Митко Йотов 1237 #1161 Отговорено 31 Юли, 2021 Аз бих върнал якото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2833 #1162 Отговорено 31 Юли, 2021 @Митко Йотов Off Topic Каквото и масло да сложи, резултатът ще е същият. Проблемът му не е в маслото! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #1163 Отговорено 31 Юли, 2021 (Редактирано) преди 25 минути, Митко Йотов написа: Аз бих върнал якото. Може би ще направя още една две смени с равенол да поизчисти и ще върна якото за постоянно, защото то изглежда златната среда засега. Мисля, че и двигателя работи една идея по-тихо с него. Редактирано 31 Юли, 2021 от Bizzito 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 325 #1164 Отговорено 3 Август, 2021 Здравейте, Седми тест с Honda Synthetic Blend 5W-30 : 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – Honda Synthetic Blend 5W-30 ILSAC GF5, API SN+; 3) Маслен филтър – MAHLE ОC 617 замяна на MANN-FILTER W 610/6 на 2500 км; 4) Общ пробег на автомобила – 166 800 - км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6340 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 50/50; 7) Средна скорост - N/A; 😎 Сезон на експлоатация – от 10.12.2020; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 540 л. Shell, Kruiz, Gazpromб Avia, Лукойл; 11) Kтм = (430л./ 4.0 л.) = 135; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране по жегите и малко градско около 5 мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура (че и отгоре))); 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л.; 14) Доливане на масло – ДА – около 300 мл до вдигане до горната резка на щеката след смяна на филтъра. 15) Други - източени около 300 мл (6 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox). Имам съмнение, че нивото е леко спаднало (около мм или малко повече) на щеката. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 325 #1165 Отговорено 11 Август, 2021 (Редактирано) Здравейте, Първи тест с нов шарланец в жегите - PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5w30: 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5w30 ILSAC GF5, API SN+ RC; 3) Маслен филтър – PURFLUX LS-350 ; 4) Общ пробег на автомобила – 166 822 - км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 33 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 0/100; 7) Средна скорост - N/A; 8) Сезон на експлоатация – от 10.08.2021; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 4 л. Shell; 11) Kтм = (л.4 / 4.3 л.) = 0.93; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране по жегите около 5 мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура (че и отгоре))); 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - източени около 350 мл (7 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox). Редактирано 11 Август, 2021 от Accord 1,8i LS 2001 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 325 #1166 Отговорено 24 Август, 2021 Здравейте, Втори тест с PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5w30: 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5w30 ILSAC GF5, API SN+ RC; 3) Маслен филтър – PURFLUX LS-350 ; 4) Общ пробег на автомобила – 167 840 - км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 1018 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 90/10; 7) Средна скорост - N/A; 😎 Сезон на експлоатация – от 10.08.2021; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А95 около 85 л. Shell, OMV, Benita; 11) Kтм = (л. 85 / 4.3 л.) ≈ 20; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране около 3 мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура (че и отгоре))); 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - източени около 350 мл (7 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10 000 км., но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350. Режим - рядко над 4000 об./мин. Може и да е субективно усещането, но ми се струва, че чувам двигателят да работи малко по-шумно (звънко) в сравнение с маслото Honda. Моля някой, ако има подобен опит да сподели. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox). 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2833 #1167 Отговорено 29 Август, 2021 Не съм карал с Honda Synthetic Blend 5W-30, но с Петро-то, двигателят ми работи тихо. От къде го купи? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 325 #1168 Отговорено 30 Август, 2021 (Редактирано) 10 hours ago, dandilov said: Не съм карал с Honda Synthetic Blend 5W-30, но с Петро-то, двигателят ми работи тихо. От къде го купи? От общите поръчки. Но може и да си въобразявам, защото не е нещо категорично, не че е шумен двигателят, просто като усещане, може и да съм чакал да стане по-тих и затова...засега се държи добре, лего почернява, т.е. става светлокафяво и държи нивото, иначе ще капвам да видим как ще е нататък в експлоатацията... Редактирано 30 Август, 2021 от Accord 1,8i LS 2001 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1169 Отговорено 30 Август, 2021 (Редактирано) Ха да видим как е мобила,след едно лято каране🙂! Капков тест 4 1.Mobil1 5W30 ESP от coxmotorparts.co.uk 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-198300км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 8000км. 5.Цикъл леко градско/извънградско 30/70 6.Средна скорост,около 45км/ч. 7.Сезон на експлоатация 19.04.2021 до 29.08.2021г. 8.Мото часове около 180 9.Изразходвано гориво 760л.газ и 80л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,6л. 11.Доливане няма,разход няма. 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване сравнително лек. 15.Предишно масло-Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,3 мин. след изгасяне(този път капките са капнати от 1,5-2см). 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. п.п.-Спря ми химикала тук. Редактирано 30 Август, 2021 от JHM 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1170 Отговорено 30 Август, 2021 Тест четвърти. 1) Масло – Ravenol ALS 0w30, маслен филтър Пурфикс. 2) Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 186510км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6750км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - 3950км. извън градско и остналото градско на къси разтояния. Извън градското също не е от най-леките режими. 6) Средна скорост - незнам. 7) Сезон на експлоатация – от 06.02.2021г. до 29.08.2021г. 8) Моточасове – Нямам представа; 9) Изразходвано гориво - около 500л. 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5,6л., несливаемия остатък не е източван. 12) Доливане на масло -200гр. Качвам снимка на просвет след 24 часа и PDF файла - сканиран цветно и 600 pdi. Смених и хартията, че предната беше стара. Този път е по-малко къдраво, но интересно, че се накъдри през ноща, когато бяха затворени прозорците и вратата на стаята. Тест 4 ALS.pdf 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2833 #1171 Отговорено 30 Август, 2021 GTL - базата си се къдри и това си е... В началото няма къдраво. Като започне да съхне, започва и да се къдри. След 2 -3 дни става още по и така. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1172 Отговорено 30 Август, 2021 Да явно е така. Повече ме интересува колко още ресурс има, да искара до края на октомври - още 2-3 хил. км. и после се връщам на SSV. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2833 #1173 Отговорено 30 Август, 2021 (Редактирано) Ресурс ли? Засега е още "живо". Между другото е "USVO", т.е. PAO - базирано, но тая къдравина ме навежда на мисъл, че има и GTL. Също като гледам такъв висок вискозитетен индекс 192. Но може и да греша! Каквато и смес да е, длъжно е да изкара 10 - 12 хил. км. Все пак е USVO - най-високият сегмент на Равенол. Давай нататък, пък пуси накрая още една капка да го видим. А как работи, в сравнение с другите? Редактирано 30 Август, 2021 от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1174 Отговорено 30 Август, 2021 (Редактирано) На сайта на Равенол го дават 192 вискозитен индекс. Не съм сто процента сигурен, но според мен най - добре е SSV, след това FES и на края ALS. Все пак ще видим като сложа пак SSV, че и пробега на колата вече е друг. Редактирано 30 Август, 2021 от goga 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1175 Отговорено 16 Септември, 2021 (Редактирано) Капков тест 5 1.Mobil1 5W30 ESP от coxmotorparts.co.uk 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-199300км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 9000км. 5.Цикъл леко градско/извънградско 40/60 6.Средна скорост,около 35км/ч. 7.Сезон на експлоатация 19.04.2021 до 14.08.2021г. 8.Мото часове около 210 9.Изразходвано гориво 850л.газ и 90л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,6л. 11.Доливане няма,разход 1-2mm от макс на щеката. 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване сравнително лек. 15.Предишно масло-Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,3 мин. след изгасяне капките са капнати от 1,5-2см). 17.Сушена е 34ч.(така се случи🙂) ,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. Ето и цялата палитра(да си изберете): П.П.-Сори за хаотичността,но беше малко полево! Редактирано 16 Септември, 2021 от JHM 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 325 #1176 Отговорено 16 Септември, 2021 3 hours ago, JHM said: Капков тест 5 1.Mobil1 5W30 ESP от coxmotorparts.co.uk 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-199300км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 9000км. 5.Цикъл леко градско/извънградско 40/60 6.Средна скорост,около 35км/ч. 7.Сезон на експлоатация 19.04.2021 до 14.08.2021г. 8.Мото часове около 210 9.Изразходвано гориво 850л.газ и 90л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,6л. 11.Доливане няма,разход 1-2mm от макс на щеката. 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване сравнително лек. 15.Предишно масло-Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,3 мин. след изгасяне капките са капнати от 1,5-2см). 17.Сушена е 34ч.(така се случи🙂) ,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. Ето и цялата палитра(да си изберете): П.П.-Сори за хаотичността,но беше малко полево! Сезон на експлоатация 19.04.2021 до 14.09.2021г. вероятно? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #1177 Отговорено 23 Септември, 2021 Нова капка - след още 2 месеца и 2050 км. За 10-тина дена отпуска и врътнах 1700км - 90% извънградско (в далеч не лек режим с тоя трафик), а другото са няколко кратки дестинации и ръг-базък градско. 1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.; 2) Масло – Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN. 3) Маслен филтър – Honda OEM USA. 4) Общ пробег на автомобила – 332672 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 14050 км . 6) Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 85% / 15% - 11970км / 2080км . 7) Приблизителна средна скорост - извънградско 90км/ч / градско 30 km/ч . 😎 Сезон на експлоатация – зима / пролет / лято - 275 дни - 19.12.2020 - 22.09.2021. 9) Мото часове – около 135 извънградско + 70 градско = 205 мото часа. 10) Изразходвано гориво – А 95 - 100-тина литра и около 1900 литра ГАЗ от ЕКО. 11) Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ, но макар и рядко я обръщам на оригиналното и гориво - да не се застоява много. 12) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 3 км градско, от напълно загрял двигател и е сушена 1 денонощие на стайна температура, при еднакви условия с предните капки. 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,8 л.; Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи. 14) Доливане на масло - ДА - 2 пъти по 0,5л прясно - от същото + 0,2л преди отпускарското пътуване. Разход на масло за целия период - около 1,3л. Според щеката в момента е малко над средата и нямам налично за доливане - налятото 0,2л изхарчи през отпуската. 15) Други - На цвят, мазилност между пръстите и мирис изглежда добре. Това вероятно е последната капка от това масло, но нека спец групата се изкаже за състоянието му? Над 200 мото часа / 14000км и 9 месеца мисля му стигат - време е да го "раждам". Новото - Ravenol SSO 0-W30 + филтъра са в гаража и преди следващото извънградско ще намеря време да го сменя. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2833 #1178 Отговорено 23 Септември, 2021 Ехеее... Още ли го лангъркаш това DXG! С оглед на горивото (LPG), маслото няма в себе си много тежки замърсявания, но! Ядрото изглежда по-наситено, а и започва да се разпада. Също и дифузната зона е по-наситена. Поне така ми се струва. Съвет: Маслото е здраво и стабилно, но! Не карай повече от 12 хил. км. с такова масло. Окислителни процеси, разпад на противоизносните присадки, стареене и т.н. си оказват влиянието, макар и да не го забелязваме. Не друго, а двигателят не заслужава "да му опъваш нервите" чак пък толкова... А и спестените 2 - 3 месеца, от смяна до смяна, също не си заслужават. 1 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #1179 Отговорено 24 Септември, 2021 Те км не са определящи, а и е "само" на 9 месеца. То е "пътник", ама нали каза че вероятно ще изкара 250 мото часа. С моите 85% извънградско сега е на 205 мтч. Иначе гледам картинките на Емо от пост 4 и е далеч от критичното, ама скоро ще се излее в небитието. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2833 #1180 Отговорено 24 Септември, 2021 Да, де. Но не чакай последния моточас. Това имам предвид. А картинките на Емо са от гориво бензин и логично имат повече тежки замърсявания. При теб пробата ще изглежда по-чиста в сравнение със съответната картинка на Емо. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #1181 Отговорено 24 Септември, 2021 Ее, няма де. Нали го виждаш на щеката. Що трябва да става на катран и после да съсипва и новия медец. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1182 Отговорено 24 Септември, 2021 Преди 11 часа, ceco_accord написа: Иначе гледам картинките на Емо от пост 4 и е далеч от критичното, ама скоро ще се излее в небитието. Поздрвления за "куража",да го изцеждаш тово "DXG",ама хвърли едно око и на моите картинки по долу, със смени далеч по малки от твоя интервал. Кадрото е от реглажа,преди ден! Powered by "Rifto Garage"🤘! "...И всичко е точно..." 1 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #1183 Отговорено 24 Септември, 2021 Моя си видял сигурно (в пост 1201), но твоя мотор е достоен да му отлееш прозрачен капак за клапаните. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #1184 Отговорено 24 Септември, 2021 Off Topic Е, аз те хваля - ти ми са смееш - да не смее човек да те похвали. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1185 Отговорено 24 Септември, 2021 Off Topic Това с добри чувства,заради стъкления капак!Инъче тайничко ми се ще, да си разменим местата в между нашите консерви! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #1186 Отговорено 25 Септември, 2021 Off Topic Трябва да пробваш, ама не се сетих да ти пиша като идвах август на Пловдив. Друг път ще е. На малкия мотор му е идеалка да изглежда и работи като шевна машинка. Моето е диво прасе - вари го, печи го - жилаво е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1673 #1187 Отговорено 29 Септември, 2021 Привет на всички! Не съм правил проби от много време - така се стекоха обстоятелствата. Вчера най-накрая сътворих тази: 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Amsoil XL 5w-20; 3) Маслен филтър – Amsoil (Ea 15K 20); 4) Общ пробег на автомобила – над 440 000 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6400 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – няма данни; 7) Средна скорост – няма данни; 😎 Сезон на експлоатация – 1 година; 9) Моточасове – няма данни; 10) Изразходвано гориво – няма данни; 11) Kтм = няма данни; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.780 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; разход – спад около 2 мм на щеката; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация – тежък. Това ми е единствената проба на това масло. Духаше силен вятър и нещата с капката на филтърната хартия се омазаха - като новобранец . Поради това изображението е разделено на две части. Поне се виждат повече капки . Колата преживя цялата зима (от Януари насетне) навън. Много студени стартове. Караше се основно на къси разстояния (около 2 км / 10 мин.) поне два пъти на ден. Освен обичайните ми пътувания до работа (по около 50 км на ден) за известно време бе „отдадена под наем“ и пътуваше ежедневно из центъра на София (зимно време). Не смених маслото за лятото. Пътуванията бяха спорадични, но по-дълги (по 70-80 км на ден). Сега колата отново е в режим на много кратки 10-ина минутни пътувания. Поради горните обстоятелства и факта, че не само аз я карах, не разполагам с данни за средна скорост, моточасове, разход на гориво и др. Планирам да регулирам клапани и тогава ще мога да щракна как изглежда моторът под капака на главата. Предвижда се и смяна на маслото. Този път с това: 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1188 Отговорено 29 Септември, 2021 Това би трябвало да е мобилското "AFE",нали така или бъркам? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #1189 Отговорено 29 Септември, 2021 Емо, сега виждам колко голяма е разликата м/у офисна и филтърна хартия. Аз все на А4 офисна капя, но не съм го уточнявал никога. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1673 #1190 Отговорено 29 Септември, 2021 Off Topic @JHM Маслото - Toyota Advanced Fuel Economy Extra 0w-20, което е при мен, е произведено във Франция, където ExxonMobil имат завод (гр. Гравеншон, по спомен). Принципно, ExxonMobil е компанията, която е в основата на ОЕМ маслата на Тойота (не съм сигурен дали на всички). Няма прилика обаче между това масло и Mobil 1 Advanced Fuel Economy ESP x2 0w-20, ако него имаш предвид. @ceco_accord Да, разлика има, но офисната хартия е "образец/еталон" и се свърза с анализите от oil-club.ru 2 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #1191 Отговорено 7 Октомври, 2021 Здравейте, Четвърта проба на Ravenol SSV 0w30. За сравнение с историята на предходното Yacco на стр 28 пост №1088. Продължава пълненето с мръсотия, какво мислите? Маслото си държи нивото, откакто съм го нялял. Мисля да се ориентирам към поръчка на масло, реално се получава, че сменям масло 2 пъти годишно на около 4000 км. Да не пропускаме и моточасовете, които са вече 150, само градски мъки. 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Ravenol SSV 0w30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 233 516 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 20/80; 7) Средна скорост - около 20 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 28.04.2021 - ; 9) Моточасове – около 150; 10) Изразходвано гориво - около 280 л. Euro Diesel + добавка Wynns Supremium Diesel + Bardahl BDC 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – източени само 100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни три къси смени с Yacco Lube DE 0w30 2500 km и Mobil1 ESP 0w30 5000 km, Yacco VX 1500 0w30 4000 km, работещ EGR; премахнат DPF. Не качвам снимка на прозорец, защото не ми стига мястото а и не е по-различна от сканираната. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Трета снимка - история. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1673 #1192 Отговорено 9 Октомври, 2021 (Редактирано) На 29.09.2021 г. at 11:35, emod написа: Планирам да регулирам клапани и тогава ще мога да щракна как изглежда моторът под капака на главата. Ето обещаните снимки: Мисля, че за едногодишна работа в тежки условия маслото си е свършило отлично работата. Разбира се принос със сигурност има и филтърът За мен лично - добра комбинация. Ами... това е. Всичко е почистено. Клапаните са регулирани. Старото масло е източено. "Новият екип" - Toyota Advanced Fuel Economy Extra 0w-20 + Honda OEM филтър, е поел дежурството. Планира се отново 1 година (живи и здрави). Напролет маслото ще бъде опреснено с остатъка от 5 литровата туба и ще бъде миксирано с 1 литър от това Редактирано 9 Октомври, 2021 от emod 6 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #1193 Отговорено 12 Октомври, 2021 Такаааа, стават грешки. Не знам защо нещо ме човъркаше, че не е наред и реших да пусна втора проба. Бях споменал един път че имах проблеми със скенера, пилите просто не се получаваха. От тогава бях започнал да сканирам пробите с приложение за телефон и всичко изглеждаше наред. Обаче явно разлика има и то голяма. Сега явно скенера в офиса е оправен. Та пробата на 3000 км на скенер изглежда по съвсем различен начин, което е успокояващо. Слагам сравнение в историята къде горе долу се намира спрямо сегашния Равенол и спрямо предното Яко. Якото мисля, че е правено на скенера. Поръчал съм вече масло и ще го сменя към края на ноември, тъй като ми предстои пътуване, а и тогава прави 6 мес градски мъки ПП: И EGR-а почна да ми набива грешки, заради тези градски мъки. Вчера го продухвах на магистраала след като изчистих грешката и днес е ок, но явно се задръства вече и очаквам пак да светне. Обмислям почистване или изолиране. Така или иначе ДПФ няма. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #1194 Отговорено 16 Октомври, 2021 Край! Старото масло – Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN се "утече". 10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско / общо 14144 км му стигат. Разход за това време и км - 1.2 л. Да видим как ще е новият медец. 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1195 Отговорено 23 Октомври, 2021 (Редактирано) Капков тест 1 1. Amsoil Signature series 5W30. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-200400км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 1100км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 70/30% 6.Средна скорост,около 40км/ч. 7.Сезон на експлоатация 16.09.2021до 22.10.2021г. 8.Мото часове около 30. 9.Изразходвано гориво 100л. пропан бутан и 12л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.5л. 11.Доливане няма,разход няма. 12.Маслен филтър, Honda OEM made in USA. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване лек. 15.Предишно масло- Mobil1 5w30 esp,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,3 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 26ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5 см. височина. 19.Източено е,несливаемото количество старо масло,при смяната. Редактирано 23 Октомври, 2021 от JHM 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1196 Отговорено 8 Ноември, 2021 Тест пети. 1) Масло – Ravenol ALS 0w30, маслен филтър Пурфикс. 2) Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 189140км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9380км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - 5500км. извън градско и остналото градско на къси разтояния. Извън градското също не е от най-леките режими. 6) Средна скорост - незнам. 7) Сезон на експлоатация – от 06.02.2021г. до 07.11.2021г. 8) Моточасове – Нямам представа; 9) Изразходвано гориво - около 700л. 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5,6л., несливаемия остатък не е източван. 12) Доливане на масло -200гр. за целия пробег. Качвам две снимки не точно на просвет след 27 часа и след това едната я конвертирах в PDF, качвам и PDF. Ако не става ще повторя пробата, че пак забравих да снимам и сканирам на време. Test 5.1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2833 #1197 Отговорено 8 Ноември, 2021 Все още изглежда като бензинова проба - държи ядро. Има един тънък ореол най в края по периферията. Гориво най-вероятно (биодизел) или други кондензирали щуротии. Маслото изглежда О.К. за сега. Давай нататък да видим кога ще започне да се разпада. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1198 Отговорено 8 Ноември, 2021 Преди по сериозното застудяване мисля да го сменям. До края на ноември някъде колкото км. мина ще пусна още една проба и после слагам Ravenol SSV 0w30. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 200 #1199 Отговорено 11 Ноември, 2021 (Редактирано) Малко се притесних за разхода като видях нивото на щеката. Това е за 7000 км и според мен е изгорило около 1 литър. Малко повече градско каране. Някой с подобни оплаквания? Редактирано 11 Ноември, 2021 от Cyreon 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2833 #1200 Отговорено 15 Ноември, 2021 (Редактирано) Off Topic Нивото изглежда в норма. Как преценяваш, че липсва 1 литър? Редактирано 15 Ноември, 2021 от dandilov 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове