Jump to content

Recommended Posts

Дали има някакви видими следи,в "ореола на капката",предвид работата на двигателя със 100 октановия бензин,в последните 3000км.?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 hours ago, JHM said:

Дали има някакви видими следи,в "ореола на капката",предвид работата на двигателя със 100 октановия бензин,в последните 3000км.?

Какво те притеснява?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо,гледам да съм спокоен:D!

Предходния капков тест на DXG на 9к,изглежда като това,но това е на 7к.(повече работа на бензин).Иначе маслото е много добър избор.Като цяло двигателя ми е в отлично състояние и проблем с разход на масло нямам.

Весели празници!:)

Редактирано от JHM
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това от новата рецепта DXG Dexos gen 3 ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчал съм си 10л туба - за 2-те коли, та да видим как ще Хондят с него нАпролет. ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакви Коледни  657 км пробег, та рекох да капна 5-та капка, че маслото си иска доливане, а и последна ще е за таз година.

 

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло - RAVENOL RSP Racing Super Performance SAE 5W-30

3)      Маслен филтър – NITTO 4HM-113 19011.

4)      Общ пробег на автомобила – 363472 км.

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9386,6 км .

6)      Цикъл -  извънградско 95%  /  5% градско.

7)      Средна скорост за целият пробега на маслото - 67 км/ч. Много я съсипах с тея зимни км градски трафик. :( На воля, нема кой/какво да я спре.

8)      Сезон на експлоатация –  12.06.2024 - 25.12.2024 .

9)      Мото часове –  116,5  извънградско + 23,5 градско - ОБЩО 140 м/ч.

10)    Приблизително изразходвано гориво – 1100л. газ + поне 30л.  А 95.

11)    Пробата е взета 5 мин. след последният етап от пътуването (270 км извънградско) и е сушена 1 денонощие на стайна температура.

12)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3.7л.

13)    Доливане на масло в пробата - ДА. 2 х 250 мл. след първата капка и някъде на 6000 км. После на 2 пъти пак капнах след 4-та капка но 0,5л запас свърши, но си взех нов 1л. Явно с това масло ще карам още - да стане на година.

14)    Други - Пробата (както предните) е сканирана на CanoSkan LiDE35 600dpi . 

16)   Предишни масла: SHELL HELIX ULTRA 0W-30 , ACEA A5 / B5 , API SL. Fully synthetic - с разход 1,4л за 8966км за 15 месеца - 170 м/часа 

Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN - 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра за целия пробег. 

Ravenol  SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF, с пробег 12 354 км и 1,2л. харч.

lEGEND oil 26.12.24.JPG

 

IMG_20241227_144228.jpg

IMG_20241227_144113.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Pila_newoil09_09.24LEGEND.thumb.JPG.e291ac73c0196fdafe4efe78c98e7ae3.JPGPila_newoil24_09.24LEGEND.thumb.JPG.385f22ee7f17cb1250ee720c16bd35ce.JPGPila_1029219704_Legendoil7_11_24.thumb.JPG.34ab8cad8c729fd773a5fb59c59bb393.JPGPila_lEGENDoil26_12_24.thumb.JPG.cfffaa3329add7dbd1484c913ec64058.JPG

 

Като че ли нещо не е наред с вземането на пробата. Пръстенът на ядрото се е размазал. Вземи още една капка, но по-внимателно, за да се изясни картинката.

Като цяло, за 9400 км., няма натрупване на тежки частици, което говори за минимално износване. Тоест, маслото смазва много добре.

Не разбрах за 9400 км. колко масло си долял, общо? Включи и последното доливане, което трябва да се направи сега.

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амии, капката явно съм я прецакал, защото бе много миниатюрна та това петно са 2 в една. 

А общият разход е над 1л, понеже от 5-те литра добавих остатък, та последният литър още скоро след смяната прелях в еднолитрова тубичка (да не се окислява), но и той замин в доливане на 4 пъти.

Но тоз Равенол е добър, та мерси ти за препоръката.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да направиш съпоставка с DXG

Редактирано от vespa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако питаш мен (като НЕ спец в маслата), всичко което бих казал е в сферата на субективното усещане.

Добре е да се сравнят данните на производителя за 2-те масла и от там да се съди за евентуални плюсове и минуси и то спрямо дадено ДВГ.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Субективното усещане също дава информация. ;)

 

Идеята, Цецо да пробва RSP, беше да се види дали ще се повлияе разходът на масло. Тъй като RSP е с малко по-висок вискозитет.

Но! В последствие се установи, че му тече семерингът на коляновия вал откъм скоростната кутия. От тук нататък е трудно да се прецени гори ли масло и колко? Губи го в следствие на семеринга, ли? Или и двете, и т.н... Като цяло разходът си остава непроменен.

Остава само да се сравнява работата на двигателя с различните масла и информацията от капковите проби.

За сега RSP се представя идеално откъм устойчивост на овъгляване и слабото натрупване на замърсявания в следствие на износване. Маслото е условно чисто. За насищане с  продукти на горене не е релевантно да се правят съпоставки, понеже двигателят е на LPG.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега комбиниран разход от угар/теч на 1л за 10К пробег не ме притеснява.

Иначе моторът яде всичко, но с това масло си остана почти толкова тих, както когато го налях преди половин година.

За оптимизиране на триенето и в следствие на това повишена мощност не мога да съдя. 300 коня са много дори на газ, а на бензин и плашат, но със сигурнос не става на вода, дори в най-големите жеги, нищо че го водят 30-ка.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха! Какво като е 30-ка? Няма как да стане на вода, дори и при най-големите жеги, защото е с PAO+естери (а може да има в добавка и AN) и така наречената "USVO" технология от Ravenol (Ultra Strong Viscosity Oil). А пък е и за рейсингови изпълнения отгоре на всичко. :)

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Понеже предната капка се оказа компрометирана, та след нови 600+км на 7.01 вечерта, с прибирането капнах нова (перфектна) - прЪва за таз година.

 

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло - RAVENOL RSP Racing Super Performance SAE 5W-30

3)      Маслен филтър – NITTO 4HM-113 19011.

4)      Общ пробег на автомобила – 364099 км.

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 10014 км .

6)      Цикъл -  извънградско 95%  /  5% градско.

7)      Средна скорост за целият пробега на маслото - 68 км/ч. Много я съсипах с тея зимни км градски трафик. На воля, нема кой/какво да я спре.

8)      Сезон на експлоатация –  12.06.2024 - 7.01.2025 .

9)      Мото часове –  124  извънградско + 24 градско - ОБЩО 148 м/ч.

10)    Приблизително изразходвано гориво – 1180л. газ + поне 30л.  А 95.

11)    Пробата е взета 10 мин. след последният етап от пътуването (112 км извънградско) и е сушена 1 денонощие на стайна температура.

12)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3.7л.

13)    Доливане на масло в пробата - ДА. 2 х 250 мл. след първата капка и някъде на 6000 км. После на 2 пъти пак капнах след 4-та капка та 0,5л запас свърши, но си взех нов 1л. та от него преди това пътуване ливнах 0.2л. Явно с това масло ще карам още - да стане на годинка. Тоест - разход/теч 1,2 за 10К

14)    Други - Пробата (както предните) е сканирана на CanoSkan LiDE35 600dpi . 

16)   Предишни масла: SHELL HELIX ULTRA 0W-30 , ACEA A5 / B5 , API SL. Fully synthetic - с разход 1,4л за 8966км за 15 месеца - 170 м/часа 

Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN - 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра за целия пробег. 

Ravenol  SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF, с пробег 12 354 км и 1,2л. харч.

LEGEND oil 7.01.2025.JPG

Не виждам ядро - явно е от последно долятите 0.2л, а и като цяло таз периодична процедура го е освежила с 30% за тези 10К.

IMG_20250109_105542.jpg

IMG_20250109_105308.jpg

Хванах брояча преди да почне от 0-та. ;) Трип В ми е за маслото. :)

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Pila_982682601_LEGENDoil7_01_2025.thumb.JPG.5027b72c5331a1ef651f710119868d18.JPG

 

Да. Явно опресняването си казва думата.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си го доливам до макс. и си стои там до следващата смяна. При ниво на макс., при високи обороти, когато помпата е качила голямо количество от маслото в главата на двигателя, няма опасност да остане масло под минимума и да се предизвика "маслен глад" в системата.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Bizzito написа:

 

Някой пробвал ли го е?

Не ми се вярва на дядовците да им е дремело колко старо масло остава при смяната, имайки предвид че и новото е било шит. ;)

Иначе е любопитно - кой колко ш са оплиска, ако моторът запали. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
23 hours ago, Bizzito said:

https://www.drive2.ru/b/427058/

 

Някой пробвал ли го е?

мдаммм особено важно за горящите масло двигатели - 2/3  до щеката му е майката и край, спират да горят

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги наливайте на макс ,щом производителят е предвидил примерно 4,5литра масло защо да се налива на 75-80% от обема.

Масло се мери на топъл ДВГ ,10-15 минути след изгасяне ,маслото като всяка течност има различен обем при различна температура.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен си има написано и обозначено под капака да не се налива на макс, а 2мм под маска ..Нз поради каква причина вероятно заради гарнитурата на капака на клапаните ,но реално течове никога не съм имал, но го има като указание.

Редактирано от F4R

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста тъпо решение, дават ти ниво мин макс, ама ти казват да не наливаш до макса 😂 Ми да бяха коригигирали щеката.

Каква е колата?

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прощавайте, моя грешка пише Не превишавай максимума на щеката :)

Автомобила не е Хонда - Рено Лагуна 3 купе фаза 1 2009год

IMG_20250128_085216_HDR~2.jpg

Редактирано от F4R
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно. Тук на клипа маслото е над 2литра над макса. Искат лайкове.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята на клипа освен всичко друго е да успокои хората ,че малко отгоре масло над max . не е причина за тревоги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо ,колко мислиш да го караш това масло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да напрай около 1 година - на пробега майната му. Леджо след капката спи в гаража вече 20 дни и за сега е такава тенденцията.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си, аз за 2500 км вече имам 150 моточаса :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Епаа, излез го тоз жип на разходка. ;) Стига с тва море - иди у балкана да порови с 4ворката. :)

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, Bizzito написа:

Доста тъпо решение, дават ти ниво мин макс, ама ти казват да не наливаш до макса 😂 Ми да бяха коригигирали щеката.

Каква е колата?

 

Има и такива варианти...

 

1.jpg

  • Благодаря 3
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и други нюанси ,инжинерите понекога се презастраховат за да не се получи виско картерно налягане .Но пък малко количество масло при стръмни спускания и изкачвания може да стане причина за маслен глад .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или като при Октавията - ако направиш 10 последователни скоростни завъртания в някое кръгово и "айде коня у рЯката".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То зависи и от геометрията на картера ,формата и колко дълбоко гази шнорхела на маслената помпа .Но в 99 % от автомобилите маслото на ниво отметка maximum е най-добрият вариант .Особено за турбо мотори .

 

Винаги трябва да се взима и предвид дали в картера не остава несливаемо количество .За това трябва да се търси инфо за тази специфика ,има коли в които може да остане и 500 мл дори и 1 литър старо масло .Инжинерни недомислици .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капков тест 5

1.RAVENOL DXG 5W30 

2.Honda accord-K20Z2 2006г.

3.Общ пробег на автомобила-255300км.

4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 

10000км.

5.Цикъл извънградско/градско 70/30

6.Средна скорост,около 40 км/ч.

7.Сезон на експлоатация 01.04.24 //30.01.25

8.Мото часове около 250

9.Изразходвано гориво изгубих сметките,защото има доста работа и на бензин.

10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л.

11.Доливане 150ml

12.Маслен филтър, HondaOEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂.

13.Въздушен "Blueprint"

14.Режим на използване лек.

15.Предишно масло -Ravenol FDS 5W30,Ravenol SSV 5W30 Mobil1 ESP 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil10w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castroledge0w30,motul eco energy0w30,castrol magnatec 5w40 

16.Пробата е взета от напълнозагрял двигател,1мин. след изгасяне (докоснах щеката до листа). 

17.Сушена е 24ч.,на стайна (гаражна)температура.

18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия

935103153_RavenolDXG5W3010000km001.thumb.jpeg.94a1bb4866b308498d49f5c41b767310.jpeg386272383_RavenolDXG5W3010000km002.thumb.jpeg.0250b86f3bb0835d5243f9e7f3959f95.jpeg

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Spoiler

Какво ще е следващото..

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ми се да се върна към 20-ките,но синчагата много я разтрива😁!

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, JHM написа:

има доста работа и на бензин.

 

преди 12 минути, JHM написа:

синчагата много я разтрива😁!

 

^Личи си и по капките. :D

Сменяй го. Стига му толкова.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...