Jump to content
Markony

Капкови проби на двигателни масла

Recommended Posts

pila:

IMG_20201013_183421.thumb.jpg.619bde39cdd5f1040872ac96100fbcf8.jpg.2363e2b1e441d6885472bd2aeb93b50c.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@goga, имаш ли снимка на просвет? Тя е важна за поредицата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двете снимки са на просвет, но на осветление от лампите в къщи. Разликата е, че на едната по тъмната свети лампата зад прозореца /стъклото/, а аз снимам от другата страна без да е вкл. осветлението и тогава се вкл. светкавицата на телефона. На др. снимка е осветено от двете страни на прозореца.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам как да сравня FES, за 4000 км. със SSV за 5000 км...

9180332_RavenolFESkapkovtest.thumb.jpg.243c37e22a96915a746349addf29a39c.jpg1864241168_5000KapkovtestRavenol.thumb.jpg.d0324cc796d98a6154951daabe0f1841.jpg

Може би FES, поради по-съвремения пакет диспергиращи добавки, удържа по-добре замърсяванията в дифузната зона и съсредоточени към ядрото. Забелязва се периферия чисто масло в края. При SSV ( за 5000 км ) нещата са по-размити. Пак има периферия с условно чисто масло, но преходната зона не е толкова ясно изразена. Замърсяванията,при SSV, изглеждат по-плавно и равномерно разпределени в цялата зона на дифузия, чак до края на капката.

Тук явно играят голяма роля, съставът на маслата и режимът на експлоатация на дигателя!

FES - ACEA C2 (mid SAPS) - понижено съдържание на цинк и фосфор, като традиционни противоизносни присадки, но с молибден, бор и магнезий и  калций, като диспергиращ и противоизносен пакет.

SSV ACEA A5/B5, API SL (Full SAPS) - "старата школа", с повече цинк и фосфор като противоизносен пакет, и калций като диспергиращ пакет.

 

Все още не мога да кажа кое е по-доброто! ... :)

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като гледам сравнени двете проби на FES и SSV, сякаш очаквах последната на FES да изглежда по - добре, в предвид и повечето извънградско. Ще видим как ще е следващата проба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

597665505_goga-5000km.thumb.jpg.ccf453ea0a92ed3e7949b6e46c3995f2.jpg1002559784_Bizzito-1005km.thumb.jpg.9058e0106e26d59ed010d87ca3ec2eca.jpg

Има повод за размисъл върху състоянието на двигателите, нали?

Маслата са с еднакви спецификации!

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моточасовете може ли да видим на тази проба? Че аз като гледам към 4000 км ще съм свършил ресурса на маслото (200 моточаса) 😂

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много важна забележка! :thumbs1:

Не се знаят моточасовете, но колегата кара много дълги преходи, наистина!

Все пак не би трябвало за 1000 км да се замърси при теб толкова много.

Но - дизел. Недозагрял, хвърля повече нафта, от там повече сажди, повече биодизел в маслото, повече моточасове в такъв режим. И ако наистина правиш 200 м.ч. за 4000 км, то тогава няма какво да се чудим... :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя си ми е зле, откъм предишна поддръжка, няма спор. 

Иначе ако продължавам да си карам градско така излиза. 200 мч 4000 км. Айде все ще ми се наложи да мръдна извънградско 5000 ги сложи макс и е за кофата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста ми се виждат, при мен 200м.ч. са около 14-15 000км., най-добре веднъжа на 1-2 седмици я изкарвай на магистралата, за да я продухаш хубаво с висока скорост. Особено ако имаш ДПФ, си е направо задължително. 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Rakeem написа:

Доста ми се виждат, при мен 200м.ч. са около 14-15 000км., най-добре веднъжа на 1-2 седмици я изкарвай на магистралата, за да я продухаш хубаво с висока скорост. Особено ако имаш ДПФ, си е направо задължително. 

 

Лесно се смята. От вкъщи до работа са 5.5 километра, които изминавам за 15 минути. Значи за един час изминавам 22 км. Умножено по 200 часа са 4400 км. Доколкото знам ресурса на едно масло в моточасове е от 150 до 200 моточаса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord и @Rakeem,

Всичкият офф топик ще бъде е премахнат. Моля, не генерирайте друг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov, моята проба, която сравняваш с тази на @Bizzito, е на 5000км., но... Тогава пътувах Шумен - Зимерат, Германия и обратно, в двете посоки общо окло 4400-4500км.  Два дена на отиване и два на връщане, по 13-15часа на ден, тоест не по-вече от 60 моточаса. И за останалите км. не знам колко моточаса са, но според мен за 5000км. моточасовете са около 80, дори и да греша няма да са по-вече от 100 моточаса. Не съм сигурен, че двигателя на Bizzito е зле. Просто дизела иска извънградско от време на вереме и колкото е по-вече, толкова по добре. Поправете ме ако греша някъде в сметките или друго.

Редактирано от goga
  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това написах и аз в предходния си пост. :thumbs1:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капков тест 9

1. Amsoil SS 5W30.
2.Honda accord-K20Z2 2006г.
3.Общ пробег на автомобила-184400км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 8000км.
5.Цикъл(извънградско/градско) 60/40%
6.Средна скорост,около 30км/ч.
7.Сезон на експлоатация 16.05.2020до 21.10.2020г.
8.Мото часове около 240?
9.Изразходвано гориво 730л. пропан бутан и 75л. бензин А-95.
10.Обем на налятото масло при смяната-4.5л.
11.Доливане няма,разход няма или леко под макс.
12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350 made in france.
13.Въздушен OEM Honda.
14.Режим на използване лек.
15.Предишно масло-Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,7 мин. след изгасяне. 
17.Сушена е 25ч.,на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5 см. височина.

19.Източено е,несливаемото количество старо масло,при смяната.

amsoil ss 5w30 8000km 2 001.jpg

amsoil ss 5w30 8000km 1 001.jpg

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 11.10.2019 г. at 18:18, JHM написа:

Нов капков тест на опела с масло "ато24" 10w40 A3/B4,на 3400км.

Режим тежък,къси преходи и леко градско.

Експлоатация от април до октомври.Колата е на 171400 и има газова,но и консумация на масло.За този период,съм долял около литър.

Капката е взета на напълно загрят двигател,4 мин. след гасене,от 100 километров преход.

Поради формата на върха щеката и невъзможността на капката да капне,се наложи да я допра внимателно до листа.

Сушена е 24ч.

 

20191008_161817.thumb.jpg.cc24b28d29f35516f6e10db56a1d21d7.jpg20191011_180503.thumb.jpg.e75c2578e96bbf38758e1b418d69de3e.jpg20191011_180435.thumb.jpg.747542f6264e3daa1bf7105aa940dc9c.jpg

 

 

 

Опел астра 1.6 16V 99г.

Масло mobil1 5W40x1 super 3000 ACEA A3B4.

Общ пробег 174700км.

Пробег на маслото 1400км.

Сезон на експлоатация лято 2020.

Режим тежък 90/10 леко градско/извънградско.

Не е източван остатък от старото масло.

Средна скорост под 20км/ч.

Маслен и въздушен филтрон(сменят се редовно)

Колата има газов инжекцион.

 

mobil1 5w40 1400km opel 001.jpg

mobil1 5w40 1400 km 001.jpg

  • Нагоре 2
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емо,коментар за мобила "наемаш ли се":D да дадеш?Има доста да отмие от предишните полусинтетики.

А може и изведнъж да свърши ресурса му,като гледам ситуацията.

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споко! Все още трупа замърсявания. Интересното ще е към 4 -5 хил. км.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както обещах на 05.09. нова проба след предимно ръчкане из София.

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, 2001г.;

2)      Масло – Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL;

3)      Маслен филтър – ALCO SP 937;

4)      Общ пробег на автомобила – 160159 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6550 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 35/65;

7)      Средна скорост - N/A;

😎 Сезон на експлоатация – 15.08.2019 -26.10.2020;

9)      Моточасове – N/A;

10)    Изразходвано гориво – А 95 около 600 л. Rompetrol, Kruiz, Shell, Gazprom;

11)    Kтм = (600л./ 4.0 л.) = 150;

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране 5 мин след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л.;

14)    Доливане на масло – не.

15)    Предходно масло Castrol 10W40 (немско) на около 10000, но на около 2 г. Режим - рядко над 4000 об./мин., след последната проба (05.09.2020) предимно градско. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия, капката от около 2,0 см. височина.

LM6500.png

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай ти как работи тоя двигател!

Няма разлика в пробата на 2300км и на 6500км.

Много интересно! :thumbs1:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, dandilov написа:

Гледай ти как работи тоя двигател!

Няма разлика в пробата на 2300км и на 6500км.

Много интересно! :thumbs1:

 Ами май повече частици има на 6500 и някак по-скупчени ми се струват. Иначе като се кара на магистрала само като че ли се самоочиства (миналата проба), ама след ръчкане по центъра на София само и си идва на мястото;)...така или иначе скоро заминава за рециклиране и идва новото...иначе това LM ктао че ли се оказа съвсем не лошо, но без точен анализ на отработката не е много сигурно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1)      Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.;

2)      Масло – Amsoil XL 5w-20;

3)      Маслен филтър – Amsoil Ea15K20;

4)      Общ пробег на автомобила - около 444 470 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата -  1300 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – около 60/40%;

7)      Средна скорост - около 31 км/ч;

😎 Сезон на експлоатация – 03.10.2020 – 06.11.2020;

9)      Моточасове – около 42;

10)  Изразходвано гориво - около 100 л. Лукойл 95;

11)   Kтм = (100 / 3.5) = 29;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (5 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.;

14)  Доливане на масло – не е правено; разход няма за сега или е незабележим на щеката;

15)  Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор;

16)  Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi.

17)  Режим на експлоатация – софийско градско със средно тежък трафик. Кратка магистрала с до 140 км/ч неколкократно.

 

Scan_20201107_181541.thumb.jpeg.cc34a98136039930316cf3b422375799.jpeg Scan_20201107_181541_pila.thumb.jpeg.e8e0f140ae9e59f75d296d644484cb69.jpeg

Маслото все още е доста чисто, Скенерът малко "лъже".

Ето една снимка на изкуствено осветление на капката на офисна хартия:
20201107_182900.thumb.jpg.7abc13c4b9c87097bc29d2501cbc3cd8.jpg

 

История на офисна хартия:

0-1300.thumb.jpg.9866f501c8da675807d7c4fc73d84bbe.jpg

 

Отзиви - изцяло положителни, както предходния път :) .

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тест трети.

1)  Масло – Ravenol FES 0w30, маслен филтър Пурфикс.

  2)  Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 177800км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6200км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - 5100км. извън градско и остналото градско на къси разтояния. Извън градското също не е от най-леките режими.

  6)  Средна скорост - незнам.

  7)  Сезон на експлоатация – от 24.08.2020г. до 08.11.2020г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - около 400л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  5,6л., несливаемия остатък не е източван.

12)  Доливане на масло не е правено, но има лек разход на масло - около 150-200мл. ще долея утре.

Качвам две снимки на просвет. Под снимките е сканиран файла на 600 dpi и цветно сканиране.

IMG_20201109_111526.jpg

IMG_20201109_111444.jpg

Ravenol test3.pdf

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

686290224_Ravenoltest3-3.thumb.jpg.36d956c4d8dd1e634b9a79200d42e48c.jpg1776857968_Pila_Ravenoltest3-3.thumb.jpg.150a2d3907805b7bc3eea065136d562d.jpg

 

Много добре се развива. :thumbs1:

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре изглежда. За следващия път и аз съм планувал някакъв равенол А/В да пробвам. Въпреки, че съм доста доволен от сегашното. Тотално се отказах от С маслата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

  

На 30.10.2020 г. at 22:58, Accord 1,8i LS 2001 написа:

Ами май повече частици има на 6500 и някак по-скупчени ми се струват. Иначе като се кара на магистрала само като че ли се самоочиства (миналата проба), ама след ръчкане по центъра на София само и си идва на мястото;)...така или иначе скоро заминава за рециклиране и идва новото...иначе това LM ктао че ли се оказа съвсем не лошо, но без точен анализ на отработката не е много сигурно.

 

Сега ми идва нещо на ум за твоите проби. При градско и недозагряло масло, е твърде вероятно да сработва байпас клапанът на масления филтър и да не се филтрира маслото! Все пак е 10W40 - с по-висок вискозитет. Особено при ниски температури.

От там и натрупването на повече, по-тежки и едри частици в ядрото. Когато си я изкарал на магистралата и маслото е загряло до оптимална температура (маслото загрява по-бавно в сравнение с охладителната течност!), тогава поради намаляване на вискозитета, маслото започва да се филтрира през филтърната хартия и тя обира по-едрите замърсявания. Байпас клапанът е затворен в тези условия.

Така си обяснявам по-чистата капка на 5300км, в сравнение с тази на 3000км.

 

Тоест, гъстото масло, в градски условия не се филтрира добре!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ли малко прекалено чак пък толкова да не се филтрира 10w-40-ката в града? По-скоро бих предположил, че е разлика в начина/условията на вземане на пробата. Би било добре при такава аномалия да се вземе още една проба за сравнения скоро.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хич не е прекалено. При студен старт, филтърът винаги работи на отворен байпас, поради големия вискозитет на маслото. От там и достатъчно диференциално налягане между входа и изхода на филтъра, за да се отвори байпас-а.

При "по-гъсто" масло, клапанът ще е отворен по-дълго време, докато маслото загрее до толкова, че да му спадне вискозитета достстъчно, за да минава свободно през филтърния елемент и да падне диференциалното налягане.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове как ги правите тея тестове бре :) моето масло въобще не иска да попие в хартията, някои компетентен може ли да го разчете :)
 

1)      Автомобил

2)      Масло – Shell helix ultra 5w30

3)      Маслен филтър – MANN

4)      Общ пробег на автомобила - 210000

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата -  8000

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 90/10

7)      Средна скорост - около 42

😎 Сезон на експлоатация – 03.10.2019 – 15.11.2020;

9)      Моточасове

10)  Изразходвано гориво

11)  

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (5 мин. след гасене) и се е сушила 30min

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 7.5l

14)  Доливане на масло – не е правено

15)  Други – работещ EGR и ДПФ

Едната капка е на 15 мин другата на 30 мин, ама май разбирам че трябва да седят 24 часа :)

 

 

viber_изображение_2020-11-16_12-34-47.jpg

viber_изображение_2020-11-16_12-3434-47.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След денонощие ще попие и изсъхне - тогава става за гадаене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, ceco_accord написа:

След денонощие ще попие и изсъхне - тогава става за гадаене.

Тя изсъхна ама май нищо не може да се разбере, мога само да я снимам, нямам скенер за сканиране от това ли идва проблема?

viber_изображение_2020-11-16_16-00-29.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо ми се струва че си капнал повече от 1 капка?

Утре като направи 24 ч я снимай на светлина на стъкло. А за сканиране може да ползваш някоя програмка за телефон, добре се получава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Слави CR-V

Трябва да съхне 24 часа.

Снимай я на просвет и отделно я сканирай. :thumbs1:

 

@tony®

Все още е много чисто! Давай нататък.

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо ползваш Shell Helix Ultra 5w30 ? То не е много, много за DPF!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, dandilov написа:

А защо ползваш Shell Helix Ultra 5w30 ? То не е много, много за DPF!

Ами дават го лоу сапс - 0.8пепел. За тези 8к с него филтъра е отчел към 6400 изминати демек 20процента по малко, значи не му влия зле. Сега сложих ревенол vmp 5w30 да видим  с него как ще е, въпреки че него го дават мидсапс но на книга пък е 0.7процента. Ето и капките от вчера, вече хубаво разляти за 24 часа и снимани срещу контра светлина, надявам се да се виждат по добре. Ще съм благодарен ако ги разчетете :)

viber_изображение_2020-11-17_14-51-47.jpg

viber_изображение_2020-11-17_14eee-51-47.jpg

viber_изображение_2020-11ee-17_14-51-48.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
40 minutes ago, Слави CR-V said:

Ами дават го лоу сапс - 0.8пепел. За тези 8к с него филтъра е отчел към 6400 изминати демек 20процента по малко, значи не му влия зле. Сега сложих ревенол vmp 5w30 да видим  с него как ще е, въпреки че него го дават мидсапс но на книга пък е 0.7процента.

Има някакво объркване. Shell Helix Ultra има две масла 5w-30. Едното е "Shell Helix Ultra 5W-30" по ACEA A5/B5, което не е никак подходящо за дизел с дпф. Другото (което предполагам визираш) е "Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30" по ACEA C3, което се води mid SAPS. Mid SAPS масла са по ACEA C2, C3 и C5 и имат изискване за пепел ≤0.8. C1 и C4 са low SAPS с изискване ≤0.5 (ACEA European oil sequences 2016 - July 2020 update (REV 3)). 👍

 

Spoiler

ПП: Какво означава филтъра да е отчел към 6400км? :)

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...