че трябва да бъде сменен един слайдер в рейката и че от него е проблемът, обявиха ми цена 500+, трудът не е малко, но слайдерът е евтин 37 лева, в линка отдолу колега е обяснил как се сменява (пост 183). Реших да не давам толкова много пари и да си я карам така, тъй като ме увериха, че няма проблем така да се кара. В един хубав слънчев ден реших да легна под колата и аз да си погледна окачването, в крайна сметка установих, че двата външни кормилни накрайника бяха се омаслили, т.е. греста беше избила. Веднага се разбрах с фенабг да се видим и той ми ги смени с хубави, от тогава всички шумове във волана ми изчезнаха, все едно карам друга кола, в тази връзка той установи и, че шарнирите също са заминали (гумените им маншончета бяха скъсани), нещо което колегите в Мотобокс бяха пропуснали, аз го отдавам на това, че са претрупани с работа и не винаги може да видят и да диагностицират всичко точно. Последният път при тях като ходих си бях взел масло тук от поръчките Петро Канада, та там го загледаха доста това масълце и думите на един от тях бяха, че доста хора го слагат, но най-вероятно е някакво менте, засмях се и от тогава вече сам си сменявам маслото .... :) Както и да е, написал съм ги всички тези неща за да те мотивирам да не се доверяваш на сляпо. Търси, събирай мнения, хорат тук във форума са разкошни и винаги биха помогнали кой с каквото може на база събран опит и практика.

Успех!

ПП

Ето и темата за смяната на слайдера (пост 183)

 

Edited by diezz
  • Like 3
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...