dandilov 2829 #801 Отговорено 15 Юли, 2020 Въпреки, че пробата не е взета правилно, още на пръв поглед се забелязва колко много мърсотия е разтворило маслото за 6500км пробег. Предполагам, до този момент, маслото е сменяно на 15 - 20 хил. км. по сервизната кампания на дистрибутора... От там - мръсен двигател, а нищо чудно и запекли сегменти да има с тоя разход на масло... Жалко... Другото, което ми прави впечатление е къдравата периферия на дифузната зона, което говори за обводняване на маслото, и светлият ореол около нея, който може да бъде или гориво в маслото, или най-леките фракции от самото масло. Аз бих сменил маслото сега и бих сложил някое хубаво и крепко 5W30, но с максимално висок TBN, за да разпече и отмие максимално каквото може. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Геров 12 #802 Отговорено 15 Юли, 2020 Взех нова проба, с повече старание. Ще я видим утре. Spoiler Това масло ще свърши ли работа? https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-fds-sae-5w-30/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 774 #803 Отговорено 15 Юли, 2020 Off Topic Напиши си в профила какъв модел и двигател е Хондата ти и пиши в темата за маслата, за да не спамим тук. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #804 Отговорено 15 Юли, 2020 Аз като пълен лаик, тя и пробата е такава де, бих казал, че за 150 моточаса си е нормално. Има още малко за запълване на капката с мръсотия до към 200 моточаса или до към 9 хил км и вече ще е крайно наложително да се сменя. Още по-добре сега. И какъв е тоя двигател 2.4 с 3.5 литра масло, не е ли малко? Или старото не е източено докрай? Мисля, че събираше 4.2-4.5 литра. Тогава е нормално скъпо масло да се скапе за 6-7 хил. км. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #805 Отговорено 15 Юли, 2020 (Редактирано) Колега е с бензинов мотор Бъркаш дизеловия мотор с бензиновия и техните капки и какво се наблюдава. Както и маслената им система. За жалост да и аз мисля че да моя мотор с 3.7л масло е малко. Ако е същата капката след като видим новата проба на колегата, това масло е за боклука вече. Редактирано 15 Юли, 2020 от CARPERA 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Геров 12 #806 Отговорено 16 Юли, 2020 Прикачам новите проби от вчера. Надявам се да изглеждат по-добре. Грешно бях написал за Обем на налятото чисто масло при смяната - 4.2 л. e вярното. Колата я имам от зимата. Не знам на какви интервали и с какво е била обслужвана преди. Не разбрах защо да сменя от 0w20 на 5w30? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #807 Отговорено 16 Юли, 2020 Това което се вижда е че маслото наистина е зле,и от тук нататък колкото е повече в двигателя ще натрупва отлагания. Както каза колегата при смяната ,ако е възможно изтеглете и несливаемия остатък от маслото,за да налее колкото се може повече ново. Явно има доста нагар двигателя и маслото го чисти,и това няма да стане с една смяна. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #808 Отговорено 16 Юли, 2020 Сега изглежда още по-зле от преди. Прилича на дизелова капка от VAG-групата! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 774 #809 Отговорено 16 Юли, 2020 (Редактирано) Точно това мислех да напиша, все едно гледам дизелова капка. Аз лично не мога да си обясня каква би могла да бъде причината, при положение, че маслото не е на много километри, нито двигателя, нито и режима на шофиране не е кой знае колко натоварващ. Възможно е предишното масло да е сменяно на 20к и да е слаган от хидрокрека на хонда, който и 5к не може да изкара, а колата да е карана основно градско. ПС. Аз лично бих регулирал клапани, за да видя какво е положението под капака и без друго никога не е рано за подобна интервенция. Редактирано 16 Юли, 2020 от Rakeem 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #810 Отговорено 16 Юли, 2020 (Редактирано) 2 - 3 смени на по 5 хил. км., с масло, с добри миещи свойства, ще свалят всичката шлака и би трябвало горенето на масло да спре. Новите рецептури, с Бор и Магнезий, мият много силно! Би трябвало да свършат работа. Да допълня: CR-V 2.4i-VTEC 4WD Capacity 4,2 litre (Service fill) - без източване на несливаемия остатък. Capacity 5,3 litre (Dry fill) - с източване на несливаемия остатък. Разликата: 1,1 литра старо масло остава в двигателя, ако не се изтегля несливаемия остатък! От тях поне 0,5 - 0,6 литра остават в картера... Редактирано 16 Юли, 2020 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #811 Отговорено 16 Юли, 2020 На 15.07.2020 г. at 18:34, CARPERA написа: Колега е с бензинов мотор Бъркаш дизеловия мотор с бензиновия и техните капки и какво се наблюдава. Както и маслената им система. За жалост да и аз мисля че да моя мотор с 3.7л масло е малко. Ако е същата капката след като видим новата проба на колегата, това масло е за боклука вече. Вярно, сега препрочетох първата страница. Изглежда ядрото, ако е имало такова, се е разпаднало и е крайно наложително да се смени вече това масло. А тези точно двигатели не мешат ли бензин с маслото? Може отдавна това масло да не е масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #812 Отговорено 17 Юли, 2020 (Редактирано) Здравейте, След още 500 км. предимно из центъра на София и 200 км. извънградско 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, 2001г.; 2) Масло – Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL; 3) Маслен филтър – ALCO SP 937; 4) Общ пробег на автомобила – 156783 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3132 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 30/70; 7) Средна скорост - N/A; 😎 Сезон на експлоатация –16.08.2019 – 16.07.2020; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 350 л. Rompetrol, Kruiz, Shell, Eko, Avia, Gazprom; 11) Kтм = (350л./ 4.0 л.) =87,5; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (3 мин след гасене) и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л.; 14) Доливане на масло – не. 15) Предходно масло Castrol 10W40 (немско) на около 10000, но на около 2 г. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия, капката от около 2,0 см. височина. Според мен бива още, но нека гурутата тук да се изкажат. LM_15_08_2019 - 16_07_2020.pdf Редактирано 18 Юли, 2020 от emod прикачена е снимката от pdf-a 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #813 Отговорено 17 Юли, 2020 Перфектно е! Карай по-нататък. 5000 ще изкара без проблем. Само гледай да не прехвърли много 1 година! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #814 Отговорено 18 Юли, 2020 (Редактирано) Благодаря за оценката. След месец става година, та мисля като позастуди да налея хондовото 5w30 SN+ да го видим и него Редактирано 18 Юли, 2020 от emod т. 2.8 от Правилата на Форума Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Геров 12 #815 Отговорено 20 Юли, 2020 1) Toyota Auris, Diesel 2.0 D-4D 2007 г.; 2) Масло – Ravenol VMP 5w-30; 3) Маслен филтър – xxx; 4) Общ пробег на автомобила - около 218677 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3472 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 60/40; 7) Средна скорост - около 40 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 16.1.2020 -19.7.20; 9) Моточасове – около 86; 10) Изразходвано гориво - около 220 л. OMV, Petrol; 11) Kтм = ( л./ л.) = ; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (5 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; На втората снимка капката е осветена на прозорец. 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5,05 л.; 14) Доливане на масло – не е правено. Може би има спад на маслото с около 3-5 мм. 15) Предходните смени са правени на около 10000км или 1 година, не знам с какво масло Ако е проблем, че не е Honda, моля изтрийте. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KRAS74 9 #816 Отговорено 20 Юли, 2020 Преди 3 часа, Геров написа: 1) Toyota Auris, Diesel 2.0 D-4D 2007 г.; 2) Масло – Ravenol VMP 5w-30; 😎 Ако е проблем, че не е Honda, моля изтрийте. Защо да се трие!? Тъкмо да се види Равенол-а 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #817 Отговорено 20 Юли, 2020 Нека, нека има повече дизели. Добре е сякаш маслото. На този двигател по книга какво му дават? Има ли ДПФ? Ето една пила по руски образец от мен, не знам защо излиза с такива цветове, може би защото е снимано с телефон. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #818 Отговорено 20 Юли, 2020 Да, заради телефона е. Балансът на бялото го няма никакъв. За това препоръчвам винаги скенер. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #819 Отговорено 20 Юли, 2020 Ахам, пипнал си бялото малко. Чудих се дали да го пипна ама викам няма, да не се отрази на резултата. И днес научих нещо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Геров 12 #820 Отговорено 20 Юли, 2020 Има ДПФ. С телефона толкова, за съжаление. Следващите ще ги сканирам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
videvid 13 #821 Отговорено 25 Юли, 2020 1.Honda cr-v 2004 2.Масло Castrol Magnatec Stop Start A5 5W30 8000км една година 3.Градско каране 4.Доливане на масло – не е правено. Може би има спад на маслото с около 3-5 мм. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #822 Отговорено 25 Юли, 2020 Капков тест 4 1. Amsoil SS 5W30. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-179400км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 3000км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 70/30% 6.Средна скорост,около 45км/ч. 7.Сезон на експлоатация 16.05.2020до 24.06.2020г. 8.Мото часове около 90? 9.Изразходвано гориво 280л. пропан бутан и 30л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.5л. 11.Доливане няма. 12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350 made in france. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване лек. 15.Предишно масло-Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,5 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5 см. височина. 19.Източено е,несливаемото количество старо масло,при смяната. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #823 Отговорено 25 Юли, 2020 преди 31 минути, videvid написа: 1.Honda cr-v 2004 2.Масло Castrol Magnatec Stop Start A5 5W30 8000км една година 3.Градско каране 4.Доливане на масло – не е правено. Може би има спад на маслото с около 3-5 мм. От мен "пилата"...! 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #824 Отговорено 25 Юли, 2020 @videvid Ако капката някога по време на експлоатация на маслото е имала ядро, то сега същото вече се е разпаднало. Зоната на дифузия и ядрото са станали едно цяло. Замърсяванията са окрупнени (слепени частици) = намалени диспергиращи своиства. Налице е и "типичното" за градския цикъл обводняване - назъбения край на капката, което отчасти е намалено, поради топлината в момента, която позволява по-бързо загряване на маслото. Аз лично бих сменил това масло . Изпълнило е задачата си и се е представило добре за 1 г. и градски цикъл. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #825 Отговорено 27 Юли, 2020 1) Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra 5W30; 3) Маслен филтър – Nitto 4HM-113 (Made in Japan); 4) Предполагаем общ пробег на автомобила - около 316 000 км, а може и повече (по километраж: 217373 км.); 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - от 1315 км.; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 40 / 60 . 7) Сезон на експлоатация – 16.05.2020 - 26.07.2020; 9) Моточасове – 31 по моточасовник; 10) Изразходвано гориво - около 101 л. А95Н; 11) Kтм = (101 / 3.4) = 29.71 ; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.4 л.; 14) Доливане на масло - няма; 15) Други – работеща картерна вентилация; 16) Капката е скaнирана с "EPSON Perfection V19" на 600 dpi.; 17) Режим на експлоатация - градско + извънградски пътища + магистрали. 18) Предишно масло -Yacco Lube F 0W-30. Смених скенера и веднага се вижда разликата в изображенията! Е, опредлено има и разлика в действителния цвят на капките, след 1300 км., но... Двигателят работи перфектно! Доволен съм! Прави ми впечатление, че след 2 - 3 дни престой, периферията на капката се накъдря силно! Такова накъдряне имам и при предишното Yacco Lube F 0W-30. На капковите проби, на emod, със Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w-30, също забелязах накъдряне на периферията... Всички тези масла са на GTL-база. Почвам да си мисля, че GTL-базата прави такъв "ефект". Само да не се окаже, че е дефект...! 2 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #826 Отговорено 27 Юли, 2020 И при мен се получава такова накъдряне след 2-3 дни. Mobil 1 ESP 0w30. Утре очаквам да е готова новата, най-вероятно последна, проба от печката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #827 Отговорено 27 Юли, 2020 Накъдрянето, което се получава след 2-3 и повече дни сушене на капката, е индикатор за "пресушаването й". То не е повод за притеснения и не бива да се тълкува като проблем с маслото. Виждал съм го много пъти и при мои капки. Накъдряне от този тип (снимките на dandilov след 2-3 дни престой) в рамките на 24-часовото сушене е сигнал за сериозно обводняване. Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w-30 наистина се "къдреше" по-забележимо от нормалното. Впоследствие тестове на същата хартия и същия режим на експлоатация със следващото масло показаха липсва на подобна къдравост (писал съм някъде назад за това). Не мога със сигурност да кажа дали причината е в GTL-a или пакета на това масло, но факта си е факт. P.S. Дани, Yacco Lube F 0W-30 не е GTL 1 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #828 Отговорено 27 Юли, 2020 Странно... Бях гледал msds преди да го купя и уж беше с GTL. Това ме накара да го пробвам. Но не пазя pdf-а за съжаление. Както и да е... Иначе ето току що сканирана отново капката на ATO24 Engine Oil SYNTH 5W-40, която бях взел преди няколко месеца. Маслото си е хидрокрек. Сканирана е с новия скенер. Вижда се разликата в изображението, в сравнение със стария скенер ( https://forums.hondabg.com/topic/107096-капкови-проби-на-двигателни-масла/?do=findComment&comment=1057576085 ) Но не се е накъдрила и до днес!!! 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #829 Отговорено 28 Юли, 2020 Ще оставя следващата ми проба на Yacco Lube P 5w-30 да отлежи 2-3 дни и ще видим какво ще се получи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 774 #830 Отговорено 28 Юли, 2020 Моите проби след по-продължителен престой просто изсветляват, но самата структура на капката не се променя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #831 Отговорено 28 Юли, 2020 Преди 4 часа, emod написа: Ще оставя следващата ми проба на Yacco Lube P 5w-30 да отлежи 2-3 дни и ще видим какво ще се получи. Каква е идеята,нали се търси обективност,по зададените инструкции? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #832 Отговорено 28 Юли, 2020 Любопитство към експеримента и резултата, и тема за размисъл Нямам намерение да го взимам (пресушеното състояние на капката) като показател за състоянието на маслото, ако това те притеснява . 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #833 Отговорено 28 Юли, 2020 (Редактирано) Здравейте колеги. Трета, последна или предпоследна проба. Тук има малко повече извънградско от последната проба. Този път използвах друг скенер и ясно се вижда разликата в различните скенери. Сканирана е цветно, но изглежда все едно е черно бяла. Доста си пограх, но не можах да постигна по-добър резултат. Затова и пилата изглежда така. Първата проба е в пост #680, втора проба пост #775 в темата. 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Mobil1 ESP C3 0w-30; 3) Маслен филтър – ?; 4) Общ пробег на автомобила - 226 487 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4487 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 10/90; 7) Средна скорост - около 35 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 25.09.2019 -27.07.2020; 9) Моточасове – около 140; 10) Изразходвано гориво - около 400 л. Diesel+; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 6 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – няма смес с предходни масла, маслото е налято след ремонт и измиване на капаци и картер; работещ EGR; премахнат DPF; основно градско каране в силен трафик 1-2-3-та и често гасене и палене. Няколко кратки излизания извънградско не повече от 500 км общо. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка -обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru Трета снимка - на прозорец. Четвърта снимка - история. Редактирано 28 Юли, 2020 от Bizzito 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #834 Отговорено 28 Юли, 2020 При дизела изключително важна е снимката на просвет. Тя показва най-добре движението и натрупването на саждите в маслото. Анализират се заедно централната част на капката и "пръстенът" в края (между червените стрелки). Вижда се поетапно достигане на "вълни" от центъра към периферията - все по-тъмни и по-тъмни + влошаване на дисперсията. Финалният момент настъпва, когато "пръстенът" започне да се уголемява и да изсветлява, и чернилката се концентрира в центъра на капката. Поради това ти трябва регулярно следене от началото на наливане на новото масло. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #835 Отговорено 28 Юли, 2020 И аз забелязвам, че е станала малко по-тъмна. Скоро мисля да го сменя маслото и вече ще го следя от самото начало. Така ще видим и каква първа проба ще изкара и кога ще се засекат нещата с тези проби. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #836 Отговорено 29 Юли, 2020 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Yacco Lube P 5w-30; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 440 300 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3200 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 60/40%; 7) Средна скорост - около 43 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 25.05.2020 - 29.07.2020; 9) Моточасове – около 75; 10) Изразходвано гориво - около 220 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (220 / 3.5) = 63; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; няма разход; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация – софийско градско със средно тежък трафик. Останалото е извън градско с лек трафик. История на офисна хартия: И още нещо интересно Разликата в налягането на маслото е около 0.1 бар, като разликата от 1 С в температурите на двете масла е сферата на погрешността от измерването. Манометърът ми е калибриран, т.е. трябва да мери "истинското" налягане. Интересно се получава, нали . А по-интересното предстои, тъй като имам още 2500 км, за да може двете масла да се изравнят по километри. Yacco-то става все по-тихо и мотора "пее". Явно тече сработване, което се харесва на D15-ката. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 774 #837 Отговорено 29 Юли, 2020 За справка Амсойл ХЛ е хидрокрек база + 10-20% ПАО, Якото не го знам какво е, но ако е ПАО базирано би следвало да се представи по-добре, но с оглед цената му трябва да се сравнява с Амсойл Сигначър. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #838 Отговорено 29 Юли, 2020 4 hours ago, emod said: Разликата в налягането на маслото е около 0.1 бар, като разликата от 1 С в температурите на двете масла е сферата на погрешността от измерването. Манометърът ми е калибриран, т.е. трябва да мери "истинското" налягане. Интересно се получава, нали . А по-интересното предстои, тъй като имам още 2500 км, за да може двете масла да се изравнят по километри. Yacco-то става все по-тихо и мотора "пее". Явно тече сработване, което се харесва на D15-ката. Може ли малко обяснение и мнението ти към момента? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #839 Отговорено 30 Юли, 2020 Налягането на маслото е резултат от съпротивлението на маслото, което е подложено на изпомпващото действие на маслената помпа, да тече. Съпротивлението на маслото да тече от своя страна е функция (при константни други условия - геометрия на мотора, по-специално маслени магистрали, хлабини, и т.н.) на вискозитета и разхода (разбирай дебита, потока на маслото), като разходът (дебитът) от своя страна е зависим от геометрията/характеристиките на маслената помпа и оборотите на двигателя, тъй като маслената помпа е задвижвана от коляновия вал. При константен дебит (разход, поток), и константна температура по-големия вискозитет ще „произведе“ по-високо налягане на маслото. Налягането на маслото е изключително важен фактор за определяне на способността на маслото да осигури адекватна защита на мотора. Моля обърнете внимание, че говоря за „налягане“ в маслените магистрали, а не в лагерите Налягането в лагерите е несъизмеримо по-голямо – в MPa (мега паскали), от това в маслените магистрали. Хонда е определила, че адекватно захранване на мотора с масло е налице, когато налягането на празен ход не пада под 0.7 бара, а това при 3000 об./мин. не пада под 3.5 бара, при температура на маслото 80 С. Тази минимална разлика, която се вижда при една и съща температура (в случая около 94-95 С) и едни и същи обороти (в случая на празен ход), показва на практика каква е "разликата" във вискозитетите на 5w-20 и 5w-30 в истинските работни условия в мотора (т.е. при напълно загряло масло под налягане). Явно, не особено голяма . И с потенциал да стане още по-малка при сработването на 5w-30-ката, което пък ще зависи (не само!) от вида и качествата на подобрителите на вискозитета и какво ще се случи след „нарязването им от мотора на салата“. Тук е важно да се има предвид, че именно на празен ход промените на налягането на маслото, зависещи от промяната на вискозитета му, се хващат най-точно, тъй като всички останали фактори, оказващи влияние върху измерването (като например съпротивление от масления филтър или отваряне байпас клапана на маслената помпа (каквото може да се случи при високи обороти) са сведени до минимум или напълно изключени. 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #840 Отговорено 30 Юли, 2020 Значи много нисък вискозитет също не е много хубаво, а аз мислех обратното. Налягането може би е свързано със способността да се създаде маслен клин, където е нужно? И на мен ми стана интересно, тъй като онзи ден от дискутираните графики в другата тема за маслата излизаше, че при тези температури вискозитетите на различни масла с различни параметри се изравняват. Но явно на теория е едно, а на практика друго. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове