Takumi Fujiwara 407 #361 Отговорено 20 Март, 2019 (Редактирано) Добре, направете първа проба да е на 500 км - това е 1/10 от пробега, ако приемем, че е 5000 км, ако е 8000 или 10К км, съответно е 1/16 или 1/20. Втора проба на 1500 км, трета на 3000 км и четвърта на 5000 км и т.н. - примерно говоря. За 500 или 1000 км пробег маслото не променя качествата си драстично, особено първите 2000-3000 км. И това правило да важи за всички. После някой, ако иска да сравнява различни масла (въпреки че може да са карани в различни двигатели и различно натоварване) поне пробега им ще бъде еднакъв. А ако са карани в един и същи двигател от един и същи човек, сравнението ще е още по-акуратно. Редактирано 20 Март, 2019 от Takumi Fujiwara Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #362 Отговорено 20 Март, 2019 И какво общо има моя двигател с твоя, макар и на един и същи пробег на маслото...? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Takumi Fujiwara 407 #363 Отговорено 20 Март, 2019 Добре, всеки да си пави проби, когато реши, но това усложнява сравнението м/у различните масла и дори сравненито на едно и също масло карано от разлчини хора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #364 Отговорено 20 Март, 2019 Ами аз не мисля, че го усложнява особено. Като гледаш поредицата от проби на живота на едно масло гледаш за тенденцията и какво се случва горе долу в какви километри. Ако са по-малко пробите, имаш по-малко информация. Не вярвам синхронизираните проби да бъдат особено по-полезни, дори изключвайки факта, че не всеки има възможност да взима пробли по всяко време, по което поиска. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 767 #365 Отговорено 23 Март, 2019 Качвам поредната проба на масло HFS 5w40 Пробег към момента на вземане на пробата 5560км. Условията и стила на шофиране са същите, предимно дълго, със средна скорост около 80км/ч. Няма разход на масло, стои си на максимума. Пробата е взета от напълно загрял двигател(малко се разля) и е сушена 24ч. на стайна температура, снимката е правена на естествена светлина. 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #366 Отговорено 23 Март, 2019 Историята до 5560 км: 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 767 #367 Отговорено 23 Март, 2019 (Редактирано) Според мен може да се заключи, че маслото е стабилно и се държи добре при предимно извънградски режим, така като ги гледам пробите една до друга ми се струва, че спокойно ще издържи 10 000км, но надали ще го изчакам до толкова. Следващото масло, което ще налея ще бъде амсойл сигнатуре 5в20, така че ще ми е интересно как ще се представи, спрямо това. Редактирано 23 Март, 2019 от Rakeem Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #368 Отговорено 23 Март, 2019 Да, HFS-а би могъл да изкара 10 000 км при тази средна скорост и наближаващото лято . За Амсойла не мога да предположа как ще се развият събитията. Това ще ти е първо използване на Амсойл и не е ясно какво и колко ще успее да отмие от натрупаната в двигателя мърсотия (ако разбира се има такава, която подлежи на отмиване). Обикновено втората смяна с Амсойл е по-меродавна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #369 Отговорено 31 Март, 2019 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30; 3) Маслен филтър – Amsoil (EA15K20); 4) Общ пробег на автомобила - около 422 680 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 40.5 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.01.2019 - 30.03.2019; 9) Моточасове – около 74; 10) Изразходвано гориво - около 195 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (195 / 3.3) = 59; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.3 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; не забелязвам изменение на нивото - като показания на щеката; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - градско направо липсва. Основното време за работа на мотора е намалено до около 1 час на ден. Грубо – сутрин около 30 мин. и вечер пак толкова. Няма време да се изпари водата /конденза/, видно от накъдрения край на капката. История 0-3000 км: 1 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #370 Отговорено 31 Март, 2019 Разглеждайки пробата от 09.09.2018 при 4500 км и 90ч., според мен Shell-а запазва мотора по-чист в сравнение с Mobil 1 ESP Formula 5W-30. От друга страна - наличие на вода=наличие на гориво (бензин) в маслото. Което пък предполага по-голямо разреждане на маслото. За това си мисля, че 5W-30 е по-добрия вискозитет при твоята употреба. Би било интересно как ще се представи Shell Helix Ultra 5W-30 ECT C3 при твоята употреба. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #371 Отговорено 31 Март, 2019 Да, Shell-ът удържа зоната на дифузия по-чиста, при това през зимата и то в кофти режим. Off Topic Off-topic: Shell Helix Ultra 5W-30 ECT C3 ми бе в полезрението за лятото. Заглеждах се и в AMSOIL XL 10W-30. В крайна сметка (и след доста издирване) обаче реших да пробвам чиста С2-ка, а именно Yacco Lube P 5w-30. Yacco Lube P 5w-30 има и чудесен A_Harman индекс => Shear resistance = 0,9835, т.е. би следвало да има много малко подобрители на вискозитета (теоретично). Ето малко масла и данни: Ще видим как ще се представи Yacco-to. Иначе, за зимата съм решил да пробвам 5w-20, но експериментът и изборът на масло са в процес на обмисляне 😎. Край на Offa-а. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #372 Отговорено 2 Април, 2019 Капков тест 3 1.Mobil1 0W30 ESP. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-157520км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 1120км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 50/50% 6.Средна скорост,около 45км/ч. 7.Сезон на експлоатация 05.03.2019 до 31.03.2019г. 8.Мото часове около 30. 9.Изразходвано гориво 95л. пропан бутан и 15л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.55л. 11.Доливане няма 12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350. 13.Въздушен "Blue print". 14.Режим на използване,тежък с къси преходи,извънградско няколко пъти до 4500. 15.Предишно масло- Mobil1 0W20 AFE,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,10 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч. на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5-2,0 см. височина. 19.Източено несливаемо количество старо масло,при смяната 500мл. история: 150км 620км 1100 Много съм доволен,като работа на двигателя(най вероятно ще е заради по високите вече температури),като имам около 4-500мл. на 100 повишен разход на гориво в сравнение с прединото 0W20 AFE. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #373 Отговорено 2 Април, 2019 Преди 1 час, JHM написа: като имам около 4-500мл. на 100 повишен разход на гориво в сравнение с прединото 0W20 AFE. Хммм. Това е сериозно повишение. Дали е само от маслото...? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #374 Отговорено 2 Април, 2019 Да, от това, което виждам, е около 4–5% повишение на разхода ти (поне средния от ок 8.5л газ + 1.3л бензин на 100км). А ако вярваме на Мобил, може да се очаква м/у 0.2% и 2.3% подобрение при използване на 0W-20 AFE в сравнение с „по-високи вискозитети“, най-вероятно визирайки 5W-40 или 10W-40. Звучи ми като да има и други фактори замесени. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #375 Отговорено 3 Април, 2019 Други фактори за тези 1000км, са може би няколкото заигравания с оборотомера над 4000об. По принцип от предишно проследяване на разхода в https://www.carspending.com/bg/vehicle/6380-honda-accord-cl7-k20z2 средният ми разход за 20к.км е 8.7газ и 1.42 бензин. Определено има значение и 20-ката на мобил,но това което усещам,е че 0W30 ESP "уплътнява" една идея повече при ускорение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #376 Отговорено 21 Април, 2019 (Редактирано) "Изгоряло" ли е това масло..? Пробег 8700км,и 1 год. Маслото е ato24 10W40 от общите поръчки. Автомобила е опел астра г 99г. 1.6 16V 101кс.,с две думи "полицейска масларка".Разхода на масло за изминатите км. е 3л.,колкото е налято първоначално . Дали пък да не опитам нещо с 5W..,какво е вашето мнение? Petro-Canada 5W30 би трябвало да потдържа GM спецификация или се лъжа..? Маслото е сменено преди два дни със същото Ато 24 10W40 от тук. Благодаря! Редактирано 21 Април, 2019 от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #377 Отговорено 21 Април, 2019 Тежките замърсявания от ядрото са навлезли в зоната на дифузия и наполовина (че и повече, като се гледа зеления остатък) са я превзели. Има доста окрупнени замърсявания. Маслото си е било за смяна - от гледна точка на поетите замърсявания. И всичко това при 3 л. доливка! Двигателят определено не е в добро състояние. Petro-Canada SS 5w-30 покрива GM dexos 1 Gеn 2. Какъв ще бъде резултатът обаче ми е трудно да предвидя. Ако се следва някаква логика - намаляването на вискозитета (40 > 30) в случая следва да вдигне разхода още повече, но кой знае...има твърде много неизвестни. Трябва да пробваш. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #378 Отговорено 21 Април, 2019 (Редактирано) Благодаря ти за компетентната оценка колега"emod"! По принцип не ме е страх от проби и бих направил проба с петрото или някоя по бюджетна "европейска" формула на амсойл (тук бих искал препоръка). Опелчето си гори маслото отдавна.Ползва го жената от 98х.км.,сега е на 168х.км.,като изключително градски автомобил,с къси преходи.Има едно ходене до южната ни съседка през годината. Като цяло доста икономичен и евтин за потдръжка автомобил,като имам и "оферта" за ремонт на двиг. за спиране на харча на масло ,със смяна на сегменти и тн.,за 250лв. Това са 50л.масло,от това което ползвам и много не вярвам на крайния разултат след ремонта. Преди е карана със същият вискозитет,но опелско GM. Редактирано 21 Април, 2019 от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #379 Отговорено 21 Април, 2019 Off Topic Преди 1 час, JHM написа: или някоя по бюджетна "европейска" формула на амсойл (тук бих искал препоръка) Не съм сигурен, че си заслужава да хвърляш пари за Амсойл (и то европейска версия) при този разход. Не зная какво масло се препоръчва за мотора ти, но може да погледнеш Amsoil XL серията и по-специално 10w-30 (заради ниския Noack), макар че се счита, че то покрива стария GM 6094M и 4718M (заменени от GM dexos 1). 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #380 Отговорено 21 Април, 2019 Off Topic А защо не опелското GM? По-евтино е от петро-то. Има го в ато24. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #381 Отговорено 22 Април, 2019 Off Topic Да 5W30 го има,но именно до сега е карано с такова (освен с ато24 последния път) но 10W40.Като гледам през капачката за наливане има какво да се мие,доста отлагания има.За това търся нещо за промиване. Може да направя няколко къси интервала на смяна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #382 Отговорено 22 Април, 2019 Off Topic Поправете ме, ако греша, но за евтина промивка не е ли по-добър избор Равенол ФО 5в-30? Тъй като има по-висок тбн от петрото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #383 Отговорено 27 Април, 2019 (Редактирано) Капков тест 4 1.Mobil1 0W30 ESP. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-158500км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 2100км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 60/40% 6.Средна скорост,около 45км/ч. 7.Сезон на експлоатация 05.03.2019 до 26.04.2019г. 8.Мото часове около 40. 9.Изразходвано гориво 180л. пропан бутан и 25л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.55л. 11.Доливане няма 12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350. 13.Въздушен "Blue print". 14.Режим на използване,тежък с къси преходи,извънградско няколко пъти до 4500. 15.Предишно масло- Mobil1 0W20 AFE,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч. на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5-2,0 см. височина. 19.Източено несливаемо количество старо масло,при смяната 500мл. Забележка,хартията е друга и е по тънка!Ако е нужно ще повторя теста с по дебелата офисна хартия,такава от предните тестове. Развитие: 150км 620км 1100 2100 Редактирано 27 Април, 2019 от JHM 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #384 Отговорено 27 Април, 2019 Ще се наложи да повториш теста. Така ще се разбере дали "рязката" промяна на състоянието на маслото - многото леки замърсявания в зоната на дифузия (зелената зона) за последните 1000 км се дължи на скок в замърсяване на маслото или на по-тънката хартия, която позволява по-лесното разливане/разтичане маслото по нея, особено на леките му фракции. За момента залагам на различната хартия. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #385 Отговорено 27 Април, 2019 Хайде и аз да се включа - ние с теб @JHM вървим в еднакъв ритъм . 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30; 3) Маслен филтър – Amsoil (EA15K20); 4) Общ пробег на автомобила - около 423 680 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 40.5 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.01.2019 - 26.04.2019; 9) Моточасове – около 100; 10) Изразходвано гориво - около 300 л. Лукойл 95 - в резултат на моя грешка в предишните тестове значително съм занижил количеството изразходвано гориво (с около 100 л.) ; 11) Kтм = (300 / 3.3) = 91; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.3 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - градско направо липсва. Основното време за работа на мотора е намалено до около 1 час на ден. Грубо – сутрин около 30 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания през уикенда. История 0-4000 км (офисна хартия): Отново се вижда повечко вода, но явно така ще се развиват нещата, предвид факта, че през по-голямата част от времето на работа на мотора маслото не е в работна температура - достигам 83-86 С в края на пътуването (последните 10-ина минути); шофирам спокойно, без да бързам, и това също се отразява. Надявам се затоплянето на времето да помогне малко за подобряване на ситуацията. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #386 Отговорено 29 Април, 2019 На 27.04.2019 г. at 19:53, emod написа: Ще се наложи да повториш теста. Така ще се разбере дали "рязката" промяна на състоянието на маслото - многото леки замърсявания в зоната на дифузия (зелената зона) за последните 1000 км се дължи на скок в замърсяване на маслото или на по-тънката хартия, която позволява по-лесното разливане/разтичане маслото по нея, особено на леките му фракции. За момента залагам на различната хартия. Ето и новата капка с по дебелата офисна хартия: Мисля че има разлика,но също че ще повтори предшественика си AFE-то! 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #387 Отговорено 29 Април, 2019 Еее, това е друго нещо. Разликата е съществена. Стареенето сега изглежда в логична последователност. Предвид летния сезон на експлоатация, предполагам, че 0w30 ESP-то ще се представи по-добре от 0w20 AFE. 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #388 Отговорено 30 Април, 2019 (Редактирано) Хайде и моята хронология от миналата година до сега, наведнъж. 1) Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.; 2) Масло – Ravenol SSO 0W30; 3) Маслен филтър – Honda OEM 15400-RBA-F01; 4) Предполагаем общ пробег на автомобила - около 310 000 км, а може и повече; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - от 122 км до 7258км.; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 60/40; 7) Средна скорост - 38.2 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – 06.07.2018 - 29.04.2019; 9) Моточасове – 190 по моточасовник; 10) Изразходвано гориво - 480 л. Лукойл 95 (предимно); 11) Kтм = (480 / 3.3) = 146; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.3 л.; 14) Доливане на масло – около 150 - 200 мл., поради протекла гарнитура на картера!; 15) Други – работещ EGR; 16) Капката е скaнирана с "HP Deskjet Advantage 3525" на 600 dpi.; 17) Режим на експлоатация - лято, есен, зима, пролет. Зимата със задължително подгряване на двигателя, поне 3 - 5 минути преди потегляне! Често попадах в задръстванията преди тунел "Витиня", на магистрала "Хемус". По половин час, а понякога и повече, режим "тръгни - спри" по баир нагоре. Който е минавал от там в петък привечер, знае за какво става въпрос...; 18) Предишно масло - Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30. Офисна хартия: Филтърна хартия: Купих това масло, понеже в тогавашния момент нямаше в наличност Петро Суприм Синтетик 5W30 Dexos1, Gen2. Реших да го пробвам още от лятото (въпреки, че е 0W), защото: по спецификации има сравнително висок вискозитет за 0W, HTHS ≥ 3.57 и TBN = 10,5. През първите 500 - 1000 км нещо не ми харесваше как работи двигателят с него, в сравнение с Петро-то. Но после "се харесаха" и всичко си дойде на мястото. Прави ми впечатление колко бавно се замърсява това масло! В момента цветът му е кафяв и няма черно! С оглед и на резултатите от последната капкова проба, мисля, че бих могъл да изкарам с него 10 000км без проблем! Но няма да го чакам толкова. Предстои да го сменя до края на Май. С риск да ме "освиркате", следващото масло, което ще пробвам е Shell Helix Ultra 5W40. Има интересни характеристики, които предизвикват любопитството ми, що за мазило е в действителност... Редактирано 30 Април, 2019 от dandilov 1 4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #389 Отговорено 1 Май, 2019 Малко развитие, с нови капки. Предишните са от 7-ма страница, пост № 270. Маслото вече е на 5200км и е в мотора от 8.5 месеца. Извънградските преходи са общо 3730км (45 мото часа), а градските са общо 1470км (50 м/ч). Колата е на 169224км (при вземане на извънградската проба). Тя е след 3 часа непрекъснато движение (260км). Другата капка е взета след 13 часа (нощуване) и е градски преход 2,6км (около 6-7мин). И 2-те са от топъл мотор, престояли по денонощие и са снимани като предните. Стилът ми на шофиране не се е променил, но от маслото за новите 2100км (4 месеца) липсват около 150 - 200 млл (според щеката). Беше по средата - сега е на 1/4 над минимума. Интересно ми е къде отива тая маздова 0х20 синтетика? Предишншти хондови минералки 5х20 си стояха по средата на щеката докато се излеят. Кюнците са сухи на барут. Дали да карам това масло докато стигне минимума, или вече е "пътник"? Ще съм благодарен на анализаторите за впечатления. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #390 Отговорено 1 Май, 2019 Преди 1 час, ceco_accord написа: Интересно ми е къде отива тая маздова 0х20 синтетика? Само за статистиката - маслото 0W20 ли е, или 5W20? Щото на 7-ма страница си писал 5W20... Ето и обработката на капките: С оглед на това, че капките са снимани, а не сканирани, балансът на бялото не е добър, а оттам и обработката може да даде грешни резултати. Ако приемем, че резултатите са верни, според мен е време да помислиш за смяна. Но ако са грешни... Едно е сигурно. Щом двигателят не е харчил другите масла, а това го харчи, значи не е "неговото масло"! Ако имаш остатък за доливане - долей до норма и поръчай новото масло. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #391 Отговорено 1 Май, 2019 Аз имам въпрос към @ceco_accord - на каква температура са сушени капките? Питам, защото ми изглеждат все още "мокри", т.е. все едно не са сушени на стайна температура (20-22 С). Визията напомня на предишната капка (от 7 стр.), която бе сушена на 10 С. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #392 Отговорено 1 Май, 2019 Благодаря за отзивите. Моя грешка - маслото е 5х20. Температурата не съм мерил, но със сигурност не е 10градуса, а около 20. До сутринта листът оставих в багажника, понеже предположих че в гаража ще е по-хладно. После капнах "градската" и изкара деня в офиса, а нейната нощ вкъщи. Снимките са правени поотделно, тоест и двете са след денонощие на всяка от пробите, а не заедно след денонощието на "градската". Иначе и аз забелязах че няма обводнен ореол, но го отдавам на дългият извънградски преход преди капката от 29.04. За доливане имам 0.7 л. от хондовото "синтетик бленд" 5х20, което моторът не пипна и стои от миналата година. Не знам дали е удачно да го кръщавам с маздовата пълна синтетика. Иначе и двете са с вискозитет 5х20. Знам си аз - колкото по-просто е едно масло - толкова е по-добро. Балансът е трудна работа. Едно е да балансираш 2 халби бира на подноса и съвсем друго дузина коктейлни чаши. 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #393 Отговорено 1 Май, 2019 Сега листът с 2-те капки е вкъщи и утре мога да потърся скенер. Ако вече са престояли, ще направя нова "градска" проба и ще я държа в стаята. Интересува ме - има ли още хляб в това масло, или да го изхвърлям? Off Topic Препоръчайте нещо "простичко" 5х20 от немският сайт на Чавдо, което да е аналог на хондовото 5х20, с което мотора бе доволен от 5000 км съжителство? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #394 Отговорено 1 Май, 2019 За по-прецизен анализ на състоянието на маслото - загрят до раб. температура мотор (масло поне на 80 С); 24-часа сушене на 20-22 С; сканиране, което отразява вярно цвета на капката (вж. първата страница на темата -> ВНИМАНИЕ - относно скенирането!). Off Topic Алтернатива на хондовското 5w-20 от Ato24 към момента са Petro-Canada Supreme Synthetic 5w-20 и Amsoil XL 5w-20. За мен на тези два производителя може да се разчита, доказано и от VOAнализите. Вярно, за Amosil-a плащаш малко повече, само заради марката. И да, маслата са доминантно базирани на III гр., хубав хидрокерк . 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #395 Отговорено 1 Май, 2019 Off Topic Благодаря. Утре няма да е за колело, та ще разходя комбито из града и ще капна нова проба. Ще се придържам стриктно към описанията и като изсъхне, ще намеря скенер, за да видим "ще яде ли още Асан от тая баница" или ще ходи в кофата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1233 #396 Отговорено 1 Май, 2019 Off Topic На 1.05.2019 г. at 17:08, ceco_accord написа: Сега листът с 2-те капки е вкъщи и утре мога да потърся скенер. Ако вече са престояли, ще направя нова "градска" проба и ще я държа в стаята. Интересува ме - има ли още хляб в това масло, или да го изхвърлям? Препоръчайте нещо "простичко" 5х20 от немският сайт на Чавдо, което да е аналог на хондовото 5х20, с което мотора бе доволен от 5000 км съжителство? Колега пробвай нещо от продуктовата гама на YACCO Момчетата които се занимават с марката досега каквото са ми дали и казали се е препокрило на 100%. Изключително акуратни са. Според мен ще останеш доволен. Не е реклама,просто мнение! 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #397 Отговорено 2 Май, 2019 Масло ще се намери. Фена ми е пращал вече - за 1 познат. Да видим първо от сегашното става ли нещо. Не претендирам че моето К24А3 е образец за добро състояние, но сегашната синтетика е първата която чезне преди изтичането на ресурса и. Капнал съм ново петно, след дузина градски километри и чакам утрешния ден. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1233 #398 Отговорено 2 Май, 2019 Off Topic Моят ауспух е същият,но съм с R-серията а тя не мачка така маслото както К-серията.При мен на 10 000 км беше доста по чисто (визирам третата снимка). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #399 Отговорено 2 Май, 2019 Off Topic Ами не знам, но R-серията двигатели, в руския форум, ги наричат "убийци на масла"... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #400 Отговорено 3 Май, 2019 Добрутро! Блюдото е сготвено по правилната рецепта. Между капването и сканирането (на 600) са минали 23.5 часа на стайна температура. Капката (по средата) е след 12км градско, а крайните са от предният пост по темата (просто за сравнение). Надявам се този опит да е коректен и да си каже каквото трябва. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове