JHM 1787 #1121 Отговорено 9 Юни, 2021 Капков тест 2 1.Mobil1 5W30 ESP от coxmotorparts.co.uk 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-192300км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 2000км. 5.Цикъл леко градско/извънградско 60/40 6.Средна скорост,около 34км/ч. 7.Сезон на експлоатация 19.04.2021 до 09.06.2021г. 8.Мото часове около 34 9.Изразходвано гориво 190л.газ и 20л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,6л. 11.Доливане няма,разход няма. 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване сравнително лек. 15.Предишно масло-Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,5 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 19.Източено от пробката на загрял двигател и изтеглено старателно, несливаемото количество, чрез помпа от картера и където е възможно да се достигне. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #1122 Отговорено 25 Юни, 2021 1) Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra 5W30; 3) Маслен филтър – Nitto 4HM-113 (Made in Japan); 4) Предполагаем общ пробег на автомобила - около 324 000 км, а може и повече (по километраж: 223583 км.); 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - от 7525 км.; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 70 / 30 . 7) Сезон на експлоатация – 16.05.2020 - 25.06.2021; 😎 Моточасове – 161 по моточасовник; 9) Изразходвано гориво - около 503 л. А95Н; 10) Kтм = (503 / 3.4) ≈ 148 ; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след 130км извънградско каране) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.4 л.; 13) Доливане на масло - няма. Стои си на 1мм под максимума.; 14) Други – работеща картерна вентилация; 15) Капката е скaнирана с "EPSON Perfection V19" на 600 dpi.; 16) Режим на експлоатация - градско + извънградски пътища + магистрали. 17) Предишно масло -Yacco Lube F 0W-30. Може да изкара още, но мина 1 година и заедно с другото обслужване, трябваше да го сменя. Много добре се държа двигаелят с това масло. Доволен съм! П.П. Скоро ще има и лабораторен анализ. 4 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #1123 Отговорено 26 Юни, 2021 Off Topic Би ли снимал тубата със спецификациите,на тоя "shell"!Може и в темата за маслата,благодаря. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #1124 Отговорено 26 Юни, 2021 (Редактирано) Off Topic Редактирано 26 Юни, 2021 от dandilov 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1125 Отговорено 29 Юни, 2021 Здравейте, Шести тест с Honda Synthetic Blend 5W-30 : 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, 2001г.; 2) Масло – Honda Synthetic Blend 5W-30 ILSAC GF5, API SN+; 3) Маслен филтър – MAHLE ОC 617 замяна на MANN-FILTER W 610/6 на 2500 км; 4) Общ пробег на автомобила – 165 490- км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5040 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 50/50; 7) Средна скорост - N/A; 😎 Сезон на експлоатация – от 10.12.2020; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 430 л. Shell, Kruiz, Gazprom; 11) Kтм = (430л./ 4.0 л.) = 107,5; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране около 5 мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л.; 14) Доливане на масло – ДА – около 300 мл до вдигане до горната резка на щеката след смяна на филтъра. 15) Други - източени около 300 мл (6 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox). 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1126 Отговорено 5 Юли, 2021 (Редактирано) Тест трети от новото масло. 1) Масло – Ravenol ALS 0w30, маслен филтър Пурфикс. 2) Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 183920км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4160км. 5) Цикъл (извънградско/градско) -2200км. извън градско и остналото градско на къси разтояния. Извън градското също не е от най-леките режими. 6) Средна скорост - незнам. 7) Сезон на експлоатация – от 06.02.2021г. до 04.07.2021г. 8) Моточасове – Нямам представа; 9) Изразходвано гориво - около 310л. 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5,6л., несливаемия остатък не е източван. 12) Няма доливане на масло. Качвам снимка на просвет след 24 часа и PDF файла - сканиран цветно и 600 pdi. Капков тест 3 Ravenol ALS.pdf Редактирано 5 Юли, 2021 от emod Добавен сканиран образ на капката 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1127 Отговорено 5 Юли, 2021 Да не дърпам дявола за опашката, ама нещо оводнена ми се вижда тая капка...но спецовете да се изкажат компетентно 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1128 Отговорено 5 Юли, 2021 Да нещо много къдрава стана тази капка...чакам и аз спецовете да се произнесат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #1129 Отговорено 5 Юли, 2021 Да, капката показва наличието на по-сериозно обводняване. В тази връзка имам въпрос: Каква бе влагата в помещението, където я суши? Опитвам се да разбера дали хартията е могла да абсорбира влага от околната среда (покрай дъждовете или поради други причини). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #1130 Отговорено 5 Юли, 2021 Такава къдравост, без причина, наблюдавам при маслата на GTL - база. Не знам ALS дали е с GTL базово масло...? 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #1131 Отговорено 5 Юли, 2021 Благодаря за напомнянето за GTL-a. Подсети ме за ситуацията с Shell. Но... в случая Равенол ALS 0w30 е USVO и е PAO базирано масло. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1132 Отговорено 5 Юли, 2021 (Редактирано) Ами всички капки ги суша в едно и също помещение - една от стаите в къщи. Възможно е влагата да е по - голяма, но не съм сигурен. Със сигурност топлината в стаята е по - голяма, вероятно и влажността. В петък имам ходене до София и обратно в Шумен - 750 км. и ще пусна нова проба да видим как е. Освен влагата има ли друго притеснително. Редактирано 5 Юли, 2021 от goga 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #1133 Отговорено 5 Юли, 2021 Според мен няма друго за притеснение. Маслото все още е "чисто" - няма сериозни натрупвания от сажди. Дисперсията е много добра. Едва видимият прозрачен ореол в края на капката по всяка вероятност е от леки чисти фракции масло. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #1134 Отговорено 5 Юли, 2021 Off Topic Да, водят го USVO с PAO, - "RAVENOL Arctic Low SAPS ALS SAE 0W-30 is a PAO (Polyalphaolefin) based, fully synthetic low friction motor oil with especially USVO® and proven CleanSynto® technology for passenger car...", но... : Pourpoint -45°C и Flash point 215°C показват, че PAO-то е едва ли не колкото за "есенция", така да се каже... По-скоро CleanSynto -технологията е преобладаваща в него. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1135 Отговорено 7 Юли, 2021 On 7/5/2021 at 9:25 PM, dandilov said: Hide contents Да, водят го USVO с PAO, - "RAVENOL Arctic Low SAPS ALS SAE 0W-30 is a PAO (Polyalphaolefin) based, fully synthetic low friction motor oil with especially USVO® and proven CleanSynto® technology for passenger car...", но... : Pourpoint -45°C и Flash point 215°C показват, че PAO-то е едва ли не колкото за "есенция", така да се каже... По-скоро CleanSynto -технологията е преобладаваща в него. ....is a PAO (Polyalphaolefin) based....тук-таме стъпило май Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #1136 Отговорено 7 Юли, 2021 Капков тест 3 1.Mobil1 5W30 ESP от coxmotorparts.co.uk 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-194300км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 4000км. 5.Цикъл леко градско/извънградско 60/40 6.Средна скорост,около 35км/ч. 7.Сезон на експлоатация 19.04.2021 до 06.07.2021г. 8.Мото часове около 90 9.Изразходвано гориво 380л.газ и 40л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,6л. 11.Доливане няма,разход няма. 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване сравнително лек. 15.Предишно масло-Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,3 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 19.Източено от пробката на загрял двигател и изтеглено старателно, несливаемото количество, чрез помпа от картера и където е възможно да се достигне. 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #1137 Отговорено 9 Юли, 2021 Нова капка - след още 34 дни и 1140 км. Мислех да уцеля и капна точно на 10 000 км, но лятоска съм с колело, а извънградските са инцидентни и няма как да спра пътем - ще се компрометират условията на съхнене. 1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.; 2) Масло – Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN. 3) Маслен филтър – Honda OEM USA. 4) Общ пробег на автомобила – 328962 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 10340 км . 6) Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 85,5% / 14,5% - 8840км / 1500км . 7) Приблизителна средна скорост - извънградско 90км/ч / градско 30 km/ч . 😎 Сезон на експлоатация – зима / пролет / лято - 200 дни - 19.12.2020 - 7.07.2021. 9) Мото часове – около 100 извънградско + 50 градско = 150 моточаса. 10) Изразходвано гориво – А 95 - 70-тина литра и около 1400 литра ГАЗ от ЕКО. 11) Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ, но макар и рядко я обръщам на бензин - да не се застоява много. 12) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 3 км градско, от напълно загрял двигател и е сушена 1 денонощие на стайна температура, при еднакви условия с предните капки. Предните 2 дни минах 650 км извънградско. 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,8 л.; Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи. 14) Доливане на масло - ДА - около 0,5л прясно - от същото - преди по - по предната капка и още 0,5л след предната. Разход на масло - около 1 литър и за последните 1140 км не е мръднало от позицията си по щеката (2мм под МАХ). Имам налични още 0,2л прясно в тубата, но никога не го наливам догоре. 15) Други - Пробата е съхнала и сканирана на същия скенер - като всички предходни, но се наложи да опра щеката в белия лист. Предполагам с 2-те освежавания по 0,5л има ресурс да покара още 50-60 моточаса? При мен е предимно извънградско и в същия стил тези часове са около 3000 - 4000км, които вероятно ще врътна за оставащите 2 летни месеца. Благодарско в аванс за коментарите на врачуващите! 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #1138 Отговорено 9 Юли, 2021 (Редактирано) Кристалната ми топка показва, че маслото все още има ресурс. Новото опресняване също оказва влияние. Но не мога да приема, че разход от 1л. на 10 хил.км. е нормален! Не мога да кажа V-tec ли е, или сегменти.. Но... Къде е "Екологията" и какво правим с катализатора в този случай?!? Пробвай с друго масло, въпреки, че не е виновно маслото! Бях ти препоръчал едно. Може да "закисне течовете" малко... Редактирано 9 Юли, 2021 от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1139 Отговорено 9 Юли, 2021 Мен ми е интересно освен всичко друго количеството масло което за J35A8 е същото като на F18B2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #1140 Отговорено 9 Юли, 2021 Да, но + 1 литър доливане и гориво LPG, допълнтелно много здраво PAO масло, което (в съвкупност) оказва огромно значение за визията на пробата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #1141 Отговорено 10 Юли, 2021 Ами, както писах по-горе, ту има разход, ту няма. За периода между 2-те последни капки нивото не е мръднало. Вероятно не целият липсващ литър е угар. Скоро предстои проверка и реглаж клапани, и ще огледаме моторния отсек, защото в гаража има няколко мазни плочки, но при едното опресняване леко се улях и се е стекло. Като я купувах мотора бе сух, но още с първото качване на Хемус (за тест на макс спийд) маслото намаля. Мотора има сила и рядко влиза във ВиТЕКа, а кюнците са сухи. Може нейде да сълзи. На предния ми Акорд имаше такова незабележимо явление. точно от гарнитурката му. Колата се кара предимно "пенсионерски" (както вика 1 съфорумец с такава), което е видно и от разхода на гориво, но средните скорости са нормални - просто се опознахме и си знаем мераците. Разхода на масло, за него си може и да не е нормален, но мотора е морално остарял (макар и железен), а и е 13 годишен "Леген" на близо 330 000 км. Най-вероятно нейде сълзи в определени оборотни режими - от "кюнците" не пуши, не мирише и са сухи "на барут". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #1142 Отговорено 10 Юли, 2021 Off Topic Разхода ти е колкото на астра 1.6,данъка в северозапада също е в твоя полза!С две думи,започваш да го изплащаш тоя легенд! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1843 #1143 Отговорено 10 Юли, 2021 Off Topic Боже, боже..... най оборотната тема..... да ви имам проблемите..... 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #1144 Отговорено 11 Юли, 2021 Преди 11 часа, JHM написа: Покажи скритото съдържание Разхода ти е колкото на астра 1.6,данъка в северозапада също е в твоя полза!С две думи,започваш да го изплащаш тоя легенд! Off Topic На тоя мотор е трябвало да му сложат мото часовник - и за маслото щеше да е по-полезно. Харчи като агрегат - 8-9л на час , което извънградско е 100+ км, а градско пак толко на час, но км са 1/3-та. За да не стресира стопанина си, производителят е направил борд компа да показва среден разход до 20л на 100км - отвъд е хипотетично. Добре че това при мен е за период от 7-10 дена. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #1145 Отговорено 12 Юли, 2021 (Редактирано) Днес "скалпирахме" главите, да видим как са "копърките". Всичко е ок. На газ е от 70 000 км - последните 20К при мен.Така изглеждат "фритюрниците" при добро олио на 7 месеца и 10500 км. iv приставка Редактирано 14 Юли, 2021 от dindin 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #1146 Отговорено 13 Юли, 2021 Моторът си е "перфе", маслото мие и маже и сега въпросът е дали да сложа от същото наесен (след няколко хил. км), или да сипя Ravenol SSO 0W30? Течове не бяха открити, а разход от литър на 10К в Юби-Ко смятат за нормален в този мотор. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mysticchannel 132 #1147 Отговорено 13 Юли, 2021 Карай си с 5чката Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #1148 Отговорено 22 Юли, 2021 Капнал съм ново петънце и съхне. Тоя път улучих точна цифра километри - 12 000. Проверявам нивото редовно и със сигурност мога да твърдя че харчи само когато пътувам сам, щото като вози още някого, тая гад са прай на културна лимузина, а кат сме само двамината - "газ до ламарината". 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #1149 Отговорено 23 Юли, 2021 Нова капка - след още 15 дни и 1660 км. 1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.; 2) Масло – Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN. 3) Маслен филтър – Honda OEM USA. 4) Общ пробег на автомобила – 330622 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 12 000 км . 6) Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 86,5% / 13,5% - 10380км / 1620км . 7) Приблизителна средна скорост - извънградско 90км/ч / градско 30 km/ч . 😎 Сезон на експлоатация – зима / пролет / лято - 215 дни - 19.12.2020 - 21.07.2021. 9) Мото часове – около 117 извънградско + 54 градско = 171 мото часа. 10) Изразходвано гориво – А 95 - 80-тина литра и около 1570 литра ГАЗ от ЕКО. 11) Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ, но макар и рядко я обръщам на оригиналното и гориво - да не се застоява много. 12) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 3 км градско, от напълно загрял двигател и е сушена 1 денонощие на стайна температура, при еднакви условия с предните капки. По-педния ден минах от раз 977 км (справка - снимката), от тях 30-тина градско. 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,8 л.; Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи. 14) Доливане на масло - ДА - 2 пъти по 0,5л прясно - от същото. Разход на масло за целия период - около 1,1 литър. Според щеката в момента е 4 мм под МАХ и мога да долея налични още 0,2л прясно в тубата, преди лятната отпуска. 15) Други - Пробата е съхнала и сканирана като всички предходни, но се наложи да опра щеката в белия лист. Ако с предстоящите за доливане 0,2л изкара отпуската от около 2000км и 30 мото часа, ще съм доволен и след месец - ново? Благодарско в аванс за коментарите на врачуващите! Това масло (както и следващото - Ravenol SSO 0W30) са по тяхна препоръка, така че - адмирации! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mittaka7 140 #1150 Отговорено 24 Юли, 2021 Как го правиш тоя разход незнам..такива едноцифрени не съм виждал никога при мен, за вече над 50к км.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #1151 Отговорено 24 Юли, 2021 Off Topic Аа, знае тя 2 и 200. На дългите извънградски винаги е едноцифрен (а не карам бавно), но пък в кратките градски (където карам полечка) ... Ако кутията бе с 6 или повече предавки и градското щеше да е по ниско, а сега е само до 4-та. Знаеш, 5-а включва над 65км/ч. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #1152 Отговорено 28 Юли, 2021 (Редактирано) Нямах достъп до комп-а от известно време... Опресняванията си казват думата! Филтърът и той работи добре. Може дакараш още. Може и над 15 хил. да изкара по този начин. Но... не трябва. Поне аз не бих си правил такива експерименти. На твое място бих налял SSO-то преди отпускарските пътувания. Има по-висок вискозитет и ще е по-добре в тия жеги... Приятна почивка! Пазете се от заразата, че по морето сега е "развъдник"! ... и те така те... Редактирано 28 Юли, 2021 от dandilov 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #1153 Отговорено 28 Юли, 2021 Мерси за комента! Гледам оранжевото ядро се е редуцирало и още е далеч от плътен портокал, камоли от разпадане, та ще го нося и на морето. Късно е вече за поръчка, а и парите за SSO-то са пренасочени. За него - от следващия транш. Отпуската си е семейно пътуване и е яваш-явяш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #1154 Отговорено 28 Юли, 2021 Off Topic За ядрото - да, имено това имах предвид, че може да кара още така, но маслото не е вечно! Колкото и да доливаш, няма да го направиш "прясно"! А за 40 градусови жеги бих предпочел "малко по-гъстичко олио" да се плацика на дълъг път, висока температура и високи обороти (макар, че при теб не са толкова високи). Но, ти си решаваш... Приятна почивка още веднъж! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #1155 Отговорено 28 Юли, 2021 Off Topic А, знам - предполагам. Но определено няма да го плацикам до коледа, че да стане цяла година. В мотора и зиме и лете си е по-жежко от навън. Иначе - да, кара се на дизелови обороти 2 до 3К. Жената не обича бързо преминаващи пейзажи. Последния път като ме мрънка пред приятели каза че съм карал със 120 (все едно това е адска скорост), а синковеца даже ме защити - вика "Не е вярно, нали го гледам, кара си със 110 и само като изпреварва е повече, ама това е за секунди". Карам си плавно, тя се унася и спинка, и се буди на пристигане. Тежката кола си е блага работа за пътниците. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1156 Отговорено 30 Юли, 2021 (Редактирано) Здравейте, Положението хич не е розово. Надявам се това развитие да се дължи на добрите миещи свойства на маслото. Затова започвам с въпрос. При дизеловите капки може ли да се очаква разпадане на ядро или нещо подобно, говорещо за тотален край на живота на маслото, както е при бензиновите? Трета проба на Ravenol SSV 0w30. За сравнение с предходното Yacco на стр 28 пост №1088. По-голямото замърсяване се видя още на първата проба на 12 км. Все едно якото на 500 км. Пробата на 1000 км отговаря на якото на 4000 км. А сега на 2000 км се вижда още запълване на капката с мръсотия. Няма дори и място за сравнение с Mobil1 на станица 21 пост номер 833. 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Ravenol SSV 0w30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 232 516 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 30/70; 7) Средна скорост - около 23 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 28.04.2021 - ; 9) Моточасове – около 90; 10) Изразходвано гориво - около 180 л. Rompetrol Diesel + добавка Wynns Supremium Diesel 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – източени само 100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни две къси смени с Yacco Lube DE 0w30 2500 km и Mobil1 ESP 0w30 5000 km, Yacco VX 1500 0w30 4000 km, работещ EGR; премахнат DPF. Отзивите ми продължават да са добри. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Трета снимка - на прозорец. Четвърта снимка - история. Редактирано 30 Юли, 2021 от Bizzito 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #1157 Отговорено 31 Юли, 2021 Преди 9 часа, Bizzito написа: При дизеловите капки може ли да се очаква разпадане на ядро или нещо подобно, говорещо за тотален край на живота на маслото, както е при бензиновите? Прочети на 1-ва страница на темата за развитието на замърсяването при дизела - КЛИК. При теб все още не е фатално положението, но нещата се развиват бързо и трябва да следиш състоянието на маслото внимателно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1158 Отговорено 31 Юли, 2021 Благодаря! Аз съм го чел, но съм го забравил Значи следя за поява на ядро. Иначе смятам пак към 4000 да го сменя. Чудя се кое е по-добре, маслото да мие и да се замърсява по-бързо или да не мие толкова добре, но да кара повече и да маже по-добре повече време? Предполагам че като се замърси му спадат качествата? 🤔 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #1159 Отговорено 31 Юли, 2021 1. Не бива да се стига до поява на ядро. Тогава вече е късно. 2. Една от основните задачи на маслото е да задържа в себе си генерираните от мотора замърсявания. Различните масла (като състав/пакет/базови масла) имат различна способност да разтварят и задържат в себе си замърсяванията. Те трябва да останат в маслото и да бъде изхвърлени с него при смяната му. Прекалено голямото натрупване на "механични замърсявания" в маслото води до невъзможност за тяхното удържане от маслото, както и до възможност за задиране, породено от големината (вкл. поради слепвания на частици) и твърдостта на тези замърсявания. Чистотата на частите на мотора е от първостепенно значение. Маслото е консуматив със сравнително ниска цена. 4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1160 Отговорено 31 Юли, 2021 Аз мисля, че разтваря предимно sludge (италианка, после БГ мама). Ще почна да го следя през 500 км вече Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове