Jump to content

Recommended Posts

Дали има някакви видими следи,в "ореола на капката",предвид работата на двигателя със 100 октановия бензин,в последните 3000км.?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 hours ago, JHM said:

Дали има някакви видими следи,в "ореола на капката",предвид работата на двигателя със 100 октановия бензин,в последните 3000км.?

Какво те притеснява?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо,гледам да съм спокоен:D!

Предходния капков тест на DXG на 9к,изглежда като това,но това е на 7к.(повече работа на бензин).Иначе маслото е много добър избор.Като цяло двигателя ми е в отлично състояние и проблем с разход на масло нямам.

Весели празници!:)

Редактирано от JHM
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това от новата рецепта DXG Dexos gen 3 ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчал съм си 10л туба - за 2-те коли, та да видим как ще Хондят с него нАпролет. ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакви Коледни  657 км пробег, та рекох да капна 5-та капка, че маслото си иска доливане, а и последна ще е за таз година.

 

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло - RAVENOL RSP Racing Super Performance SAE 5W-30

3)      Маслен филтър – NITTO 4HM-113 19011.

4)      Общ пробег на автомобила – 363472 км.

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9386,6 км .

6)      Цикъл -  извънградско 95%  /  5% градско.

7)      Средна скорост за целият пробега на маслото - 67 км/ч. Много я съсипах с тея зимни км градски трафик. :( На воля, нема кой/какво да я спре.

8)      Сезон на експлоатация –  12.06.2024 - 25.12.2024 .

9)      Мото часове –  116,5  извънградско + 23,5 градско - ОБЩО 140 м/ч.

10)    Приблизително изразходвано гориво – 1100л. газ + поне 30л.  А 95.

11)    Пробата е взета 5 мин. след последният етап от пътуването (270 км извънградско) и е сушена 1 денонощие на стайна температура.

12)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3.7л.

13)    Доливане на масло в пробата - ДА. 2 х 250 мл. след първата капка и някъде на 6000 км. После на 2 пъти пак капнах след 4-та капка но 0,5л запас свърши, но си взех нов 1л. Явно с това масло ще карам още - да стане на година.

14)    Други - Пробата (както предните) е сканирана на CanoSkan LiDE35 600dpi . 

16)   Предишни масла: SHELL HELIX ULTRA 0W-30 , ACEA A5 / B5 , API SL. Fully synthetic - с разход 1,4л за 8966км за 15 месеца - 170 м/часа 

Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN - 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра за целия пробег. 

Ravenol  SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF, с пробег 12 354 км и 1,2л. харч.

lEGEND oil 26.12.24.JPG

 

IMG_20241227_144228.jpg

IMG_20241227_144113.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Pila_newoil09_09.24LEGEND.thumb.JPG.e291ac73c0196fdafe4efe78c98e7ae3.JPGPila_newoil24_09.24LEGEND.thumb.JPG.385f22ee7f17cb1250ee720c16bd35ce.JPGPila_1029219704_Legendoil7_11_24.thumb.JPG.34ab8cad8c729fd773a5fb59c59bb393.JPGPila_lEGENDoil26_12_24.thumb.JPG.cfffaa3329add7dbd1484c913ec64058.JPG

 

Като че ли нещо не е наред с вземането на пробата. Пръстенът на ядрото се е размазал. Вземи още една капка, но по-внимателно, за да се изясни картинката.

Като цяло, за 9400 км., няма натрупване на тежки частици, което говори за минимално износване. Тоест, маслото смазва много добре.

Не разбрах за 9400 км. колко масло си долял, общо? Включи и последното доливане, което трябва да се направи сега.

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амии, капката явно съм я прецакал, защото бе много миниатюрна та това петно са 2 в една. 

А общият разход е над 1л, понеже от 5-те литра добавих остатък, та последният литър още скоро след смяната прелях в еднолитрова тубичка (да не се окислява), но и той замин в доливане на 4 пъти.

Но тоз Равенол е добър, та мерси ти за препоръката.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да направиш съпоставка с DXG

Редактирано от vespa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако питаш мен (като НЕ спец в маслата), всичко което бих казал е в сферата на субективното усещане.

Добре е да се сравнят данните на производителя за 2-те масла и от там да се съди за евентуални плюсове и минуси и то спрямо дадено ДВГ.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Субективното усещане също дава информация. ;)

 

Идеята, Цецо да пробва RSP, беше да се види дали ще се повлияе разходът на масло. Тъй като RSP е с малко по-висок вискозитет.

Но! В последствие се установи, че му тече семерингът на коляновия вал откъм скоростната кутия. От тук нататък е трудно да се прецени гори ли масло и колко? Губи го в следствие на семеринга, ли? Или и двете, и т.н... Като цяло разходът си остава непроменен.

Остава само да се сравнява работата на двигателя с различните масла и информацията от капковите проби.

За сега RSP се представя идеално откъм устойчивост на овъгляване и слабото натрупване на замърсявания в следствие на износване. Маслото е условно чисто. За насищане с  продукти на горене не е релевантно да се правят съпоставки, понеже двигателят е на LPG.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега комбиниран разход от угар/теч на 1л за 10К пробег не ме притеснява.

Иначе моторът яде всичко, но с това масло си остана почти толкова тих, както когато го налях преди половин година.

За оптимизиране на триенето и в следствие на това повишена мощност не мога да съдя. 300 коня са много дори на газ, а на бензин и плашат, но със сигурнос не става на вода, дори в най-големите жеги, нищо че го водят 30-ка.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха! Какво като е 30-ка? Няма как да стане на вода, дори и при най-големите жеги, защото е с PAO+естери (а може да има в добавка и AN) и така наречената "USVO" технология от Ravenol (Ultra Strong Viscosity Oil). А пък е и за рейсингови изпълнения отгоре на всичко. :)

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...