Jump to content

Recommended Posts

Здравейте, купих  CR V-то с намерение да го газифицирам.Че още съм с временни номера и като го регистрирам да е "бензин /газ". Попрочетох, поразпитах и сега директно за съвет. То се е видяло, че без 1500/600 лв няма да се мине. Та romano с допълнително омасляване или europegas имало опция при натоварване на колата впръсква бензин през дюзите / ако правино съм разбрал/ примерно при 4200 об. бпръсква. Дали и в двата случая става въпрос за охлаждане, смазване, щадене или там каквото е на клапаните. И кое да избера? Прочертох за сервизи, от който са доволни колегите, но информацията е от преди години. Става въпрос за София. Четох добри одзиви за Надежда1, Орион посока Обеля или сержиза в Горна баня / не споменавам имена -не знам дали е позволено/. Полската europegas много я хвалят, но само продавачите....А не съм чул мнение от колега със cr v.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си си подготвил домашното.

За Еуропегаз не мога да кажа нищо..нито добро,нито лошо.Просто не съм я чувал.Поредната полска фирма...

Романото работи безпроблемно с правилните настройки и навременно обслужване ,не ти трябва омазняващо /цапащо устройство.

Ако ти трябва повече информация поразгледай раздела.Описал съм всичко възможно по газифицирането и работата с пишман газаджии.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям казаното от Маркони - "омасляване" на клапаните при R20A2 мотора не ти трябва. Двигателят има достатъчен ресурс и аз за 80 000 км само съм отварял капака на клапаните, проверявал съм хлабините без да се налага да правя реглаж (хлабините на всмукателни и изпускателни клапани са били в норма). Аз по принцип съм с течна фаза, и колата върви доста добре. Газовият инжекцион е важен като качество, но по-важен е "майстора", който ще ти я слага. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти веднага след като купих ЦРВто му сложих ГИ Романо. За 3 години и над 30 000км никакви грижи, само смяна на филтри. Четейки форума разбрах, че омаслители не ми требвят. И на сегашната не съм сложил, не защото ще ми излезне по- скъпо, а защото се доверявам на по- разбиращите от мен. В нито един от режимите не ми е довпръсквала бензин, но тогава не съм и знаел, че има такава опция, а често си я пържех, иначе тази кола не върви. Сегашната ми довпръсква, но разхода на бензин не се усеща. Продадох ЦРВто без да имам никакви технически проблеми както по колата така и по газовото с изключение на това, че попипваше маслото :) От време на време се чувам с човека, който я купи и той също е много доволен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Джазката направи 42К на газ. Вчера наливах на Газпром - 25л за изминати 367 км. Смятайте - 6.8/100 при 2:3 градско/извънградско. Газово BRC, без никакви лампи, чекове и т.н. до сега. Редовна смяна на филтри + Петро 5/30 по съвет на Маркони. Никакви реглажи , тракания и т.н. Скъсвам я от каране в града. Корав добитък !

 

Редактирано от ИцоД

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се похваля, вече съм и газифициран. Прелъгаха ме да сложа полският инжекцион (бил по модерен). За сега разлика газ/ бензин не виждам. Като съм я узорел щяла да довпръсква бенин. Е, като мина двайсетина хиляди ще изкажа мнение. Ще похарча газта от сервиза дето монтираха системата и тогава ще напълня бутиката за да засека разход и т.н.т. То не е за раздела за горивата, но да не правя нова /лаишка/ тема. Има ли препоръчителен антифриз -цвят и производител? Че в системата е синкав, а си мисля, че червеният е за алуминиеви мотори и системи, не че вече има чугунени ама знам ли. Дали да долея син или да олекна с още 50-60 лева и да сменя целия, като изплакна системата. Не, че ми се занимава,сега само ми се кара, че след метановата зафира това ми е като самолет!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@emonai, aз не бих си правил експерименти с антифриза. Само оригинален на Хонда.

В Бултрако е 65.00лв. за туба от 5л.

Може и от общите поръчки тук във форума ако ти се чака.

Иначе антифризът се сменява целия веднъж на 100 хил.км или 5 години. Поне при мен с R20 е така. Би трябвало и при теб да е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти, сега ще проуча къде е Бултрако и утре съм там. Дано има магазин или щанд за консумативи, да няма поръчки, заявки и работни карти и подобни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бултрако на бул. България е само шоурум. Трябва да отидеш на Ботевградско шосе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1.08.2018 г. at 15:15, romborak написа:

 

Иначе антифризът се сменява целия веднъж на 100 хил.км или 5 години. Поне при мен с R20 е така. Би трябвало и при теб да е така.

Всъщност правилния текст е на 200000 км или 10 години и след това на всеки 100000 км и 5 години...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си. И в моята книжка е така.

Понеже колегата е писал, че ЦРВ-то е 2008, следователно първият период - 10 год. е минал и заради това му спестих тази подробност.

:afro:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес бях в магазина на honda, на Ботевградско шосе, антифриза беше готов за упутреба по 1литър. Купих 5 литра, но ще мъча швейцарският краснопис от книжката, че старият изглежда досущ като новият, по цвят и по плътност. Аз така и така съм го купил, но ако е пресен да си спестя ровенето по системата. Благодаря Ви!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/1/2018 at 1:44 PM, emonai said:

Да се похваля, вече съм и газифициран. Прелъгаха ме да сложа полският инжекцион (бил по модерен). За сега разлика газ/ бензин не виждам. Като съм я узорел щяла да довпръсква бенин. Е, като мина двайсетина хиляди ще изкажа мнение. Ще похарча газта от сервиза дето монтираха системата и тогава ще напълня бутиката за да засека разход и т.н.т. То не е за раздела за горивата, но да не правя нова /лаишка/ тема. Има ли препоръчителен антифриз -цвят и производител? Че в системата е синкав, а си мисля, че червеният е за алуминиеви мотори и системи, не че вече има чугунени ама знам ли. Дали да долея син или да олекна с още 50-60 лева и да сменя целия, като изплакна системата. Не, че ми се занимава,сега само ми се кара, че след метановата зафира това ми е като самолет!!!

Прелъгаха ме да сложа полският инжекцион (бил по модерен).

Ето там си направил най- голямата грешка полско каква марка, сигурен съм че е някъква сборна формация полски е примерно само  компютъра,хубавото газово е всичко една марка комп,изпарител,дюзи,рейка,бутилка,нивомер мап всичко е с щампа на марката дори филтрите.За да ти вземат двоино пари газаджиите слагат с

сборни формации работещи някъкси до 40 000 хил километра те и това се надяват казват ти примелно 1 год гаранция ти не ги навърташ и си доволен.

И започват проблемите изгаря изпаритела рейката има износване и тн тн и тн.

Хубаво газово Романо 5 год гаранция всичко работи в синхрон защото е произведено от Романо и нямаш никакви проблеми ще надживее колата.

Наистина погледни каквото ти е сложил газаджията,последно на мой приятел газифицирана колата тои с идеята че е Ловато газовото,нищо от газовото с тази марка сборна формация турски и полски части.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Еми предлага ми човека ''романо'' за съшите пари, ама здраве да е. За сега ме кефи, май ще съм неприятно изненадан от разхода, но автомат в София. А газаджиите се подлъгах, по това, че имат много работа. Точно срещу моята работа им е сервиза и гледам всеки ден прават по една кола, даже някой ден и втора започват. Аз се записах и след четири дена ми дойде ред. Те ми слгаха на старата кола SCENIK двеста хики и врътнах само филтърчета съм сменял. Та за това се надявам да съм доволен. В моя бранш е така кдърен ли си имаш работа, лъжеш ли клиентите -люпиш семки цел ден:D

Редактирано от emonai

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
8 hours ago, emonai said:

Еми предлага ми човека ''романо'' за съшите пари, ама здраве да е. За сега ме кефи, май ще съм неприятно изненадан от разхода, но автомат в София. А газаджиите се подлъгах, по това, че имат много работа. Точно срещу моята работа им е сервиза и гледам всеки ден прават по една кола, даже някой ден и втора започват. Аз се записах и след четири дена ми дойде ред. Те ми слгаха на старата кола SCENIK двеста хики и врътнах само филтърчета съм сменял. Та за това се надявам да съм доволен. В моя бранш е така кдърен ли си имаш работа, лъжеш ли клиентите -люпиш семки цел ден:D

Невъзможно Романо за същите пари тук е голямото лъжа полското не повече от 800лв това е и с труда като там са някъде 250 и повече за труд за джоба на майстора те и за това ги слагат ниска себестойност на частите повече пари за майстора.Романо 1400 и нагоре зависимото от спецификациите и колата.Пак ти казвам отвори капака и виж какво е сложено, може да качиш снимки,колко плати за полското 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20180903_091218.thumb.jpg.9b8eb4b366dff8188f3e18ab12d7d0df.jpg20180903_091234.thumb.jpg.2db8ceaa7797a2068a77ba7f3777e83f.jpg20180903_091254.thumb.jpg.c92d6c8b0e6d1cae11775e0077056d48.jpg20180903_091316.thumb.jpg.33e0d09255d29dee30482eebf782f537.jpg
За сега съм много доволен от ГИ. Само малко разхода, ми се големее, но чета, че и другите с автомат са 13- 14/100, а по бордови комп 10-11/100.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разходът ти е нормален. При мен поради някаква причина се вдигна до 16-17/100. Проверил съм всичко, но ми липсват данни какви трябва да са стойностите от дебитомета. Няколко пъти питам, но никой не е казал нищо досега, а това е датчик, който е консуматив

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И естественно проблема с нивомера на бензина и алармата с бензинова колонка, която ми крие бордовия компютър и леко ме дразни. Попитах газаджийте за емулатор и техният отдговор ме отчая.... от тях като майстори, на който съм поверил ,,скъпата". А именно емулатора се поръчал индивидуално за всяка марка и модел, а освен това влошавал работата на колата. Аз от коли не разбирам, но с електроника се занимавам 35 години и мисля, че разсъждавам нормално: Като налея 10тина литра, и показанията се ресетват. Така, аз ако симулирам, че изменям нивото с N литри, примерно, когато колата е на бензин- това е, когато температурата на антифриза е под 32 градуса и после си гледам реалните показания на нивомера. Така би следвало всяка сутрин, когато колата е студена лъжа компа, че съм сипал N литри и после си имам инфо за реалното състояние на резервоара. Това ми скимва е така като вариант. Ако греша, който разбира от тези неща нека ме поправи. Но си викам как един разистор примерно паралелно или последователно на реостата на резервоара /зависи как се изменя съпротивлението при добавяне на безин-въпрос на три мерки/  ще  влошавал работата на колата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега emonai.

Проблемът с нивомера се решава лесно като се окъсява с едно реле изхода на нивомера вместо с резистор. Релето трябва да е нормално затворено и при подаване на захранване към помпата, контакта на релето трябва да се отваря. При изключване на двигателят, релето се затваря и следващите 30 сек. компютъра пуска тестове включително проверява и показанията на нивомера. В този момент релето е затворено и има голяма изменение спрямо отчитането по време на каране (когато релето е отворено и се взимат в предвид стойностите от нивомера) и по време на изключен двигател (към помпата няма захранване) и релето е затворено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам това дали е пробвано, което казваш? Да и аз си мислех за реле, но понеже не знам как работи бензиновата помпа в различните режими, за това мислех да го захраня с обратен контакт от клапана на изпарителя. А съпротивление за да няма голяма разлика при тестването от компа и да предизеикам грешка от рода на бърза загуба на гориво или нещо подобно. Но ако е пробвана твоята версия ще ми спести пускане на кабел от моторният отсек до сондата. И ако става само реле е хубаво да се сложи един диод паралелно на бобината съобразен с + и -.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че трябва да има диод за предпазване от пренапрежения при превключване на бобината на релето. Релето естествено трябва да е за 12V и е хубаво да няма голяма консумация. Пропуснах да го спомена. Вариантът е работещ и е изтестван на доста автомобили.

Редактирано от qnkomu
  • Thanks 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е на колко автомобили е пробвано ,че аз се сещам за 2-3 -4 ,на които помпата се управлява с PWM ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кажем на моя (R20A2). Kонекторът за помпата е 4 проводен и на пинове 3 и 4 имаш +-12V при завъртян ключ на позиция II. Това ти позволява да включваш и изключваш релето, което пък на свой ред отваря или затваря веригата на нивомера. Колега Markony аз не съм видял помпа на Хонда да се управлява с PWM - или преведено широчинно-импулсна модулация. Естествено може и да греша защото имам наблюдения само върху CR-V I, CR-V II, CR-V III и един Civic. Освен това помпата си управлява налягането посредством регулатора на налягане, а не посредством изменение на ефективната стойност на напрежението, което на свой ред да води до различно развъртане на помпата. Ако говорим за помпи с безчеткови мотори там имаш честотно управление.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй де ,затова ми беше репликата ...Кажи "На колите ,които съм пробвал" :).

Всички след 2012 не са на тоя принцип,а преди това Ледженд,Пилот,всички Акури..изобщо големите мотори с 2 нивомера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук съм съгласен. Моята е 2009 - CR-V III. Колегата emonai по спомен е със същия автомобил и същата година (ако не греша) и затова казах, че е работещ при него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих го така, както го е описал qnkomu. Става,не знам, колко е коректно, но поне не светка алармата за гориво. За сметка на това се прави лесно. Благодаря!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега emonai радвам се, че си се оттървал от досадната оранжева лампичка.

Тъй като продължавам да се човъркам с диагностиката по моята хонда, забелязах следната стойност EGR Error = +49.8% при празен ход, която ако подам рязко газ се променя на -49.8% или на стойност, която е с отрицателен знак. Въпросът към колегите ми е ... не трябва ли на празен ход тази грешка да е 0%.

Да обясня как се изчислва този параметър EGR Error = (Текуща_позиция_на_EGR_клапана - Подадена_от_компютъра_позиция_на_EGR_клапана) / Подадена_от_компютъра_позиция_на_EGR_клапана, %

т.е при мен на празен ход изглежда, че позицията на EGR клапана се отклонява значително, от позицията, на която компютъра иска да премести клапана. Тази стойност съм я засичал при каране на газ. Не съм наблюдавал каква е стойността при каране на бензин. Може би е грешка от моя страна, че не съм видял какви са показанията. По принцип при каране на газ (ако не е много богата горивната смес) EGR клапана не трябва да се замърсява толокова колкото при каране на бензин. Ако греша, моля да ме поправите.

Ще се радвам да чуя някой, който е наблюдавал живи данни от ECU на R20А2 и има наблюдения върху този параметър. 

Редактирано от qnkomu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наблюдавам си го редовно,но за съжаление ЕГР-а отдавна съм го шунтирал ,че ме дразни.Със сигурност е изправен и работи...ако много държиш ще махна тапата и ще го монтирам да ти проверя данните..С какво четеш тия стойности?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега Markony, чета го с ELM327. Това шунтиране сигурно е малко по-специално, защото ако е направено просто като се шунтира клапата ще има грешки и ще се увеличава температурата ... което ще доведе до по-следващи проблеми. Нали освен за рециркулация, EGR-a помага да се понижи температурата на изгорелите газове?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×