Jump to content
iem

Ограничение на скоростта или проблем

Recommended Posts

Здравейте, искам да ви питам дали някой  е имал следния проблем или по-скоро фабрично ограничение. 

Притежавам Хонда Акорд 2008 г. комби, автоматик, 2.4 бензин. На ръчен "S режим"  автомобила върви прилично като предавките до 3-та, включително ги сменя на 7000 оборота, което е около 180 км/ч. по километраж, но мине ли на 4-та предавка достига до около 200 км/ч. около 4 500 оборота и не може повече. Знам, че автомобила е с огромна маса, но все пак мисля, че сходни автомобили минават с лекота тази скорост. Та мисълта ми е дали е с ограничител на максималната скорост или просто толкова си може колата. 

PS не съм състезател наложи ми се веднъж бързайки към София.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е 2.0 бензин и е ограничена до 205 или до 210 км/ч., не си спомням точно.

Малко след като я купих, реших да я тествам на магистралата.

Избрах участък и време, когато почти нямаше трафик и пробвах. Не можа да вдигне повече от 210.

Държеше си ги и въпреки липсата на трафик и също така достатъчно прав и дълъг участък, където да ускори, не можа повече.

Стана ми любопитно и се разрових и видях, че е ограничена.

Предполагам и на 2.4 е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Изгледай този клип:

 

https://www.youtube.com/watch?v=_Y4TRsdjOdo

 

Не съм сигурен дали е точно същия модел колата, но пък може да е от полза да разбереш дали ускоронието е подобно или по-добро, или по-лошо. 

 

Ред.: Извинявай, не бях прочел добре въпроса ти. Стига да няма някакво електронно ограничение, 100% може да вдигне най-малко още 10 км в час отгоре, както е на клипа, да не казвам и по-голямо число. Разбира се, ако решиш да пробваш - вярвам, че ще го направиш на определено за целта място. 

Редактирано от ogi28b
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ogi28b написа:

Изгледай този клип:

 

https://www.youtube.com/watch?v=_Y4TRsdjOdo

 

Не съм сигурен дали е точно същия модел колата, но пък може да е от полза да разбереш дали ускоронието е подобно или по-добро, или по-лошо. 

 

Ред.: Извинявай, не бях прочел добре въпроса ти. Стига да няма някакво електронно ограничение, 100% може да вдигне най-малко още 10 км в час отгоре, както е на клипа, да не казвам и по-голямо число. Разбира се, ако решиш да пробваш - вярвам, че ще го направиш на определено за целта място. 

Благодаря за клипа, но тази Хонда е доста по-нов модел, а и с CVT трансмисия според мен. 

пс Не мисля да пробвам пак максимална скорост, но ми стана любопитно, да не някакъв приоблем, защото по-старата генерация с този двигател върви доста повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е дизелова, демек с 51 к.с. по малко от 2.4 бензин. Лично аз съм вдигал с нея 222 км/ч по показание на допълнително монтирана навигация в автомобила. Не мога да кажа в този момент колко е показвал щатния скоростомер на колата, защото бях съсредоточен върху пътя. Но при всички положения трябва да е повече от показанието на GPS-а. И за да няма повече "настръхнали" ще уточня, че действието се случи в Германия на участък от магистралата на който няма ограничение на скоростта. Просто карах в най лявата лента (от 3 + аварийна в посока) с около 200 км/ч. Когато много бързо ме настигна някакво AUDI и аз, за да не му се пречкам настъпах до ламарината. В момента в който се прибрах в средната лента горе-долу със същата тази скорост AUDI-то ме изпревари почти като спрял и само виждах как му се отдалечават стоповете. След това разбира се върнах газта. Трябва да уточня и още нещо, моята кола е седан с ръчна 6 степенна кутия. До колкото знам, на комбитата монтират малко по "бавни" диференциали. Това в комбинация с приплъзване в хидротрансформатора (ако не се е заключил Lock-Up-a) може да доведе до сработване на ограничителя на обороти на двигателя. Но от друга страна това изключва случая на автора на темата, защото той е достигнал едва до 4500 оборота и то на 4-та предавка. И тук възниква въпроса. Какво би станало ако премине на 5-та предавка. Дали ще ускори още малко или ще "умре" още по вече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, DAN_DAN написа:

Моята е дизелова, демек с 51 к.с. по малко от 2.4 бензин. Лично аз съм вдигал с нея 222 км/ч по показание на допълнително монтирана навигация в автомобила. Не мога да кажа в този момент колко е показвал щатния скоростомер на колата, защото бях съсредоточен върху пътя. Но при всички положения трябва да е повече от показанието на GPS-а. И за да няма повече "настръхнали" ще уточня, че действието се случи в Германия на участък от магистралата на който няма ограничение на скоростта. Просто карах в най лявата лента (от 3 + аварийна в посока) с около 200 км/ч. Когато много бързо ме настигна някакво AUDI и аз, за да не му се пречкам настъпах до ламарината. В момента в който се прибрах в средната лента горе-долу със същата тази скорост AUDI-то ме изпревари почти като спрял и само виждах как му се отдалечават стоповете. След това разбира се върнах газта. Трябва да уточня и още нещо, моята кола е седан с ръчна 6 степенна кутия. До колкото знам, на комбитата монтират малко по "бавни" диференциали. Това в комбинация с приплъзване в хидротрансформатора (ако не се е заключил Lock-Up-a) може да доведе до сработване на ограничителя на обороти на двигателя. Но от друга страна това изключва случая на автора на темата, защото той е достигнал едва до 4500 оборота и то на 4-та предавка. И тук възниква въпроса. Какво би станало ако премине на 5-та предавка. Дали ще ускори още малко или ще "умре" още по вече.

Сигурен съм, че колата е с доста "дълги" скорости. На 5-та предавка може и да вдигне повече, докато достигне тези обороти, но ще му трябва мощност или голямо нанадолнище. Мисля, че Акорд седан с ръчни скорости е несравнимо по-бърза без значение дизел или бензин... А какво ще рече да се заключи Lock Up i приплъзване на хидротрансформатора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нещо като да премине от хидравлично към твърдо (пряко) предаване на усилието, все едно си с механична кутия. Така загубите на усилие намаляват още.  

 

Признавам, че не бях гледал клипа съвсем подробно. Наистина прилича на CVT. Не се интересувам от автоматични кутии и не знам дали за модела се предлага такава. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото зная, електронно сме ограничени до 208км/ч. Или поне при мен е така (американската версия на 8-ма ген.). След рефлаш на компа пада ограничението. Аз лично още не съм я пробвал.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Максималната скорост по спецификации за европейски акорд 8 с 2.0 двигател е 215км/ч, максималната за 2.4 е 233км/ч - като това е доста близко до физическия максимум на автомобил с такъв драг коефициент и с 150/200кс съответно. Не мисля, че са ел. ограничени европейските. Добре е да имаме предвид, че скоростта на километража обикновено е по-висока от реалната и, че при такива "аматьорски" тестове - едва забележими попътен/насрещен вятър от 10км/ч, или положителен/отрицателен наклон от 1-2%, ще окажат осезаемо влияние върху крайния резултат.

 

Вас как не ви е страх да вдигате 200, не ви ли отлитат предните лайсни :D

  • Haha 1
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-бързо не намерих, но видеото е ужасно и не си личи дали е "пипана".

 

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, ceco_accord написа:

По-бързо не намерих, но видеото е ужасно и не си личи дали е "пипана".

 

Най-малкото е да има "ремап", кой знае какво още е пипано за да вдигне тази скорост...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Veseliq написа:

Максималната скорост по спецификации за европейски акорд 8 с 2.0 двигател е 215км/ч, максималната за 2.4 е 233км/ч - като това е доста близко до физическия максимум на автомобил с такъв драг коефициент и с 150/200кс съответно. Не мисля, че са ел. ограничени европейските. Добре е да имаме предвид, че скоростта на километража обикновено е по-висока от реалната и, че при такива "аматьорски" тестове - едва забележими попътен/насрещен вятър от 10км/ч, или положителен/отрицателен наклон от 1-2%, ще окажат осезаемо влияние върху крайния резултат.

 

Вас как не ви е страх да вдигате 200, не ви ли отлитат предните лайсни :D

Отлитат, но ги държа с една ръка :))) А ти колко си успял да развиеш с твоя Хонда ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е примерен водач, но пък се заформя "живителна" тема. 200 е голяма скорост за наще коли, но и 3-те ми Хонди са я стигали без проблем. Най бързо я достигаше Сивика, а най-бавно 6-тият Акорд (двете са в подписа ми). Комбито е най-мощно, но и най-тежко, и именно поради това е преминавало над 200, но както и ти забеляза, от 180 нагоре, нещата бавно се развиват и нямам нерви да го чакам, за да видя до къде ще стигне. Принципно е и шумно около тая скорост, а и не искам да притеснявам возещите се. Когато съм сам и е празна, повече от 210 не може, а като е пълна би вдигнала и още, но...

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, iem написа:

Отлитат, но ги държа с една ръка :))) А ти колко си успял да развиеш с твоя Хонда ?

 

Ако съдим разхода от сигнатурата - сигурно съм вдигал до към 150, ама по баир надолу :D Доста повече ме интересува колко бързо колата стига до 150, от колкото колко над 150 може да развие. А и шегата настрана, заради шумове и вибрации от пластмасовите лайсни, над 180 ме е било страх да не остана без тях, така че горе долу толкова. С миналия дизелов ремапнат Акорд (7ма ген, механични скорости) еднократно съм вдигал 230 по километраж, като за повече нямах кураж. 

 

Искрено - това е 1.7 тона семейно комби, не NSX. Никога не можеш да кажеш, че "ти се е наложило" да караш с такава скорост. Сам си си го наложил. И според мен това не е добър автомобил с който човек да си налага такива работи ;)

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледах в сървиз мануала и там пише на S  229 максимална скорост, но там не уточняват седал или комби. С Акорд 6 съм вдигал 210км/ч, но ми падна кората под двигателя и повече такива скорости не съм достигал. 

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, Veseliq написа:

 

Ако съдим разхода от сигнатурата - сигурно съм вдигал до към 150, ама по баир надолу :D Доста повече ме интересува колко бързо колата стига до 150, от колкото колко над 150 може да развие. А и шегата настрана, заради шумове и вибрации от пластмасовите лайсни, над 180 ме е било страх да не остана без тях, така че горе долу толкова. С миналия дизелов ремапнат Акорд (7ма ген, механични скорости) еднократно съм вдигал 230 по километраж, като за повече нямах кураж. 

 

Искрено - това е 1.7 тона семейно комби, не NSX. Никога не можеш да кажеш, че "ти се е наложило" да караш с такава скорост. Сам си си го наложил. И според мен това не е добър автомобил с който човек да си налага такива работи ;)

Когато обстоятелствата те притиснат използваш техниката с която разполагаш към момента, жалко че не ме бяха притиснали например разполагайки  с NSX, но това е друга тема.... ;)

И в крайна сметка има ли ограничител или не туй е въпроса. Не че има голямо значение, защото явно теглото е ограничителя ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За моята със сигурност мога да кажа, че има.

Когато правих теста, имах идеални климатични условия и чист, равен път, без отрицателен наклон.

Стигнах до около 210 по километраж и след това просто спря да ускорява, а имаше поне още 4-5 км чиста магистрала и си я настъпвах, но не.

 

А , и тогава още не знаех за лайсните :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята по километраж е вдигала 225. Един път съм го правил да тествам. Карах с 225 около 20-тина секунди, не изглеждаше да вдига повече.

 

П.П. На мен лайсните ми ги смениха по сервизна акция (и двете) в Бултрако. Сега имам чисто нови.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, въпросът е, че тъй като въздушното съпротивление расте квадратично спрямо скоростта - лимита за 150кс кола се пада някъде там. Не случайно за 250км/ч стигат 250кс, но ти трябват 500кс за 300км/ч и 1000кс за 400км/ч. Та, ограничител има, но не мисля, че е електронен ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, iem написа:

 Не че има голямо значение, защото явно теглото е ограничителя ;)

Не теглото е ограничител, а челното съпротивление, обтекаемостта на отделните детайли и завихрянето в зоните с ниско налягане. Виж колко тежат "обичайните заподозрени" преминаващи 250, 300 и 350 км/ч. Теглото е фактор за ускорението, но не и за максималната скорост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако на някого му е интересна теорията и изчисления (или просто статистика) за ускорение/максимална скорост, може да намери за интересна темата отдолу. (иначе вероятно най-непопулярната тема във форума :D). Иначе на този сайт www.automobile-catalog.com има много подробни данни за различни колици – както официално декларирани, така и изчислени от тях. М/у другото числата от сайта и таблицата по-долу са много близки, така че човек може и да си поиграе размишлявайки колко би му струвало това, което иска като ускорение или скорост.

 

 

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Like 1
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×