JHM 1811 #1641 Отговорено 24 Декември, 2024 Дали има някакви видими следи,в "ореола на капката",предвид работата на двигателя със 100 октановия бензин,в последните 3000км.? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jivetz 18 #1642 Отговорено 24 Декември, 2024 3 hours ago, JHM said: Дали има някакви видими следи,в "ореола на капката",предвид работата на двигателя със 100 октановия бензин,в последните 3000км.? Какво те притеснява? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1811 #1643 Отговорено 24 Декември, 2024 (Редактирано) Нищо,гледам да съм спокоен! Предходния капков тест на DXG на 9к,изглежда като това,но това е на 7к.(повече работа на бензин).Иначе маслото е много добър избор.Като цяло двигателя ми е в отлично състояние и проблем с разход на масло нямам. Весели празници! Редактирано 24 Декември, 2024 от JHM 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6268 #1644 Отговорено 25 Декември, 2024 Това от новата рецепта DXG Dexos gen 3 ли е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1811 #1645 Отговорено 25 Декември, 2024 Да. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6268 #1646 Отговорено 25 Декември, 2024 Поръчал съм си 10л туба - за 2-те коли, та да видим как ще Хондят с него нАпролет. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6268 #1647 Отговорено 27 Декември, 2024 (Редактирано) Някакви Коледни 657 км пробег, та рекох да капна 5-та капка, че маслото си иска доливане, а и последна ще е за таз година. 1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.; 2) Масло - RAVENOL RSP Racing Super Performance SAE 5W-30 3) Маслен филтър – NITTO 4HM-113 19011. 4) Общ пробег на автомобила – 363472 км. 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9386,6 км . 6) Цикъл - извънградско 95% / 5% градско. 7) Средна скорост за целият пробега на маслото - 67 км/ч. Много я съсипах с тея зимни км градски трафик. На воля, нема кой/какво да я спре. 8) Сезон на експлоатация – 12.06.2024 - 25.12.2024 . 9) Мото часове – 116,5 извънградско + 23,5 градско - ОБЩО 140 м/ч. 10) Приблизително изразходвано гориво – 1100л. газ + поне 30л. А 95. 11) Пробата е взета 5 мин. след последният етап от пътуването (270 км извънградско) и е сушена 1 денонощие на стайна температура. 12) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3.7л. 13) Доливане на масло в пробата - ДА. 2 х 250 мл. след първата капка и някъде на 6000 км. После на 2 пъти пак капнах след 4-та капка но 0,5л запас свърши, но си взех нов 1л. Явно с това масло ще карам още - да стане на година. 14) Други - Пробата (както предните) е сканирана на CanoSkan LiDE35 600dpi . 16) Предишни масла: SHELL HELIX ULTRA 0W-30 , ACEA A5 / B5 , API SL. Fully synthetic - с разход 1,4л за 8966км за 15 месеца - 170 м/часа Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN - 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра за целия пробег. Ravenol SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF, с пробег 12 354 км и 1,2л. харч. Редактирано 27 Декември, 2024 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2897 #1648 Отговорено 27 Декември, 2024 Като че ли нещо не е наред с вземането на пробата. Пръстенът на ядрото се е размазал. Вземи още една капка, но по-внимателно, за да се изясни картинката. Като цяло, за 9400 км., няма натрупване на тежки частици, което говори за минимално износване. Тоест, маслото смазва много добре. Не разбрах за 9400 км. колко масло си долял, общо? Включи и последното доливане, което трябва да се направи сега. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6268 #1649 Отговорено 27 Декември, 2024 (Редактирано) Амии, капката явно съм я прецакал, защото бе много миниатюрна та това петно са 2 в една. А общият разход е над 1л, понеже от 5-те литра добавих остатък, та последният литър още скоро след смяната прелях в еднолитрова тубичка (да не се окислява), но и той замин в доливане на 4 пъти. Но тоз Равенол е добър, та мерси ти за препоръката. Редактирано 28 Декември, 2024 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 314 #1650 Отговорено 27 Декември, 2024 (Редактирано) Може ли да направиш съпоставка с DXG Редактирано 27 Декември, 2024 от vespa Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6268 #1651 Отговорено 28 Декември, 2024 Ако питаш мен (като НЕ спец в маслата), всичко което бих казал е в сферата на субективното усещане. Добре е да се сравнят данните на производителя за 2-те масла и от там да се съди за евентуални плюсове и минуси и то спрямо дадено ДВГ. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2897 #1652 Отговорено 28 Декември, 2024 Субективното усещане също дава информация. Идеята, Цецо да пробва RSP, беше да се види дали ще се повлияе разходът на масло. Тъй като RSP е с малко по-висок вискозитет. Но! В последствие се установи, че му тече семерингът на коляновия вал откъм скоростната кутия. От тук нататък е трудно да се прецени гори ли масло и колко? Губи го в следствие на семеринга, ли? Или и двете, и т.н... Като цяло разходът си остава непроменен. Остава само да се сравнява работата на двигателя с различните масла и информацията от капковите проби. За сега RSP се представя идеално откъм устойчивост на овъгляване и слабото натрупване на замърсявания в следствие на износване. Маслото е условно чисто. За насищане с продукти на горене не е релевантно да се правят съпоставки, понеже двигателят е на LPG. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6268 #1653 Отговорено 28 Декември, 2024 За сега комбиниран разход от угар/теч на 1л за 10К пробег не ме притеснява. Иначе моторът яде всичко, но с това масло си остана почти толкова тих, както когато го налях преди половин година. За оптимизиране на триенето и в следствие на това повишена мощност не мога да съдя. 300 коня са много дори на газ, а на бензин и плашат, но със сигурнос не става на вода, дори в най-големите жеги, нищо че го водят 30-ка. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2897 #1654 Отговорено 28 Декември, 2024 (Редактирано) Ха! Какво като е 30-ка? Няма как да стане на вода, дори и при най-големите жеги, защото е с PAO+естери (а може да има в добавка и AN) и така наречената "USVO" технология от Ravenol (Ultra Strong Viscosity Oil). А пък е и за рейсингови изпълнения отгоре на всичко. Редактирано 28 Декември, 2024 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6268 #1655 Отговорено 28 Декември, 2024 Видно е - държи фронта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6268 #1656 Отговорено 9 Януари (Редактирано) Понеже предната капка се оказа компрометирана, та след нови 600+км на 7.01 вечерта, с прибирането капнах нова (перфектна) - прЪва за таз година. 1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.; 2) Масло - RAVENOL RSP Racing Super Performance SAE 5W-30 3) Маслен филтър – NITTO 4HM-113 19011. 4) Общ пробег на автомобила – 364099 км. 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 10014 км . 6) Цикъл - извънградско 95% / 5% градско. 7) Средна скорост за целият пробега на маслото - 68 км/ч. Много я съсипах с тея зимни км градски трафик. На воля, нема кой/какво да я спре. 8) Сезон на експлоатация – 12.06.2024 - 7.01.2025 . 9) Мото часове – 124 извънградско + 24 градско - ОБЩО 148 м/ч. 10) Приблизително изразходвано гориво – 1180л. газ + поне 30л. А 95. 11) Пробата е взета 10 мин. след последният етап от пътуването (112 км извънградско) и е сушена 1 денонощие на стайна температура. 12) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3.7л. 13) Доливане на масло в пробата - ДА. 2 х 250 мл. след първата капка и някъде на 6000 км. После на 2 пъти пак капнах след 4-та капка та 0,5л запас свърши, но си взех нов 1л. та от него преди това пътуване ливнах 0.2л. Явно с това масло ще карам още - да стане на годинка. Тоест - разход/теч 1,2 за 10К 14) Други - Пробата (както предните) е сканирана на CanoSkan LiDE35 600dpi . 16) Предишни масла: SHELL HELIX ULTRA 0W-30 , ACEA A5 / B5 , API SL. Fully synthetic - с разход 1,4л за 8966км за 15 месеца - 170 м/часа Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN - 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра за целия пробег. Ravenol SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF, с пробег 12 354 км и 1,2л. харч. Не виждам ядро - явно е от последно долятите 0.2л, а и като цяло таз периодична процедура го е освежила с 30% за тези 10К. Хванах брояча преди да почне от 0-та. Трип В ми е за маслото. Редактирано 9 Януари от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2897 #1657 Отговорено 9 Януари Да. Явно опресняването си казва думата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 503 #1658 Отговорено 19 Януари https://www.drive2.ru/b/427058/ Някой пробвал ли го е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2897 #1659 Отговорено 19 Януари Аз си го доливам до макс. и си стои там до следващата смяна. При ниво на макс., при високи обороти, когато помпата е качила голямо количество от маслото в главата на двигателя, няма опасност да остане масло под минимума и да се предизвика "маслен глад" в системата. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6268 #1660 Отговорено 20 Януари Преди 4 часа, Bizzito написа: Някой пробвал ли го е? Не ми се вярва на дядовците да им е дремело колко старо масло остава при смяната, имайки предвид че и новото е било шит. Иначе е любопитно - кой колко ш са оплиска, ако моторът запали. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 326 #1661 Отговорено 20 Януари 23 hours ago, Bizzito said: https://www.drive2.ru/b/427058/ Някой пробвал ли го е? мдаммм особено важно за горящите масло двигатели - 2/3 до щеката му е майката и край, спират да горят Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 100 #1662 Отговорено понеделник в 17:51 Винаги наливайте на макс ,щом производителят е предвидил примерно 4,5литра масло защо да се налива на 75-80% от обема. Масло се мери на топъл ДВГ ,10-15 минути след изгасяне ,маслото като всяка течност има различен обем при различна температура. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
F4R 9 #1663 Отговорено вторник в 03:57 (Редактирано) При мен си има написано и обозначено под капака да не се налива на макс, а 2мм под маска ..Нз поради каква причина вероятно заради гарнитурата на капака на клапаните ,но реално течове никога не съм имал, но го има като указание. Редактирано вторник в 03:57 от F4R Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 503 #1664 Отговорено вторник в 05:22 Доста тъпо решение, дават ти ниво мин макс, ама ти казват да не наливаш до макса 😂 Ми да бяха коригигирали щеката. Каква е колата? 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
F4R 9 #1665 Отговорено вторник в 06:57 (Редактирано) Прощавайте, моя грешка пише Не превишавай максимума на щеката Автомобила не е Хонда - Рено Лагуна 3 купе фаза 1 2009год Редактирано вторник в 06:59 от F4R 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 100 #1666 Отговорено вторник в 07:06 Тия са големи образи 🤣😂 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1293 #1667 Отговорено вторник в 07:56 (Редактирано) Точно. Тук на клипа маслото е над 2литра над макса. Искат лайкове. Редактирано вторник в 07:58 от Митко Йотов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 100 #1668 Отговорено вторник в 08:28 Идеята на клипа освен всичко друго е да успокои хората ,че малко отгоре масло над max . не е причина за тревоги. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2254 #1669 Отговорено вторник в 08:32 Цецо ,колко мислиш да го караш това масло? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6268 #1670 Отговорено вторник в 11:52 (Редактирано) Да напрай около 1 година - на пробега майната му. Леджо след капката спи в гаража вече 20 дни и за сега е такава тенденцията. Редактирано вторник в 11:53 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 503 #1671 Отговорено вторник в 12:20 Добре си, аз за 2500 км вече имам 150 моточаса Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6268 #1672 Отговорено вторник в 12:31 Off Topic Епаа, излез го тоз жип на разходка. Стига с тва море - иди у балкана да порови с 4ворката. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Двигателист 42 #1673 Отговорено вторник в 20:36 Преди 15 часа, Bizzito написа: Доста тъпо решение, дават ти ниво мин макс, ама ти казват да не наливаш до макса 😂 Ми да бяха коригигирали щеката. Каква е колата? Има и такива варианти... 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 100 #1674 Отговорено четвъртък в 10:54 Има и други нюанси ,инжинерите понекога се презастраховат за да не се получи виско картерно налягане .Но пък малко количество масло при стръмни спускания и изкачвания може да стане причина за маслен глад . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6268 #1675 Отговорено четвъртък в 12:54 Или като при Октавията - ако направиш 10 последователни скоростни завъртания в някое кръгово и "айде коня у рЯката". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 100 #1676 Отговорено четвъртък в 13:10 То зависи и от геометрията на картера ,формата и колко дълбоко гази шнорхела на маслената помпа .Но в 99 % от автомобилите маслото на ниво отметка maximum е най-добрият вариант .Особено за турбо мотори . Винаги трябва да се взима и предвид дали в картера не остава несливаемо количество .За това трябва да се търси инфо за тази специфика ,има коли в които може да остане и 500 мл дори и 1 литър старо масло .Инжинерни недомислици . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1811 #1677 Отговорено преди 18 часа Капков тест 5 1.RAVENOL DXG 5W30 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-255300км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 10000км. 5.Цикъл извънградско/градско 70/30 6.Средна скорост,около 40 км/ч. 7.Сезон на експлоатация 01.04.24 //30.01.25 8.Мото часове около 250 9.Изразходвано гориво изгубих сметките,защото има доста работа и на бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л. 11.Доливане 150ml 12.Маслен филтър, HondaOEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен "Blueprint" 14.Режим на използване лек. 15.Предишно масло -Ravenol FDS 5W30,Ravenol SSV 5W30 Mobil1 ESP 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil10w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castroledge0w30,motul eco energy0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълнозагрял двигател,1мин. след изгасяне (докоснах щеката до листа). 17.Сушена е 24ч.,на стайна (гаражна)температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jivetz 18 #1678 Отговорено преди 17 часа Spoiler Какво ще е следващото.. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1811 #1679 Отговорено преди 17 часа Ще ми се да се върна към 20-ките,но синчагата много я разтрива😁! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2897 #1680 Отговорено преди 17 часа Преди 1 час, JHM написа: има доста работа и на бензин. преди 12 минути, JHM написа: синчагата много я разтрива😁! ^Личи си и по капките. Сменяй го. Стига му толкова. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове