iem 1 #1 Публикувано 6 Декември, 2018 Здравейте, искам да ви питам дали някой е имал следния проблем или по-скоро фабрично ограничение. Притежавам Хонда Акорд 2008 г. комби, автоматик, 2.4 бензин. На ръчен "S режим" автомобила върви прилично като предавките до 3-та, включително ги сменя на 7000 оборота, което е около 180 км/ч. по километраж, но мине ли на 4-та предавка достига до около 200 км/ч. около 4 500 оборота и не може повече. Знам, че автомобила е с огромна маса, но все пак мисля, че сходни автомобили минават с лекота тази скорост. Та мисълта ми е дали е с ограничител на максималната скорост или просто толкова си може колата. PS не съм състезател наложи ми се веднъж бързайки към София. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
romborak 165 #2 Отговорено 6 Декември, 2018 Моята е 2.0 бензин и е ограничена до 205 или до 210 км/ч., не си спомням точно. Малко след като я купих, реших да я тествам на магистралата. Избрах участък и време, когато почти нямаше трафик и пробвах. Не можа да вдигне повече от 210. Държеше си ги и въпреки липсата на трафик и също така достатъчно прав и дълъг участък, където да ускори, не можа повече. Стана ми любопитно и се разрових и видях, че е ограничена. Предполагам и на 2.4 е така. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #3 Отговорено 6 Декември, 2018 (Редактирано) Изгледай този клип: https://www.youtube.com/watch?v=_Y4TRsdjOdo Не съм сигурен дали е точно същия модел колата, но пък може да е от полза да разбереш дали ускоронието е подобно или по-добро, или по-лошо. Ред.: Извинявай, не бях прочел добре въпроса ти. Стига да няма някакво електронно ограничение, 100% може да вдигне най-малко още 10 км в час отгоре, както е на клипа, да не казвам и по-голямо число. Разбира се, ако решиш да пробваш - вярвам, че ще го направиш на определено за целта място. Редактирано 6 Декември, 2018 от ogi28b 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iem 1 #4 Отговорено 6 Декември, 2018 Преди 1 час, ogi28b написа: Изгледай този клип: https://www.youtube.com/watch?v=_Y4TRsdjOdo Не съм сигурен дали е точно същия модел колата, но пък може да е от полза да разбереш дали ускоронието е подобно или по-добро, или по-лошо. Ред.: Извинявай, не бях прочел добре въпроса ти. Стига да няма някакво електронно ограничение, 100% може да вдигне най-малко още 10 км в час отгоре, както е на клипа, да не казвам и по-голямо число. Разбира се, ако решиш да пробваш - вярвам, че ще го направиш на определено за целта място. Благодаря за клипа, но тази Хонда е доста по-нов модел, а и с CVT трансмисия според мен. пс Не мисля да пробвам пак максимална скорост, но ми стана любопитно, да не някакъв приоблем, защото по-старата генерация с този двигател върви доста повече. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 414 #5 Отговорено 6 Декември, 2018 Моята е дизелова, демек с 51 к.с. по малко от 2.4 бензин. Лично аз съм вдигал с нея 222 км/ч по показание на допълнително монтирана навигация в автомобила. Не мога да кажа в този момент колко е показвал щатния скоростомер на колата, защото бях съсредоточен върху пътя. Но при всички положения трябва да е повече от показанието на GPS-а. И за да няма повече "настръхнали" ще уточня, че действието се случи в Германия на участък от магистралата на който няма ограничение на скоростта. Просто карах в най лявата лента (от 3 + аварийна в посока) с около 200 км/ч. Когато много бързо ме настигна някакво AUDI и аз, за да не му се пречкам настъпах до ламарината. В момента в който се прибрах в средната лента горе-долу със същата тази скорост AUDI-то ме изпревари почти като спрял и само виждах как му се отдалечават стоповете. След това разбира се върнах газта. Трябва да уточня и още нещо, моята кола е седан с ръчна 6 степенна кутия. До колкото знам, на комбитата монтират малко по "бавни" диференциали. Това в комбинация с приплъзване в хидротрансформатора (ако не се е заключил Lock-Up-a) може да доведе до сработване на ограничителя на обороти на двигателя. Но от друга страна това изключва случая на автора на темата, защото той е достигнал едва до 4500 оборота и то на 4-та предавка. И тук възниква въпроса. Какво би станало ако премине на 5-та предавка. Дали ще ускори още малко или ще "умре" още по вече. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iem 1 #6 Отговорено 6 Декември, 2018 Преди 1 час, DAN_DAN написа: Моята е дизелова, демек с 51 к.с. по малко от 2.4 бензин. Лично аз съм вдигал с нея 222 км/ч по показание на допълнително монтирана навигация в автомобила. Не мога да кажа в този момент колко е показвал щатния скоростомер на колата, защото бях съсредоточен върху пътя. Но при всички положения трябва да е повече от показанието на GPS-а. И за да няма повече "настръхнали" ще уточня, че действието се случи в Германия на участък от магистралата на който няма ограничение на скоростта. Просто карах в най лявата лента (от 3 + аварийна в посока) с около 200 км/ч. Когато много бързо ме настигна някакво AUDI и аз, за да не му се пречкам настъпах до ламарината. В момента в който се прибрах в средната лента горе-долу със същата тази скорост AUDI-то ме изпревари почти като спрял и само виждах как му се отдалечават стоповете. След това разбира се върнах газта. Трябва да уточня и още нещо, моята кола е седан с ръчна 6 степенна кутия. До колкото знам, на комбитата монтират малко по "бавни" диференциали. Това в комбинация с приплъзване в хидротрансформатора (ако не се е заключил Lock-Up-a) може да доведе до сработване на ограничителя на обороти на двигателя. Но от друга страна това изключва случая на автора на темата, защото той е достигнал едва до 4500 оборота и то на 4-та предавка. И тук възниква въпроса. Какво би станало ако премине на 5-та предавка. Дали ще ускори още малко или ще "умре" още по вече. Сигурен съм, че колата е с доста "дълги" скорости. На 5-та предавка може и да вдигне повече, докато достигне тези обороти, но ще му трябва мощност или голямо нанадолнище. Мисля, че Акорд седан с ръчни скорости е несравнимо по-бърза без значение дизел или бензин... А какво ще рече да се заключи Lock Up i приплъзване на хидротрансформатора? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #7 Отговорено 6 Декември, 2018 (Редактирано) Нещо като да премине от хидравлично към твърдо (пряко) предаване на усилието, все едно си с механична кутия. Така загубите на усилие намаляват още. Признавам, че не бях гледал клипа съвсем подробно. Наистина прилича на CVT. Не се интересувам от автоматични кутии и не знам дали за модела се предлага такава. Редактирано 6 Декември, 2018 от ogi28b Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
_pileto_ 44 #8 Отговорено 7 Декември, 2018 Доколкото зная, електронно сме ограничени до 208км/ч. Или поне при мен е така (американската версия на 8-ма ген.). След рефлаш на компа пада ограничението. Аз лично още не съм я пробвал. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #9 Отговорено 7 Декември, 2018 Максималната скорост по спецификации за европейски акорд 8 с 2.0 двигател е 215км/ч, максималната за 2.4 е 233км/ч - като това е доста близко до физическия максимум на автомобил с такъв драг коефициент и с 150/200кс съответно. Не мисля, че са ел. ограничени европейските. Добре е да имаме предвид, че скоростта на километража обикновено е по-висока от реалната и, че при такива "аматьорски" тестове - едва забележими попътен/насрещен вятър от 10км/ч, или положителен/отрицателен наклон от 1-2%, ще окажат осезаемо влияние върху крайния резултат. Вас как не ви е страх да вдигате 200, не ви ли отлитат предните лайсни 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6163 #10 Отговорено 7 Декември, 2018 По-бързо не намерих, но видеото е ужасно и не си личи дали е "пипана". 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iem 1 #11 Отговорено 7 Декември, 2018 преди 37 минути, ceco_accord написа: По-бързо не намерих, но видеото е ужасно и не си личи дали е "пипана". Най-малкото е да има "ремап", кой знае какво още е пипано за да вдигне тази скорост... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iem 1 #12 Отговорено 7 Декември, 2018 Преди 1 час, Veseliq написа: Максималната скорост по спецификации за европейски акорд 8 с 2.0 двигател е 215км/ч, максималната за 2.4 е 233км/ч - като това е доста близко до физическия максимум на автомобил с такъв драг коефициент и с 150/200кс съответно. Не мисля, че са ел. ограничени европейските. Добре е да имаме предвид, че скоростта на километража обикновено е по-висока от реалната и, че при такива "аматьорски" тестове - едва забележими попътен/насрещен вятър от 10км/ч, или положителен/отрицателен наклон от 1-2%, ще окажат осезаемо влияние върху крайния резултат. Вас как не ви е страх да вдигате 200, не ви ли отлитат предните лайсни Отлитат, но ги държа с една ръка :))) А ти колко си успял да развиеш с твоя Хонда ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6163 #13 Отговорено 7 Декември, 2018 Колегата е примерен водач, но пък се заформя "живителна" тема. 200 е голяма скорост за наще коли, но и 3-те ми Хонди са я стигали без проблем. Най бързо я достигаше Сивика, а най-бавно 6-тият Акорд (двете са в подписа ми). Комбито е най-мощно, но и най-тежко, и именно поради това е преминавало над 200, но както и ти забеляза, от 180 нагоре, нещата бавно се развиват и нямам нерви да го чакам, за да видя до къде ще стигне. Принципно е и шумно около тая скорост, а и не искам да притеснявам возещите се. Когато съм сам и е празна, повече от 210 не може, а като е пълна би вдигнала и още, но... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #14 Отговорено 7 Декември, 2018 Преди 5 часа, iem написа: Отлитат, но ги държа с една ръка :))) А ти колко си успял да развиеш с твоя Хонда ? Ако съдим разхода от сигнатурата - сигурно съм вдигал до към 150, ама по баир надолу Доста повече ме интересува колко бързо колата стига до 150, от колкото колко над 150 може да развие. А и шегата настрана, заради шумове и вибрации от пластмасовите лайсни, над 180 ме е било страх да не остана без тях, така че горе долу толкова. С миналия дизелов ремапнат Акорд (7ма ген, механични скорости) еднократно съм вдигал 230 по километраж, като за повече нямах кураж. Искрено - това е 1.7 тона семейно комби, не NSX. Никога не можеш да кажеш, че "ти се е наложило" да караш с такава скорост. Сам си си го наложил. И според мен това не е добър автомобил с който човек да си налага такива работи 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Z-Ro 55 #15 Отговорено 7 Декември, 2018 Погледах в сървиз мануала и там пише на S 229 максимална скорост, но там не уточняват седал или комби. С Акорд 6 съм вдигал 210км/ч, но ми падна кората под двигателя и повече такива скорости не съм достигал. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iem 1 #16 Отговорено 7 Декември, 2018 преди 12 минути, Veseliq написа: Ако съдим разхода от сигнатурата - сигурно съм вдигал до към 150, ама по баир надолу Доста повече ме интересува колко бързо колата стига до 150, от колкото колко над 150 може да развие. А и шегата настрана, заради шумове и вибрации от пластмасовите лайсни, над 180 ме е било страх да не остана без тях, така че горе долу толкова. С миналия дизелов ремапнат Акорд (7ма ген, механични скорости) еднократно съм вдигал 230 по километраж, като за повече нямах кураж. Искрено - това е 1.7 тона семейно комби, не NSX. Никога не можеш да кажеш, че "ти се е наложило" да караш с такава скорост. Сам си си го наложил. И според мен това не е добър автомобил с който човек да си налага такива работи Когато обстоятелствата те притиснат използваш техниката с която разполагаш към момента, жалко че не ме бяха притиснали например разполагайки с NSX, но това е друга тема.... И в крайна сметка има ли ограничител или не туй е въпроса. Не че има голямо значение, защото явно теглото е ограничителя Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
romborak 165 #17 Отговорено 7 Декември, 2018 За моята със сигурност мога да кажа, че има. Когато правих теста, имах идеални климатични условия и чист, равен път, без отрицателен наклон. Стигнах до около 210 по километраж и след това просто спря да ускорява, а имаше поне още 4-5 км чиста магистрала и си я настъпвах, но не. А , и тогава още не знаех за лайсните Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dzrasd 104 #18 Отговорено 7 Декември, 2018 Моята по километраж е вдигала 225. Един път съм го правил да тествам. Карах с 225 около 20-тина секунди, не изглеждаше да вдига повече. П.П. На мен лайсните ми ги смениха по сервизна акция (и двете) в Бултрако. Сега имам чисто нови. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #19 Отговорено 7 Декември, 2018 Да де, въпросът е, че тъй като въздушното съпротивление расте квадратично спрямо скоростта - лимита за 150кс кола се пада някъде там. Не случайно за 250км/ч стигат 250кс, но ти трябват 500кс за 300км/ч и 1000кс за 400км/ч. Та, ограничител има, но не мисля, че е електронен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6163 #20 Отговорено 7 Декември, 2018 Преди 3 часа, iem написа: Не че има голямо значение, защото явно теглото е ограничителя Не теглото е ограничител, а челното съпротивление, обтекаемостта на отделните детайли и завихрянето в зоните с ниско налягане. Виж колко тежат "обичайните заподозрени" преминаващи 250, 300 и 350 км/ч. Теглото е фактор за ускорението, но не и за максималната скорост. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #21 Отговорено 7 Декември, 2018 (Редактирано) Ако на някого му е интересна теорията и изчисления (или просто статистика) за ускорение/максимална скорост, може да намери за интересна темата отдолу. (иначе вероятно най-непопулярната тема във форума :D). Иначе на този сайт www.automobile-catalog.com има много подробни данни за различни колици – както официално декларирани, така и изчислени от тях. М/у другото числата от сайта и таблицата по-долу са много близки, така че човек може и да си поиграе размишлявайки колко би му струвало това, което иска като ускорение или скорост. Редактирано 7 Декември, 2018 от Pavel_Pavlov 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BOKLUK_CHOVEK 114 #22 Отговорено 9 Януари, 2019 (Редактирано) Преди 3 дни си настъпвах кочината по магистралата (акорд 8,2.4,седан,ръчка) и увлечен в ускорението ударих 220 неусетно.Разбрах че летим с 220,когато приятелката ми се развика,да съм намалявал че ще сме се изтрепели някъде Чесно казано ,мисля че можеше още,защото продължаваше да ускорява на 6-та след 220км,ама намалих че идекса на гумите ми е 240 макс.Ще си направя експеримент лятото с летните ми гуми дето са с индекс 300км. Редактирано 9 Януари, 2019 от BOKLUK_CHOVEK Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #23 Отговорено 10 Януари, 2019 (Редактирано) Моята ми вика като подминем 140, та я успокоявам, че километражът е неточен и има още 10км/ч (малко по-малко са де). Но е и за добре така . Иначе рядко пътувам сам магистрално. Редактирано 10 Януари, 2019 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1266 #24 Отговорено 10 Януари, 2019 Алармата се настройва на колкото си прецените,че имате нужда от напомняне за да няма увличане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #25 Отговорено 10 Януари, 2019 Аз жена ми не знам как да я настроя така 1 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #26 Отговорено 10 Януари, 2019 Преди 14 часа, BOKLUK_CHOVEK написа: Преди 3 дни си настъпвах кочината по магистралата (акорд 8,2.4,седан,ръчка) и увлечен в ускорението ударих 220 неусетно.Разбрах че летим с 220,когато приятелката ми се развика,да съм намалявал че ще сме се изтрепели някъде Чесно казано ,мисля че можеше още,защото продължаваше да ускорява на 6-та след 220км,ама намалих че идекса на гумите ми е 240 макс.Ще си направя експеримент лятото с летните ми гуми дето са с индекс 300км. Индексите на гумите важат комбинирани един с друг - ако е за 240 км, то важи ако са натоварени с определеното тегло, което показва числовия индекс преди скоростния. Така че ако не си натоварил гумата с повече килограми от индекса, може да вдигнеш дори и по-висока сорост. Но това е само теория, в никакъв случай не искам да ти кажа "Пробвай го, може повече". Даже напротив - много по-безопасно за всички би било ако не само не го пробваш, ами дори не си го помисляш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BlueDream4 86 #27 Отговорено 10 Януари, 2019 1 hour ago, Pavel_Pavlov said: Аз жена ми не знам как да я настроя така хахахахахаххахахахахахахахаах Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6163 #28 Отговорено 10 Януари, 2019 Лесно се настройва. Слагаш я отзад, връзваш и коланчето, даваш и одялце и възглавничка и плавно потегляш на D. Важното е после да не правиш резки маневри (за да не и се лашка главата) и предварително да си сключил сделка със синковеца, да не вика "мамо, мамо - виж къде е стрелката". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове