Jump to content
Nnikalass

Странен паразитен шум от тонколоните на Хонда Легенд

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Първо искам да се извиня, ако има подобна тема, търсих, но не успях да намеря и за това реших да пусна тази с огромната молба за съдействие. 

От няколко месеца имам странен и много дразнещо проблем с легендата ми. Появи се един паразитен шум, наподобяващ пукане от тонколони те на автомобила. Обиколих де що имаше майстори в региона по електроника, но за съжаление не успяха да го хванат и премахнат. Шумът е не постоянен, понякога може само за няколко секунди да се припукат говорители те, друг път по-често като днес например, през целия маршрут не спряха и ме изкарва извън нерви. Моля, някой ако е имал същия или подобен проблем, или предполага от какво може да е, нека се включи. Шумът (пускането) иска единствено контакт или запален автомобил, не е нужно дори да е пуснато радиото, също така силата му не се влияе от усилване или намаля е на радиото. Преди няколко месеца, не знам дали си внушава имах проблем с алармата. Един ден започна да пищи и не спря, докато не я закарах на алармаджия. Като че ли някъде оттогава започнаха тези проблеми с този паразитен шум от колоните. не знам дали има общо изобщо, и уж алармата я оправих, но горе долу оттогава започнаха ядове те. Колата е Хонда Легенд 2010 3.7.моля за съдействие, колеги! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега,

 

Никога за тия 5 год. досега, за щастие, не ми се е случвало подобно нещо.

Ясно е че е нещо от токовете... просто потърси по-читав майстор. За съжаление не мога да помогна с конкретен съвет.

Дано някой с повече опит в хардуера/тоци/аудио се вкл. и евентуално те насочи към човек във вашия район който може да помогне ;)
Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Teзи Легенди нямаха ли функция за заглушаване на външните шумове чрез излъчване на неутрализиращ звук от тонколоните?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тези нямат, но дори и да имат, това са вълни, които не се чуват, така че не е от това.

 

P.S. Сега видях, че ти е фейс колата, така че там не знам дали има активно обезшумяване, въпреки че се съмнявам и пак казвам че не трябва да се чува нищо от него

Редактирано от Pen4ooo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То не трябва да се чува нищо колега, ако работи както трябва, но е възможно да има проблем с генератора и за това да се чува нещо, което не трябва да се чува. Ако може да се изключва тази опция да пробва да я изключи. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах шум/пращене от предна дясна колона. Най-интересно беше, че се усилваше като натискам газта. Свалих я и се оказа, че е заминала. Смених ги в двете врати комплект с Focal и заспа :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3.5 и 3.7 фейс имат noise cancelleration.

Може да пробваш това. Въпреки, че е Акура, е едно към 1 с Legend.

Другият вариант е да откачиш микрофона и  да видиш какво ще стане. Намира се в задния плафон. 

Нещо свързано с алармата ще да е. Ако я слагана калпаво. 

 

 

Редактирано от Drone
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Nnikalass има ли развитие ?

 

@JassN може ли малко подробности - как, какво... ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да дам ъпдейт.

Няма драма с ANC или каквото и да е.

Просто заминали (особено лявата) предни колони ;)

Смяна с Аудисон 6.5 2 ома и всичко е ток.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам напоследък проблем с говорителя на шофьорската врата.

Бръжди понякога, особено на мин. обороти на мотора. Прави го и на угасено аудио и предимно в такт с басите от музиката, а силата му не зависи от "волумето". Честотата му се покчва с оборотите и над 2000 об/мин изчезва.

Пробвах диагностиката от клипа (пост 8), но там доколкото схванах има само ON / OFF на системата. Като дам OFF и почват да бучат всички говорители, а бръжденето веднага се появява. Като дам отново ON след секунда всичко утихва и то изчезва. Пускам аудиото и го няма, обаче запаля ли мотора, пак си бръжди. :(

Може ли някой с Ледженд да пробва тоя тест и да каже бучи ли при него на OFF ???

1 аудио спец я слуша и каза че има вероятност да не е говорител, а някой филтър или нещо друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същия проблем само,че с десния говорител.Сменяваш го и нещата заспиват..даже мога да ти предложа моя стар които ми казаха,че може  да се рециклира,ако ти се занимава.

 

Бучеше и на офф и на он и когато си поиска общо взето..

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, преди доста време ти написах какво да направиш. Още не си и не ти се иска да е говорителя проблемен ли? Или?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, mittaka7 написа:

.даже мога да ти предложа моя стар които ми казаха,че може  да се рециклира,ако ти се занимава.

Мите - мерси!

Да разбирам ли че имаш 1 здрав и оригинален?

А какво значи да се рециклира?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, mirott написа:

Цецо, преди доста време ти написах какво да направиш. Още не си и не ти се иска да е говорителя проблемен ли? Или?!

Беше ме пращал при Боби, или нещо съм забравил?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, бях казал, че проблема ти е в говорителя и кой в Михайловград може да ти го смени/ремонтира ако подлежи на ремонт. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ceco@

 

имам демек моя стария оригинален който ми казаха,че може да се оправи,но аз вече си бях купил нови и не ми се занимаваше да го оправям.

Както казах,ако искаш ти го подарявам ако твоя не подлежи на ремонт.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10Q!

Ще го взема за проба като разкачим моя. Ако с твоя няма ядове - супер!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значии, както винаги - като и обещаеш че ще я водиш на доктор иии - млъква. :)

Онзи ден ми бръмчи пак и на теста на системата се чува, а вчера съм минал хилядарка и не гъкна.

Взех говорителя (благодарско на mittaka 7), бях готов да го сменяме, но реших да не отваряме безпричинно. Щом е ОК, явно не е говорител, а нейде лоша връзка. Така ми казаха и няколко аудио спецове, които разпитвах. Подозренията им са лош контакт по буксите или студена спойка в усилвателя.

 

https://youtu.be/HXozDrydh6k

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ейй голям инат си:)Гаранция колоната заминала,а тва какво са казали разни аудио маудио спецове е без значение..повечето тая кола са я виждали само на снимка.А пък ако има проблем с лоша връзка проблема съвсем няма да може да се разреши,че в нея има 1 тон кабели!!!При теб бучи по силно даже и от мойта..смянвай и газ на аудиото:)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мите - жив да си (за говорителя)!

Ако пак се разпръщи - отваряме и сменяме, ама за сега пак е ОК - трае си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord баце, не знам що се дърпаш :D

Писали са и Митака и Мирот и аз - проблема е в говорителите (99.9%) - смени ги и си пич.

Минимална инвестиция (при мен, бях ти писал в другата тема) и ръгаш копчето на макс ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитът ви ми е ценен, но за мен е необяснимо, защо ако говорителят е повреден и понякога пръщи, как се самооправя и свири перфектно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами как, ддз... предполагам понякога мембранката прилепва и е ОК, друг път се разлепва/размества и бръжди... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега е ОК. Ако пак почне, действам по плана - отварям и сменям.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се е обажжжждал, но половин година нищо не съм сменял по колата, та ми стана съвестно и си викам, барем тея говорители да подменя - щом са "пътници".

Оставих я на майстора (познавам го от по-предния си Акорд, на който слага вътрешна антена), показах му стария говорител (от колегата) и викам - сложи нещо подходящо.

Звъни ми след 10 мин. - "Ама в дясната ти врата зее дупка - няма нищо"! Аз - ШОК И УЖАС!

Отивам - вярно - нема никой ???

Явно е свален преди мен. Тая кола има 10 броя - музика се лее отвсекъде, и без 1 - иди разбери че липсва. :) Вярно че всеки един от тях може да се намали до 0, но явно не съм стигал до там в експериментите си. Добре че имаше на резервния фланец, та скалъпиха работата.

Старите са си BOSE - мексикански - къде е Япония?

Новите се виждат. Имаше подозрение че каналите са разделени, но им свирят и "пищялките". Имат си и капачки отзад.

Пак се лее музика отвсекъде.

IMG_20210831_140414.jpg

IMG_20210831_140309.jpg

IMG_20210831_094619.jpg

IMG_20210831_094611.jpg

IMG_20210831_091813.jpg

IMG_20210831_094532.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Старите са си BOSE - мексикански - къде е Япония?

 

Е, нормално американците да изнесат продукция в Мексико, лошо няма. Пък и в контейнер, на кораб, транспорта излиза без пари.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама аз съм JHM... 

Нерде Ямбол, нерде Стамбул!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е гаранция, че всичките части са произведени в Япония. Големите производители диверсифицират производството на продуктите си и в даден завод се правят точно определени продукти и никъде другаде. Така че ако тези говорители са се правили само в Мексико, значи е нормално да се доставят от там. Важното е, че свирят, пък дали проблемите са били заради това, че са произведени в Мексико, въпроса е съвсем друг...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С "босите" е ясно - майната им.

Важното е че основното е безкомпромисна кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених аз говорителите и доволен прибрах колата в гаража (движа градско с колело), обаче тая седмица пак я ползвах иии - ами има нещо нередно.

Четох няколко дена всякакви теми в нета (предимно щатски) и стигнах до заключението че много хора реват от тая ANC система, а я слагат повсеместно на американските Хонди и Акури. Проблема е основно че тушира част от ниските, тоест басите, което и аз установих.

Принципно е проектирана за да не се утежнява купето с излишни изолации, щото кел файда от алуминиевото окачване / калници + капаци и карбоновия кардан, ако сложат 100 кила битуми и т.н.

Ефекта е търсен предимно в оборотния режим 1000-2000, където са свалили (според производителя) 10 децибела отпред и 17 на задния ред. Системата има 2 микрофона (по 1 за всеки ред) и слуша звука от генерацията, който прониква в купето, и пуска измерени противофазни вълни в предните 2 говорителя на вратите и суба на задната кора. До тук добре, но те режат от баса, което при не силна музика се усеща. Уж слушам същото ЦД, а музиката някак средна работа. Аз не съм аудиофил и съм малко глух (според жената), ама щом фащам разлика, значи има нещо. Иначе, да колата стана по-тиха, генерацията не се чува, а мотора взе да звучи като осмак и някак по-отдалече, но се позагуби и кресчендото на ВИТЕК-а. Явно при липсата на десния преден, системата не е работила пълноценно, или изобщо.

 

Докато монтираха Херцовете я пробвах как е на тишина в движение. Ами без 2-те кори на предните врати си звучи като Акорд, а по абразивен асвалт - напрАо кат Сивик. Направи ми впечатление и как е обезшумено всяко детайлче от вътрешната страна - снимал съм кората. Всяка щипка или детайлче си има ватичка или дунапренче - маняшка работа и сигурно хенд мейд - за всяка Легендарна врата.

Всичко би било чудесно ако работеше без странични ефекти, нооо... Предполагам предния собственник не се е преборил с проблема и просто е махнал преден долен десен говорител. Поне при мен има едва доловим лек цикличен брум-брум точно от него. Майсторът се постара да тушира вибрацията, която говорителя постоянно предизвиква по вратата, но не успя на 100% и го оставихме за по-натам. За сега гася ANC система от менюто - справка снимката с текста, на която между другото се вижда и видеото качено преди в темата.

Слагам и 2 снимки срещнати в нета за компонентите и - даващи ориентир кое къде се намира.

 

Това което разбрах:

1. Системата работи винаги щом работи мотора.

2. Дали аудиото (без значение радио, ЦД или друго) е намалено или напълно изключено не и влияе - говорителите излъчват постоянна микровълна под 100 херца.

3. Временно не се чува - при отваряне на някоя от вратите но това не я деактивира.

4. Може да се OFF (по описания начин), но само до следващото палене.

5. Ако се сменя заводския усилвател е задължително да се изключи буксата на модулчето и. То е закрепено на корпуса на усилвателя (пред и зад него - слагам снимка), а той самия е монтиран в багажника - зад кората на заден десен калник. На повечето други американски модели е нейде зад жабката на предното табло.

6. Системата може да се деактивира и ако и се отнеме информацията - тоест се открият и откачат микрофоните и. За гласовите команди на навигацията има други.

7. Може да се сложи нейде ключе и цък вкл - цък изкл. Това е било най-често срещаното предложение на недоволните клиенти, но от оторизираните центрове на марките са отказвали под предтекст че ще падне гаранцията (когато колите са били с активна такава). В последствие мнозина са си го реализирали, защото има смисъл да е активна, освен когато им се е слушал добрият саунд и не им е дремело че колата е шумна като стандартните за класа и возила.

 

Моите 5 цента:

Бяхме се засилили да мерим някакво паразитно индуктивно напрежение (примерно от алтернатора), но при изгасена ANC тозо брум-брум го няма.

Пращенето на говорителите обикновенно се дължи на попаднали песъчинки между магнита и корпъса на мембраната на говорителя - оригиналните Босе не са защитени с капачки. При мен както се появи, така и изчезна - сигурно се е самопочистил от вибрациите. А и самите говорители си стареят - дефакто работят винаги когато работи и ДВГ - откак е станало кола!

ANC може да се изкл. и в движение, без да се гаси мотора (по описания начин), както и обратно да се вкл. Единствения страничен ефект е че ще се чува тестовия брум на системата, във времето между гасенето на мотора и ваденето на контактния ключ. При следващо палене тя пак си е активна.

За сега си избирам кога да слушам 100% саунд и кога ме мързи да я деактивирам - градско. Ако ня я излекувам, може да предприема по-крути мерки. :)

Най-сетне намерих нещо калпаво в тая кола. 

 

IMG_20210911_103523.jpg

IMG_20210903_214122.jpg

IMG_20210903_214008.jpg

IMG_20210903_100940.jpg

IMG_20210911_212215.jpg

IMG_20210903_103343.jpg

IMG_20210903_103400.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, ceco_accord написа:

 

 

 

 

 

 

IMG_20210911_212215.jpg

 

Цецо това под жабката ли се намира?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Ледженда е в багажника.

Ако не си личи от снимката - ето нова. Вижда се крайчета му - точно където сочи крачето на "етикета".

IMG_20210912_085620.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...