JHM 1789 #281 Отговорено 23 Януари, 2019 Преди 3 часа, emod написа: Взимаш чист термосвиваем шлаух (може и друг подходящ) с малък диаметър (около 1.5-2мм) и подходяща дължина, която да ти позволи като го мушнеш през отвора на щеката да стигнеш до маслото (и да не го изпуснеш ). Не бих пробвал така,точно заради горното,леко съм си карък...! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #282 Отговорено 30 Януари, 2019 (Редактирано) Тази проба е по-скоро да видя дали стъпките ми са коректни и в същото време за сравнение с бъдещи проби: 1) Автомобил – Honda Accord Tourer AT, K24A3, 2003 г.; 2) Масло – Ravenol FO 5w-30; 3) Маслен филтър – Purflux; 4) Общ пробег на автомобила - около 187 000 км. От около 5800 км с газов инжекцион; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 582 км (341 градско, 241 магистрала); 6) Цикъл (градско/извънградско) – 60/40; 7) Средна скорост - около 32 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – 21-01-2019 – 29-01-2019 (1 седмица); 9) Моточасове – около 18 (ок. 2 часа на магистрала, ~4 часа в Пловдив и ~12 часа в София); 10) Изразходвано гориво - ок. 78 л LPG; 11) Kтм = (78 л./ 4.5 л.) = 17.3 (приемам, че това е отношение на изгорено гориво към к-во масло); 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (12-13 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 4.5 л.; 14) Доливане на масло – не е правено. 15) Други: – Маслото не искаше да капне от щеката затова е взето с термошлух 1.5мм димаетър, потопен в маслото, засмукано леко от другия край и капнато върху листа. При ваденето паднаха няколко капки на земята, така че тази от пробата не е първа. – Колата гори някакво масло, но не знам колко защото по време на миналото масло (първото откакто е с мен) смених гумички на клапани. Така че колко точно, ще видя с това масло – Начин на каране: доста рядко над 3000 оборота. Магистралното каране беше един курс София–Пловдив–София с поддържана скорост м/у 100 и 120. – Скенерът не ми свърши работа и не намерих как да го настроя. Затова снимката е заснета до прозорец със смесена светлина от изкуствено (офисно) осветление и облачно време към 8:30 сутринта. – Няколкото черни точки са от листа хартия. Мисля, че бяха попаднали малки боклучета, но нямаше как да го сменя. Редактирано 30 Януари, 2019 от Pavel_Pavlov 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #283 Отговорено 30 Януари, 2019 Много добре си се справил с вземането на пробата. За да направим фото-обработката, обаче, е необходимо пробата да бъде сканирана по съответните инструкции. От тази снимка няма да се получи достоверно изображение при фото-обработката. Въпреки това, капката изглежда много добре и може да даде известна информация. На мен ми се струва, че не си източвал несливаемия остатък при смяната на маслото. За 580км (при това на LPG) имаш ясна, добре оформена краева зона на ядрото, както и заформена дифузна зона на капката. Това говори за остатъчно замърсяване на двигателя, преди наливане на новото масло. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #284 Отговорено 30 Януари, 2019 (Редактирано) Да, не е източвано напълно старото масло, а колкото изтече през пробката. Старото масло го смених на ок.7500 км и грубо ~250 моточаса (+/- 20) със сходен режим на работа градско/извън 60/40 и немалка част е карано на бензин. Сигурно му е било малко множко, но за жалост зе забави с близо месец възможността ми за смяна. За съжаление нямам достъп до настройки на принтерите около мен и изсветляват/пожълтяват капката прекалено много. Затова снимам с телефон. Прилагам още 2 опита за снимане с телефон с повече дневна светлина, по-прав ъгъл на осветяване и малко по-равномерно разпределена осветеност. Надявам се е по-добре, това е най-доброто, което мога да направя. Освен следващата капка да я снимам с DSLR. Балансът на бялото трябва да се оправи, че жълтеят, но ги оставям така нарочно – вие преценете. Листът зад капката е съвсем бял. Капката на тези снимки е на около 26 часа съхнене на стайна температура. Надявам се да не е фатално. Редактирано 30 Януари, 2019 от Pavel_Pavlov 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #285 Отговорено 30 Януари, 2019 А какво е било старото масло? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #286 Отговорено 30 Януари, 2019 kroon-oil helar sp 0w30 Не най-удачното за двигателя, но не е некачествено като цяло. Обсъждахме го малко в темата за маслата преди време. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1673 #287 Отговорено 30 Януари, 2019 Отлична работа с термошлауха . Няма проблем, че не е първа капка - засмуканото масло е едно и също. Относно снимането с телефона/апарата: За предпочитане е да си изцяло на изкуствено осветление (вкл. да не се смесва с дневна/слънчева светлина). Не разполагай листа с капката близо до източника на светлина или до прозореца (ако е ден; не е за предпочитане), за да може да се осигури по-равномерното й падане от всички посоки върху листа. След като веднъж успееш, после лесно ще можеш да възпроизведеш същите условия при следващата капка = ще се намали ефекта на различното осветяване при различните проби. Така ще може всеки път да снимаш при максимално сходни условия - ще имаш добър контрол върху светлината. Планирай вземането на пробата си така, че когато дойде време за снимане да си в подходящите/желаните от теб условия - у дома, вечер, на топло в хола и на константно осветление от един и същи източник. Ти си господаря на експеримента . Ето и как точно изглеждат сниманите от теб капки: Относно скенера - ако жълтее на 600 ppi, сканирай на 300 ppi, обикновено помага. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
romborak 165 #288 Отговорено 1 Февруари, 2019 (Редактирано) Здравейте, колеги, Поредната капкова проба на RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20 купено от ato24 с общите поръчки от форума. 1-ва проба направена на 30.07.2018, изминати 52км. 2-ра проба направена на 08.08.2018, изминати 564км. 3-та проба направена на 28.08.2018, изминати 1270км. 4-та проба направена на 17.09.2018, изминати 2087км. 5-та проба направена на 04.10.2018, изминати 3001км. 6-та проба направена на 18.10.2018, изминати 4096км. 7-ма проба направена на 07.11.2018, изминати 5204км. 8-ма проба направена на 28.11.2018, изминати 6373км. 9-та проба направена на 12.12.2018, изминати 7044км. 10-та проба направена на 07.01.2019, изминати 8050км. Това е 11-та проба направена на 31.01.2019, изминати 9040км. Ето и подробностите: 1) Автомобил – Honda Accord '09 Tourer, R20A3, AT, с монтиран ГИ преди 50 хил. км.; 2) Масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20; 3) Маслен филтър – HAMP; 4) Общ пробег на автомобила – 272 359 км; 5) Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата – 9040 км.; 6) Цикъл(извънградско/градско) – 40/60%; 7) Средна скорост – 38км/ч.; 8) Период на експлоатация – 28.07.2018–31.01.2019; 9) Моточасове – около 238 м.ч.; 10) Изразходвано гориво – 940л. пропан бутан и 90л. А95; 11) Ктм = (940+90)/3.9л. = 264; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател, 10 мин. след гасене и е сушена 24ч. на стайна температура; 13) Обем на налятото масло при смяната – 3.9л.; 14) Доливане - не съм доливал, но забелязах, че нивото е паднало с 2-3 мм под средата. Предполагам, че това са около 100-200 гр. за доливане; 15) Предишно масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20; 16) Режим на използване – студен старт сутрин, после 30км, студен старт вечер и отново 30км., 3-4 пъти седмично кратки разстояния в града и няколко пъти в годината дълги междуградски пътивания; 17) Стил на шофиране - умерен (в 90-95% от времето оборотите са между 2 и 3 хил.). Старая се поне веднъж дневно да изфорсирам до 6-7 хиляди оборота за кратко, за да повиша налягането на маслото и да стигне навсякъде; 18) Сканирано е с резолюция 600dpi. на офисна хартия. Сканиращо устройство - Samsung SCX-4825FN; Прикачам за сравнение и предишните проби. Като гледам вече все по-отчетливо се вижда замърсяването, но според мен още има ресурс в маслото. Редактирано 1 Февруари, 2019 от romborak 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1673 #289 Отговорено 1 Февруари, 2019 Предвид наработката от близо 240 моточаса, режима ти на експлоатация (тежък или клонящ към тежък в най-добрия случай) и започващия лек угар (горене на масло; нямаше такъв!), аз бих сменил маслото сега или на 9500 км (макс.). Отлична серия се получи ! Благодарности за положените усилия! 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #290 Отговорено 1 Февруари, 2019 След насищане на цветовете, се получава следната картинка: 8050км. 9040км. Ядрото се разпада. Което напълно потвърждава думите на колегата emod! 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1673 #291 Отговорено 3 Февруари, 2019 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30; 3) Маслен филтър – Amsoil (EA15K20); 4) Общ пробег на автомобила - около 420 680 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 0 - 1070 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 43 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – 05.01.2019 - 02.02.2019; 9) Моточасове – около 25; 10) Изразходвано гориво - около 70 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (70 / 3.3) = 21; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.3 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. Режим на експлоатация - градско направо липсва. Влизам само до входа на София. Основното време за работа на мотора е намалено до около 1 час на ден. Грубо – сутрин около 30 мин. и вечер пак толкова. До момента маслото понесе доста празен ход – над 1.5 часа и то със самото му наливане в началото на месеца и в студените дни. Моторът се пали и след около 5 минути вече е на 2000-2500 об./мин., а към 10-та минута „спринтира“ с около 3000+ об./мин. Вижда се обводняване на маслото – къдравостта на края на капката. Явно маслото едва достига раб. температура за времето на работа на мотора и не може да изпари водата. Относно самото масло (субективно): моторът работи „по-твърдо“ с Shell-а, отколкото с предходния Mobil 1 ESP 5w30. Налягането на маслото е една идея (0.2-0.3 бара) по-високо от това при Мобила, но тук сигурно влияние оказва и синтетичният филтър + маслото е все още „ново“ и не се е сработил подобрителят на вискозитета (VIIs). Най-шантавото обаче е, че ми се струва, че Мобилът се справяше по-добре със студения старт и моторът работеше много по-гладко с него (направо „летеше“). При загрят мотор ми е по-трудно да различа представянето на двете масла, но мисля, че Мобилът бе по-добър. Моля не считайте, че Shell-ът се представя зле – подобно заключение би било невярно, тъй като тези чисто субективни усещания не значат, че маслото не си върши работата чудесно и не пази добре мотора. Но… трябва да призная, че у мен има известно разочарование. Ще видя как ще се развият нещата. 1 5 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #292 Отговорено 3 Февруари, 2019 (Редактирано) Какво е това ядро още на 1000км?! Дали мие по-добре от Мобил-а? А иначе „по-твърдата“ работа с Shell-а, може да е в резултат от липсата на молибден... Редактирано 3 Февруари, 2019 от dandilov 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1673 #293 Отговорено 3 Февруари, 2019 Преди 1 час, dandilov написа: Дали мие по-добре от Мобил-а? Ами той моторът си е чист, принципно. Маслото е сменявано редовно. Винаги съм източвал несливаемия остатък. Виж, слагането на катализатора не ми излиза от ума. Сякаш след него маслото започна да се замърсява по-бързо и в по-голяма степен. Е, може и самият мотор да се сдухва все по-осезаемо, но не намирам никаква разлика във вървежа (дърпа си прилично), а и нямам харч на масло. Другото е промяната в режима на експлоатация. Пътуването ми стана по-кратко => през по-голяма част от времето моторът не е в оптимален режим (загрява) = повече блоу-бай газове = по-мръсно масло, а от там и повече вода в маслото = негативно влияние върху представянето на маслото. Направи ми впечатление също така цвета на новото масло. Като отворих 4-литровата туба и погледнах видях "мътен като боза зеленикаво-кафяв жабурняк" . Никаква прозрачност. Това ми припомни едно изказване от BITOG относно Мобила и наличието на алкилирани нафталини в него, а именно (възпроизвеждам по памет), когато едно масло съдържа алкилираните нафталини и го погледнеш в тубата, всичко което виждаш е "мъглявина/мъглявост". Т.е. възможно е Shell-ът, който ползвам, да е на алкилирани нафталини, доколкото в него няма естери. Преди 1 час, dandilov написа: „по-твърдата“ работа с Shell-а, може да е в резултат от липсата на молибден. Да, възможно е, макар че в отзивите в oil-club.ru се споделя "мека работа на мотора" с Shell-a. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #294 Отговорено 3 Февруари, 2019 (Редактирано) Абе, странна работа... Иначе не мисля, че има кой знае какво обводняване. Всичко си е нормално за сезона. Редактирано 3 Февруари, 2019 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1845 #295 Отговорено 3 Февруари, 2019 Преди 4 часа, dandilov написа: ....Дали мие по-добре от Мобил-а?.... Той Шела направо шкури... като теляк в Централна Баня! 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #296 Отговорено 4 Февруари, 2019 По-твърдата работа на мотора ще отмине. При мен това се случи след около 2500-3000км. Ето, че се потвърдиха моите впечатления от Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30. Другата зима или ще се върна на Mobil 1 ESP 0W-30, или ще пробвам с AV-L 0W-30 (което май си е Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30). 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #297 Отговорено 4 Февруари, 2019 Не експериментирай с AV-L. ECT C2/C3 е по-доброто от двете. преди 14 минути, DTEC написа: По-твърдата работа на мотора ще отмине. При мен това се случи след около 2500-3000км. Интересно. На подобрителите на вискозитета (VIIs) ли се дължи това? И ако да, защо чак след 2500-3000км? Толкова бавно ли се сработват? А до този момент само "телякът" ли работи...?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #298 Отговорено 4 Февруари, 2019 Не зная на какво точно се дължи. Това показва опита ми с това масло в двигателя на моя автомобил. А относно разликите между ECT C2/C3 и AV-L: Според мен подобни/еднакви масла. Shell Helix Ultra Professional AB-L 0W-30 (само Mercedes спецификации) Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 (само VW спецификации) Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 (VW и Mercedes спецификации) 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #299 Отговорено 4 Февруари, 2019 (Редактирано) Тест трети: 1) Масло – Ravenol SSV 0w30, маслен филтър ОЕМ Хонда. 2) Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 157150 км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 8100км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - първите 6000км. -около 1000км. градско и всичко останало извънградско. Следващите 2100км. - извън градското е 540км. и остналото градско на къси разтояния предимно студена кола. 6) Средна скорост - незнам. 7) Сезон на експлоатация – от 07.09.2018г. до 03.02.2019г. 8) Моточасове – Нямам представа; 9) Изразходвано гориво - 530л. 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 6,00л. 12) Доливане на масло около 200гр. колкото да го опресня малко. И двете снимки са от тази проба. Първата /малка/ снимка нещо трепнах и не разбрах как капна. След това щеката обратно в картера и по-голямата капка е от нея. Качвам скана, сканирано с 600 резолюция. Капката е сушена 25 часа. Kapkov test3 Ravenol.pdf Редактирано 4 Февруари, 2019 от goga 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #300 Отговорено 4 Февруари, 2019 Сканирането не е добро! Балансът на бялото бяга... Пробвай да изрежеш голямата капка в квадратно парче 8х8 см. и го сканирай само него, като оставиш да се вижда малко по периферията от капака на скенера. Иначе капката изглежда много добре, но искам да видя по точно периферията й. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #301 Отговорено 4 Февруари, 2019 Скенера е в службата и утре ще сканирам отново. За PDF файла говориш нали. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #302 Отговорено 4 Февруари, 2019 Не, за снимката. PDF -а не го бях забелязал. Сега ще го видя. Но .jpg ми е по-лесно да го обработя с pila-та. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #303 Отговорено 4 Февруари, 2019 (Редактирано) Поизмъчи ме, но успях. Няма нужда да сканираш наново. Редактирано 4 Февруари, 2019 от dandilov 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1673 #304 Отговорено 4 Февруари, 2019 @goga Хронологията е следната: Изглежда маслото губи лека-полека диспергиращите си свойства. Капките на 6000 и 7130 км показват, че обемът се е изпълвал със сажди, които са били равномерно разпределени и добре диспергирани - малки по размери и добре разпръснати навсякъде. Последната капка (на 8100 км) показва тежки слепени фракции от сажди, които са формирали граничната зона на ядрото (пръстена). Цветът на самото ядро е по-тъмен от този на предходни капки (вижте зоната на дифузия и ядрото) = има ескалиране на натрупаната мърсотия. Концентрацията на замърсяванията в ядрото и краевата му зона (пръстена), което е съпътствано с изсветляване на зоната на дифузия, показва загуба на диспергиращи свойства и натрупване на по-тежки замърсявания в маслото (обърнете внимание на окрупнените парчета сажди около пръстена), които трудно се разтичат в зоната на дифузия или просто не могат да го направят, тъй като са големи и не могат да бъдат носени от фините фракции на маслото (затова зоната на дифузия е "изсветляла" частично). Във връзка с горното и за справка вижте и този пост - КЛИК Налице е и обводняване (къдравият край на капката), което все още е от сравнително неголяма степен. goga, аз лично бих следил маслото изкъсо следващите 500 км, и ако посочената по-горе тенденция продължава бих го сменил на 8500 (9000 км). Поздрави! 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #305 Отговорено 4 Февруари, 2019 С оглед на това, че обсъждаме Honda дизелов двигател. А въпросното масло се представя също доста добре при бензинов такъв. Още и, че SSV е с висок TBN = 9.7. Не ми се иска да вярвам, че в случая е изчерпало ресурса си толкова бързо при дизела. Но хронологията навежда на подобни мисли. Аз съм за още една проба на 9000 км. Пък тогава да видим. Смяната е лесна работа. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #306 Отговорено 5 Февруари, 2019 Ще ми се да го сменям вече това масло. Може да направя още една проба след 500км. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #307 Отговорено 6 Февруари, 2019 (Редактирано) Капков тест 2 1.Mobil1 0w20 AFE 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-155130км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 3130км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 40/60% 6.Средна скорост,около 45км/ч. 7.Сезон на експлоатация 02.11.2018 до 05.02.2019г. 8.Мото часове, около 60 9.Изразходвано гориво 300 л. пропан бутан и 35л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.5л. 11.Доливане няма 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-RTA-003,made in japan).За първи път ползвам нещо различно от оригиналния purflux..! 13.Въздушен "Blue print"вече е на 10 000км. 14.Режим на използване,тежък,с къси преходи и доста работа на празен ход,както и на бензин.В студовете за късите разстояния от по 3км,почти не минаваше на газ! 15.Предишно масло-petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,5 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24 ч. на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi. на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5-2,0 см. височина. 19.Източено несливаемо количество старо масло,при смяната 400мл. Дали ще "изкара" зимата,според мен поне 6000км.трябва да издържи? 1500км Редактирано 6 Февруари, 2019 от JHM 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #308 Отговорено 6 Февруари, 2019 Преди 1 час, JHM написа: Дали ще "изкара" зимата,според мен поне 6000км.трябва да издържи? Ще изкара. Спокойно. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Takumi Fujiwara 407 #309 Отговорено 12 Февруари, 2019 На 6.02.2019 г. at 9:11, JHM написа: Дали ще "изкара" зимата,според мен поне 6000км.трябва да издържи? Колега, това масло спокойно изкарва 8000 км (ако не и повече) и зиме, и лете. Не се излагай! Виж какви хубави капки прави. Нали е предвидено точно за сутдени стартове?! И аз ще слагам такова на лято. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Takumi Fujiwara 407 #310 Отговорено 12 Февруари, 2019 (Редактирано) Хората карат 10 000 мили с това масло, just to let you know. Вярно, че това е с повече магистрално каране, но не ти пречи, според мен да караш с него 10 000 км. OCI = Oil Change Interval https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2463028 https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/3220810/Re:_Mobil_1_0w20_AFE_10,000_mi https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/2142905/Re:_2009_Honda_Fit_10k_OCI_Mob https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/4575579/My_Dilemma_7.5k_OCI_or_10K_OCI Редактирано 12 Февруари, 2019 от Takumi Fujiwara Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #311 Отговорено 12 Февруари, 2019 преди 21 минути, Takumi Fujiwara написа: но не ти пречи, според мен да караш с него 10 000 км. Напротив. Пречи, ако караш ежедневно градско и то през зимата! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Takumi Fujiwara 407 #312 Отговорено 12 Февруари, 2019 Капковите проби ще покажат, ако ги приемем за достоверни. Въпреки че пробег от 3 км е извращение. Аз бих се качил на колелото или автобуса. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 777 #313 Отговорено 15 Февруари, 2019 (Редактирано) 1) Автомобил – Honda Civic 2008 1.4i-dsi i-shift 2) Масло – Honda HFS 5w40 3) Маслен филтър – HONDA OEM 4) Общ пробег на автомобила - около 50200 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2100 6) Цикъл (извънградско/градско) – 90/10, като не включвам градовете и селата, през които минавам транзит, без да спирам и намалявам под 60. 7) Средна скорост - около 80km/h, 8) Сезон на експлоатация – около месец 9) Моточасове – реснах си компа като махах клемата за монтаж на суба и им загубих бройката. Вероятно около 30. 10) Изразходвано гориво - не знам, като свърши пълня до горе и така до следващия път не ги броя. Среден разход 6/100 11) Въздушен филтър Манн 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,6 л.; 14) Няма доливане на масло, не е мръднало от максимума 15) Други- За вземане на пробата съм ползвал буркан върху, който сложих листа и го фиксирах, получи се нещо като барабан, капката малко се разля. Нямам скенер под ръка и снимах с телефона на изкуствено осветление. Редактирано 15 Февруари, 2019 от Rakeem 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1673 #314 Отговорено 15 Февруари, 2019 Маслото все още е доста чисто, което е логично, предвид режима ти не експлоатация. Чистотата на маслото е индиректен знак, че с мотора всичко е наред. За съжаление обработката на снимките не е особно информативна, тъй като светлината пада неравномерно, но все пак: И без обработка се вижда, че ядрото е още много чисто и цветът му е много близък до този на зоната на дифузия. Дисперсията на мърсотията е фина. Краевата зона (пръстена около ядрото) също не е наситена с тежки отложения, а едва е започнала да се образува. Караш смело напред 4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #315 Отговорено 15 Февруари, 2019 При така представеното изображение, всичко изглежда нормално. При следващата проба, обаче, опитай да намериш скенер, за да направим по-детайлна картинката. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 777 #316 Отговорено 15 Февруари, 2019 (Редактирано) Ще правя тестове на всеки следващи 1000км., за да се проследи по-добре как се амортизира това масло, тъй като май досега никой не го е тествал, но не знам дали ще мога да прилагам сканирани изображение, освен да си купя един скенер, иначе мога да пробвам пак да взема проба и да я снимам на дневна светлина, така ще е по-равномерно осветено. На снимката не се забелязва, но сякаш е започнало образуване на ядро в ядрото, което не знам как да го тълкувам, но може да е някаква аномалия с конкретната проба, при следващите ще си проличи. Редактирано 15 Февруари, 2019 от Rakeem 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
romborak 165 #317 Отговорено 21 Февруари, 2019 Здравейте, колеги, Реших да не сменявам докато не направя 10 хил.км., въпреки съветите на колегите да го направя най-много в следващите 500км. Мисля, че не съм навредил кой знае колко на двигателя. Просто ми се искаше да довърша серията до край, т.е. до онова кръгло число, което, с изключение на по-запознатите с материята, е прието от повечето водачи като универсален интервал за смяна на двигателно масло, и да имам по-детайлна представа как се представя то на моя R20 с ГИ в диапазона 0-10хил.км. По принцип преди да започна серията си бях наумил да го докарам дори до към 11, че дори и 12 хил.км., но предвид анализите съветите и на @emod, и на @dandilov, чието мнение уважавам, реших да издевателствам повече и тези ще сменявам. И така, последна капкова проба на RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20 купено от ato24 с общите поръчки от форума. 1-ва проба направена на 30.07.2018, изминати 52км. 2-ра проба направена на 08.08.2018, изминати 564км. 3-та проба направена на 28.08.2018, изминати 1270км. 4-та проба направена на 17.09.2018, изминати 2087км. 5-та проба направена на 04.10.2018, изминати 3001км. 6-та проба направена на 18.10.2018, изминати 4096км. 7-ма проба направена на 07.11.2018, изминати 5204км. 8-ма проба направена на 28.11.2018, изминати 6373км. 9-та проба направена на 12.12.2018, изминати 7044км. 10-та проба направена на 07.01.2019, изминати 8050км. 11-та проба направена на 31.01.2019, изминати 9040км. Това е 12-та проба направена на 20.02.2019, изминати 10030км. Ето и подробностите: 1) Автомобил – Honda Accord '09 Tourer, R20A3, AT, с монтиран ГИ преди 51 хил. км.; 2) Масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20; 3) Маслен филтър – HAMP; 4) Общ пробег на автомобила – 273 349 км; 5) Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата – 10030 км.; 6) Цикъл(извънградско/градско) – 40/60%; 7) Средна скорост – 38км/ч.; 8) Период на експлоатация – 28.07.2018–20.02.2019; 9) Моточасове – около 264 м.ч.; 10) Изразходвано гориво – 1038л. пропан бутан и 104л. А95; 11) Ктм = (1038+104)/3.9л. = 293; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател, 12 мин. след гасене и е сушена 24ч. на стайна температура; 13) Обем на налятото масло при смяната – 3.9л.; 14) Доливане - не съм доливал, но забелязах, че нивото е паднало с 2-3 мм под средата. Предполагам, че това са около 100-200 гр. за доливане. Няма промяна от последното замерване; 15) Предишно масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20; 16) Режим на използване – студен старт сутрин, после 30км, студен старт вечер и отново 30км., 3-4 пъти седмично кратки разстояния в града и няколко пъти в годината дълги междуградски пътивания. 17) Стил на шофиране - умерен (в 90-95% от времето оборотите са между 2 и 3 хил.). Старая се поне веднъж дневно да изфорсирам до 6-7 хиляди оборота за кратко, за да повиша налягането на маслото и да стигне навсякъде.; 18) Сканирано е с резолюция 600dpi. на офисна хартия. Сканиращо устройство - Samsung SCX-4825FN; Прикачам за сравнение предишните проби. Разпада се ядрото, но все още мисля не е стигнало предела. П.С. Направи ми впечатление нещо в сервизния интервал, но мисля да пусна отделна тема. Като че ли интервалът се "саморегулира" и в началото, след смяната на масло показваше, че следващата смяна е след 20 хил.км., а накрая свали до 11500км. 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1673 #318 Отговорено 21 Февруари, 2019 Нямаш причина за притеснение - от гледна точка на достигнат/преминат предел на замърсяване на маслото. Замърсяването все още е под контрола на маслото. Явно 10 000 км са достижими при твоите конкретни условия . 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #319 Отговорено 21 Февруари, 2019 Забелязва се, че обводняването е по-голямо. Време му е за смяна вече. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Takumi Fujiwara 407 #320 Отговорено 23 Февруари, 2019 Не знам защо, но аз не бих си налял Shell в двигателя. Наливал съм само веднъж Шел за дизели 10W30 на Д16-ката, защото така се наложи тогава (изля ми се новото масло пред очите, защото уплътнението на стария филтър беше залепнало за блока), но то беше и лятото. По някаква причина, маслата на Шел, въобще не са популярни в САЩ, на фона на Мобил, Валволин и Кастрол, и там другите ам. марки. Шел, по мои наблюдения, са добри само във F1, но не и за шир потреба. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове