Jump to content
h5rov

Тропане на предница, диагностика на амортисьори

Recommended Posts

Здравейте,

 

От месец вече ме дразни някакви тропане отпред в ляво. Чува се при големи неравности. Заспали полицайчета, гърбав паваж и тн.. Трополи си сериозно.

Закарах колата на сервиз. Стоя там 3 дена и без диагноза. От долу според майстора всичко е на ред. Изпробвал, карал, дори разглобявал, но нищо. Като евентуална диагноза, тропането идвало или от амортисьора или то тампона горе (май на макферсон).

Изпрати ме на тест за амортисьори, да видим дали от там ще се разбере нещо. Прикачил съм резултата от тест. За прочита на диаграмата от майсторите ще си замълча, да не подвеждам никои. Ако някои я разбира да каже неговия прочит.

Та сега драмата следва... реших да разгледам как е положението с амортисьорите. Окза се, че избора е супер минимален. Най-неприятния надпис е (за автомобили без ксенонови светлини), трябва да има една допълнителна планка. На нея се закача "кантарчето" за ксенона.

Има ли минавал по този път? Какви амортисьори препоръчвате, от къде и тн..

Като избера и намеря амортисьори, тогава ще гледам за прилежащите тампони, прахоуловители и тн...

На 2 на 3, това е. Дайте съвет.

2989_181218154736_001.jpg

Редактирано от h5rov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята има тропане, на канал не можахме да видим луфтове от където може да идва. Най-силно е сутрин, на надлъжни фуги и неравоности, което ме насочва към амортисьор. Следя темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Залагам на 7ците от схемата препоръчително и 16 с тях.Screenshot_2018-12-19-00-05-30-797_com.android.chrome.thumb.png.883d73b1ab21f33ddd23851c1c296edc.png

Редактирано от Mad`Head

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как са шарнирите на горните носачи? Повечето майстори гледат само долните, понеже си мислят че е с МакФерсон, а колцата не е с него, а с двойни носачи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

При мен също има едно тропане отпред по-скоро отдясно го чувам, от преди няколко месеца се появи и се чува повече сутрин и при по-малки скорости до около 25-30 км/ч., когато преминавам през малки неравности и колата се разклати. Така и не можаха да открият (хванат) в сервиза от къде идва, като ходих преди месец. Казаха ми да изчакам да се поразбие повече за да го хванат. Започва обаче сериозно да ме дразни това, та ако някой има идеи по темата нека да сподели. Преди около 2 години и 30 хил. км. сменях гумичките на предните амортисьори, защото тогава имах тропане, но при преминаване през гърбици.  Самите амортисьори не съм ги проверявал, но и не усещам или виждам симптом да са за смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Интересни диаграми. Като гледам за предните амортисьори, си мисля че левия е изпуснал. Не "работи" като десния. Къде си ги правил тези изпитвания ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горен носач съм сменял при същия майстор, трябва да знае, че съществува :-)

 

След 2 дена ровене и звънене... към този момент относно амортисьорите само на Монро има с планка за "камтара" на ксенона. Е и ОЕМ по 400лв бройката.

Редактирано от h5rov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Признавам, че такава диаграма виждам за пръв път. Но на база на техническите познания които имам ще се опитам да я "разгадая" (както врачка гледа на кафе). Според мен би трябвало да са що годе добре. Логиката е такава, че амплитудите не трябва да излизат извън зеленото поле. Като гледам графиките сякаш са на "ръба". Особенно заден ляв при разклащане с висока честота и двата предни при разклащане с ниска честота. Интересното е, че двата предни (особенно левият) успяват да потушат трептенията при бавно клатене. Докато при задните амплитудите са почти максимални до самия край. Ако греша моля да бъда извинен и ако има някой разбиращ да ме поправи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш логика, но със знак минус :) Според сервиза преден ляв, много зле. Преден десен зле. Категорично за подмяна и двата.

Заден десен, зле, за подмяна. Само заден ляв е добре, но какво от това като десния е туш. 

Мисля си... дали има кола с използвани амортисьори която да покаже, че е ок?

Нека хапнем и пиинем по празнциите, догодина ще го мисля, предвид "големия" избор.

Редактирано от h5rov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм за един случай с друга марка автомобил. Пращат го човека на така наречения шоков тест на амортисьорите и според машината всичките са "леш". Сменя ги и четирите и отново на тест на същото място и резултата пак същия. Така, че аз бих ти препоръчал да не бързаш, не е лошо да вземеш и второ мнение. Нещо което можеш и сам да направиш е да ги погледнеш дали не са омаслени. Това е сигурен признак, че са "тръгнали" или даже и "заминали". Разбира се ако не са газови твоите, оригиналните са маслени. Другото, е хубаво да разлюлееш по отделно всеки от четирите ъгъла на колата и да следиш колко бързо спира люлеенето. Добрият амортисьор "убива" трептенето максимум до втория такт. И щом са толкова зле тези амортисьори не мисля, че няма как да не го усетиш. Аз съм карал много коли със заминали амортисьори и мога да твърдя, че усещането е ужасно и няма как да се сбърка с друго. Най-добре се усеща при леки неравности, особенно ако има и завой.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е разликата в цената на амортисьорите със и без планка за кантарчето?

Предполагам само в планката е разликата? Тва 400 на брой ме шокира..

Тая планка е само от едната страна нали? И май само на задния беше...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може тези дни да ида на друго място. Теста е 10лв.

Относно цената, няма разлика. Просто само на Монро имат планка. Другите, Закс, Каяба, Билщайн, нямат. Съответно и на Хонда имат планката, там цената е 400лв. Не смятам да похарча една почивка за амортисьори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходил съм веднъж на такава машина в София в Младост 2, малко след Макдоналдса навътре в квартала. Графиките бяха същите - върху цветен фон една такава графика, която показваше, че са добре и може да карат още. На следващата седмица смених само задните и като ги свалих, можех да си ги движа на ръка съвсем свободно. 

 

Не знам дали има различни марки и различни по качество такива машини, както и дали изобщо по някакъв начин се калибрират, за да е сигурно,ч е работят правилно, но от този момент повече не съм ходил на такава машина. 

 

Най-сигурният начин е просто да си гледаш колата от друга кола, докато някой я кара. При движение с висока скорост - около 60-70 и нагоре, се вижда с просто око как колелото подскача неконтролируемо дори при видимо съвсем равен път. Разбира се, ако все пак не подскача а изглежда стабилно - не значи, че амортисьорът работи добре и не е за смяна. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих и на втори тест, а и на трето мнение.

Прикачил съм снимка на втория тест. Почти аналогичен на първия е, но там четенето беше друго.

Според човека там всичко било супер, графиката не отивала в жълтото, камоли в червеното. Било всичко перфектно.

В кръгчето било максимално допустимата стойност. Моите стойности били далече от нея. Нямало място за притеснение.

 

Доста се подразних от 2 аналогични графики, но 2 коренно различни четения. С няколко телефонни обаждания намерих човек работил на такъв апарат и отидох при него с 2-те графики.

Неговото мнение беше, че амортисьорите не са добри. Задните ставали, но само според втората графика.

В никакъв случай не са изпуснали, все още работят, но не както трябва. Изпусналите отивали в жълто и червено, тогава това се виждали и с просто око и се усещало в колата. В моя случай не са изпуснали, но получавали шокове и не реагирали адекватно на натоварвания. Графиката на адекватно работещ амортисьор трябва да бъде подобна на тази от задно лявото колело, плътна, последователна и равномерна. Аналогична на амплитудата с която машината прави теста.

 

В крайна сметка тропането не е от амортисьорите. Тези дни ще ходя на друго място да гледаме от къде е.

 

Кардиолога ще го оставим като се стопли, че сега много ще ми се разхлопа сърцето :D

2993_181220132521_001.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 19.12.2018 г. at 16:30, DAN_DAN написа:

. Другото, е хубаво да разлюлееш по отделно всеки от четирите ъгъла на колата и да следиш колко бързо спира люлеенето. Добрият амортисьор "убива" трептенето максимум до втория такт.

При "добрият" амортесьор няма втори такт. Колкото и да се натиска/пуска калникът, ходът е малък и след пускане, колата просто се вдига веднъж до нормалното си положение. Не отива по-нагоре, нито има нов ход надолу или каквито и да било колебания. Сам мога да смачкам предницата с не повече от 1см а отзад като натискам в багажника, не повече от 2см. Поне така е на моя Акорд, където съм сигурен че амортесьорите са в нормална кондиция. Просто знам как стои на пътя по завои и неравности. За да я разклатя настрани са нужни 4 човека (по 2-ма на всяка от релсите на покрива) и след зверски напън и разклащане, при пускане просто се връща в равновесното си състояние. Това са ахмашки тестове, но като ходя за преглед в комшийското сервизче се събира целия екип за да я мачкат и огледат, и много и се чудят защото не са виждали граждански автомобил с толкова твърди торсионни щанги и "затворени" амортесьори.

Въпреки това и аз имам някакво тропване отпред (само в студено и сухо време) и то само при обратен ход на окачването, когато някое от предните колелета пропада (примерно в дупка или при слизане на скорост през легнал полицай). Подозренията са за рейка (отложил съм я за напролет), но може и да са компонентите споменати в пост №3.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попаднах на интересна статия, за жалост на немски, а той вече ми се е поизпарил от главата. Преводача на места не се справя много добре, но като цяло се разбира.

https://www.kfztech.de/kfztechnik/fahrwerk/federung/stossdaempfer.htm

Начина с попклащането и натискане на калника не е особено ефективен. Може да има резултат вече в много късен етап.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,при мен тропането отпред при малка скорост се оказа от тампоните на предните долни носачи след подмяна с нови ОЕМ колата е без тропане и с по–добро поведение.Поздрави и весели празници.

Редактирано от opro

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз все още нямам решение. Има съмнения за долни шарнири, сменяни преди 6м. с Moog. Евентуално ментак да са се оказали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ги смених с Монро, и при мен беше преден ляв. 

Левия е така наречения Rare и както почти всички знаем на него е планката за кантарчето на ксенона.( за справка за Легенд КБ1- преден ляв понеже съм поръчвал, комплекта дойде 450 $ долара оригинални OEM)

Истината е че частите за тези коли не са никак евтини, да не говорим че и твърдата возия направо ми идва в повече вече.

Колега при мен цените бяха такива, 220 лв преден ляв, 140 преден десен. ( общо 360 лв)

Смяната от мен.

И при мен имаше страхотно тропане но беше биалетка, с пожелания на всички за весели празници.

 

 

Редактирано от Valkov90

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След обстоен преглед на предницата установих, че за подмяна са двата горни и долни шарнира + двете биалетки. Затова си позволих да ползвам тази тема, бихте ли препоръчали на коя марка да се спра за въпросните части. Предполагам горните шарнири могат да се сменят самостоятелно или е задължително цял носач. Препоръчайте ми online магазин от където да ги поръчам. Благодаря на итзивалите се..

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За горните шарнири на мен ми препоръчаха Лемфьордер. За долния нямат. Също ми препоръчаха 555. От тях няма обаче наличности. ОЕМ долни са по 125лв брой.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

При мен от неравности (когато колата се поклаща странично) имаше еднин шум между хлопчене и леко тропане. Закарах колата в сервиз на приятел, там я вдигнахме на подемник. Сам забелязах доста голям луфт в тампоните на стабилизиращата щанга. След подмяната на тампоните и биалетките, предницата стана доста стегната и хлопането изчезна. Дано да съм бил полезен, поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега, дал съм го свободно зимасакъ и си тропам сериозно :) 

Замислил съм края на месеца или другия да я закарам и да я разглобят, тогава ще се види. Иначе само гадаем, тропането го има, чува се. При клатене на гумата се усеща почукването, при ритане на гумата силно се чува тракане, а от къде идва, не разбираме  със сигурност :(

Не ми се кара по пътя на проба/грешка.

Редактирано от h5rov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да разбера на моето тропане свикнах ли или спря да се чува? Ще я гледам като се стопли. 
Имам един неравномрен ход на мотора на място, когато натоваря динамото с ного консуматори. От ролката ли е или динатомо сгъва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен темата приключи. Оказа се единия тампон на горния ляв носач. Колкото и майстори да гледаха, чак след сваляне на носача се видя.

 Получих цял нов носач и вече няма тропане. Стария си го запазих, кой знае ….

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

h5rov, само да вметна, че планката за реглажа на ксенона може да се извади от амортисьора и да се сложи на друг. :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24.12.2018 г. at 9:18, h5rov написа:

Аз все още нямам решение. Има съмнения за долни шарнири, сменяни преди 6м. с Moog. Евентуално ментак да са се оказали.

закарай я да я прегледат както трябва,шарнирите не заминават толков бързо а и ако е заминал то той има хлабини ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Коя марка долни носачи да поръчам.
Има ли доволни от YAMATO?
thumb.jfif
След като в единия сервиз ми казаха, че амортисьорите са ми за смяна, а видимо не са, отидох в друг и намерихме омекнал големия тампон вляво и малкия тампон вдясно. Съмнявам се, че ще стане като при колегата, да разглобим да ги сменяме и да излезе и друго. 

Редактирано от gmarinov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не смених носачите, само тампоните в тях. Продават ги поотделно, няма смисъл целия носач да се сменя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще споделиш ли с каква марка и колко км си изминал с тях?
Насочил съм се към оригинални тампони, около 240лв. за двата долни носача (6 тампона).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм ги купувал по отделно.

При мен се получи по друг начин. Нямаше как да развият болтовете на носачите от моста, единия се скъса и остана вътре. Наложи се да свалят целия мост и го занесох за рециклиране. Там извадиха болта и ми рециклираха и 2-та носача. Рециклиране на всички тампони на предни носачи (2×3) - 120лв.

Правено е края на февруари месец и съм минал 10к км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко да вдигна темата.

При мен се получи едно леко тропане в предницата само при ниска скорост (под 40км/ч). Закарах я на реглаж. Сходимостта е ок. Не се наложи нищо да се пипа. Оплаках се от проблема и след като я провери (на ръка) каза, че за него нямало нищо разбито а това тропане можело да се дължи на свободния ход на амортисьорите. Нещо което ми звучи абсурдно. Естествено ще потърся второ мнение, но нещото, което ме озадачи е, че на място при клатене на волана се чува леко пукане (отпред към средата). Какъв е шанса да е разбита рейка, понеже тропането в движение се усеща леко и във волана? Не ми губи хидравлична течност. Не съм виждал и петна отдолу, но ако наистина излезе рейка се вкарвам в голям филм...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както по-горе мисля съм писал, на два пъти съм имал тропания отпред и все са били от разбити тампони на горен носач. Хващат ги чак на разглобено положение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, h5rov написа:

Както по-горе мисля съм писал, на два пъти съм имал тропания отпред и все са били от разбити тампони на горен носач. Хващат ги чак на разглобено положение.

Да колега, прочетох и благодаря за инфото.

Писах, понеже никой не спомена рейка, а си е за притеснение.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята рейка в момента тече леко от пиниона. Имам и съвсем леко чукане при разтрисане на волана.

Първо ми казаха да сменя амортисьорите, защото "сигурно" от празния ход тропа.
След това ми казаха да сменям тампони на долни носачи, а в момента си мисля, дали няма да се наложи да сменям на горни носачи. 
Тези дни ще лягам сам под колата да си намеря проблема, че по думите на майсторите сменям докато се открие проблема.
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ,при мен също се получи тропане на предницата .Сменил съм амортисьори със гумените им тампони горе,тампони на стабилизиращата  щанга !всичко с  оригинални части),но тропане така или иначе все още има.При диагностиката на предницата всичко видимо е здраво ,това което остана е да сменя тампони на горен и долен носач.Въпросът ми е къде сте намерили тампони за горен носач.тъй като в парт каталога няма номер за тях и се сменят с целите носачи .Долните ги има навсякъде-оригинални неоригинални каквито ти душа сака.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука гледам, че има тампони преден горен носач:

http://namaleniavtochasti.com/341-accord-clcncm-2002-2008

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен проблема е решен. След второ мнение пак нищо не излезе, но механика, който проверяваше извика по-старши такъв и след джаладско клатене на колата ми каза, че е биалетка. При напъване с щанга не се чуваше нищо. Явно понякога трябва да се прилагат по-примитивни методи. Смениха я и тропането спря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен започна и едно скърцане по неравностите.
Поръчах оригинални всички тампони на долните носачи, тампони и биалети на стабилизиращата щанга.
След месец се надявам всичко да спре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как трябва да се постави големия тампон на долните носачи? Има стрелки и от едната страна има лилава боя, нагоре или е боята? 

IMG_20190905_103042.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...