Jump to content
Cap_Slow

Размисли и страсти за новите автомобили - реален разход на гориво, екстри, заводски дефекти

Recommended Posts

На 27.01.2019 г. at 23:13, DanielDenev написа:

Защо ще си купуваш кола с тази мисъл? 

Защо изобщо да ги даваш за кола?

Защото, ако не си маркетингово-модно зомбиран или много богат, няма да купиш нова кола!

Ако обаче колата ти трябва за бизнес, пътуваш много,  да ходиш на работа

или просто  си баровец с много пари, може спокойно да си купиш нова кола!

  • Харесвам 3
  • Объркан 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тоя ред на мисли, много ми допада честността в девиза на Порше - "Правим коли от които никой няма нужда, но всички желаят".

  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези дни имах малко време и почетох относно какво гориво зареждат в по-съвременните бензинови двигатели. Ами навсякъде препоръчват да се слага поне 98, а конкретно за тси двигатели на ваг четох, но в американски форум, че unleaded било ОК да заредиш колкото да стигнеш до бензиностанция, където има regular или premium, което предвид качеството на нашите горива го тълкувам, че тази кола с 95 или ще хвърли котва някъде, или няма да върви, или няма да е дори близо до разхода, който и дават или всичко това взето заедно.

Та в общи линии файда, че преко сили ще ти харчи 1/100 по-малко новата кола като трябва да я зареждаш с 30ст/литъра по-скъп бензин.

 

@dzrasd, колега ти предполагам Голфа си го зареждаш с 98 или 100, но все пак на капачката или в manual-a пише ли с какво гориво може да се кара?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, darius написа:

Защото, ако не си маркетингово-модно зомбиран или много богат, няма да купиш нова кола!

Ако обаче колата ти трябва за бизнес, пътуваш много,  да ходиш на работа

или просто  си баровец с много пари, може спокойно да си купиш нова кола!

Малко съм объркан

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, DanielDenev написа:

Малко съм объркан

Не се кахъри и си карай Сивика. Добра кола е (надявам се че ще го потвърдиш ), но в БГ е скъп.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, ceco_accord написа:

Не се кахъри и си карай Сивика. Добра кола е (надявам се че ще го потвърдиш ), но в БГ е скъп.

Колата е чук и съм много доволен не очаквано доволен :) В БГ всичко е скъпо с тоя "висок" стандарт :(

Редактирано от DanielDenev
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е интересно, в интернет няма много такива отзиви. Наистина се надявам след време да постнеш една обратна връзка, ще е интересна според мен на много хора. 

Дано да нямаш грижи с carbon build up. Не, че бензина е основния причинител, но определено допринася при съвременните двигатели с директно впръскване. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще тествам пак с различно гориво. А тези неща по принцип трябва ли да ме притесняват за гаранционна кола ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само ако смяташ да я задържаш и след това и ако в manual-a не пише нещо друго за горивото, че после да кажат, че не си слагал подходящо. 

Иначе ако си пише 95 и ако ще я сменяш след 4-5 години (колкото ѝ е гаранцията) е все тая. 

 

Същото важи и за маслото. В Шкода знам, че имат вариант да сменят на 15 000 и 30 000км, съответно който я кара само в гаранция избира втория вариант, който ще си я кара и след това избира първия. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност повече от 3 години няма да я карам.  Иначе много се "вътря" от обезценяване. Една кола на 3 години, с още 2 години гаранция, струва много повече от кола на 5 без гаранция.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 26.01.2019 г. at 18:52, ceco_accord написа:

Новото си е ново, но ако може да е по технологии и стандарти от добрите стари времена. Примерно малка серия (под 2000 бр) за която законите не изискват да отговаря на съвременните стандарти. Хората плачат за читави и оригинални олд и янг таймери. За сега само  веднъж съм чувал за такъв бутиков и нестандартен подход. С кеф бих си взел като моя Сивик, но произведен преди 30-тина дни, а не години. :)

Плачат ли наистина хората за това? 

В другите си мнения говориш, че сивик Х бил скъп, ако колко ще струва твоя стар сивик в под 2000бр. серия? 3-но, 4-но?

И си сигурен, че ще си го купиш, добрия стар сивик за 100-120 000 лв?

Дори и да се намери "балък", който да го купи нов от магазина, да поеме обезценяването ... ти пак няма да дадеш 30-40 000лв за ползван такъв на 5г. 

  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истинският мъж не плаче, но детето в него реве, тропа с краче и си иска старите играчки.

3 цифрена сума в хилядарки е нереална за такъв Сивик, не че по германията не дават толкова за базов американец с осмак на карбуратори и без асистираща електроника. Иначе докато съм финансово подтиснат - не бих, но питай ме пак - като спечеля от тотото. :)

Новият струва колкото прилично оборудван европеец от горния сегмент и поне по размери и екстри почти го достига, а и принципно не е лоша кола. Лошото е че ако брекзитът е без сделка, ще поскъпне още, но ще има доста чистак нови, вече произведени и още не купени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, ceco_accord написа:

3 цифрена сума в хилядарки е нереална за такъв Сивик,

 

Защо да е нерерално, това е дори консервативна естимация, според мен ще е дори много по-скъпо.

Колко според теб струва да се пренастроят линиите, за да произведат 1500 бройки?

Струва колкото и когато го правят за да произведат 1 500 000 бройки. 

Ето първото, което изплю гугъл за икономи оф скейл https://www.thebalance.com/economies-of-scale-3305926

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, кой ще пренастройва конвейр? Той трябва да печели парите и никой не го брои в сметките. Иде реч за бутиково производство в отделно хале с няколко вехти заваръчни робота за купето. Всичко друго на ръка. Преди 35 години конвейрът е бил просто поточна линия. Сега е съвсем друго понятие.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в отделно хале ... не се бях сетил. Така може. 

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митко, проблема на Цецо е, че иска най съвременните дизайни и технологии съчетани с качество на материали и изработка от 90-те. Е няма такова животно. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така де.Аз друго копнах а то какво се е качило,нямам си и на идея как е станало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, vespa написа:

Митко, проблема на Цецо е, че иска най съвременните дизайни и технологии съчетани с качество на материали и изработка от 90-те. Е няма такова животно. 

Не си ме разбрал точно.

Искам старите дизайни, качество на изработка и материали + нови технологии на металообработка и боядисване, но без новомодните гаджети. Един добър за шофиране автомобил не се нуждае от камари екстри. Те са важни ако е набързо проектиран и му помагат да се държи в пътя.

А ако е интересен и забавен, не му трябват и модерни мултимедии (освен ако редовно не виси в задръствания).

Обичам си старата кола, а по-новата просто ползвам, но това е свързано и с промените в самия мен. Примерно старата е чудесна за града и забавления, но поради ЕГН-то ми, за дълъг път и пренос по-новата вече ми е по-удобна и комфортна.

Но както повечето знаем, любов и обич са различни понятия.

 

Това е старата ми любимка:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо,хубаво я "обичаш"старата любов,но не мислиш ли,че си потенциално опасен както за теб,така и за околните?:)

Карай си акордчето,че тази като гледам,си е "изпяла песента".Няма нищо вечно!:)

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безспорно изглежда зле, но още си държи 200 по магистралите. Ножът може да е опасен и полезен - зависи кой за какво го ползва.

Иначе си прав, няма серво, еърбеци и енергопоглъщащите зони на купето са от старите разбирания, но не съм я отписал. Не ме разбирай погрешно - Акорда е великолепен приятел, но "микровълновата" е жива радост и ме подмладява само като и чуя моторчето и седна на дъното (докато още го има). :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли идея дали бултрако биха извършили някакъв recall или tsb на Акура? Колкото и налудничаво да звучи, може да изпадне някой TLX на доста добра цена от щатите и ми минават някакви мисли, въпреки всички евентуални негативи от липсата на каквито и да е части 2ра ръка и отново обвързването с максимум 2 сервиза в цяла София.

Основното ми притеснение е с автоматичните кутии, че по форумите им много се оплакват и от двете, както и от на Акура кутията, която е dsg с торк, така и 9 степенната на ZF. Ако за вбъдеще пуснат нещо свързано с кутията, било то ъпдейт или и аз не знам, много се чудя дали ще има къде да ми го извършат в България.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да се върнем в темата, защо да купувам нещо, което като го извадя от магазина

струва с 20% надолу, а го плащам 20% по скъпо!

И тук идват отстъпките и лизинга.

Оперативният лизин ми се струва най-оправдан за покупка на нова кола.

Ако никой не купува ново, цените ще паднат и то много над 20%, т.е. ще оберат всички прекупвачи по веригата.

 

В момента ме агитират за РАВ 4 хибрид с първоначална вноска 9000лв./15%/.

И се почват застаховки, такси и т.н та до 13500!😂

590лв. на месец оперативен лизин/60месеца/, остатъчна стойност 30%.

Трябва да си луд, да платиш последните 30%.

Просто сменяш колата и плана!

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми то по тази логика по добре под наем и не мислиш за нищо. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рент-а-кар е алтернатива само в няколкото ни големи града. На запад е доста по-разпространен, както и оперативният лизинг. Просто ние тук живеем с мисълта че част от личното благоденствие се определя от лично жилище и кола.

По повод новите коли нещата принципно са ясни. За 100% ефект, плащаш 100% от цената. Част от тези 100% ефект са показност и егоцентризъм. Всеки който ги надживее може да получи 80% (или повече) ефективност от определена стара но читава кола срещу 20-30% от цената и.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ceco_accord така наречените гаджети според мен дойдоха с цел да замажат очите на хората, защото в днешно време колите вместо да стават по-леки, по-икономични и по-евтини, стават значително по-скъпи, по-тежки със всичко следващо от това, горят колкото старите, но имат едно много голямо преимущество в сравнение със старите автомобили от 80-те и 90-те, но то за  съжаление е предимство за производителите - благодарение на супер дупер системите и турбота и незнам какви си простотии, освен че стават по 23456 кила и има 35 цолови джанти, цената на приличен среден клас автомобил гони 70 хилки, стават доста проблемни за експлоатация дори в първите години на живота им, но мисля че преминат ли границата от 200-250 К километра, ще стават само и единствено за правене, което правене пък е старателно оскъпено дотолкова, доколкото да не си струва... Или 6-7 години и пак си на пангара но за нов автомобил, защото старите стават само за вторични. Последните автомобили в които се качвах, произведени след 2013-2014 крещящо потвърждават думите ми, някои производители предлагат прилично вътрешно оборудване на двойна цена, но цялостно положението е същото, караш и хвърляш! 

Според мен положенето налага, който има старо злато да си го кътка докато му е кеф, след това да се ориентира според джоба и кефа, но скоро 10-12 годишните "нови" за нас доскоро коли ще стават само за сервиз или за рециклиране.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз това имах предвид, но тук при нас е договор за три години без да мислиш за гумите даже. После сменяш с нова без значение марката. Пример, миналия месец колега си купи Опел Insigna 2015г 2.0 дизел за 9000€ 110000км от такава фирма. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези 160 евро на месец включват ли застраховките на автомобила? :) Колко би ми струвало на месец ако взема ЦРВ 5 например?  :)

Редактирано от DMZ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влиза бе,и бензина влиза  :).

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Европа не е фактор в автомобилната търговия. В щатите колите ги дават срещу 0% първоначална вноска.

https://translate.google.com/translate?hl=bg&sl=ru&u=https://autonewsportal.ru/test-drajv/po-ushi-v-lizinge-kak-ja-besplatno-kupil-novyj-accord-v-ssha.html&prev=search

Статията пускам в превод от руски (чрез гугле преводача) - за да схванете по-лесно идеята, а детайлите липсват, понеже още не е безплатна. Както се вижда, Акордът е най-добрата сделка.

Ние сме малко като братушките, но отпушат ли и тук кредитният балон - "ойде коня у ряката".

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, DMZ написа:

Тези 160 евро на месец включват ли застраховките на автомобила? :) Колко би ми струвало на месец ако взема ЦРВ 5 например?  :)

В Германия начина на изчисляване на застраховките е специфичен. Има различни коефициенти и компоненти в зависимост от около 100 фактора. Така, че никой не може да ти каже предварително колко ще е застраховката на една кола за един човек в един град.. Или накратко - застраховка, данък и бензин не са включени в тези 160€. Тези разходи си ги имаш без значение дали си взел нов или употребяван автомобил.

 

Понеже не си написал кое CR-V точно те интересува, ето ги офертите за двата варианта:

CR-V 1.5 VTEC Comfort от 129 €/мес (47 вноски) при първоначална вноска 10.173,02 €

CR-V Hybrid Comfort от 199 €/мес (47 вноски) при първоначална вноска от 11.674,29 €

Ако ги нямаш парите за първоначална вноска може да си вземеш кредит за закупуване на нов автомобил.

Пример: 10 000€ за 48 мес -> 218,96 EUR/мес, така за под 350€/мес ще караш новото CR-V 1.5 VTEC.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора! :) Наистина ми беше интересно да видя как стои въпроса с лизинга в чужбина. Ако съм разбрал правилно за ЦРВ 5 комфорт 1.5 турбо плащаш 20 000лв първоначална вноска + 47вноски по 260лв /12220лв/, което прави малко над 32 000лв :boxed:

 

Редактирано от DMZ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е схема на лизинг. Това, което съм показал е стандартно финансиране, към което трябва да се добави 11.388,73 € след 48 месец за окончателно придобиване на колата. 

 

При лизинга не си заслужава да плащаш първоначална вноска при положение, че ще връщаш колата.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо си викам, брей - много евтино там. :)

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво точно се дискутира тук. В България е доста по-евтино да притежаваш нов автомобил, от колкото в Германия. Колко човека тук имат нов автомобил, и колко са правили някакви сметки по темата ?

 

Директен пример: Моят Голф го взех за 40300, бензин, 150кс, автомат.

Потърсих същия голф в Мобиле.де, най-евтиния, на 4 години: https://bit.ly/2uV05Lf

 

Или 14500 евро, което е 28 300 лева, като се има предвид, че не е facelift, а facelift държат повече цена. Но да го оставим така.

 

Следователно моя Голф, след 4 години, при 30к километра годишно, ще ми е струвал точно 12000 лева.

 

Това е 250 лева на месец, ако тръгнем да го смятаме на "вноски".

 

Доъплнително към това има данък, каско, гражданска, гуми, обслужване - тези неща ги има и там, но тук те са или същите като цена, или  по-евтини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Притежаването на автомобил е отживелица!

Никак не е изгодно да притежаваш автомобил. Казвам го като човек, който притежава един автомобил (употребяван) и използва един (нов), за който плаща месечна вноска.

Вчера като вкарвах новия в гаража му видях, че там съм складирал 2 тубички по 5л с течност за чистачки - зимна и лятна, на обща стойност 5-10€.

Вкарвайки употребявания в съседния гараж - комплект зимни гуми на джанти, 25л двигателно масло, 5 въздушни филтъра, 5 филтъра за климатика, 5 уплътнителни шайби за картерната пробка, 2л трансмисионно масло, 3 уплътнителни шайби за пробка на ск. кутия, оригинален ключ за маслен филтър, комплект инструменти (96 части), крик, течност за чистачки... и кой знае още колко неща на обща стойност 800-1000€. Отделно за процедури, като смяна на горивен филтър, спирачна и хидравлична течности и др. трябва да посещавам сервиз, а от известно време моя Хонда дилър иска по 105€/час само за труд (без материали). И всичко това, защото трябва да се грижа за колата ми, да не ме остави на пътя. Ако това се случи трябва да наема заместващ автомобил, който струва 30-55€/ден - 30 ако е от сервиз, 55 - нает от мен.  

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нова кола, в гаранция, па може и на лизинг е ок, ако има дилър и фирмен сервиз в същия град. Да пътувам 300+ км за всяка дреболия е малко ... , а дреболии с новите коли съществуват. От предния ми Акорд след 11 г. вярна служба остана 1 кашон предимно с консумативи. На комбито преди 3 г. също сложих 1, където вече има 2 задни диска,накладки и буталца, 2 предни долни шарнира, тампоните на мотора, въздушни филтри и 2 стари чистачки, а до него стои и 1 воден радиатор. :( Резерв от ДВГ масло не държа, както и други течности, освен зимна за чистачките. Вторият комплект гуми/джанти си е в мазето, та в гаража да са ми под ръка велосипедите.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лизинга на една нова Шкода ОСтавия ми е 3 пъти по-висок на месечна база от всички разходи по сегашния ми Акорд (дори и подземния паркинг включен). 

На мен това ми е довода да карам стара кола :D

Като добавиш и каско 1800лв на година, факта че и новата кола е добре да нощува на скрито някъде и си стават 1000-1100лв на месец. Наистина може и тук да е по-евтино да се притежава нова кола спрямо Германия, но е друг въпроса колко човека тук могат да си позволят да отделят по 1200лв на месец за автомобил с горивото и колко там могат примерно по 700-750 евра. 

 

Както бе споменато съвсем в началото на темата, ниския стандарт на живот ни е проблема. 

Няма какво да си говорим, когато средностатистическият немец с годишната си заплата на теория може да си позволи чисто нов добре оборудван голф, а средностатистическият българин 9 годишен голф нов внос, сцепен от каране и захвърлен тук с най-малкия възможен двигател. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...