Jump to content
ldos

Харчене на масло след смяна на сегменти и гумички на клапани.

Recommended Posts

 

Здравейте. След ремонт на двигател на Honda HR V 1.6 105 к.с.2WD 2000 г. Продължава да харчи масло , но значително по-малко. Ремонта включва маслени сегменти , гумички на клапани , всички уплътнения и гарнитури. Цилиндрите са били в норма и не е имало нужда от шлайф на главата. След ремонта съм изминал 1500 км , като 900 км са извънградско и за тези километри има липса около 200 мл. масло (да приемем ,че 600 мл е разликата от минимум до максимум на щеката) т.е 1/3. За първи път имам хонда  и въобще автомобил с проблем с горене на масло. Майстора , казва че има време за напасване на новите сегменти и това горене на масло било в норма. Моля за вашите коментари и съвети. Предварително Ви благодаря.

Редактирано от ldos
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Харча на масло при този двигател е налице при повечето от нас, просто не всичко го признават. 

Моля да споделиш положението след напасването на сегментите. 

В крайна сметка 100-200мл на 100км не е нещо притеснително за почти 20г двигател. 

  • Confused 1
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А що да е притеснително - то това си е нормалния разход според производителя, 20 литра масло от смяна до смяна си е напълно нормално. Чакам да видя Фена какво ще каже по въпроса :)

  • Haha 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То какво да сменява,като си доливаш все ти е ново маслото

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е добре де,  харч 100-200мл на 1000км,ясна е правописната грешка. Това прави от мин 1лт до макс 2лт на 10000км! Нека майсторите да кажат дали този харч  дали е притеснителен за този мотор като се сметнат годините му и в предвид че повечето са на поне 200.000 км. 

 

Ама честно вашите колко харчат? 

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Е добре де,  харч 100-200мл на 1000км,ясна е правописната грешка. Това прави от мин 1лт до макс 2лт на 10000км! Нека майсторите да кажат дали този харч  дали е притеснителен за този мотор като се сметнат годините му и в предвид че повечето са на поне 200.000 км. 
 
Ама честно вашите колко харчат? 
Моята е италианка 2001г. накрая на около 203 000 малкия мотор 105к.с. без ремонти на мотора след 2-3 по-чести смени в началото в момента харчи около 1л. на 10 000км. Маслото е Yacco 5W30 Колата се обслужва само от Фена, съответно маслото и всички други течности са само от него.

Изпратено от моят ALE-L21 с помощта на Tapatalk

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Rangel111 добър разход! 

 

За моята още не мога да дам точен разход, при следващите 10к км ще пиша. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за 9000 км съм на литър масло ,което го приемам за кола на толкова години 2001 карам със Елф 5в40

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята си харчи, но не мисля да я оправям :D 

В момента харча даже е по-голям заради тапата на в-тек-а. Пак тече от там...

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо нормално в това, съвременен двигател да харчи литър на 10 хил. км.!

Това не е Москвич "осмак" или ГАЗ-ка...

Щом има такъв харч, значи си трябва ремонт!

Моята не харчи масло. Няма промяна на нивото. А е на най-малко на 300 хил. км.

Или ако гори нещо, то е незабележимо.

 

  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дани 1 литър не е за ремонт, рано е. Колко съвременен е 20 годишен котор. И моята е на 300к почти вече на 250к си правих мотора до 12000 преди смяна и аз нямам с 5/30. Но на литър няма му обърна внимание само ще слагам хубаво масло. 

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега карам я моята вече 1 г, доволен съм. Че харчи масло харчи само тези дето не искат да си кажат се изтарикатват.И мълчат. на мен ми харчи по 400гр, на 1000км ей така както си го проверявам, добре е добре е и вдадения момент хоп, маслото изчезва. Дали е много или малко сега правя 9000 км. За тези километри до момента съм долял 3 л.Купих си 2 л, от маслото което съм сложил за 26 лв. И ако се замислиш според мен, колко знам или не си е мой проблем да доливам си е по добре. След 1000 км ще го сменям с друго масло. Дано да е по добро. Но този модел кола си го гори. Но за 1 г, освен помпата на съединителя , която смених за 60 лв, и малото за 26 лв , друго не съм давал. 

Редактирано от Маббаа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 16.09.2018 г. at 22:42, fenabg написа:

Дани 1 литър не е за ремонт, рано е. Колко съвременен е 20 годишен котор. И моята е на 300к почти вече на 250к си правих мотора до 12000 преди смяна и аз нямам с 5/30. Но на литър няма му обърна внимание само ще слагам хубаво масло.

О.К. Но е крайно време и ние българите да почнем да мислим цивилизовано относно екологичната страна на нещата. Щото всичко това го дишаме всички ние. А повярвай, при горене на масло (а и нафта) се отделят силно канцерогенни, бързо действащи диоксини и фурани. Освен азотни, серни и други окиси...

Ето защо не трябва да си заравяме главата в пясъка и да си мислим, че си правим услуга, като оставяме двигателите ни да лапат масло и не искаме да отделим някой лев, за да оправим нещата.

Редактирано от dandilov
  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки съвременен мотор гори масло това трябва да стане  ясно дори и нов особено големите  кубатури. Карам на газ  .  между другото се се каня те питам какво правиш с отработеното масло .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Маббаа пробвай да сложиш хубаво масло като спазиш спецификацията за твоя двигател

от тази таблица

https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit#gid=1520050194

 ето има тема за поръчка от вън на супер масла на супер цени

Като спазваш маслото за двигатера да е по API -SN и по ILSAC-GF5 няма да сбъркаш  на нашия пазар с първата спецификация бол на втората  почти никакви

избери си от сайта

.Проверено човека е супер коректен аз взех последно маслата от там и смятам сега да взема от там заредиха  масла на Хонда като 4 л Хонда 5w30 ти излиза 50 лв

ЕТО ОРИГИНАЛНИ

 

https://www.ato24.de/en/car-honda.html

Редактирано от CARPERA
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Маббаа написа:

Колега карам я моята вече 1 г, доволен съм. Че харчи масло харчи само тези дето не искат да си кажат се изтарикатват.И мълчат. на мен ми харчи по 400гр, на 1000км ей така както си го проверявам, добре е добре е и вдадения момент хоп, маслото изчезва. Дали е много или малко сега правя 9000 км. За тези километри до момента съм долял 3 л.Купих си 2 л, от маслото което съм сложил за 26 лв. И ако се замислиш според мен, колко знам или не си е мой проблем да доливам си е по добре. След 1000 км ще го сменям с друго масло. Дано да е по добро. Но този модел кола си го гори. Но за 1 г, освен помпата на съединителя , която смених за 60 лв, и малото за 26 лв , друго не съм давал. 

Кажи честно че с бистрата мисъл че горят слагаш масло на стойност 26 лева. Това е нелепо. Нямам все още хрв което съм направил и да не е с 5/30 и да има разход на масло но с подходящо такова. 

Карпера къде се препоръчва илсак gf5 i защо? 

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 33 минути, fenabg написа:

между другото се се каня те питам какво правиш с отработеното масло .

Остава в контейнера за отработено масло в сервиза. Какво става с него после - не знам. Иска ми се да вярвам, че се рециклира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, dandilov написа:

Остава в контейнера за отработено масло в сервиза. Какво става с него после - не знам. Иска ми се да вярвам, че се рециклира.

И аз го предавам със същата надежда. Сега имам драма със спирачната течност гоня 20 литра стара. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕТО  fenabg  ТУК в тази таблица

https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit#gid=1520050194

ако са сгрешили поправи ги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мани ти тея таблици питах те защо, в таблицата има две грешки къде са ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заповядай темата модератора е дал телефона си обади се поправи го да ги премахне тези грешки да не ни заблуждават.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.10.2018 г. at 21:07, CARPERA написа:

Колега Маббаа пробвай да сложиш хубаво масло като спазиш спецификацията за твоя двигател

от тази таблица

https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit#gid=1520050194

 ето има тема за поръчка от вън на супер масла на супер цени

Като спазваш маслото за двигатера да е по API -SN и по ILSAC-GF5 няма да сбъркаш  на нашия пазар с първата спецификация бол на втората  почти никакви

избери си от сайта

.Проверено човека е супер коректен аз взех последно маслата от там и смятам сега да взема от там заредиха  масла на Хонда като 4 л Хонда 5w30 ти излиза 50 лвешка. 

ЕТО ОРИГИНАЛНИ

 

Благодаря Колега, имам си Майстор и  сме мислили за ново. А иначе общо 4 л , тубата на моето излизаше 54 лв. Нямам зор  да лъжа , че не ми гори , наглеждам си го и ще си доливам. Ако се улучи 2 път добре, и така до проба грешка. Аз исках да дам информация  да  се не плашат новобранците. На мен малко ми беше трудно да приема че горят масло. В С МОЛЯН съм говорил поне с 5 човека с същите автомобили. Всички си признаха че им горят. Поздрави на Маркони. 

https://www.ato24.de/en/car-honda.html

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами значи не си чел темата за маслата, кажи го твоето за 4л 54лв и тези 9000хил км  много зле, дори да си мислиш като доливаш че го опресняваш,като още първите 500км старото е разказало играта на долятото.

Пробвай да сложиш ново с тези характеристики които са написани в таблицата,като филтъра масления е също мното важен.

 

От опит когато разхода започне да става много което за мен е над 400- 500мл на е свършил ресурса на маслото и сменям

Сега карам това

.https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html

за 6000хил км долях 300-400мл и тубата от 4 л ми стигна .

смятам да пробвам това за коледа подарък на Хондата да направя

https://www.ato24.de/en/honda-synthetic-blend-5w-30-0-946-l.html

Този разход съмх го достигнал не с магическа пръчка а след няколко  къси смени  преди това на по 2 и 3 хил км за да изкарам и продължавам да изкарвам

лаината на маслата 10w40 които ме караха да слагам толкова начетените и образовани на темата масла магазинери.

 

 

Редактирано от CARPERA
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз CARPERA карам от Истинските Хонди. Сивика купен на 80хкм. сега 300хкм масло 5/40 10000км пробег на МАХ е винаги без доливане. Акорда на 140хкм купен сега 380хкм масло 5/40 пробег 15000км 90% магистрала щеката на МIN без доливане. Съвет към собствениците на HR-V доливай те докато може, после на боклука и замяна по избор с някой д серия от 5 или 6 ген. Сивик

Тези може и с 10/40 да се карат. Написаното е от 14 годишен опит с хонда и не страдам от комплекси за по нови. 

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам да заключа темата ,тъй като прекалено много хора виждали масло само на щанда в супермаркета почнах да дават мнения.

Слави "виновният" е казал каквото трябва.Той си носи отговорност и знае какво е правил.Никой тук няма право да му обсъжда работата и да изкарва от 100 кладенеца вода.

 

Таблицата дадена от екипа е само препоръчителна и отново в съпътстващите теми е казано 1000 пъти че избор на масло се прави само по състоянието на двигателя.

 

Харви с наличен хонинг след смяна на сегменти и маслообирачи гори средно 150-200 мл 5W-20 без да се влиза в червения сектор, след първите 2500 км или с по-голяма точност в зависимост от елипсата на цилиндрите и състоянието на полите на буталата. Повторяемост 9 от 10 ремонта.Ако измеря елипса по-голяма от допустимата според сервизното ръководство си казвам директно на клиента ,че двигателя е за нови бутала и пълен шлайф.

Това мисля ,че изчерпва темата.

В конкретния случай.нека автора на темата да се обърне към Слави за въпроси и нюанси по ремонта.

НИЕ ,както каза Фена не можем да отговорим компетентно без да знаем детайли от ремонта.

  • Thanks 1
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет ,съфорумници! След изминати точно 5000 хл километра след ремонта , днес долях около 500 мл масло , което считам за добре свършена работа.

Благодаря на Вас , както и на Слави за свършената работа. Хубав уикенд на всички.

  • Thanks 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те ти са ново 20. Със здраве да си я караш. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди ремонта харчеше толкова ,че от София тръгвам с на максимум масло и като стигнах до Каварна беше на минимума. Винаги съм се старал да меря нивото на маслото на максимално подравнено място , примерно паркинги , както и на студен двигател. Честно не очаквах след ремонта да харчи отново , макар и драстично много по-малко. Съветвах се със Вас за да разбера дали е нормално дали и след този ремонт е нормално това , защото Слави ми обясни , че е напълно нормално. Не съм от хората ,които се доверяват лесно , но не мога и да претендирам ,че разбирам от ДВГ. Винаги съм се стремял да се грижа добре за автомобила си. Благодаря на всички ,които писаха и помогнаха.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще следиш и ще проверяваш,аз до сега карах 5в40 и съм долял 1л на 10 000 км на горно ниво на щеката,което ще рече,че до минимум  0.5 милилитра.....за тези 5-6 месеца съм ги навъртял от както е при мен,от четеното по темата масла се вслушах в Маркони,сега съм е обслужил и налял 5в30 ще е следя ако пипа повече от литър ще се върна на 5в40 истината ще е разбера след 10 000 км

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но не се се вслуша в едно циклите на каране градско извънградско 10 000 е много за градско това при ръзлични масла е от 5 до 6 хил градско,важно е маслото което си слагал има ли ги спецификациите за двигателя ти и да оценка на двигател състояние на това ако не се отвори няма да се види.Аз лично минах от 5 на 40 на 5 на 30 в момента PetroCanadaSS сивата туба за 3 хил само градско не очите промени в нивото  или не ги долавям по щека но на 5.5 до 6 хил км ще го сменя,предното но 4 хил започна да го харчи с вискозитета 5 на 40 .Вискозитета 5 на 30 сега за зимата е много важен при студения старт на двигателя,,при положение че можеш да го купиш за 50лв 4л и сега вече и оригинално Хонда в черната туба  от общите поръчки където има и вече 100% Japan желязната туба да по скъпо  незнам защо хората дават  пари същите за боклуци 10 на 40. 

при мен е втора смяна на PetroCanadaSS както съм написал първата имаше доливане.

Редактирано от CARPERA
  • Like 1
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗДРАВЕЙТЕ КОЛЕГИ.Вече съм с ново масло и предварително искам да кажа че не ангажирам абсолютно нищо и никой. Така темата е много широка, искам да знаят хората които тепърва се сблъскват с тези неща. Та сложих https://maxcar.bg/avtomobilni-masla/motul-8100-x-cess-5w-40-5l?Дано да се отваря.Мотол 8100 синержи 5в -40.След дълго мислене и съветет с майстора ми. Вече съм на 1200 км след смяната. Да не хваля но липсата на масло е съвсем малка. Долях му 100гр за да дойде на нивото което беше след смяната.Първия път след смяната ми го загуби отведнъж.И долях 400 гр. Ако някой  се чуди дали е добро или не, за мен е достатъчно.Надявам се да продължава така. Споделям , само и само за новобранци които в началото се шашкат, както и аз се  шашнах. В последствие  е по спокойно. Безаварийно и спокойно каране.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Quote

След дълго мислене и съветет с майстора ми.

Май е време да спреш да слушаш този маистор и да си прочетеш темата най горе  в раздела за маслата.Много добър избор ти е дал  за този Ментул.

Доста се изписа нагоре за масло какво и от къде но явно не ти е влязло в употреба това.Когато едно масло започне да изчезва повече от 400мл тогава е свършил и ресурса,повечето масла това е границата след 6-7хил км,  това масло колкото повече го караш толкова повече заминава ,с редовна проверка може да го провериш и да се убедиш  в това.

Редактирано от CARPERA
  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казах че не ангажирам никой, щом харча падна от 400 на 100 гр.Значи е по добро, знам че няма как да не харчи но поне е в рамките на нормалното. А какво и къде се изписва , аз  пиша за това което правя, на кой какво не му харесва ме боли Сайдера. НА ЕДНА ТАБЕЛА ПИШЕШ ,,ЖЕНИ ,, Влизам и какво да видя Кенефффф. 

  • Haha 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи 10В-60 и ще падне от 100мл на 0

  • Haha 2
  • Confused 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това сайт за Смешници ли е, или за споделяне на Колеги които карат Хонда. А не Магарета.:tooth: Защо веднага след някой пост трябва да се правите на Велики. Всеки който кара Италианка , е хубаво да знае че колкото повече  на често се сменя Маслото е по добре. А АКО НЯМАТЕ РЪЧНИ КОЛИЧКИ , МОГА ДА ВИ ПРАТЯ. ДАВАЙТЕ АДРЕСИТЕ. Имам и Магарета!!!!!:tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×