Jump to content
Markony

Проект номер 2 -рибарски автомобил

Recommended Posts

Избор на автомобил по предназначение и модифицирането му според целите започва така ....

От месец подготвям тази статия и все не намирам време за реализацията.

След оглед на личния автопарк стигнах до заключението ,че ми трябва още една Хонда..поредната /вече четвърта/ специално за риболов и по-дълги пътувания.

Последните години имам около 17000 км риболовни излети и прекрасно знам какъв автомобил ми трябва.

Изискванията ми  се свеждат до :

1.Надеждност

2.Евтина поддръжка

3.Малък разход

4.Комфорт при пътуване

5.Екстри и гъдели

6.Минимум електроника

7.Добър просвет

8. 4х4

9.Бюджет 12000 лв.

 

Естствено от тия точки има приоритетни и те са свързани главно с едно:Да стигна и да се върна безпроблемно.

При милионния избор на пазара за коли втора употреба , с моя опит знаех ,че такъв автомобил не съществува и затова задачата се свежда до избор на модел съдържащ основата на моите изисквания и последващата модификация за нуждите ми.

Като достъпност на пазара и опита ми,най-подходящия модел от серията 4х4 на Хонда,може би неочаквано, а може би не ….се оказа старото добро Харви.

Покрива точки 1,2,3,6,7 и 8. Бюджетно втора употреба модела върви 5-6000 лв готов за основен ремонт.

В плана ми остава да се подобри комфорта и да се добавят малко глесотии.

Екземплярът беше закупен преди месец и разкостен веднага ,а работата по него е ежедневно по 15-30 мин на ден в зависимост от свободното ми време.

Поставени задачи:

1.Основен ремонт на двигателя.

2.Ревизия на всички спомагателни агрегати

3.Преработка на окачването

4.Ревизия на спирачната система

5.Шумоизолация и ремонт на интериора

6.Екстри-мултимедия,двоен климатик,хладилник и много осветление.

Срок..до края на годината.

 

Изпълнението следва строго бюджетния план.До тук са изпълнени частично точки 1 и 5.

Основния ремонт е факт,като само не е монтиран двигателя на купето.

Закупени са High-end звукоизолиращи материали,който още не са пристигнали.

Калкулацията дотук:

Първоначална инвестиция :5500

Звукоизолация :780 лв-включва и брониране на стъклата.

Части за осн.ремонт и консумативи 1200 лв

Регулиремо окачване 900 лв

Газова уредба 1000 лв

Батерия Хонда + литиево йонни пакети за фотоволтаика 600 лв.

Общо:9980 лв

Според първоначалния план за оставащите 2000 лв трябва да добавя оффлайн климатик +мини котелче на газ на 48 волта с възможност за работа и като хладилник и като печка, да сложа някаква лека музика и навигация,както и да закърпя малко тапицериите и седалките.

 

Продължението следва:..

IMAG3769smal.jpgIMAG3774small.jpgIMAG3773small.jpgIMAG3746small.jpgIMAG3768small.jpg

  • Like 11

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз толкова чист кош....., не бях виждал, евала! В екипировката си забравил сонар с отдалечено действие ;).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E ,потърках малко,все пак трябва да лепя виброизолация ,с която малко се престарах.Това тежи много.2 кашона Silent Coat 4 mm с фолио 100 микрона.Досега бях ползвал 2 мм за аудио приложения ,но нали съм решил да се прави без послевкуса ,който остава след използването на некачествени и бюджетни материали..

IMAG3778small.jpg

IMAG3779small.jpg

IMAG3780small.jpg

  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да ти е полезно: https://www.zr.ru/content/articles/913354-datsun-mi-do-specversiya-test-drajv/

Ако пък направиш и такава система

- евала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахах нищо няма да правя извън нормалните граници. Харвито е чудесен автомобил и като се има предвид ,че имам може би най-огромен опит с него ,знам на какво е способен и къде да се тикам с него...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трансмисията е с архитектура на бе серия много по здрава и надеждна от сивик. В грешка си голяма.

П. П. За справка ютуб. 

Редактирано от fenabg
  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това значи че кутията е последната част което ще се счупи от това превозно средство. 

  • Like 1
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те и ЦР-В-тата са на платформата на съответните Сивици, но това не ги прави слаби. Като знам с 1 Харви автомат каква стръмна и бабунеста поляна изкачих, и то с асфалтови гуми въобще не бих си помислил за преодоляването и със Сивик. Малеца е чудесно автомобилче и при умерени очаквания е доста боеспособен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Markony
Зверщина мога само да кажа, идеята и изпълнението изглеждат много много яки.


Моля те да споделиш повече информация за следните няколко неща:

- това с бронираните стъкла шега ли е  :D ?

- от къде и какви са звукоизолиращите панели/материали?

- може ли да дадеш повече информация за фотоволтаика, как и към какво е свързан и също каква марка е ?

 

 

Благодаря :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има в предвид противокуршумно фолио за бронирането, може би. Виждал съм го залепено върху стъкла на банка, предполагам и на кола може.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да Краси,точно за банки са .Това е адски скъпа услуга ,докато не поискаш от китайците фолио за телефон на метър:). Понеже страничните стъкла са криви цилндрично в една равнина може да се постави лесно.Това не е някаква гъзария за мен а елементарна необходимост.Оборотната ми кола спи на произволни места в България ,а вандалите явно не спят.Искам да кажа на наркоманчето от Варна ,че ако успее да ми запали колата по какъвто и да е начин без моето съгласие му я прехвърлям с нотариус и фактура даже....

Стъкла има бол по моргите,но е дискомфортно да се занимаваш с глупости дистанционно.

Преди 20 часа, sakrayaami написа:

@Markony
Зверщина мога само да кажа, идеята и изпълнението изглеждат много много яки.


Моля те да споделиш повече информация за следните няколко неща:

- това с бронираните стъкла шега ли е  :D ?

- от къде и какви са звукоизолиращите панели/материали?

- може ли да дадеш повече информация за фотоволтаика, как и към какво е свързан и също каква марка е ?

 

 

Благодаря :)

 Има 3-4 фирми занимаващи се с производство на звукоизолиращи панели.Технологията е стара и представлява двойнолепящо тиксо,панел от бутил каучук или асвалт и алуминиево фолио с полупирамидална структура.Идеята на това е да се промени резонансната честота на определен ламаринен детайл,като с падането и под определени Херци,тя/ламарината/ спира да предава звуковите вълни,които е приела от околната среда.

За моя проект ползвам това :

https://www.avitel-bg.com/silent-coat-ml4-extra-zvukoizolacia

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/17/2018 at 11:43 AM, Markony said:

Да Краси,точно за банки са .Това е адски скъпа услуга ,докато не поискаш от китайците фолио за телефон на метър:). Понеже страничните стъкла са криви цилндрично в една равнина може да се постави лесно.Това не е някаква гъзария за мен а елементарна необходимост.Оборотната ми кола спи на произволни места в България ,а вандалите явно не спят.Искам да кажа на наркоманчето от Варна ,че ако успее да ми запали колата по какъвто и да е начин без моето съгласие му я прехвърлям с нотариус и фактура даже....

Стъкла има бол по моргите,но е дискомфортно да се занимаваш с глупости дистанционно.

 Има 3-4 фирми занимаващи се с производство на звукоизолиращи панели.Технологията е стара и представлява двойнолепящо тиксо,панел от бутил каучук или асвалт и алуминиево фолио с полупирамидална структура.Идеята на това е да се промени резонансната честота на определен ламаринен детайл,като с падането и под определени Херци,тя/ламарината/ спира да предава звуковите вълни,които е приела от околната среда.

За моя проект ползвам това :

https://www.avitel-bg.com/silent-coat-ml4-extra-zvukoizolacia

В Варна само на платен паркинг три пъти са разбивали колите ми и Хондата също нищо не оставяйте на седялките дори покрито с плажна кърпа, ако е на паркинг до морето винаги има някой да следи какво правите и оставяте в колата и когато се върните хоп прозореца счупен.Внимавейте много когато сте в Варна особено сега когато е претъпкана и всеки е отпускарски настроен и разсеян.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Markony

Може ли да споделиш или да сложиш снимки още по-добре на местата на които си залепил въпросната звукоизолация?

Също с какво лепило я лепиш?

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звукоизолацията се поставя на стандартните места...навсякъде.Спазва се само едно правило.Колкото по-нагоре се качваш,толкова по-тънка става изолацията ,за да се мести центъра на тежестта на купето надолу.В този смисъл на тавана се лепи 1,5 или 1,8мм ,а по дъното 4-12 мм.

Панелите са със собствено висококачествено тиксо и не се ползва допълнително лепило.Ще се опитам да ти заснема целия процес..

  • Like 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никак не е зле,но е далеч от изискванията за мен. Тук "тунинга" се свежда само до комфорт,функционалност и нисък разход. Последните 2 риболова Босна и Черна гора.... преко сили изддържам 900-1000 км на ден.....

Кои ми бяха ценните неща и какво ми липсваше.Отлични фарове,отлични гуми,много добри спирачки.нисък разход.

Минусите:шум,слаб климатик,малък акумулатор,неудобна седалка,малка газова бутилка.Неадекватно окачване-имах магистрали 130 км/ч и офроуд с денивилация 30%,макадам и скали.

В проекта смятам да оправя само недостатъците....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С нетърпение ще следя как си се справил с неудобната седалка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Аз ще очаквам подобренията по окачването, че  по отношение на стабилитета  май им е слабо место. А моето го санирах с битумна лента- не ми се даваха толкова средства за тези шумоизолации. По скоро  за вибрациите . Като затварям вратите  сега и съседите с Фаетона VW  се оглеждат-мислят че  е  техния автомобил

Редактирано от pet71
  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

pet71 ,правил съм го и знам каква е разликата с маркова и евтина изолация.Специфичното тегло...

Ако с битум смъкна 7 децибела със 60 кг,то с за същата тежест ще смъкна 9-12 децибела с маркова изолация.

Гицев,жената е главен счетоводител на Латекс "Бяла".От матраците ТЕД,до седалките на Мерцедес всичко от латекс се прави в гр.Бяла.Мисля да ползвам готови шаблони за старото Рено ,които като мекота и удобство ми допадат.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, Маркони,  какво окачване смяташ да сложиш, че и на мене ми тресе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега бях с Кони,сега ще мина на Каяба спорт,че се регулират външно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам за тези амортисьори говориш https://kyb-europe.com/products/shock-absorbers/agx/. Знаеш ли откъде могат да се намерят че никъде не ги намирам за мойта колица и какви пружини смяташ да сложиш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ,един приятел ми ги донесе от Щатите,тук е трагедия с тунинг  частите, пружините са комплект с с амортисьорите...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така,предколедно намерих време -3 дена да поработя по проекта.Трябваше да го направя ,когато беше топло,но невъзможността да изпразня сервиза отложи всичко с 3 месеца. Оказа се доста трудно начинание.Разглобяване, няколко пъти миене с водоструйка и Меглио,после сушене ,че навън е едва 4 градуса.Темперирах колата на около 20 градуса с климатика и малко по-малко - шаблонче,изрязване,подгряване ,лепене,подгряване,валиране. Труда излезе 2-ма човека -12 часа. Скромния резултат:

 

IMAG3920.jpg

IMAG3921.jpg

IMAG3922.jpg

IMAG3923.jpg

IMAG3924.jpg

IMAG3925.jpg

IMAG3926.jpg

IMAG3927.jpg

IMAG3928.jpg

IMAG3929.jpg

IMAG3930.jpg

  • Like 6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали ще стигне една бака :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Markony Резултата изобщо не е скромен!

Изглежда супер, на пролет ако ти остане време искам и аз !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, изглежда чудесно. Ще очаквам да кажеш каква е разликата в децибелите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!.Децибелите ще се мерят с измервателен микрофон след края на процедурата.Освен това Alpine ми има системен микрофон за настройка на акустиката и ще видя каква е разликата със старото Харви при един и същ сетъп.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така ,дойде време да палим.Двигателя беше готов от месеци,но принадлежащите системи към него не бяха бутвани.И като се почна едно разглобяване и чистене....общо-взето пипнах всичко:

Двигател за чистачки

Пантограф

Динамо

Стартер

Помпа на съединителя

Помпа на хидравликата

Всичко разглобено,ревизирано,смазано,боядисано.

Тръгвам да паля...нъцки, Няма гориво.Оказа се ,че дюзите,които седят 4 месеца са залепнали.Бяха минали през ултразвуковата вана и след това прибрани.Явно препарата ,който е останал вътре беше залепнал. Отново във ваната и след 3-4 мината почнаха да цъкат. Върнах ги на колата и запали ,докато помирише ключа. Междувременно метнах и газовия инжекцион,естествено Романо. Останаха само някакви дреболии ,като изпочупени щипки и нови уплътнения по капаците.

 

По Коледа следва разтапициране на купето,както и спирачна система+ окачване.Там ще бъде голям секс...обещавам..

 

 

IMAG3931.jpg

IMAG3932.jpg

IMAG3934.jpg

IMAG3935.jpg

IMAG3936.jpg

IMAG3937.jpg

IMAG3939.jpg

  • Like 6
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приказки от завода на Хонда в Русе.

Благодаря и весели празници!

  • Like 2
  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приказката продължава. Цял ден монтаж на бутилка с екстри. Положението беше следното:

 

IMAG3946.jpg

IMAG3947.jpg

IMAG3948.jpg

IMAG3949.jpg

IMAG3951.jpg

 

СЛед интервенцията....антикор, завукоизолация и пак антикор ,вече дъното на субуфера изглежда така

 

 

IMAG3952.jpg

IMAG3954.jpg

IMAG3956.jpg

IMAG3957.jpg

IMAG3958.jpg

 

Обема на резервната гума ще ми стигне  за приличен бас .Отвътре и отвън по 4 мм изолация корено промени звученето на ламарината. 

  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За много години и много хиляди километри приятно каране :). Можеш ли да кажеш колко материал ти замина за изолация?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Срам ме е ..,но 2 кашона до тук и съм поръчал още 6.

Да си жив и здрав и ти!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жената направи грешка да ми каже да си купя нещо за Нова Година......

Та, поръчаха се едни работи от Амазон,които не бяха предвидени първоначално в проекта,но нали съм скромен...

Хеадюнайт :Кенууд с ДСП

Субуфер  лпин 12 активен

Задна линия :Морел 13 см

Предна линия :тук ударих на камък.DLS комплекта ,който харесвам и ползвам в другото Харви е спрян от производство и ще го търся секъндхенд или....нещо ново от Фокал или Аудисон.Капризен съм към звук и всички нови системи не ме кефят ,тъй като са ориентирани към бас и SPL.

Аз слушам джаз,рок,метал,виолончело,резонансна китара...общо взето говорители референтс,но там без да го чуеш не се купува,а в Русе мога да чуя само Херц,ставащи само за чалга. Някой ако има впечетления от трикомпонентна система 6,5 инча ,намираща се тук да даде предложение.

  • Like 3
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркони, да не забравиш да сложиш от онези LED ленти, които вадят очите на тези срещу теб, които карат на дълги!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леле ееее колко ще ми струва моето CRV да стане като твоето Харви или поне да го доближи.То е ясно че само ще  се облизваме след като приключиш с проекта,моля  те информативно  запиши разходите.Това бижу ще го правиш рибарски автомобил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да го причиня на никого,приятелю.За едната емоция става,но труда си е доста.Знаеш ,че съм перфекционист и ...едно петънце ръждичка ми отнема примерно 1 час.После всяка грешка се наказва...примерно тиксото 3М излезе боклук и трябваше да взема ТESA .Навън е студено,в сервиза е 15 градуса...всичко съхне бавно,дишам разредител и вече нямам вкус.Пръстите ми нямат отпечатъци от редене на изолация със пистолет за топъл въздух.

Айде да пусна малко снимки за папараците зад океана...

 

 

IMAG3960.jpg

IMAG3961.jpg

IMAG3962.jpg

IMAG3966.jpg

IMAG3968.jpg

IMAG3970.jpg

IMAG3971.jpg

IMAG3975.jpg

IMAG3976.jpg

IMAG3977.jpg

IMAG3978.jpg

  • Like 7

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ги кледам тия снимки... Е, нема такъв кеф! :thumbs1:

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×